Forummer betaalt lening niet terug
woensdag 19 november 2008 om 13:39
Een paar jaar terug zat een forumlid flink in de problemen en ze kon haar rekeningen niet betalen. Ik heb haar toen, goed van vertrouwen, 1500 euro geleend. Dit heb ik niet in een contract vastgelegd en daar heb ik nu vanzelfsprekend spijt van. Sindsdien heb ik niets meer van haar gehoord. Ze neemt de telefoon niet op, geeft geen antwoord op mijn mails en zelfs op de aangetekende brieven die ik haar verstuurd heb, krijg ik geen enkele reactie.
Buiten het feit dat ik het geld zelf inmiddels hard nodig heb, vind ik dit ook erg teleurstellend en op zijn zachtst gezegd niet netjes. Toch hoop ik nog steeds dat de persoon in kwestie het fatsoen heeft om mij mijn geld terug te geven.
Wie heeft iets dergelijks ook meegemaakt en heeft er misschien iemand tips zodat ik mijn geld terug krijg? Je kunt me ook mailen op hallohierlievje@hotmail.com
Buiten het feit dat ik het geld zelf inmiddels hard nodig heb, vind ik dit ook erg teleurstellend en op zijn zachtst gezegd niet netjes. Toch hoop ik nog steeds dat de persoon in kwestie het fatsoen heeft om mij mijn geld terug te geven.
Wie heeft iets dergelijks ook meegemaakt en heeft er misschien iemand tips zodat ik mijn geld terug krijg? Je kunt me ook mailen op hallohierlievje@hotmail.com
anoniem_51386 wijzigde dit bericht op 19-11-2008 13:43
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
% gewijzigd
woensdag 19 november 2008 om 20:29
Ja, dat vind ik ook, dat het ontzettend lief was van Livre om iemand in nood uit de brand te willen helpen. Ik zie hier een paar mensen schrijven dat Livre zo naief was etc., en dat zal allemaal best, maar in mijn wereld wordt het toch serieus een stukje zonniger als ik lees dat zomaar iemand een ander zomaar helpt. Daar word ik blij van.
En ik word er helemaal NIET blij van als ik lees dat er mensen zijn die zo'n misbruik maken van de goedheid van anderen. Bah, bah en nog eens bah.
En ik word er helemaal NIET blij van als ik lees dat er mensen zijn die zo'n misbruik maken van de goedheid van anderen. Bah, bah en nog eens bah.
.
woensdag 19 november 2008 om 20:31
[quote]Mariannanas schreef op 19 november 2008 @ 20:29:
Ja, dat vind ik ook, dat het ontzettend lief was van Livre om iemand in nood uit de brand te willen helpen. Ik zie hier een paar mensen schrijven dat Livre zo naief was etc., en dat zal allemaal best, maar in mijn wereld wordt het toch serieus een stukje zonniger als ik lees dat zomaar iemand een ander zomaar helpt. Daar word ik blij van. quote]
Ik dus ook en zoals al gezegd, een case als dit zou me nooit weerhouden om je medeforumvriendin in nood te helpen.
Ja, dat vind ik ook, dat het ontzettend lief was van Livre om iemand in nood uit de brand te willen helpen. Ik zie hier een paar mensen schrijven dat Livre zo naief was etc., en dat zal allemaal best, maar in mijn wereld wordt het toch serieus een stukje zonniger als ik lees dat zomaar iemand een ander zomaar helpt. Daar word ik blij van. quote]
Ik dus ook en zoals al gezegd, een case als dit zou me nooit weerhouden om je medeforumvriendin in nood te helpen.
Geen bijzonderheden
woensdag 19 november 2008 om 20:32
quote:Livingston schreef op 19 november 2008 @ 20:30:
En toch de tijden dat je het hele forum binnen een uur kon lezen alles wat er nieuw was, de contacten die er zijn ontstaan... ik heb er een groep hele leuke vriendinnen aan overgehouden!!!
Ja, en toen brood nog een kwartje kostte, speelde ik ook heel leuk met de buurjongen.
Met andere woorden: wat is je punt?
En toch de tijden dat je het hele forum binnen een uur kon lezen alles wat er nieuw was, de contacten die er zijn ontstaan... ik heb er een groep hele leuke vriendinnen aan overgehouden!!!
Ja, en toen brood nog een kwartje kostte, speelde ik ook heel leuk met de buurjongen.
Met andere woorden: wat is je punt?
.
woensdag 19 november 2008 om 20:32

woensdag 19 november 2008 om 20:40
quote:Livre schreef op 19 november 2008 @ 20:37:
Marietje, ik ben de eerste om toe te geven dat het enorm naïef was, maar ja, daar heb ik weinig meer aan. Mijn punt was nou juist dat ik de vraag of jij naief was of niet, helemaal niet zo belangrijk vind. Ik vind het gewoon mooi dat jij een medemens hielp, that's all.
Marietje, ik ben de eerste om toe te geven dat het enorm naïef was, maar ja, daar heb ik weinig meer aan. Mijn punt was nou juist dat ik de vraag of jij naief was of niet, helemaal niet zo belangrijk vind. Ik vind het gewoon mooi dat jij een medemens hielp, that's all.
.
woensdag 19 november 2008 om 20:50
quote:qwertu schreef op 19 november 2008 @ 20:40:
[...]
[...]
*zet in op een cis*
Koor
(Ik hoor één valse noot. )
Ik heb hem! Het grote Viva-koor gaat een benefiet ceedee uitbrengen: Songs for Bookie. Met daarop onder meer:
'k Verscheurde je aanmaning
Het geld van Missie X
'k Verloor mijn spaargeld op het forum
Forummers voor Forummers
One Day I'll Open a Topic
en nog vele anderen!
[...]
[...]
*zet in op een cis*
Koor
(Ik hoor één valse noot. )
Ik heb hem! Het grote Viva-koor gaat een benefiet ceedee uitbrengen: Songs for Bookie. Met daarop onder meer:
'k Verscheurde je aanmaning
Het geld van Missie X
'k Verloor mijn spaargeld op het forum
Forummers voor Forummers
One Day I'll Open a Topic
en nog vele anderen!
woensdag 19 november 2008 om 20:50
quote:Livre schreef op 19 november 2008 @ 20:45:
Geen contract of iets opstellen blijkt dus wel naïef te zijn, Yasmijn. En niet handig.
Ik heb nog nooit een contract opgesteld als ik een vriend geld leende.
Zou het met vrienden niet in mijn hoofd halen.
Nou, dat zal dan wel naief zijn. Dan ben ik ook naief in deze.
Geen contract of iets opstellen blijkt dus wel naïef te zijn, Yasmijn. En niet handig.
Ik heb nog nooit een contract opgesteld als ik een vriend geld leende.
Zou het met vrienden niet in mijn hoofd halen.
Nou, dat zal dan wel naief zijn. Dan ben ik ook naief in deze.
Geen bijzonderheden