Had ik aangifte moeten doen?
zondag 12 september 2010 om 21:14
Het volgende gebeurde me een aantal weken geleden. Ik reed 's ochtends op de fiets naar m'n werk. Toen ik van rechts kwam (woonwijk) kreeg ik geen voorrang van een auto (met een Duits kenteken). Ik schrok me rot en ik geef het eerlijk toe, ik stak m'n middelvinger op daarna fietste ik verder. Komt die auto me toch achterna gereden. Er stapte een vrouw met dochter uit die ontzettend tekeer tegen me gingen. Die vrouw beweerde dat ze me niet had gezien en die dochter schreeuwde hoe ik het in m'n hoofd haalde om m'n middelvinger op te steken. Het werd een behoorlijke schreeuwpartij op straat, ik was woedend dat ze me nog achterna kwamen ook. Eigenlijk heb ik spijt dat ik geen aangifte heb gedaan. Vooral omdat ik erachter gekomen ben dat die mensen hier in de buurt wonen. Stom dat dit me nog steeds zo dwars zit, stom hé. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat mensen dit soort dingen doen. Ik zat op dat moment ook niet lekker in m'n vel dus tja. Stom verhaaltje eigenlijk maar ik wilde het even van me af schrijven
woensdag 15 september 2010 om 22:12
Ik moet trouwens zeggen dat ik van iemand die vindt dat ie altijd voorrang moet nemen op
momenten dat ie voorrang heeft, eerder zou denken dat ie z'n rijbewijs bij een pakje boter heeft gekregen dan iemand die toevallig eens een voorrangsfoutje maakt. Het eerste is namelijk bewuste dommigheid en dat lijkt mij in het verkeer een stuk gevaarlijker.
momenten dat ie voorrang heeft, eerder zou denken dat ie z'n rijbewijs bij een pakje boter heeft gekregen dan iemand die toevallig eens een voorrangsfoutje maakt. Het eerste is namelijk bewuste dommigheid en dat lijkt mij in het verkeer een stuk gevaarlijker.