Ergernissen in de supermarkt deel 3

vrijdag 14 juni 2019 om 18:54
Moet je geen aandacht aan de echte wereld besteden ipv online rond te hangen?pejeka schreef: ↑14-06-2019 18:44Als het goed is, krijgt een kind behoorlijk te eten thuis ALVORENS de tocht naar de supermarkt wordt ondernomen, dus dat je kind dan HONGER heeft in de supermarkt lijkt me niet mogelijk. Misschien lekkere trek, maar lekkere trek hebben we allemaal wel eens, maar daardoor ga ik echt niet een doos tompoezen openrukken bij het schap om er één naar binnen te werken alvorens ze afgerekend te hebben.
anoniem_64c147b399965 wijzigde dit bericht op 14-06-2019 18:59
10.22% gewijzigd

vrijdag 14 juni 2019 om 18:57
Ja foei mag niet.derooiekater schreef: ↑14-06-2019 18:49Hier staat bij binnenkomst zn mandje voor kinderen met fruit wat te rijp is voor verkoop maar prima te eten is of snackgroente die een iets andere vorm hebben.
Zie toch wel regelmatig ouders met hun jengelende kind er naar toe lopen in de hoop dat ze stil worden.
Kinderen moeten hun bek houden en sws niet in het openbaar verschijnen.
En ouders moeten alles perfect doen.
Belachelijk dat dat gefaciliteerd wordt door de supermarkt, dat je dus je kind effe zoet kan houden. Stel je voor dat je begrip toont voor de struggles waar jonge ouders mee om moeten gaan.
Zo houd je het in stand hè.
vrijdag 14 juni 2019 om 18:58
Stel je voor de horror je geeft je kind wat extra vitamines-Darkside- schreef: ↑14-06-2019 18:57Ja foei mag niet.
Belachelijk dat dat gefaciliteerd wordt door de supermarkt, dat je dus je kind effe zoet kan houden. Stel je voor dat je begrip toont voor de struggles waar jonge ouders mee om moeten gaan.

vrijdag 14 juni 2019 om 19:02
Kan jij niet beter in een praatgroepje gaan om je eigen persoonlijkheid wat op te krikken, in plaats van hier rond te hangen?-Darkside- schreef: ↑14-06-2019 18:54Moet je geen aandacht aan de echte wereld besteden ipv online rond te hangen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

vrijdag 14 juni 2019 om 20:04
Vanavond was het een klassiekertje. Het was druk, was de eerstvolgende in de rij en de kassa naast de mijne gaat open. De eerstvolgende mag komen, en de vrouw achter me rent (ja echt) naar de kassa. Toen ik er wat van zei, speelde ze de vermoorde onschuld (‘ah ja ik had dat niet gezien’) en speelde ze de ‘maar ik heb maar een artikel’-kaart. Als ze het had gevraagd, had ze voor gemogen. Maar om nu zo onfatsoenlijk voor te dringen... En het mooie was, de mensen om mij heen vielen mij bij. Zonder dit topic had ik denk ik niet de moed gehad er iets van te zeggen en zou ze er gewoon mee zijn weggekomen

vrijdag 14 juni 2019 om 20:53
Gisteren bij mij ook. Ik moest er gewoon om lachen. Mensen achter mij ook. Denk dat die vrouw zich echt kut heeft gevoeld door al die ogen in haar rug. Eigen schuld.PiNuts14 schreef: ↑14-06-2019 20:04Vanavond was het een klassiekertje. Het was druk, was de eerstvolgende in de rij en de kassa naast de mijne gaat open. De eerstvolgende mag komen, en de vrouw achter me rent (ja echt) naar de kassa. Toen ik er wat van zei, speelde ze de vermoorde onschuld (‘ah ja ik had dat niet gezien’) en speelde ze de ‘maar ik heb maar een artikel’-kaart. Als ze het had gevraagd, had ze voor gemogen. Maar om nu zo onfatsoenlijk voor te dringen... En het mooie was, de mensen om mij heen vielen mij bij. Zonder dit topic had ik denk ik niet de moed gehad er iets van te zeggen en zou ze er gewoon mee zijn weggekomen![]()

vrijdag 14 juni 2019 om 21:02
Ga je lekker? Ik zeg nergens dat ouders alles perfect moeten doen, kinderen hun bek moeten houden of wat dan ook. Als ouder kan je nu eenmaal niet altijd je kinderen thuis laten als je boodschappen moet halen.-Darkside- schreef: ↑14-06-2019 18:57Ja foei mag niet.
Ik vind het opvallend dat bepaalde (dus niet alle) ouders het ogenschijnlijk normaal vinden om hun jengelende kinderen zoetigheid, croissantjes of wat dan ook te geven - die struggles houden ze dus zelf in stand - in plaats van er voor te kiezen om hun kinderen aan te leren dat ze echt niet dood ter aarde storten als ze eventjes geen lekkers krijgen. Want ook in de supermarkt hebben ze zich te gedragen.
Ik snap best dat het als ouder zijnde echt niet altijd even makkelijk is, alleen je maakt het jezelf niet makkelijker als je toe geeft / blijft geven aan het gedrein van je kinderen. Ze kunnen echt wel wachten met eten tot ze thuis zijn of eventueel als de boodschappen zijn afgerekend. Iets met fatsoen en zo.
In this mad house we must all survive

vrijdag 14 juni 2019 om 23:59
Van sommigen hier moet dat welZijdehoentje schreef: ↑14-06-2019 21:02Ga je lekker? Ik zeg nergens dat ouders alles perfect moeten doen, kinderen hun bek moeten houden of wat dan ook. Als ouder kan je nu eenmaal niet altijd je kinderen thuis laten als je boodschappen moet halen.
Ik vind het opvallend dat bepaalde (dus niet alle) ouders het ogenschijnlijk normaal vinden om hun jengelende kinderen zoetigheid, croissantjes of wat dan ook te geven - die struggles houden ze dus zelf in stand - in plaats van er voor te kiezen om hun kinderen aan te leren dat ze echt niet dood ter aarde storten als ze eventjes geen lekkers krijgen. Want ook in de supermarkt hebben ze zich te gedragen.
Ik snap best dat het als ouder zijnde echt niet altijd even makkelijk is, alleen je maakt het jezelf niet makkelijker als je toe geeft / blijft geven aan het gedrein van je kinderen. Ze kunnen echt wel wachten met eten tot ze thuis zijn of eventueel als de boodschappen zijn afgerekend. Iets met fatsoen en zo.

zaterdag 15 juni 2019 om 10:56
Zo als ik nog één keer krijg te horen bij de ah broodafdeling; Als het er niet is dan is het er niet meer én dat 's morgens om 9.00 ga ik gooien en smijten. Ik krijg echt de neigingen om dat te gaan doen 's morgens.
Ze bieden niet aan om van een heel brood 2 halfjes brood te maken, dát is al te veel werk blijkbaar. Ze verkopen liever Als het er niet is dan is het er niet.
En ik verdom het om een heel brood te pakken terwijl ik een halfje nodig heb.
Hoe vroeg moet ik daar voor de deur liggen voor een halfje brood?
O vorig keer hadden ze " was het brood niet geleverd" . Alle andere soorten wel.
Achterlijk gedoe.
Als het er niet is, dan is het er niet.. Er liggen wel hele broden van wat ik wil, mutsen van de broodafdeling! Beetje service verlenen kan geen kwaad.
( sluip weer weg)
Ze bieden niet aan om van een heel brood 2 halfjes brood te maken, dát is al te veel werk blijkbaar. Ze verkopen liever Als het er niet is dan is het er niet.
O vorig keer hadden ze " was het brood niet geleverd" . Alle andere soorten wel.
Achterlijk gedoe.
Als het er niet is, dan is het er niet.. Er liggen wel hele broden van wat ik wil, mutsen van de broodafdeling! Beetje service verlenen kan geen kwaad.
( sluip weer weg)
zaterdag 15 juni 2019 om 18:41
2019 schreef: ↑15-06-2019 10:56Zo als ik nog één keer krijg te horen bij de ah broodafdeling; Als het er niet is dan is het er niet meer én dat 's morgens om 9.00 ga ik gooien en smijten. Ik krijg echt de neigingen om dat te gaan doen 's morgens.
Achterlijk gedoe.
( sluip weer weg)
Ik begrijp je ergernis en die heb ik ook op dit gebied. Maar het is me als volgt uitgelegd: de hele broden hebben een code op het etiket voor hele broden, en die etiketten komen van het distributiecentrum. Ter plaatse (dus IN de supermarkt) heeft men geen etiketten met codes om daar een half brood van te maken. Dus helaas. Onlangs kreeg ik wel van een medewerkster een stel zakjes en afsluiters mee, dan kon ik er thuis twee halfjes van maken, maar goed, dat was niet wat ik wilde.
Kort en goed: het ligt dus niet zozeer aan die "mutsen" van de broodafdeling, als wel aan de policy van de supermarkt zelf.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

zaterdag 15 juni 2019 om 18:44
Gooi de andere helft in de diepvries2019 schreef: ↑15-06-2019 10:56Zo als ik nog één keer krijg te horen bij de ah broodafdeling; Als het er niet is dan is het er niet meer én dat 's morgens om 9.00 ga ik gooien en smijten. Ik krijg echt de neigingen om dat te gaan doen 's morgens.
Achterlijk gedoe.
( sluip weer weg)
zaterdag 15 juni 2019 om 18:44
Het is ook wel het einde van de wereld hè?2019 schreef: ↑15-06-2019 10:56Zo als ik nog één keer krijg te horen bij de ah broodafdeling; Als het er niet is dan is het er niet meer én dat 's morgens om 9.00 ga ik gooien en smijten. Ik krijg echt de neigingen om dat te gaan doen 's morgens.
Achterlijk gedoe.
( sluip weer weg)

zaterdag 15 juni 2019 om 19:01
Of je vraagt gewoon aan zo'n meiske of ze een heel brood in 2 halfjes voor je willen doen.
Dat ze het zelf niet weten te bedenken betekent niet automatisch dat ze het niet willen..

zaterdag 15 juni 2019 om 21:26
Wat laat aangehaakt.......toch ook hier ervaring met mensen die vinden,omdat een kind dat in supermarkt aangesproken of terecht gewezen is omdat het niet mag huilen, stampen, eten en bedelen om eten, dat zij daar een mening over mogen spuien.
Ach het is een kind, geef het toch een broodje, plakje worst, snoepje etc.
zaterdag 15 juni 2019 om 21:42
Het is gewoon on topic want het is zijn/haar supermarkt ergernis.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
zaterdag 15 juni 2019 om 22:54
Ik reageerde op jou, omdat ik het idee had dat je nogal overtrokken reageerde.-Darkside- schreef: ↑15-06-2019 00:01Belachelijk trouwens dat ik alleen maar aangeef iets te begrijpen en vervolgens heb ik het ineens gedaan.
Ik kan me niet herinneren dat iemand had geopperd dat kinderen niet meer in het openbaar mogen verschijnen, dat ouders het perfect moeten doen, enz. Dat is ook niet mogelijk. Net als dat je niet altijd kan voorkomen dat iemand zich aan andermans kinderen ergert. Ik mag hopen dat ouders in ieder geval hun best doen om hun kroost op te voeden, ook in de supermarkt.
zaterdag 15 juni 2019 om 22:54
Ach, het is een kind, dus dan kan je het juist aanleren dat sommige dingen wel of juist niet kunnenTtroeteltje schreef: ↑15-06-2019 21:26Wat laat aangehaakt.......toch ook hier ervaring met mensen die vinden,omdat een kind dat in supermarkt aangesproken of terecht gewezen is omdat het niet mag huilen, stampen, eten en bedelen om eten, dat zij daar een mening over mogen spuien.

En daarnaast: waar is de grens met wat je wel of niet geeft? Leer je op die manier je kind(eren) dat ze alles kunnen krijgen wat ze op dat moment willen?

zaterdag 15 juni 2019 om 23:18
Ja rakel het weer op.Zijdehoentje schreef: ↑15-06-2019 22:54Ik reageerde op jou, omdat ik het idee had dat je nogal overtrokken reageerde.
Ik kan me niet herinneren dat iemand had geopperd dat kinderen niet meer in het openbaar mogen verschijnen, dat ouders het perfect moeten doen, enz. Dat is ook niet mogelijk. Net als dat je niet altijd kan voorkomen dat iemand zich aan andermans kinderen ergert. Ik mag hopen dat ouders in ieder geval hun best doen om hun kroost op te voeden, ook in de supermarkt.
Nou vooruit: je hebt he-le-maal gelijk.
Ook dat jouw kinderen nooooooooit huilen en zeuren. Nooit. Nu niet, in de toekomst niet en in het verleden niet.
Knap hoor.