Forummer van de maand
maandag 20 februari 2012 om 15:00
Van de tijd dat ik hier alleen meelas, weet ik dat er ooit een verkiezing is van "forummer van de maand".
Zou het niet aardig zijn om zoiets te herintroduceren? Het kan ook een variant zijn, zoals een soort sterrensysteem of ranking per poster. Of een team van een of twee of drie forum-aanvoerders. Of een poster van het jaar.
Los van hoe het precies wordt uitgewerkt (via zelfnominering, via nominering door anderen, door het aantal posts, etc.), zie ik de volgende voordelen:
1. Het geeft een incentive voor posters om goede, inhoudelijke bijdragen te plaatsen (in plaats van anderen af te zeiken of off-topic te gaan).
2. Nieuwe posters weten meteen wie een beetje de gerespecteerde/belangrijke posters zijn. Als een meisje bijvoorbeeld met een probleem zit en twee reacties krijgt (een van een viva-autoriteit en iemand met minder gezag), dan weet je beter hoe je die adviezen moet wegen/beoordelen dan wanneer je blijft zitten met een 1-1 gelijkspel.
Zou het niet aardig zijn om zoiets te herintroduceren? Het kan ook een variant zijn, zoals een soort sterrensysteem of ranking per poster. Of een team van een of twee of drie forum-aanvoerders. Of een poster van het jaar.
Los van hoe het precies wordt uitgewerkt (via zelfnominering, via nominering door anderen, door het aantal posts, etc.), zie ik de volgende voordelen:
1. Het geeft een incentive voor posters om goede, inhoudelijke bijdragen te plaatsen (in plaats van anderen af te zeiken of off-topic te gaan).
2. Nieuwe posters weten meteen wie een beetje de gerespecteerde/belangrijke posters zijn. Als een meisje bijvoorbeeld met een probleem zit en twee reacties krijgt (een van een viva-autoriteit en iemand met minder gezag), dan weet je beter hoe je die adviezen moet wegen/beoordelen dan wanneer je blijft zitten met een 1-1 gelijkspel.
donderdag 23 februari 2012 om 21:03
quote:galadriel schreef op 23 februari 2012 @ 20:19:
Jullie reageren alleen op elkaar, oké.
Oh, Galadriel, please come back. Ik heb wel eens een blackout omdat ik niet eet.
Maar ik zit met potlood in de aanslag: mag ik je opleidingsgegevens noteren?
We hebben oa al een cancan-expert, een LOI-filosoof en een darmfloraschikster.
edit: en heel bijzonder: twee boezemkoesteraars, ook wel bekend als "de menselijke bh's"
Jullie reageren alleen op elkaar, oké.
Oh, Galadriel, please come back. Ik heb wel eens een blackout omdat ik niet eet.
edit: en heel bijzonder: twee boezemkoesteraars, ook wel bekend als "de menselijke bh's"
donderdag 23 februari 2012 om 21:11
quote:lucretiatox schreef op 23 februari 2012 @ 21:03:
[...]
Héhé vergeet de boezemkoesteraarsters niet
Heel belangrijk!
[...]
Héhé vergeet de boezemkoesteraarsters niet
Heel belangrijk!
donderdag 23 februari 2012 om 21:14
quote:eleonora schreef op 23 februari 2012 @ 20:10:
Ik kon dit topic even niet terugvinden, schrok me rot!
De angst dat de boel al gecategoriseerd was en dat ik er niet meer op mocht zit diep merk ik.
Volgens mij is het geen slecht idee om een steuntopic op psyche te hebben voor de aspirant categorianen.
Goed idee, waar gehakt wordt vallen spaanders, maar mensen hoeven natuurlijk niet helemaal zonder steun dit te verwerken.
Welke titel gaan we het geven?
Help, dr. Martin wil niet meer met me praten
of
Help, voel me buitengesloten door de andere categorianen
of
VWO-diploma zoekgeraakt in verhuizing, vrees voor mijn status als forumlid
Ik kon dit topic even niet terugvinden, schrok me rot!
De angst dat de boel al gecategoriseerd was en dat ik er niet meer op mocht zit diep merk ik.
Volgens mij is het geen slecht idee om een steuntopic op psyche te hebben voor de aspirant categorianen.
Goed idee, waar gehakt wordt vallen spaanders, maar mensen hoeven natuurlijk niet helemaal zonder steun dit te verwerken.
Welke titel gaan we het geven?
Help, dr. Martin wil niet meer met me praten
of
Help, voel me buitengesloten door de andere categorianen
of
VWO-diploma zoekgeraakt in verhuizing, vrees voor mijn status als forumlid
donderdag 23 februari 2012 om 21:37
quote:eleonora schreef op 23 februari 2012 @ 21:20:
[...]
Wie zijn 'elkaar'?
Ik reageer vooral algemeen, dacht ik.
Of zit jij een paar categorieën hoger dan ik? Dan zou het angst kunnen zijn van mijn kant.
Mmmm ineens doen alsof je mij niet kent.
Nou nou! dat staat je netjes.
Maar ja, jij staat natuurlijk op zeer eenzame hoogte (hoeveel onderscheidingen vanaf hier gekregen?).
Enne luctretiatox mijn opleidingniveau is zeer hoog, in het klaverjassen wel te verstaan.
En ik geef jullie allemaal een korreltje zout mee.
[...]
Wie zijn 'elkaar'?
Ik reageer vooral algemeen, dacht ik.
Of zit jij een paar categorieën hoger dan ik? Dan zou het angst kunnen zijn van mijn kant.
Maar ja, jij staat natuurlijk op zeer eenzame hoogte (hoeveel onderscheidingen vanaf hier gekregen?).
Enne luctretiatox mijn opleidingniveau is zeer hoog, in het klaverjassen wel te verstaan.
donderdag 23 februari 2012 om 21:57
quote:pinacolada schreef op 23 februari 2012 @ 21:50:
Lucretiatox?
Vind ik toch net tijdens het opruimen nog een proeve van bekwaamheid:
Fierljeppen II (Skutsjesielen ging toen niet door vanwege het weer)
Kan die dur nog bij?
Miz Colada, denk je dat ik onnozel ben? Ik heb heus wel gezien dat je tijdens het examen in het gras lag te rollebollen met Sven Kramer en dat hele diploma nooit gehaald heb.
Oppassen hoor, anders zet ik je zo een categorie naar beneden.
Lucretiatox?
Vind ik toch net tijdens het opruimen nog een proeve van bekwaamheid:
Fierljeppen II (Skutsjesielen ging toen niet door vanwege het weer)
Kan die dur nog bij?
Miz Colada, denk je dat ik onnozel ben? Ik heb heus wel gezien dat je tijdens het examen in het gras lag te rollebollen met Sven Kramer en dat hele diploma nooit gehaald heb.
Oppassen hoor, anders zet ik je zo een categorie naar beneden.
donderdag 23 februari 2012 om 22:02
quote:lucretiatox schreef op 23 februari 2012 @ 21:57:
[...]
Oppassen hoor, anders zet ik je zo een categorie naar beneden. ?
[...]
Oppassen hoor, anders zet ik je zo een categorie naar beneden. ?
donderdag 23 februari 2012 om 22:08
quote:galadriel schreef op 23 februari 2012 @ 21:37:
[...]
haai galadriel
[...]
haai galadriel
donderdag 23 februari 2012 om 22:28
donderdag 23 februari 2012 om 22:47