Forummer betaalt lening niet terug

19-11-2008 13:39 532 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar jaar terug zat een forumlid flink in de problemen en ze kon haar rekeningen niet betalen. Ik heb haar toen, goed van vertrouwen, 1500 euro geleend. Dit heb ik niet in een contract vastgelegd en daar heb ik nu vanzelfsprekend spijt van. Sindsdien heb ik niets meer van haar gehoord. Ze neemt de telefoon niet op, geeft geen antwoord op mijn mails en zelfs op de aangetekende brieven die ik haar verstuurd heb, krijg ik geen enkele reactie.

Buiten het feit dat ik het geld zelf inmiddels hard nodig heb, vind ik dit ook erg teleurstellend en op zijn zachtst gezegd niet netjes. Toch hoop ik nog steeds dat de persoon in kwestie het fatsoen heeft om mij mijn geld terug te geven.

Wie heeft iets dergelijks ook meegemaakt en heeft er misschien iemand tips zodat ik mijn geld terug krijg? Je kunt me ook mailen op hallohierlievje@hotmail.com
anoniem_51386 wijzigde dit bericht op 19-11-2008 13:43
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Ja, dat vind ik ook, dat het ontzettend lief was van Livre om iemand in nood uit de brand te willen helpen. Ik zie hier een paar mensen schrijven dat Livre zo naief was etc., en dat zal allemaal best, maar in mijn wereld wordt het toch serieus een stukje zonniger als ik lees dat zomaar iemand een ander zomaar helpt. Daar word ik blij van.

En ik word er helemaal NIET blij van als ik lees dat er mensen zijn die zo'n misbruik maken van de goedheid van anderen. Bah, bah en nog eens bah.
.
En toch de tijden dat je het hele forum binnen een uur kon lezen alles wat er nieuw was, de contacten die er zijn ontstaan... ik heb er een groep hele leuke vriendinnen aan overgehouden!!!
[quote]Mariannanas schreef op 19 november 2008 @ 20:29:

Ja, dat vind ik ook, dat het ontzettend lief was van Livre om iemand in nood uit de brand te willen helpen. Ik zie hier een paar mensen schrijven dat Livre zo naief was etc., en dat zal allemaal best, maar in mijn wereld wordt het toch serieus een stukje zonniger als ik lees dat zomaar iemand een ander zomaar helpt. Daar word ik blij van. quote]

Ik dus ook en zoals al gezegd, een case als dit zou me nooit weerhouden om je medeforumvriendin in nood te helpen.
Geen bijzonderheden
quote:Livingston schreef op 19 november 2008 @ 20:30:

En toch de tijden dat je het hele forum binnen een uur kon lezen alles wat er nieuw was, de contacten die er zijn ontstaan... ik heb er een groep hele leuke vriendinnen aan overgehouden!!!

Ja, en toen brood nog een kwartje kostte, speelde ik ook heel leuk met de buurjongen.

Met andere woorden: wat is je punt?
.
quote:Livingston schreef op 19 november 2008 @ 20:30:

En toch de tijden dat je het hele forum binnen een uur kon lezen alles wat er nieuw was, de contacten die er zijn ontstaan... ik heb er een groep hele leuke vriendinnen aan overgehouden!!!Hai Livje!
Geen bijzonderheden
Ik wed dat Liv het over het vertrouwen en de vriendschappen heeft die hier zijn ontstaan, dat iets als dit zelden voorkomt en het goede vaker.

Als ik voor mijn beurt praat, Liv.....
Geen bijzonderheden
Ik heb geen tips voor je, maar hoop dat je snel je geld terug krijgt.

Vind het trouwens ook op het randje om hierover een topic te openen, maar de toon op dit topic maakt dat ik het vind kunnen.
O, ga je jeugdherinneringen ophalen Yasmijn? Dan weet ik dat, hoef ik de komende 5 pagina's niet te lezen.
Koor
Koor
Marietje, ik ben de eerste om toe te geven dat het enorm naïef was, maar ja, daar heb ik weinig meer aan.
Wat Livre zegt dus.
Karma is een kutwijf. Jammer dat de goedheid van de een wordt bestraft met de slechtheid van een ander.

Ik word oud ja
Geen bijzonderheden
quote:Livre schreef op 19 november 2008 @ 20:36:

Koor quote:MissMara schreef op 19 november 2008 @ 20:37:

Koor

*zet in op een cis*

Koor

(Ik hoor één valse noot. )
quote:Livre schreef op 19 november 2008 @ 20:37:

Marietje, ik ben de eerste om toe te geven dat het enorm naïef was, maar ja, daar heb ik weinig meer aan. Mijn punt was nou juist dat ik de vraag of jij naief was of niet, helemaal niet zo belangrijk vind. Ik vind het gewoon mooi dat jij een medemens hielp, that's all.
.
quote:lindy schreef op 19 november 2008 @ 20:38:

Karma is een kutwijf. Jammer dat de goedheid van de een wordt bestraft met de slechtheid van een ander.Hear, hear.
.
Dat snapte ik Marie, dank je wel.
Ik vind het helemaal niet naief. Is het naief om een vriend(in) in nood te helpen???

Dat het anders afloopt dan je had verwacht, sja.

Maar naief, neen.
Geen bijzonderheden
Geen contract of iets opstellen blijkt dus wel naïef te zijn, Yasmijn. En niet handig.
Ik vind dat je het goed aanpakt Lievie.

*sleept zich naar haar bedje want is zwaar beroerd*
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Wat is er aan de hand dan, Pip? Ongesteld of ziek?
quote:qwertu schreef op 19 november 2008 @ 20:40:

[...]

[...]

*zet in op een cis*

Koor

(Ik hoor één valse noot. )

Ik heb hem! Het grote Viva-koor gaat een benefiet ceedee uitbrengen: Songs for Bookie. Met daarop onder meer:

'k Verscheurde je aanmaning

Het geld van Missie X

'k Verloor mijn spaargeld op het forum

Forummers voor Forummers

One Day I'll Open a Topic

en nog vele anderen!
quote:Livre schreef op 19 november 2008 @ 20:45:

Geen contract of iets opstellen blijkt dus wel naïef te zijn, Yasmijn. En niet handig.

Ik heb nog nooit een contract opgesteld als ik een vriend geld leende.

Zou het met vrienden niet in mijn hoofd halen.

Nou, dat zal dan wel naief zijn. Dan ben ik ook naief in deze.
Geen bijzonderheden
nee yas en ik hebben een eigen plek om in herinneringen te zwelgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven