Forummer betaalt lening niet terug

19-11-2008 13:39 532 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar jaar terug zat een forumlid flink in de problemen en ze kon haar rekeningen niet betalen. Ik heb haar toen, goed van vertrouwen, 1500 euro geleend. Dit heb ik niet in een contract vastgelegd en daar heb ik nu vanzelfsprekend spijt van. Sindsdien heb ik niets meer van haar gehoord. Ze neemt de telefoon niet op, geeft geen antwoord op mijn mails en zelfs op de aangetekende brieven die ik haar verstuurd heb, krijg ik geen enkele reactie.

Buiten het feit dat ik het geld zelf inmiddels hard nodig heb, vind ik dit ook erg teleurstellend en op zijn zachtst gezegd niet netjes. Toch hoop ik nog steeds dat de persoon in kwestie het fatsoen heeft om mij mijn geld terug te geven.

Wie heeft iets dergelijks ook meegemaakt en heeft er misschien iemand tips zodat ik mijn geld terug krijg? Je kunt me ook mailen op hallohierlievje@hotmail.com
anoniem_51386 wijzigde dit bericht op 19-11-2008 13:43
Reden: aanvulling
% gewijzigd
[quote]Vinyl schreef op 04 december 2008 @ 22:13:

[...]

Nee, helemaal niet. Want wie zegt dat ze failliet is, of in de sanering zit?

quote]

Nou, ok, ik zeg dat. Met alle gevolgen vandien, maar soit.

En dan mag je geen contact hebben met schuldeisers. De curator neemt contact op met schuldeisers.
Geen bijzonderheden
quote:HoiPippiLangkous schreef op 04 december 2008 @ 22:15:

Jasmine je overdrijft

Nee vind ik niet.

Ik ben serieus van mening dat dit niet kan en dat er beter een algemeen topic geopend kan worden over het terugkrijgen van geleende spullen/geld.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Eens met Jas en eens met Vinyl om de case te sluiten.
Geen bijzonderheden
Yas, dat heb ik nog nooit gehorod en ik ken mensen die in de sanering zitten
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Privépersonen hebben een vergelijkbaar belang in een schuldsanering met pak hem beet Planet Internet of de tandarts.

Maar ja, dat is in een schuldsanering bij een persoon zonder inkomen niets. Bij mij mochten de schuldeisers einde van de rit 46 euro onder elkaar verdelen.

En niemand kan een schuld opeisen nadat iemand in de schuldsanering is geweest.

Dus in het hypothetische geval dat ms. x in de schuldsanering is beland en leeft op bijstandsniveau na deze lening kan Livre fluiten naar haar geld.
Als we dat nu doen Yas dan gaat het binnen no timne weer over X
Dit werkt alleen averechts, Boek. Betr denkt nu misschien: krijg wat, ik overleg met de curator dat Livre mooi als laatste aan de beurt is.
Geen bijzonderheden
Yasmijn, dat is misschien wel een goede tip. Is er een manier, (instelling ofzo) waar je er achter kan komen wie de betreffende curator is?
maar dan moet X wel Livre aan de curator doorgeven.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
quote:Viva Angel1 schreef op 04 december 2008 @ 22:16:

Helaas wordt dit topic een welles/nietes verhaal.

Ik snap beide kanten van het verhaal, en beide standpunten.

Om te voorkomen dat Livre er zo echt niks meer aan heeft, omdat het meer een gevecht wordt of dit topic wel of niet kan, zal ik het zometeen sluiten.

Ja dahág, daar zat ik al op te wachten. Jullie hebben er toch goed over nagedacht of niet? En nu een groot deel van het forum toch al weet over wie het gaat vind ik het nu ook wel handig om te weten of Livre recht van spreken heeft of niet. Is ook wel zo eerlijk naar de forumster toe.

Dus laat het nu ook maar gewoon staan. Eerst grijpen jullie volkomen out of the blue in op het topic van Digi, en nu censureren jullie jezelf ook al.
Overigens, hoe naar ik dit ook voor Livre vind, ben ik van mening dat dit topic gesloten dient te worden. Dit is (was) een privé kwestie en geen forum kwestie.
quote:minny schreef op 04 december 2008 @ 22:17:

[...]

Nou....jij bent niet iedereen en dat was niet de grond... Wat kuste ik dán.....
dan is Mrs X een prachtig voorbeeld voor de jeugd van tegenwoordig Yasmijn......
Vinyl, da's wel een aanname, want wie zegt dat X dat niet allang gemaild héeft? Wij weten niet wat er besproken is in hun mailcontact. Óf je moet het als insider weten, en dat is dan weer niet zo netjes. (Levendig roddelcircuit.)
als ze in de WSNP zit mag ze niet eens nieuwe schulden maken. En als dat het geval is, dan kan Livre dus aangeven dat ze WEL nieuwe schulden heeft gemaakt, en dan stort alles in elkaar en kan ze opnieuw beginnen. Als ik Livre was zou ik er schijt aan hebben en daar voor kiezen.

Zij niet eerlijk, ik niet eerlijk zou ik dan denken.
ik zit nooit in de tamtam.. ben gelukkig ook niet nieuwsgierig aangelegd....

Livre, klote voor je, hoop dat het uiteindelijk wordt opgelost!
DTEEZ!
Even de hypothese overnemen: het geld is jaren geleden geleend en nu nog steeds kan ze niet terug betalen want ze zit in de schuldsanering. Zit ze er al die jaren al in dan? Hoe lang kun je daar in zitten?

Nee, als de hypothese klopt, vind ik het nog niet een excuus.

Er zijn andere manieren om iets terug te doen.

Voorbeeld: geldschuldige verft Livre's gang en daarmee is de schuld weer een beetje kleiner. Er is best nog een mouw aan te passen.

Contact mag niet. Ja, er mag zoveel niet maar als je een vriendschap had waarbij die ene zo lief was je te helpen, dan mag jij nu ook zo lief zijn even wel contact te houden en Livre dan eerst met iets anders te helpen.

Misschien denk ik te simpel maar het is allemaal een kwestie van een gebaar maken.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:mamzelle schreef op 04 december 2008 @ 22:19:

Privépersonen hebben een vergelijkbaar belang in een schuldsanering met pak hem beet Planet Internet of de tandarts.

Maar ja, dat is in een schuldsanering bij een persoon zonder inkomen niets. Bij mij mochten de schuldeisers einde van de rit 46 euro onder elkaar verdelen.

En niemand kan een schuld opeisen nadat iemand in de schuldsanering is geweest.

Dus in het hypothetische geval dat ms. x in de schuldsanering is beland en leeft op bijstandsniveau na deze lening kan Livre fluiten naar haar geld.

Dus.

Hoe vervelend ik het ook voor je vind, Boek, maar zo werkt het niet.
Geen bijzonderheden
Mijn bek valt open van dit topic. Wat ontzettend raaaaar dat zoiets opeens is toegestaan en nog wel 2 engelen die zich er over uit laten en het toestaan.

Ondanks dat ik echt heel erg hoop dat Boek haar geld terug krijgt én de grootste bos bloemen die er is, vind ik ook dat het gros van de mensen hier niet weet wat de achtergrond is en dus voor zijn beurt spreekt. Je hoort feitje zus of zo maar we (het gros van ons) waren er niet bij toen die afspraak over het geld gemaakt was. "Ja maar dan kun je toch mailen.. blabla..." Ja, heel vaak kan dat inderdaad, maar we weten niet waarom ze het niet gedaan heeft (als ze het niet gedaan heeft) dus het blijft bij speculeren.

Eigenlijk ben ik het gewoon helemaal eens met Yas(!), kreng, Evidenza en Tang.

Wat ik ook grappig vind is dat een aantal relatief nieuwelingen opeens een hele grote mond heeft en er als de kippen bij is. Als je bijv. niet eens weet wie kreng is, doe dan ook niet alsof je in de voorhoede van de "achter-de-schermers"staat.

Triviaatje: volgens mij bestaat er een forummer die MevrouwX heet, lekker dan, die komt ook nooit meer terug

Tot slot: ik ben kreng noch de 'anonieme' forumster in kwestie noch mevrouw X
quote:Evidenza schreef op 04 december 2008 @ 22:21:

[...]

Ja dahág, daar zat ik al op te wachten. Jullie hebben er toch goed over nagedacht of niet? En nu een groot deel van het forum toch al weet over wie het gaat vind ik het nu ook wel handig om te weten of Livre recht van spreken heeft of niet. Is ook wel zo eerlijk naar de forumster toe.

Dus laat het nu ook maar gewoon staan. Eerst grijpen jullie volkomen out of the blue in op het topic van Digi, en nu censureren jullie jezelf ook al.

Wat wil je nou? Eerst kan dit niet, en dan mag ik niet sluiten?

Sorry hoor, maar nu spreek je jezelf tegen.

Ik heb het geopend vanuit een goed hart, en ik had niet verwacht dat er zoveel weerstand zou zijn. Mag ik niet op een beslissing terugkomen?

Denk je nou echt dat X hier haar verhaal zou willen doen?
quote:kaatje_85 schreef op 04 december 2008 @ 22:21:

als ze in de WSNP zit mag ze niet eens nieuwe schulden maken. En als dat het geval is, dan kan Livre dus aangeven dat ze WEL nieuwe schulden heeft gemaakt, en dan stort alles in elkaar en kan ze opnieuw beginnen. Als ik Livre was zou ik er schijt aan hebben en daar voor kiezen.

Zij niet eerlijk, ik niet eerlijk zou ik dan denken.Aannames. Wie zegt dat betr daarin zat toen Livre haar het geld leende?
Geen bijzonderheden
Ik zal me ook maar scharen achter hen die zich verbazen: wat heeft het voor nut gehad om dit topic te heropenen?

Het doel van het topic is op z'n zachtst gezegd dubieus, heropenen heeft geen enkel fatsoenlijk nut.
Hoe dan ook, dit zou een privé kwestie moeten zijn.

Ik heb hier geen fijn gevoel bij.
quote:yasmijn schreef op 04 december 2008 @ 22:17:

[quote]Vinyl schreef op 04 december 2008 @ 22:13:

[...]

Nee, helemaal niet. Want wie zegt dat ze failliet is, of in de sanering zit?

quote]

Nou, ok, ik zeg dat. Met alle gevolgen vandien, maar soit.

En dan mag je geen contact hebben met schuldeisers. De curator neemt contact op met schuldeisers.Klopt, heb ik vaker gehoord van mensen toen ik nog bij een bank werkte.
quote:tangerine schreef op 04 december 2008 @ 22:23:

Hoe dan ook, dit zou een privé kwestie moeten zijn.

Ik heb hier geen fijn gevoel bij.Helemaal mee eens.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven