Fietsverzekering

22-11-2009 12:18 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er verstand van fietsverzekeringen want ik wil een fietsverzekering nemen maar weet niet goed bij welke maatschappij ik dat het beste kan doen.

En hoe zit het met de vergoedingen, is het bijv zo dat na 2 jaar als je fiets gestolen wordt er minder vergoed wordt dan na 1 jaar?

Kan iemandt mij mischien hier informatie over geven?
Er zijn een aantal vergelijkingswebsites waar je ook fietsverzekeringen kan vergelijken. Of misschien heb je al een aantal verzekeringen bij een bepaalde maatschappij, soms krijg je dan korting als je je overige verzekeringen daar ook afsluit. Wel handig om dan nog steeds te kijken of je ergens anders niet goedkoper uit bent.
ER zijn niet zo gek veel aanbieders, dus kijken en vergelijken werkt best.

Ik heb bij twee verzekeringen vergoeding van nieuwwaarde binnen drie jaar gekozen, bij de derde heb ik een jaarverzekering gekozen die iedere maand daalt met 10 % van de waarde. Die laatste is bij een fiets van 150 euro best te behappen, bij een fiets van 750 euro zal je rekensommetje anders uitkomen.
Let op: bij verlies of diefstal van je fiets eist de maatschappij dat je beide originele sleuteltjes kan overleggen.

Een kopie sleutel wordt alleen geaccepteerd als het een zg. gewaarmerkte kopie is.

Je zou niet bepaald de eerste zijn die denkt zijn fiets goed verzekerd te hebben en die om die reden geen schadevergoeding krijgt bij verlies of diefstal.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Is razend benieuwd naar wat een gewaarmerkte kopie is? Tot nu toe hebben de koters hun sleuteltjes nog, maar ik heb er al wat angstmomenten opzitten omdat sleutel in fiets was blijven zitten/sleutel ergens is neergepleurd/vul maar in wat voor mogelijkheden er zoal zijn voor een sleutel.
Bij verlies van een sleutel moet je dit melden aan de verzekeraar. Die zorgen er dan (tegen betaling) voor dat je een officiële ("gewaarmerkte") kopie sleutel krijgt.

Laat je een kopie maken bij de sleutelboer dan wordt die niet geaccepteerd als 2e sleutel die je moet inleveren als je fiets weg is.

Alleen de kopie van de sleutelboer gebruiken en de originele sleutels thuis goed opbergen werkt ook niet. De ingeleverde sleutels worden onderzocht op slijtsporen die wijzen op normaal gebruik. Als die ontbreken wordt de claim ook afgewezen.

Mocht je ooit zo'n afwijzing krijgen neem dan even contact met me op. Ik heb wel eens een brief opgesteld waardoor zo'n afwijzing opeens heel snel werdt omgezet in een schadevergoeding. Maar dan moet je weten hoe het werkt in het verzekeringswereldje en voor welke argumenten ze gevoelig zijn.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Bedankt voor de info, ik hoop natuurlijk dat het niet nodig zal zijn, maar weet je te vinden indien wel nodig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven