Forummer betaalt lening niet terug

19-11-2008 13:39 532 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar jaar terug zat een forumlid flink in de problemen en ze kon haar rekeningen niet betalen. Ik heb haar toen, goed van vertrouwen, 1500 euro geleend. Dit heb ik niet in een contract vastgelegd en daar heb ik nu vanzelfsprekend spijt van. Sindsdien heb ik niets meer van haar gehoord. Ze neemt de telefoon niet op, geeft geen antwoord op mijn mails en zelfs op de aangetekende brieven die ik haar verstuurd heb, krijg ik geen enkele reactie.

Buiten het feit dat ik het geld zelf inmiddels hard nodig heb, vind ik dit ook erg teleurstellend en op zijn zachtst gezegd niet netjes. Toch hoop ik nog steeds dat de persoon in kwestie het fatsoen heeft om mij mijn geld terug te geven.

Wie heeft iets dergelijks ook meegemaakt en heeft er misschien iemand tips zodat ik mijn geld terug krijg? Je kunt me ook mailen op hallohierlievje@hotmail.com
anoniem_51386 wijzigde dit bericht op 19-11-2008 13:43
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Jee wat erg zeg! Ik heb geen idee hoe je dat terug kunt krijgen....

Ik hoop dat je goede tips krijgt!
Ben je al eens naar haar toe gegaan?

Heeft ze de aangetekende brieven wel aangenomen?
Ik hoop het ook Claire, het is mijn laatste strohalm.

Roos, ik ben niet zo mobiel en het is te ver weg voor me.
Ik heb het meegemaakt, met mijn ex welteverstaan. Ook 1500 euro. Ik denk dat wij beide ons geld niet terug krijgen. Ik heb al de hoop opgegeven dat ik het nog terug krijg. Ik hoor (aan de ene kant gelukkig) niks meer van m.

Ik heb door hem ook besloten om never nooit meer zo'n groot bedrag aan wie dan ook uit te lenen. Pech voor diegene die echt diep in de shit zit, en het aan mij vraagt, ik doe het echt niet meer. Word diegene dan boos, nou ja, dan doet hij/zij dat maar lekker, ik heb een hele goede reden.

Niemand kun je tegenwoordig meer vertrouwen.
Livre, noem de plaats en waarschijnlijk vind je dan wel een of meer forummers die er voor je langs willen gaan.Toch?
Ay dat is moeilijk. Woont ze ver van je vandaan?

Geen idee wat ik zou doen, maar 1500,- is toch wel de moeite waard om er even achteraan te gaan. Ze ontloopt je, dat is wel duidelijk.

Ik zou er langs gaan, onaangekondigd. En als er niemand thuis is, zou ik bij de buren aanbellen om even informatie te winnen, of ze misschien op vakantie is, dat je haar zelf nog even wat wilde geven ofzo.

Er zijn vast wel manieren om het terug te krijgen, je zal zelf moeten kijken tot hoever je wilt gaan.

Kende je haar alleen via het forum of ook persoonlijk? Ik zou namelijk zo'n bedrag niet zomaar naar iemand overmaken. Hebben jullie ooit eens bij elkaar gezeten?

Ik heb nu iets via marktplaats gekocht en degene reageert na mijn betaling ook al een week niet meer. En nog geen pakketje gezien. Ik ga vandaag of morgen eens alle info die ik heb ( mails, rekeningnummer, naam) naar www.internetoplichting.nl sturen. Die gaan er dan achteraan ( lijkt wel, ik heb me er nog niet heel erg in verdiept)

Succes!
Livre, ik neem aan dat je een goede verstandhouding had met die forumer?

Als diegene echt je geld niet terug geeft (waar ik als ik het zo lees wel bang voor ben) zit er nog maar een ding op. Een paar klerenkasten van gozers heel lief vragen of ze even op bezoek willen bij diegene om te kijken hoever ze is met het terugbetalen.

Maakt volgens mij wel indruk toch?
Koor, dat denk ik ook wel, maar misschien levert me dat een permaban op?
Aiiii Livre.... :(

(Als we achter de schermen als Angels eventueel kunnen helpen, aarzel dan niet hoor!)
Gatverdamme, wat een enorme trut zeg!

Heb je haar een aangetekende brief mét ontvangstbevestiging gestuurd zodat je zeker weet dat ze je brief ontvangen heeft?

Nou toch maar heel veel succes Livre!
Livre, misschien kunnen de mensen van Tros Opgelicht je tips aan de hand doen?

Zelf ben ik ooit eens goed geholpen door de mensen van internetoplichting.nl, maar dat ging om iets wat ik via Marktplaats gekocht had en wat men niet leverde.
Sarah, ik mail je even, dank je.
Is die forummer hier nog actief?
Korenwolf, ja dat is ook een goeie. Ik had laatst ook iets wat nog niet was aangekomen en er waren bijzonder veel lieve meiden die wilde helpen. Twee weten altijd meer dan 1!

(ik woon helaas in Frankrijk, ja of ze moet hier zitten, ga ik zo voor je langs!)
Wanneer heb je haar voor het laatst gesproken?

Lijkt me ook echt geen fijne situatie! Succes ermee.
Ja Evidenza. En ik ben ontzettend dom geweest om het op deze manier te doen, het was een duur lesje.
Er zijn idd vast wel mensen die met je mee willen...ik zou er ook onaangekondigd langs gaan. Desnoods elke week!

Of een tv programma...als laatste optie?
alhoewel ik het goed van je vind dat je dat toen hebt gedaan heb ik toch ook mijn vraagtekens erbij.

Hoe goed kende je dat forumlid toen? Ik zou niet zomaar geld aan iemand geven die ik niet ken. Ook al zou ik het aan iemand geven die ik wel ken, dan zouden daar toch echt afspraken over gemaakt gaan worden, eventueel met getuigen.

Ook al ben je zelf niet mobiel, misschien dat je mensen kent die er langs kunnen gaan? Politie inschakelen? (ook al heb je denk ik weinig bewijs over eventueel gemaakte afspraken...)

Maar ik ben bang dat je het geld gewoon kwijt bent...
Geen idee hoe je het terug kunt krijgen, wat naar zeg!

Ik heb ooit een oud-klasgenoot geld geleend. Niet zo'n groot bedrag, maar voor iemand met enkel een studentenbeurs wel aanzienlijk. Heb ik ook nooit teruggekregen. Járen later, echt meer dan tien jaar later, belde hij opeens vanuit het niets. (Hé, bedenk me net dat je er getuige van was dat Qlief mij belde om te vragen of ik toevallig ene X kende die gebeld had!)

Wat bleek? Vele psychische problemen later had hij er nog steeds wroeging van dat hij me dat geld nooit had terugbetaald. In therapie was hem aangeraden om zijn oude schulden te vereffenen om weer met zichzelf in het reine te kunnen komen en de schuld aan mij was de enige die nog openstond.

Ik hoop dat jij gewoon je geld terugkrijgt, maar zo niet, dan hoop ik op wroeging. Knagend, ondermijnend schuldgevoel. Ik geloof zelf in karma: what goes around, comes around. En in sommige gevallen hoop ik net wat harder dat dat ècht zo werkt.
Ok Livre
quote:Livre schreef op 19 november 2008 @ 13:48:

Koor, dat denk ik ook wel, maar misschien levert me dat een permaban op?Zo lang je de naam van de forummer niet noemt en alleen de plaats... Trouwens, in het uiterste geval wil ik hier de naam van de forummer wel voor je posten (als je hem mij mailt). Permaban of geen permaban. Heb het toch te druk om fatsoenlijk te forummen.
Kende je haar goed Livre?
Ach ja.. ik denk dat dat allemaal achteraf praten is. Livre zal het waarschijnlijk niet snel nogeens doen..!

Een tv programma zal denk ik niet zo lukken. Denk dat deze kwestie niet interessant genoeg is.
quote:Brummetje schreef op 19 november 2008 @ 13:45:

Niemand kun je tegenwoordig meer vertrouwen. Hoor ik daar een lama schijten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven