'Forumjeukwoorden'

13-07-2018 09:18 164 berichten
N.a.v. het 'signaalwoorden van een nieuwe TO' topic: van welke woorden hier op het forum krijg je de spreekwoordelijke jeuk?

Het valt me op dat hier een hoop leuke woorden en uitdrukkingen de oorsprong lijken te vinden, zoals 'banaansmeerders' en 'een afgekloven knuppel naar een mug in het olifantenhok zwiepen'.
Alle reacties Link kopieren
Mama's gezocht (blijft gewoon iedere keer terugkomen, blijkbaar worden sommige mama's opeens een beetje debiel als ze een baby hebben gekregen)
De aanduiding meneer als het over een partner gaat die iets geflikt heeft
My 2 cents
En net weer gelezen, en je bent bij deze man omdat?
lise1985 schreef:
14-07-2018 10:29
En dan ook nog vermelden dat het blijkbaar de normaalste zaak op de wereld het forum is.
Precies. Ik zag er net ook weer eentje :facepalm:
De HAP (huisartsenpost) O_o
Voor iedereen een groene tuin
Kalmeer je tieten O_o
Of zeg ik nu iets heel geks....
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik ben al aardig vanaf het begin hier op het forum en ik merk goed dat we met z´n allen zijn gegroeid (lees; we worden oud ;-D ).

De jongere generatie kan echt niet meer zonder spelfouten schrijven. In het begin vond ik dat behoorlijk irritant, maar tegenwoordig lees ik er gewoon overheen. Wij hebben de taal ook niet geleerd zoals onze opa´s en oma´s, lees eens een oude Ot & Sien, of kijk een programma als Paulus de boskabouter, daarin worden woorden gebruikt die zo ongeveer uitgestorven zijn. En de generatie die na ons komt vindt andere dingen duidelijk belangrijker.

Waar ik wel moeite mee heb zijn de onderwerpen van ´de jeugd´. Met name de vraag of ze hun vriendje wel of niet moeten dumpen, of ze wel of niet moeten trouwen, of ze hun kind wel of niet die naam zullen geven. Alsof internet de plaats inneemt van gevoel, gezond verstand, familie en vrienden. Dan denk ik wel eens; Wij moesten dat allemaal zonder internet zien te regelen en we leven nog steeds. Iets met schade en schande, en wijsheid komt met de jaren door de fouten.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ceylon schreef:
14-07-2018 11:27
Wij hebben de taal ook niet geleerd zoals onze opa´s en oma´s, lees eens een oude Ot & Sien, of kijk een programma als Paulus de boskabouter, daarin worden woorden gebruikt die zo ongeveer uitgestorven zijn.

Dat vind ik geen goede vergelijking. Nee, ik schrijf inderdaad niet zoals mijn overgrootouders het ooit leerden, maar ik schrijf wel foutloos (op een enkele autocorrectie na). Dat 'de jeugd' andere woorden gebruikt dan ik snap ik. Dat ze geen enkele moeite doen om bestaande woorden en vervoegingen op de juiste manier te schrijven snap ik niet. Dat getuigt voor mij van minachting voor de lezers, vooral als ze dan ook nog iets zeggen als 'je begrijpt toch wat er staat'?
Dat eeuwige 'me'. Ik weet niet precies waarom, maar het roept direct irritatie op.

'Ik ben mama'. Nee, je bent moeder. En naast moeder nog heel veel meer hoop ik, of ben je gestopt met een induvidu zijn toen je een kind kreeg?

'Ongie zijn'. Ahhhhh, ksstttt. Doe. Normaal.

Verkleinwoorden voor alles en het plaatsen van 'man' of het verwerken van de kinderen achter/in de forumnaam. 'Uilenman en de Uilskuikens'.
Verdeel en heers.
Knusselen.

:facepalm:
(Zeg gewoon eerlijk dat je in zijn telefoon (stiekem) keek en erachter kwam dat....)
"Mijn telefoon was stuk en ik moest die van hem even lenen".
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Dit dus!
Dat dus!
Eensch.

En + 1.

:sick:
Fuck die spaarrekening, ik stack in schoenendoos
Misschien niet eens een woord, maar van die verkleiningen van woorden: Even wordt 'ff' inderdaad 'idd" waarom ik mij hieraan irriteer weet ik geen eens zo goed maar het irriteert mij wel.
Wageningen1985 schreef:
14-07-2018 12:50
waarom ik mij hieraan irriteer weet ik geen eens zo goed

Ik erger me aan mensen die denken dat' irriteren' een wederkerend werkwoord is.
Trotter schreef:
14-07-2018 12:57
Ik erger me aan mensen die denken dat' irriteren' een wederkerend werkwoord is.
Oké dat mag.
Wageningen1985 schreef:
Misschien niet eens een woord, maar van die verkleiningen van woorden: Even wordt 'ff' inderdaad 'idd" waarom ik mij hieraan irriteer weet ik geen eens zo goed maar het irriteert mij wel.
Afkortingen zijn dat. Verder is het 'ergeren aan' en 'niet eens'.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik verdenk bepaalde trollen (of het is er maar één) ervan dat die hun openingsposts expres markeren met 'wilt-jes' en 'me-tjes'. Voor de herkenbaarheid.
Wageningen1985 schreef:
Klinkt leuk. 'Die' mag blijven.

:muziek: "Waarom weet ik geen eens zo goed"
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Nouschi schreef:
14-07-2018 12:59
Afkortingen zijn dat. Verder is het 'ergeren aan' en 'niet eens'.
De taalpolitie, daar irriteer ik mijn vreselijk aan.
Vriendelijk.
patatjedubbelmayo schreef:
14-07-2018 13:08
Iedereen zijn ergernissen, daar is dit topic voor.
:D
Het taalpolitie, toch ?
nounou

Iemand moet het doen.
I wanna live my life with the volume full!
Me taalpolitie, dat vind ik ook wel wat.
nounou
:muziek: "Waarom weet ik geen eens zo goed" :muziek:
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
"Ik hou zo van hem maar hij behandeld mij niet goed". O_o
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
'Sinds zeven maanden heb ik een relatie met een ontzettend lieve man' , en dan kómt me er toch een bak ellende los!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven