Ergernissen in de supermarkt deel 3

10-07-2016 22:24 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 2 bijna vol is, gaan we hier verder!

Deel 1

Deel 2
I can explain it to you, but I can't understand it for you
nlies schreef:
13-06-2019 11:17
Mijn kaasboer zegt al: wilt u proeven? Ook al weet hij dat ik die kaas de vorige keer en de keren daarvoor ook al had.
En die bij ons ook als het een heel gewone kaas is (dus gewone jong belegen of gewone komijne kaas), die staat altijd plakjes uit te delen.
Bij ons op de markt staat een kraampje met olijven, smeerseltjes, tapasdingen. Als ik daar voor de olijven kom, stopt hij mij vol met in smeerseltjes gedipt brood en geeft hij mij vaak nog een klein proef bakje mee als kadootje. Echt, na die kraam ruft ik naar de knoflook en hoef niet meer te lunchen. Wel lief en goede klantenbinding. Net zoals ik bij de poelier op de markt ook altijd afsnijdsels voor de hond krijg. Je denkt toch even na waar je dan je boodschapjes doet. Maar dan wordt het mij dus aangeboden. Ik zal er niet snel om vragen.
pearle schreef:
12-06-2019 17:45
Waar ik me over verbaas is het gevreet in de supermarkt, meestal kleine kinderen
Er wordt iets gekocht: koek, broodjes of wat dan ook, en blijkbaar kan er niet gewacht worden tot thuis om te eten, nee de verpakking wordt opengescheurd want de kleine moet en zal direct een koekje.
We leven toch niet in een hongersnood periode ofzo? Waarom niet leren dat je best even kunt wachten?
hahaha! die van mij roepen in hun slaap nog; NA DE KASSA! 🤣
Ze weten dat ze nooit in de winkel iets krijgen... Kleine moeite om ze dat te leren
Don't cry, buy a bag and move on.
ch86 schreef:
12-06-2019 19:16
Je kunt er ook gewoon voor zorgen dat je kinderen überhaupt niet janken en zeuren , maarja dat is beetje off topic

Wel een grote irritatie van mij in de supermarkt trouwens
Kinderen ergeren zich ook gewoon in de supermarkt, net als wij, alleen hebben zij nog niet de vaardigheden geleerd om dat te internaliseren. Dus in plaats van dat ze het allemaal opkroppen en daarna hun frustraties op het vivaforum gooien, gooien ze het er meteen uit. Op zich wel zo gezond.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
DG2015 schreef:
13-06-2019 18:27
Kinderen ergeren zich ook gewoon in de supermarkt, net als wij, alleen hebben zij nog niet de vaardigheden geleerd om dat te internaliseren. Dus in plaats van dat ze het allemaal opkroppen en daarna hun frustraties op het vivaforum gooien, gooien ze het er meteen uit. Op zich wel zo gezond.
Haha nou ik ken toch genoeg (kleine) kinderen van dichtbij die zich wel normaal weten te gedragen en niet gelijk hun frustraties eruit gooien door oa te gaan krijsen (inclusief mijzelf + mijn broer en zus vroeger), en helemaal niet in het openbaar. Dat noem ik meer gezond , maar dat zal wel aan mijn liggen gelet op de reacties die ik krijg. Maar goed, beetje off-topic ;)
Over krijsende kinderen gesproken, die kwam ik van de week ook tegen toen ik een vergeten boodschap bij de super om de hoek wilde halen.

Terwijl ik hetgeen zocht wat ik nodig had, stond er even verderop een man met een kind. Blijkbaar wilde kind iets hebben uit het schap waar ik bij stond. Op gegeven moment zet het kind 't me toch op een krijsen, waarna vader, kind en de inmiddels toegesnelde moeder mijn kant op kwamen. Zonder overdrijven: ik kreeg hoofdpijn van het gekrijs. Heb me echt zitten verbazen dat kind nog z'n zin kreeg ook nog...
In this mad house we must all survive
Vroeger hoefden m'n zussen en ik dat echt niet te flikken als we mee moesten als mijn moeder boodschappen ging doen. Alleen als we het heel netjes vroegen, wilde ze nog wel eens ja zeggen. Maar nee was nee en dreinen/jengelen was echt uit den boze en krijsen al helemaal.

Ik vind het niet kunnen dat sommige ouders hun kroost aanleren dat het blijkbaar de normaalste zaak van de wereld is om etenswaar in de supermarkt op te eten. Ik vraag me af of het betreffende product ook afgerekend wordt?
Zijdehoentje schreef:
13-06-2019 21:11
Vroeger hoefden m'n zussen en ik dat echt niet te flikken als we mee moesten als mijn moeder boodschappen ging doen. Alleen als we het heel netjes vroegen, wilde ze nog wel eens ja zeggen. Maar nee was nee en dreinen/jengelen was echt uit den boze en krijsen al helemaal.

Ik vind het niet kunnen dat sommige ouders hun kroost aanleren dat het blijkbaar de normaalste zaak van de wereld is om etenswaar in de supermarkt op te eten. Ik vraag me af of het betreffende product ook afgerekend wordt?
Helemaal mee eens. En ik wil best geloven dat de meeste ouders de opengemaakte verpakkingen waar hun kinderen al van hebben gegeten, netjes afrekenen, maar ik ben ook al regelmatig lege croissantzakjes/koekverpakkingen enz. tegengekomen tussen de deodorant en shampoo (die afdeling zit vlák voor de kassa namelijk in mijn supermarkt).
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Andersom, ik werd als moeder ook vaak aangesproken op mijn opvoedkunsten. Zei ik tegen mijn zeurende peuter streng; 'en nu is het afgelopen, houd daarmee op'. Hoor ik achter me; nou, nou, moet dat nou zo streng?
Of dat ik mijn kind iets niet gaf (snoehoehoepie) en een bejaarde in de winkel haar zak krentenbollen open trok en hem er eentje gaf (ja, jij hebt vast gewoon honger hè lieverd?).
Grr.

Gelukkig gedragen ze zich nu keurig in supermarkten, voor zover ik weet dan. En ik bestel de boodschappen tegenwoordig meestal.
Hetismogelijk schreef:
13-06-2019 21:33
Andersom, ik werd als moeder ook vaak aangesproken op mijn opvoedkunsten. Zei ik tegen mijn zeurende peuter streng; 'en nu is het afgelopen, houd daarmee op'. Hoor ik achter me; nou, nou, moet dat nou zo streng?
Of dat ik mijn kind iets niet gaf (snoehoehoepie) en een bejaarde in de winkel haar zak krentenbollen open trok en hem er eentje gaf (ja, jij hebt vast gewoon honger hè lieverd?).
Grr.

Gelukkig gedragen ze zich nu keurig in supermarkten, voor zover ik weet dan. En ik bestel de boodschappen tegenwoordig meestal.
Stel dat dat gebeurt, daar ben je zelf bij. Die persoon die die opmerking plaatst, kan je gewoon negeren. Die bejaarde die de krentenbol wil geven, kan je gewoon vriendelijk zeggen: "Heel aardig van u, maar hij/zij heeft nét thuis gegeten, dus hij/zij heeft geen krentenbol nodig nu". En het zal best eens voorkomen, die bejaarde uit je verhaal, maar 9 van de 10 keer zie ik gewoon moeders zelf die in de winkel hun kinderen de etenswaren al in de hand drukken.
pejeka schreef:
13-06-2019 21:26
Helemaal mee eens. En ik wil best geloven dat de meeste ouders de opengemaakte verpakkingen waar hun kinderen al van hebben gegeten, netjes afrekenen, maar ik ben ook al regelmatig lege croissantzakjes/koekverpakkingen enz. tegengekomen tussen de deodorant en shampoo (die afdeling zit vlák voor de kassa namelijk in mijn supermarkt).
Ja, ik geloof ook dat het vaak afgerekend wordt. Al doen inderdaad de lege zakjes/verpakkingen soms iets anders vermoeden (zegt natuurlijk nog niets, het kan net zo goed door pubers gedaan zijn, maar dan nog...).
Hetismogelijk schreef:
Grr.

Dat lijkt me ook beschamend zeg, als iemand dat tegen je zegt terwijl je je best staat te doen om je kind op te voeden / toe te spreken. Heb je er iets van kunnen zeggen? (Ik zou denk ik te beduusd zijn om ad rem te reageren.) Dan snap ik echt zo'n oudere (dus degene die de krentenbol aanbood) niet, dan stimuleer je toch juist het gedrein en zo?

Normaliter zeg ik er niets van als een kind aan het dreinen is (ik denk er hooguit het mijne van); ik vind dat de ouders hun kind in zo'n geval moeten 'aanpakken'.
Mensen die heeeeel rustig aan alle boodschappen inpakken voordat ze betalen!
Hetismogelijk schreef:
Grr.

Precies dat. Het is nooit goed.
Ik keur het trouwens niet goed hoor, verpakkingen openen in de supermarkt , maar ik begrijp het wel. Sta je daar met een jengelend kind, die misschien inderdaad honger heeft, je te generen voor alle afkeurende blikken omdat hij huilt.
En mensen die beweren dat hun peuter/kleuter nooit huilt of zeurt geloof ik niet. Onbestaanbaar dat dat nooit gebeurt.
pearle schreef:
12-06-2019 17:45
Waar ik me over verbaas is het gevreet in de supermarkt, meestal kleine kinderen
Er wordt iets gekocht: koek, broodjes of wat dan ook, en blijkbaar kan er niet gewacht worden tot thuis om te eten, nee de verpakking wordt opengescheurd want de kleine moet en zal direct een koekje.
We leven toch niet in een hongersnood periode ofzo? Waarom niet leren dat je best even kunt wachten?

Dit vind ik toch zó ontzettend asociaal! hoe haal je het in je hoofd om een verpakking open te maken en iets op te eten dat je nog niet eens hebt afgerekend en dus nog helemaal niet van jou is. Lekker voorbeeld voor je kinderen ook.
Ik snap ook niet dat supermarkten dit stilzwijgend toestaan.
-Darkside- schreef:
14-06-2019 06:11
Ik keur het trouwens niet goed hoor, verpakkingen openen in de supermarkt , maar ik begrijp het wel. Sta je daar met een jengelend kind, die misschien inderdaad honger heeft, je te generen voor alle afkeurende blikken omdat hij huilt.
En mensen die beweren dat hun peuter/kleuter nooit huilt of zeurt geloof ik niet. Onbestaanbaar dat dat nooit gebeurt.
Kom nou toch, wil je echt je kind leren dat het zijn zin krijgt als het maar lang genoeg loopt te jengelen/janken??
Verwende k*tkinderen krijg je daarvan.
Ik heb ook wel eens een jengelend kind in de supermarkt omdat het moe is. En ik zou mijn kind stil kunnen krijgen met eten, dat werkt altijd, maar ik doe het bewust niet. Dan maar een jankend kind met blikken van anderen. Ik ga er dan zo snel als ik kan doorheen, maar ik geef niets. Wil dat niet aanleren, ondanks dat ik dat netjes zou betalen.

Ik zorg er altijd wel voor dat het in ieder geval geen honger heeft in de supermarkt, ik heb altijd wel iets bij me dat ik eventueel voordat we naar de winkel gaan kan geven. Moeheid kan ik niet altijd voorkomen helaas.

Wel even iets anders, misschien off topic, dat me opvalt...:
Ik snap dat dreinende kinderen irritant zijn voor anderen. Maar als je ze stil probeert te houden door eten (en nee, niet per sé in een supermarkt) geef je ze hun zin en ben je een slechte moeder en maak je verwende kinderen. Geef je ze niet hun zin en laat je ze uitrazen zonder er aan toe te geven om consequent te zijn en om ze goed op te voeden, dan is het ook niet goed, want je kinderen zijn irritant en storen anderen :lol:

Helaas gaat het een niet zonder het ander.
Toen mijn zoon een peuter was ging hij ook eens krijsen en in het gangpad liggen toen ik nee zei tegen iets wat hij wilde hebben. Ik heb hem genegeerd en ben gewoon verder boodschappen gaan doen en liep naar de kassa, rekende af en ik liep richting uitgang toen hij hollend achter mij aan kwam. Ik zei tegen hem van dit gedrag pik ik dus niet en hij heeft het nooit meer gedaan.
Taralina schreef:
14-06-2019 07:51
Kom nou toch, wil je echt je kind leren dat het zijn zin krijgt als het maar lang genoeg loopt te jengelen/janken??
Verwende k*tkinderen krijg je daarvan.
Waar zeg ik dat ik dat doe?
Ik zeg dat ik het begrijp.
Shiitake schreef:
14-06-2019 09:34

Wel even iets anders, misschien off topic, dat me opvalt...:
Ik snap dat dreinende kinderen irritant zijn voor anderen. Maar als je ze stil probeert te houden door eten (en nee, niet per sé in een supermarkt) geef je ze hun zin en ben je een slechte moeder en maak je verwende kinderen. Geef je ze niet hun zin en laat je ze uitrazen zonder er aan toe te geven om consequent te zijn en om ze goed op te voeden, dan is het ook niet goed, want je kinderen zijn irritant en storen anderen :lol:

Helaas gaat het een niet zonder het ander.
Precies wat ik al zei.
Libra86 schreef:
14-06-2019 01:43
Mensen die heeeeel rustig aan alle boodschappen inpakken voordat ze betalen!
Of ze blijven de kassierster schaapachtig aankijken terwijl ze niets doen, gewoon kijken naar het schermpje terwijl ze alles scant.
Ik had ooit eens een moeder en kind in de winkel, mama was druk bezig met telefoneren en gaf haar kind een donut.

het kindje hing vol met choco maar het werd afgeveegd toen ze aan de kassa stond. ik heb mijn medewerkers aan de kassa laten weten wat er gebeurde voor ze aan de kassa kwam.

Toch, mevrouw was boos dat we haar een donut hadden aagerekend totdat ze mij zag in mijn bakkersuniform, toen ze het gaf en ook naar mij keek.

Uhu, niet liegen mevrouw. dat is niet netjes, en misschien ook niet de hele tijd aan je telefoon plakken terwijl je niet eens let op je kindje (wat ze trouwens deed...)
-Darkside- schreef:
14-06-2019 06:11
Als het goed is, krijgt een kind behoorlijk te eten thuis ALVORENS de tocht naar de supermarkt wordt ondernomen, dus dat je kind dan HONGER heeft in de supermarkt lijkt me niet mogelijk. Misschien lekkere trek, maar lekkere trek hebben we allemaal wel eens, maar daardoor ga ik echt niet een doos tompoezen openrukken bij het schap om er één naar binnen te werken alvorens ze afgerekend te hebben.
Hier staat bij binnenkomst zn mandje voor kinderen met fruit wat te rijp is voor verkoop maar prima te eten is of snackgroente die een iets andere vorm hebben.
Zie toch wel regelmatig ouders met hun jengelende kind er naar toe lopen in de hoop dat ze stil worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven