Ergernissen in de supermarkt deel 3

10-07-2016 22:24 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 2 bijna vol is, gaan we hier verder!

Deel 1

Deel 2
I can explain it to you, but I can't understand it for you
is zeker geen probleem, maar wil wel graag eerst even mijn boodschappen op de band leggen.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:Troeteltje schreef op 08 mei 2017 @ 15:32:

En als iemand het vergeet doet de volgende in de rij dat zelf. Lijkt me beiden geen onoverkomenlijk dilemma.Eens. Het valt me wel op dat je er soms uitbundig voor bedankt wordt. Daar denk ik nooit aan, en ik vind het ook niet nodig. Ik heb hier ooit geleerd dat de voorste in de rij de officiële balkjeslegger is.
Ik bedank idd ook, nu jij het zegt. Nooit eerder gerealiseerd. Echter ik geloof dat ik overall vrij snel bedankt zeg. Als iemand voor mij een deur openhoud, als iemand me ergens langs laat, bij het leggen van een balkje. Als ik het zelf leg zeg ik alstublieft.

Maak overall vaak als eerste een "praatje".
quote:Habbekratz schreef op 08 mei 2017 @ 15:24:

[...]

Je legt zo'n balkje achter je boodschappen neer zodat degene achter je weet dat je klaar bent en degene zijn/haar boodschappen op de band kan leggen. Dat is de regel.Hier in het dorp is het wissslend. Soms zet degene achter je her er achter terwijl je je laatste spullen pakt
quote:Troeteltje schreef op 08 mei 2017 @ 16:41:

Ik bedank idd ook, nu jij het zegt. Nooit eerder gerealiseerd. Echter ik geloof dat ik overall vrij snel bedankt zeg. Als iemand voor mij een deur openhoud, als iemand me ergens langs laat, bij het leggen van een balkje. Als ik het zelf leg zeg ik alstublieft.

Hier nog eentje. Ik bedankt ook heel snel. Vind dat wel zo netjes en het kost geen moeite.
Ik zit ook wel eens te slapen. Dan heb ik mijn spullen op de band en vergeet het balkje erachter te zetten. Dan komt iemand met boodschappen en soms dan dringt het nóg niet door (iets met ouderdom, deadlines etc). Maar als ik dan excuus roep, dan is er meestal niemand boos.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
En dat ko t door: de toon maakt de muziek.

Hetzelfde:

Soetkees, JIJ BENT EEN EI!!!!

Of

Soetkees, jij ben een ei!

Dezelfde boodschap, andere insteek.
Mijn grootste ergernis blijft toch wel dat hier bij de appie de caissières blijkbaar echt niet kunnen wachten met het scannen van je boodschappen (er stond niemand achter mij!) met als gevolg mijn oh zo gestructureerde plan om de boodschappen in m'n tassen te krijgen, foetsie is

Ik zucht maar een keer extra maar oh wat is dat vervelend zeg.

Vooral omdat ik dan vind dat ik moet opschieten met het inpakken van m'n boodschappen omdat als er dan wel iemand achter mij staat, diegene er weer niet bij kan.

En als kers op de taart.... duwt de caissière dan na betalen ook nog eens even die "verdeelbalk/scheidingsbalk " hoe het ook wilt noemen lekker strak tegen mij boodschappen aan.....

Ik moet er maar mee leren leven maar oh wat kan ik me daar toch (bijna) elke keer aan ergeren....
Tralalalala
quote:krullen-bol schreef op 08 mei 2017 @ 19:12:

Mijn grootste ergernis blijft toch wel dat hier bij de appie de caissières blijkbaar echt niet kunnen wachten met het scannen van je boodschappen (er stond niemand achter mij!) met als gevolg mijn oh zo gestructureerde plan om de boodschappen in m'n tassen te krijgen, foetsie is

Vooral omdat ik dan vind dat ik moet opschieten met het inpakken van m'n boodschappen omdat als er dan wel iemand achter mij staat, diegene er weer niet bij kan.

En als kers op de taart.... duwt de caissière dan na betalen ook nog eens even die "verdeelbalk/scheidingsbalk " hoe het ook wilt noemen lekker strak tegen mij boodschappen aan.....

Ik moet er maar mee leren leven maar oh wat kan ik me daar toch (bijna) elke keer aan ergeren.... Ik kan me de tijd nog herinneren (eind jaren '60/begin jaren '70) dat er bij elke kassa een jongen stond bij de AH, die jouw tas netjes inpakte, en had je veel boodschappen en je was met de auto, dan werd het op een steekwagentje gezet en netjes naar de auto op de parkeerplaats gebracht...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Wat een service!
Ik kan me niet herinneren in de jaren 70 ooit een supermarkt van binnen te hebben gezien, iedereen kwam gewoon bij mijn ouders aan de deur, de bakker, de groenteman, de melkboer, de bloemist...
quote:pejeka schreef op 08 mei 2017 @ 19:14:

[...]

Ik kan me de tijd nog herinneren (eind jaren '60/begin jaren '70) dat er bij elke kassa een jongen stond bij de AH, die jouw tas netjes inpakte, en had je veel boodschappen en je was met de auto, dan werd het op een steekwagentje gezet en netjes naar de auto op de parkeerplaats gebracht...Ja Pejeka, we weten het. Vroeger was alles beter! (volgens jou dan)
Ik weet niet of het al vernoemd is, maar wat mij ergert is dat de caissière de boodschappen zowat naar je hoofd gooit. Dan begin ik me op te jagen omdat het zich opstapelt. Geef mij dan maar de Colruyt: 2 karren naast elkaar, overladen van de ene in de andere gebeurt door kassapersoneel en als je plooiboxen of diepvrieszakken meehebt, worden je producten daar nog in gedaan ook. Zalig!
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.

[...]

Ik kan me de tijd nog herinneren (eind jaren '60/begin jaren '70) dat er bij elke kassa een jongen stond bij de AH, die jouw tas netjes inpakte, en had je veel boodschappen en je was met de auto, dan werd het op een steekwagentje gezet en netjes naar de auto op de parkeerplaats gebracht...Mooi was die tijd.

[...]

Ik kan me de tijd nog herinneren (eind jaren '60/begin jaren '70) dat er bij elke kassa een jongen stond bij de AH, die jouw tas netjes inpakte, en had je veel boodschappen en je was met de auto, dan werd het op een steekwagentje gezet en netjes naar de auto op de parkeerplaats gebracht...Ik heb dat nooit meegemaakt en ben toch van begin jaren '70. Wij hadden wel een SRV-man, daar kon je je boodschappen op de pof halen. Eind van de maand stonden dan ineens alle moeders in een rij om de boodschappen van die maand af te rekenen. Ik kwam ee trouwens laat achter dat 'laten opschrijven' betekende dat het alsnog moest worden betaald, dus wij hebben best een tijd snoep op de pof gekocht zonder dat onze moeder ervan wist
quote:MrsDuck2 schreef op 08 mei 2017 @ 19:34:

[...]

Ja Pejeka, we weten het. Vroeger was alles beter! (volgens jou dan)

Waarom moet er toch altijd zo op Pejeka gekat worden?

Hij heeft echt wel vaak een punt. Ik mag hem en zijn ideeën over het algemeen wel. Beetje ouderwets misschien, maar modern is ook niet alles.
quote:MrsDuck2 schreef op 08 mei 2017 @ 19:34:

[...]

Ja Pejeka, we weten het. Vroeger was alles beter! (volgens jou dan)Nah deze reactie vind ik nu niet nodig. Hij geeft alleen aan hoe het vroeger was, loopt niet te bitchen in deze post dat toen alles beter was en de mensen tegenwoordig niet klantvriendelijk zijn.
Huh wacht, is pejeka een man?
quote:Caledoniaxx schreef op 08 mei 2017 @ 21:13:

Huh wacht, is pejeka een man?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-05-2017 22:53
Reden: trollhinten
% gewijzigd
Pejeka is geen trol (denk ik).

Ik mag hem wel
Hee, zijn er regels voor het neerzetten van balkjes

't Is ook wel een zware handeling natuurlijk, zo'n hele balk, en dat terwijl je ook al boodschappen doet.

Ik zet 'm meestal wel neer denk ik.... omdat ik me verveel terwijl ik moet wachten, heb ik weer even wat te doen Maar wat een ergernis lees ik hier, over de al dan niet (te vroeg, niet goed, vergeten) balkjes, phoe hee.

Ik moet er maar mee leren leven maar oh wat kan ik me daar toch (bijna) elke keer aan ergeren.... Maar waar moet ze op wachten dan?
quote:Habbekratz schreef op 08 mei 2017 @ 15:24:

[...]

Je legt zo'n balkje achter je boodschappen neer zodat degene achter je weet dat je klaar bent en degene zijn/haar boodschappen op de band kan leggen. Dat is de regel.Die regel geldt hier ook.

Ik moet er maar mee leren leven maar oh wat kan ik me daar toch (bijna) elke keer aan ergeren.... Ah een gestructureerde inpakker, mijn ergernis???? Er zijn er die dat heel snel kunnen msar ik sta regelmatig achter mensen die daar alle tijd voornemen. Eerst wachten op de flessen terwijl er al een hoop gescand is, dan groente en fruit op alfabetische volgorde, de verpakkingen op kleur gesorteerd etc, en uiteraard de bankpas pas pakken als jij alles hebt ingepakt, waardoor Cassiere en rest van de rij kan wachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven