Forummer betaalt lening niet terug

19-11-2008 13:39 532 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar jaar terug zat een forumlid flink in de problemen en ze kon haar rekeningen niet betalen. Ik heb haar toen, goed van vertrouwen, 1500 euro geleend. Dit heb ik niet in een contract vastgelegd en daar heb ik nu vanzelfsprekend spijt van. Sindsdien heb ik niets meer van haar gehoord. Ze neemt de telefoon niet op, geeft geen antwoord op mijn mails en zelfs op de aangetekende brieven die ik haar verstuurd heb, krijg ik geen enkele reactie.

Buiten het feit dat ik het geld zelf inmiddels hard nodig heb, vind ik dit ook erg teleurstellend en op zijn zachtst gezegd niet netjes. Toch hoop ik nog steeds dat de persoon in kwestie het fatsoen heeft om mij mijn geld terug te geven.

Wie heeft iets dergelijks ook meegemaakt en heeft er misschien iemand tips zodat ik mijn geld terug krijg? Je kunt me ook mailen op hallohierlievje@hotmail.com
anoniem_51386 wijzigde dit bericht op 19-11-2008 13:43
Reden: aanvulling
% gewijzigd
quote:superstar_2 schreef op 04 december 2008 @ 21:37:

[...]

Die kans zit er wel heel dik in Leo maar ik geloof nog steeds in hoogmoed komt voor de val enzo

Ik durf niet meer te antwoorden, bang dat ik te veel zeg en ik wil de kikkerengel niet tegen de pootjes schoppen, want we kennen allemaal de regels.

Laat ik zeggen dat ik denk dat wat jij zegt Superstar helaas niet voor iedereen opgaat. Tenminste dat is mijn ervaring.

Het zou wel heel mooi zijn, dát wel!
Ik snap het doel van dit topic eigenlijk niet zo.

Ik bedoel, helpt dit topic om communicatie op gang te brengen? Blijkbaar niet, dan was dit topic namelijk nooit heropend.

Zijn er nog nieuwe tips & trucs? Eigenlijk ook niet - alles, van mail tot aangetekende brieven en van deurwaarders tot gerechtelijke stappen, is al genoemd.

Is het om met vingertjes te wijzen? Velen (waaronder ik) weten nog stééds niet om wie het gaat.

Dat geeft me dus het gevoel dat er in het mailcircuit een levendige hoeveelheid mail heen en weer gaat over 'wie de dader is', en quite frankly voelt dat een beetje als een heksenjacht.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je je geld gewoon terug wil, maar ik vind het forum daar niet zo'n aangewezen plek voor. Dit topic helpt eigenlijk niet echt mee en 'de andere kant van het verhaal', daar is hier natuurlijk geen ruimte voor.

Begrijp me niet verkeerd, ik geloof direct dat 'X' live geld schuldig is en ik kan me ook voorstellen dat je dat op den duur gewoonweg terug wilt. Maar ik zie zelf geen meerwaarde van het topic, het wekt alleen roddels, mailtjes en speculaties op. Dat vind ik zelf een beetje jammer...

Dus, wat ik concreet wil met deze post is eigenlijk antwoord op de volgende vraag:

Livre, wat wil je met dit topic bereiken?
quote:Viva Angel1 schreef op 04 december 2008 @ 21:47:

[...]

Van dit topic?

Nou... bewustwording van de betreffende forummer?

Tips?

Mensen die haar wel spreken kunnen wellicht nog eens polsen?

Zoiets?

In het kader van: alle beetjes helpen?

Done. Maar ik moet zeggen dat ik dit toch een heel slecht idee vind, om dit topic te heropenen. Niet dat ik Boek d'r geld niet gun, integendeel, dat moet gewoon terug.

Maar op deze wijze bereik je niks. M.i het tegenovergestelde.

Waarom kan dit niet binnenskamers gehouden worden. Want wat weten jullie van de achtergronden, niks.
Geen bijzonderheden
quote:Viva Angel1 schreef op 04 december 2008 @ 21:47:

[...]

Van dit topic?

Nou... bewustwording van de betreffende forummer?

Tips?

Mensen die haar wel spreken kunnen wellicht nog eens polsen?

Zoiets?

In het kader van: alle beetjes helpen?Ok, duidelijk
quote:fleurtje schreef op 04 december 2008 @ 21:48:

Er was een tijd dat iedereen de grond kuste waar ze op liep.Ehm nou ik niet hoor, echt never gedaan.
Nou, beter schoppen dan op mijn zwemvliezen gaan staan, Leo

Maarre... ik hoop het eigenlijk ook wel... en dat iemand tot inzicht komt...
quote:Evidenza schreef op 04 december 2008 @ 21:41:

Ik vind het ook dieptriest. Diep, diep en diep triest. Ik had echt de hoop en ergens ook nog het vertrouwen dat het opgelost zou worden.

Maar, welk doel dient dit topic behalve dan publieke schandpaal nu we toch allemaal al weten om wie het gaat?

Ik heb, in tegenstelling tot de rest blijkbaar, geen idee over wie het gaat, en ook al zou ik een nick doorkrijgen dan nog weet ik niet wie het is want ik ken niemand irl. En ik hoef het ook niet te weten (voor de duidelijkheid).

Maar ik vraag me ook af of dit topic nog iets toevoegt. Het is iets tussen twee personen, en hoe lullig het niet-betalen ook is, het gevaar van schandpalen en karakter-aanvallen is groot bij zoiets. Dat levert geen geld op en gaat aan het doel voorbij. Wie weet heb ik ongelijk en krijg je hierdoor toch nog je lening terug, ik hoop het voor je (echt!).
Ik was zo blij voor je Boekje toen dit topic gesloten werd: eindelijk krijgt ze haar geld, dacht ik toen. En nu zie ik dat het weer geopend is. Niet te geloven zeg!
quote:tangerine schreef op 04 december 2008 @ 21:50:

Dat geeft me dus het gevoel dat er in het mailcircuit een levendige hoeveelheid mail heen en weer gaat over 'wie de dader is', en quite frankly voelt dat een beetje als een heksenjacht.

?

Daar kan ik je wat mij betreft over gerust stellen. Ik las dit topic en een tijd later 1 posting en de puzzel was geklaard.

Ik gok zomaar dat live hoopt dat de forumster toch nog stappen gaat ondernemen om het op te lossen.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
quote:yasmijn schreef op 04 december 2008 @ 21:50:

[...]

Want wat weten jullie van de achtergronden, niks.Je kunt je afvragen welke achtergrond dit gedrag goed praat...
quote:yasmijn schreef op 04 december 2008 @ 21:50:

[...]

Done. Maar ik moet zeggen dat ik dit toch een heel slecht idee vind, om dit topic te heropenen. Niet dat ik Boek d'r geld niet gun, integendeel, dat moet gewoon terug.

Maar op deze wijze bereik je niks. M.i het tegenovergestelde.

Waarom kan dit niet binnenskamers gehouden worden. Want wat weten jullie van de achtergronden, niks.

Klopt.. maar de vorige keer heeft dit topic er wel toe geleid dat er weer contact was tussen X en Livre.

Ik denk dat Livre hoopt dat dat nu weer kan, en dat hoop ik eerlijk gezegd ook. Blijkbaar is er meer nodig dan een mailtje onderling om X aan het denken te zetten...
Natuurlijk is het iets tussen twee mensen, maar ik (je) hoopt toch op een of andere manier dat de betreffende forumster inziet dat Livre gewoon dr eigen zuurverdiende geld terug wilt. En in veel trieste gevallen ziet men zijn/ haar geld nooit terug. Maar ik blijf toch de hoop hebben dat er soms uitzonderingen zijn. Omdat mensen inzien dat het geleend geld is en geen gift.
Het lijkt nu erg op een 'ban de betreffende forumster van het forum'.

Ik zou zelf in elk geval niet graag meer posten als het halve forum wist dat ik het was.

-ik ben één van die andere helft van het forum-

Liev, ik hoop dat je je geld terugkrijgt. Maar meer tips zijn er inderdaad niet meer te halen.
Hypothetisch geval:

Stel, je zit in de schuldsanering. Iedereen weet dat je dan geen bal te zeggen hebt over je eigen geld, alles wat je verdient gaat naar die curator en die betaalt de schuldeisers en zelf heb je alleen 'leefgeld'.

Bank en belasting gaan altijd voor, dan komen bedrijven en als laatste pas privépersonen, zoals in dit geval Boek.

Kan toch?
Geen bijzonderheden
quote:fleurtje schreef op 04 december 2008 @ 21:53:

[...]

Je kunt je afvragen welke achtergrond dit gedrag goed praat...

Maar ho even, we wéten toch helemaal niet wat de betreffende forumster en Livre hadden afgesproken? Had er iemand verwacht dan dat iemand zonder geld, die al jaren niet betaald, nu even binnen een paar weken het geld kan ophoesten?

Tenzij dit afgesproken was, wat we nogmaals niet weten want zoveel zegt Livre niet.
Ik vind het ook een heel slecht idee dit topic weer te openen.

Het is iets tussen Livre en de andere forumster en er was kontakt.

Dus heeft het geen enkel nut dit topic weer te openen.

Slecht plan.

Open dan een algemeen topic over hoe je geld of spullen terug krijgt van anderen maar niet op deze manier.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Wat Yasmijn hypothetiseert kan, maar als X dat dan communiceert aan Livre, zou zij vast dit topic niet hebben laten heropenen. Toch?
Wees blij!
@ Yasmijn, Kan, maar dat wist ze van tevoren en dan had ze dus geen geld moeten aannemen! Want ze wist donders goed dat ze het never nooit niet terug kon betalen!
Maar zal het feit dat de naam via de achterkamers rond is gemaild er niet juist voor zorgen dat de forummer nu helemaal niet meer wil betalen? Of uitleg wil geven over een wellicht erg penibele en private situatie (want iedereen krijgt het te horen) ?
quote:fleurtje schreef op 04 december 2008 @ 21:48:

Er was een tijd dat iedereen de grond kuste waar ze op liep.Nou niet iedereen hoor..
quote:yasmijn schreef op 04 december 2008 @ 21:59:

Hypothetisch geval:

Stel, je zit in de schuldsanering. Iedereen weet dat je dan geen bal te zeggen hebt over je eigen geld, alles wat je verdient gaat naar die curator en die betaalt de schuldeisers en zelf heb je alleen 'leefgeld'.

Bank en belasting gaan altijd voor, dan komen bedrijven en als laatste pas privépersonen, zoals in dit geval Boek.

Kan toch?

Dit zou heel goed kunnen. En dan kán ze niet eens 1500 euro aflossen ook al zou ze willen.

Wat was de afspraak Livre?
quote:yasmijn schreef op 04 december 2008 @ 21:59:

Hypothetisch geval:

Kan toch?

Dan is het toch een kleine moeite om Livre een mailtje te sturen met:

Sorry Livre, ik zit ik de schuldsanering en kan je helaas niet terugbetalen nu. Het spijt me verschrikkelijk, maar wil er graag later bij je op terug komen.

X
Dus:

Boek heeft dan maar 1 optie: zich melden bij de curator van betrokkene, als betrokkene haar daar al niet heeft aangemeld.

Mijn 2 centen.
Geen bijzonderheden
quote:Soundpost schreef op 04 december 2008 @ 22:01:

Maar zal het feit dat de naam via de achterkamers rond is gemaild er niet juist voor zorgen dat de forummer nu helemaal niet meer wil betalen? Of uitleg wil geven over een wellicht erg penibele en private situatie (want iedereen krijgt het te horen) ?

Ik denk dat Livre wel zo integer is dat ze dat tegen niemand zal zeggen.

2 weken geleden zei ze ook slechts: ik heb mail, sluit het topic maar.
quote:superstar_2 schreef op 04 december 2008 @ 22:01:

[...]

Nou niet iedereen hoor.. Hear hear

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven