Had ik aangifte moeten doen?
zondag 12 september 2010 om 21:14
Het volgende gebeurde me een aantal weken geleden. Ik reed 's ochtends op de fiets naar m'n werk. Toen ik van rechts kwam (woonwijk) kreeg ik geen voorrang van een auto (met een Duits kenteken). Ik schrok me rot en ik geef het eerlijk toe, ik stak m'n middelvinger op daarna fietste ik verder. Komt die auto me toch achterna gereden. Er stapte een vrouw met dochter uit die ontzettend tekeer tegen me gingen. Die vrouw beweerde dat ze me niet had gezien en die dochter schreeuwde hoe ik het in m'n hoofd haalde om m'n middelvinger op te steken. Het werd een behoorlijke schreeuwpartij op straat, ik was woedend dat ze me nog achterna kwamen ook. Eigenlijk heb ik spijt dat ik geen aangifte heb gedaan. Vooral omdat ik erachter gekomen ben dat die mensen hier in de buurt wonen. Stom dat dit me nog steeds zo dwars zit, stom hé. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat mensen dit soort dingen doen. Ik zat op dat moment ook niet lekker in m'n vel dus tja. Stom verhaaltje eigenlijk maar ik wilde het even van me af schrijven
zondag 12 september 2010 om 21:20
zondag 12 september 2010 om 21:24
Aan elk verhaal zijn 2 kanten...
Waarschijnlijk zijn zij zich ook wel rot geschrokken, zaten ze net in de auto op weg naar / na een slecht nieuws gesprek, weet jij veel ?
En dat uit zich bij sommigen wel in agressief gedrag.
en je middelvinger opsteken.. wat vind je daar achteraf nou zelf van ?
als je ze nog eens tegen komt in de buurt: gewoon vriendelijk lachen misschien een praatje aanknopen en als eerste je excuses maken ?
Waarschijnlijk zijn zij zich ook wel rot geschrokken, zaten ze net in de auto op weg naar / na een slecht nieuws gesprek, weet jij veel ?
En dat uit zich bij sommigen wel in agressief gedrag.
en je middelvinger opsteken.. wat vind je daar achteraf nou zelf van ?
als je ze nog eens tegen komt in de buurt: gewoon vriendelijk lachen misschien een praatje aanknopen en als eerste je excuses maken ?
zondag 12 september 2010 om 21:26
En bedankt weer voor de feedback. Nu ik het teruglees is mijn reactie (ook toen) ontzettend overtrokken geweest. En die middelvinger kon ook echt niet, dat weet ik ook wel. Mijn aandeel was ook niet fijn. Het was gewoon even een vervelend incidentje op een moment dat ik het echt even niet kon hebben.
zondag 12 september 2010 om 21:36
Nou ja, ik kan me wel voorstellen dat je schrikt als je geen voorrang krijgt en dat je dan je middelvinger opsteekt, en ik vind het wel heel raar dat de vrouw die fout was omdat ze geen voorrang verleende je achterna komt en uit gaat staan schelden. Ik zou me daardoor eerlijk gezegd nogal bedreigd voelen. Aangifte nee, maar ik kan me wel voorstellen dat je ermee zit/zat.
zondag 12 september 2010 om 21:40
En áls je er nog wat mee wil doen, dan bel je de politie. Als ze in de buurt wonen en je herkent de auto, kan je alsnog het kenteken achterhalen.
Dan bel je de politie en dan zeggen die waarschijnlijk ook: aangifte doen waarvan?
Maar het is niet alsof je alleen maar aangifte kan doen direct nadat iets gebeurd is. Dat kan heus altijd nog.
Dan bel je de politie en dan zeggen die waarschijnlijk ook: aangifte doen waarvan?
Maar het is niet alsof je alleen maar aangifte kan doen direct nadat iets gebeurd is. Dat kan heus altijd nog.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
zondag 12 september 2010 om 21:42
zondag 12 september 2010 om 22:04
En dat zat me dus het meest dwars. Ik schrok me suf en die middelvinger is normaal echt niet mijn stijl. Maar ik was wel met de fiets en zij met de auto. En eigenlijk vond ik dat nogal wat dat ze me achterna kwamen. Nu was ik het op de fiets maar hoe vaak er kinderen op die fiets van rechts komen. Oh ja, en die auto reed geen 30 km maar echt harder.
zondag 12 september 2010 om 22:06
quote:dangeensuus schreef op 12 september 2010 @ 21:19:
van asociaal weggedrag van beide partijen? Voorrang moet je krijgen en niet nemen, en als je het niet krijgt moet je vooral je middelvinger niet opsteken
Je weet namelijk al dat er een aso op de weg is, anders had diegene je wel voorrang verleend.Zoals jij het brengt lijkt het wel of jij vind dat dergelijk gedrag moet kunnen. Ik was niet fout in de eerste instantie maar die auto. Dus ik vind jou reactie flauw en ondoordacht. Sorry.
van asociaal weggedrag van beide partijen? Voorrang moet je krijgen en niet nemen, en als je het niet krijgt moet je vooral je middelvinger niet opsteken
Je weet namelijk al dat er een aso op de weg is, anders had diegene je wel voorrang verleend.Zoals jij het brengt lijkt het wel of jij vind dat dergelijk gedrag moet kunnen. Ik was niet fout in de eerste instantie maar die auto. Dus ik vind jou reactie flauw en ondoordacht. Sorry.
zondag 12 september 2010 om 22:13
quote:HEMAlover schreef op 12 september 2010 @ 21:32:
Ach ja, in opgefokte staat doen mensen wel eens iets doms! Dat geldt ook voor jou en voor die mensen. Aangifte is zinloos, je kunt misschien beter eens naar die mensen toelopen en een praatje maken.Ach natuurlijk, maar eigenlijk vind ik dat als je als automobilist een fietser achterna gaat terwijl je zelf fout zit, geen dom gedrag meer. En in dit soort situaties ben je als automobilist altijd fout, die middelvinger ten spijt. En een praatje maken ga ik zeker niet doen. Ik ben ook maar een mens.
Ach ja, in opgefokte staat doen mensen wel eens iets doms! Dat geldt ook voor jou en voor die mensen. Aangifte is zinloos, je kunt misschien beter eens naar die mensen toelopen en een praatje maken.Ach natuurlijk, maar eigenlijk vind ik dat als je als automobilist een fietser achterna gaat terwijl je zelf fout zit, geen dom gedrag meer. En in dit soort situaties ben je als automobilist altijd fout, die middelvinger ten spijt. En een praatje maken ga ik zeker niet doen. Ik ben ook maar een mens.
zondag 12 september 2010 om 22:16
quote:fanvanagathachristie schreef op 12 september 2010 @ 22:08:
En toch, toch ga ik de politie bellen en vragen wat hun advies is. Misschien heeft het toch zin om er een melding van te maken. Ik vind dat dit soort auto's bekend moet zijn bij de politie.Als je je daar prettig bij voelt moet je dat zeker doen.
En toch, toch ga ik de politie bellen en vragen wat hun advies is. Misschien heeft het toch zin om er een melding van te maken. Ik vind dat dit soort auto's bekend moet zijn bij de politie.Als je je daar prettig bij voelt moet je dat zeker doen.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
zondag 12 september 2010 om 22:16
[quote]dropshot1000 schreef op 12 september 2010 @ 22:13:
Ik vind dat jij echt raar reageert!
Meteen je middelvinger opsteken als je (waarschijnlijk per ongeluk) geen voorrang krijgt?
Die vrouw vond het vast net zo raar en wilde dat jou graag even laten weten.....[/quote
Waarschijnlijk, en dan scheur je maar met je auto een fietser achterna midden in een woonwijk. Les voor die auto, dat je altijd moet uitkijken in een woonwijk. Nu was ik het maar straks een kindje. En gaat ze dan ook zeggen ik heb per ongeluk geen voorrang gegeven? Nee, kan er bij mij niet in.
Ik vind dat jij echt raar reageert!
Meteen je middelvinger opsteken als je (waarschijnlijk per ongeluk) geen voorrang krijgt?
Die vrouw vond het vast net zo raar en wilde dat jou graag even laten weten.....[/quote
Waarschijnlijk, en dan scheur je maar met je auto een fietser achterna midden in een woonwijk. Les voor die auto, dat je altijd moet uitkijken in een woonwijk. Nu was ik het maar straks een kindje. En gaat ze dan ook zeggen ik heb per ongeluk geen voorrang gegeven? Nee, kan er bij mij niet in.