Forummer betaalt lening niet terug
woensdag 19 november 2008 om 13:39
Een paar jaar terug zat een forumlid flink in de problemen en ze kon haar rekeningen niet betalen. Ik heb haar toen, goed van vertrouwen, 1500 euro geleend. Dit heb ik niet in een contract vastgelegd en daar heb ik nu vanzelfsprekend spijt van. Sindsdien heb ik niets meer van haar gehoord. Ze neemt de telefoon niet op, geeft geen antwoord op mijn mails en zelfs op de aangetekende brieven die ik haar verstuurd heb, krijg ik geen enkele reactie.
Buiten het feit dat ik het geld zelf inmiddels hard nodig heb, vind ik dit ook erg teleurstellend en op zijn zachtst gezegd niet netjes. Toch hoop ik nog steeds dat de persoon in kwestie het fatsoen heeft om mij mijn geld terug te geven.
Wie heeft iets dergelijks ook meegemaakt en heeft er misschien iemand tips zodat ik mijn geld terug krijg? Je kunt me ook mailen op hallohierlievje@hotmail.com
Buiten het feit dat ik het geld zelf inmiddels hard nodig heb, vind ik dit ook erg teleurstellend en op zijn zachtst gezegd niet netjes. Toch hoop ik nog steeds dat de persoon in kwestie het fatsoen heeft om mij mijn geld terug te geven.
Wie heeft iets dergelijks ook meegemaakt en heeft er misschien iemand tips zodat ik mijn geld terug krijg? Je kunt me ook mailen op hallohierlievje@hotmail.com
anoniem_51386 wijzigde dit bericht op 19-11-2008 13:43
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
% gewijzigd
woensdag 19 november 2008 om 19:59
Vind ik ook een hele belangrijke vraag minny.
Ik heb dit topic ook gevolgd en ik vraag me af hoe iemand het in zijn hoofd haalt om 1500 euro te lenen van iemand die jou uit de brand helpt en dat je vervolgens "nooit" meer iets van je laat horen!
Dan komt het er ook nog eens op neer dat TO zelf meer initiatieven zou moeten nemen of zou moeten kunnen begrijpen dat degene die het geld geleend heeft nu geen contact meer durft op te nemen en zich schaamt.
Geen idee of het geld bij jullie in de achtertuin aan een boom groeit hoor, maar we hebben het wel over 1500 euro!
En idd, diegene moet zich kapot schamen...
juist omdat TO nooit meer iets gehoord heeft.
Ik heb dit topic ook gevolgd en ik vraag me af hoe iemand het in zijn hoofd haalt om 1500 euro te lenen van iemand die jou uit de brand helpt en dat je vervolgens "nooit" meer iets van je laat horen!
Dan komt het er ook nog eens op neer dat TO zelf meer initiatieven zou moeten nemen of zou moeten kunnen begrijpen dat degene die het geld geleend heeft nu geen contact meer durft op te nemen en zich schaamt.
Geen idee of het geld bij jullie in de achtertuin aan een boom groeit hoor, maar we hebben het wel over 1500 euro!
En idd, diegene moet zich kapot schamen...
juist omdat TO nooit meer iets gehoord heeft.
woensdag 19 november 2008 om 20:03
Precies Djo, mijn posting was idd een reactie op de stelling dat Livre van alles had kunnen ondernemen om haar geld terug te krijgen. Nee dus, dat zou de omgekeerde wereld zijn. Livre had dat geld allang terug moeten hebben, desnoods in termijnen. Kom nu.... Dat is wel ff een hoop geld waar we het over hebben!
woensdag 19 november 2008 om 20:10
Ik kan me toch serieus niet voorstellen dat iemand hier doodleuk post op het forum, dagelijks Livre voorbij ziet komen en toch niet reageert op mails, brieven of telefoontjes.
Livre, ik hoop dat je je geld terugkrijgt trouwens, laat ik dat vooropstellen. Maar ik blijf nog even een positieve insteek houden.
Maar waarom heb je haar niet even op het forum ingefluisterd dat ze mail had? Of heb je dat wel gedaan?
Livre, ik hoop dat je je geld terugkrijgt trouwens, laat ik dat vooropstellen. Maar ik blijf nog even een positieve insteek houden.
Maar waarom heb je haar niet even op het forum ingefluisterd dat ze mail had? Of heb je dat wel gedaan?
woensdag 19 november 2008 om 20:12
woensdag 19 november 2008 om 20:16

woensdag 19 november 2008 om 20:20

woensdag 19 november 2008 om 20:21
Jézus wáár doet me dit aan denken?
Kan het niet the return of the Ly zijn?
Destijds waren er toch ook een groot aantal forummers opgelicht door Ly30 en haar Ron?
Ik vind het eerlijkwaar godgeklaagd dat iemand 1500 euro leent en daar jaren na dato nóg niet op terug komt, wat de reden daarvoor ook zijn mag, de communicatie lijn behoort al die tijd wel open te zijn, zeker gezien het feit dat zij hier op viva dus wel gewoon dagelijks nog te vinden is.
Boek, als ik ook maar iets voor je kan doen........
Destijds waren er toch ook een groot aantal forummers opgelicht door Ly30 en haar Ron?
Ik vind het eerlijkwaar godgeklaagd dat iemand 1500 euro leent en daar jaren na dato nóg niet op terug komt, wat de reden daarvoor ook zijn mag, de communicatie lijn behoort al die tijd wel open te zijn, zeker gezien het feit dat zij hier op viva dus wel gewoon dagelijks nog te vinden is.
Boek, als ik ook maar iets voor je kan doen........
woensdag 19 november 2008 om 20:22
Nadeel van die aanpak is dat je dreigementen uit. Ik zie Livre in dit topic geen dreigementen uiten. Ze vraagt om tips hoe ze haar geld terug kan krijgen. Als het straks een officiële zaak wordt, met deurwaarder, incassobureau of tot de rechter aan toe, dan heb ik liever een topic geopend waarin ik een vraag gesteld heb dan dat ik een post neergezet heb waarin ik een dreigement geuit heb. Dat laatste doet je zaak geen goed natuurlijk.
woensdag 19 november 2008 om 20:24
quote:Zoyla schreef op 19 november 2008 @ 20:21:
Destijds waren er toch ook een groot aantal forummers opgelicht door Ly30 en haar Ron?...
Ja, maar die zijn van de aardbodem verschwunden.
Wat een gedoe was dat, maar dat is opgelost en zit allang in de ouwe doos.
Destijds waren er toch ook een groot aantal forummers opgelicht door Ly30 en haar Ron?...
Ja, maar die zijn van de aardbodem verschwunden.
Wat een gedoe was dat, maar dat is opgelost en zit allang in de ouwe doos.
Geen bijzonderheden
woensdag 19 november 2008 om 20:26
quote:yasmijn schreef op 19 november 2008 @ 18:56:
[...]
Diegenen die er vaak zijn wel ja.
Hallo, Yasmijn! Ik zie je vrijdag!
Nu ontopic: Wat ontzettend rot voor je, Livre, dat het zo gelopen is. En wat liev dat je iemand uit de brand hebt willen helpen. De meesten zouden het niet doen.
Ik hoop dat degene die van jou het geld heeft geleend alsnog over de brug komt.
[...]
Diegenen die er vaak zijn wel ja.
Hallo, Yasmijn! Ik zie je vrijdag!
Nu ontopic: Wat ontzettend rot voor je, Livre, dat het zo gelopen is. En wat liev dat je iemand uit de brand hebt willen helpen. De meesten zouden het niet doen.
Ik hoop dat degene die van jou het geld heeft geleend alsnog over de brug komt.
woensdag 19 november 2008 om 20:26

woensdag 19 november 2008 om 20:27
Liev, ik lees dit met open mond. Heel knap dat je deze stap hebt genomen, ik kan me voorstellen dat het je veel overpeinzingen heeft gekost. Maar wat voor redenen er ook zijn, in de negeerstand als je iemand 1500 euro verschuldigd bent is echt heel erg raar. En ik las dat je niet zo openstond voor bemiddeling, dat kan ik me ontzettend goed voorstellen. Iemand die op verschillende plekken op het forum voortdurend haar mailadres neerzet is zeker niet onbereikbaar, waar is dan bemiddeling voor nodig. Wel goed dat je er uiteindelijk toch aan mee hebt gedaan.
Ik hoop dat alles goedkomt.
Ik hoop dat alles goedkomt.
woensdag 19 november 2008 om 20:28
* Stopt portefeuille weer weg *
Hoe sterk sta je eigenlijk met zo'n zaak? Zoals Qwertu zegt als je een officiele zaak ervan maakt, heeft dat zin?
Ik kan je overigens wel vertellen dat het soms prettiger is om helemaal niks te horen, dan elke week mails ontvangen van een klant die weigert te betalen voor een geleverd produkt omdat zijn aura niet goed zit. Mijn chakra trekt dat niet namelijk.
Hoe sterk sta je eigenlijk met zo'n zaak? Zoals Qwertu zegt als je een officiele zaak ervan maakt, heeft dat zin?
Ik kan je overigens wel vertellen dat het soms prettiger is om helemaal niks te horen, dan elke week mails ontvangen van een klant die weigert te betalen voor een geleverd produkt omdat zijn aura niet goed zit. Mijn chakra trekt dat niet namelijk.