Had ik aangifte moeten doen?

12-09-2010 21:14 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het volgende gebeurde me een aantal weken geleden. Ik reed 's ochtends op de fiets naar m'n werk. Toen ik van rechts kwam (woonwijk) kreeg ik geen voorrang van een auto (met een Duits kenteken). Ik schrok me rot en ik geef het eerlijk toe, ik stak m'n middelvinger op daarna fietste ik verder. Komt die auto me toch achterna gereden. Er stapte een vrouw met dochter uit die ontzettend tekeer tegen me gingen. Die vrouw beweerde dat ze me niet had gezien en die dochter schreeuwde hoe ik het in m'n hoofd haalde om m'n middelvinger op te steken. Het werd een behoorlijke schreeuwpartij op straat, ik was woedend dat ze me nog achterna kwamen ook. Eigenlijk heb ik spijt dat ik geen aangifte heb gedaan. Vooral omdat ik erachter gekomen ben dat die mensen hier in de buurt wonen. Stom dat dit me nog steeds zo dwars zit, stom hé. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat mensen dit soort dingen doen. Ik zat op dat moment ook niet lekker in m'n vel dus tja. Stom verhaaltje eigenlijk maar ik wilde het even van me af schrijven
quote:eefjewentelteefje schreef op 12 september 2010 @ 23:23:

[...]

Nee , niet doen.

Ik heb juist van een vriend geleerd NOOIT oogcontact te zoeken met automobilisten als ik het zeebrapad oversteek of door de stad fiets.(en het werkt!)

Met oogconta0ct geef je aan dat je ze gezien hebt.

En is de kans dat er gestopt wordt veel minder.en toch stoppen ze dan ineens toch voor mij (of kijk ik zo intimiderend?)
quote:Aubrey schreef op 12 september 2010 @ 23:24:

Paloma, het loepje de glazen bol leert mij dat TO overal een wereldprobleem van maakt.

You're killing me
Zoek mij niet, ik wil niet gevonden worden.
Maar door oogcontact te zoeken weet je wel zeker dat de automobilist jou gezien heeft. En als je na het oogcontact gewoon aanstalten maakt om over te steken of wat dan ook dan stoppen mensen echt wel.
Erger u niet, verwonder u slechts!
Gewist.

Het modereerbeleid1van Viva-Sanoma is beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
quote:fanvanagathachristie schreef op 12 september 2010 @ 22:43:

[...]

Dat bedoel ik. Bestuurders met dezelfde instelling zoals jou maken woonwijken onveilig (voor kinderen). Tsss.

En dat is dus niet waar.

Ik ben het ergens best wel met je eens. Ik heb geen auto, zelfs geen (Nederlands) rijbewijs en erger me dood aan automobilisten die denken dat de openbare weg alleen van hen is. Maar desondanks vind ik dat je er nooit zomaar vanuit mag gaan dat je ook voorrang krijgt, want helaas zijn er veel randdebielen.

Dat jij geen voorrang hebt gekregen vind ik niet zozeer asociaal (kan ook per ongeluk gebeurd zijn; doordat de bestuurder niet nadacht), alswel nalatig (nu ben jij het, de volgende keer een kind).

Je middelvinger opsteken vind ik wel asociaal. Temeer omdat het agressief gedrag opwekt. En dat hebben we in Nederland helaas ook al teveel.
Bij mij is juist de ervaring dat als je laat merken dat je ze gezien hebt dat ze dan (waarschijnlijk) denken die stopt wel.

Ik zie ze wel maar doe net alsof ik ze niet zie.

Voor mij werkt het iig maar het is niet iets wat ik (voorlopig ) aan mijn kinderen leer.

Die leer ik dat ook al lopen ze op een zeebrapad , ook al heb je voorrang dat er altijd debielen en mensen zijn die gewoon niet opletten of het niets kan schelen.

(of de verkeersregels niet kennen )
quote:Courage schreef op 12 september 2010 @ 23:33:

[...]

En wat was nou de strekking van de post die ze met 70% had gewijzigd?Het was een onnodige sneer naar een andere forummer.
Er zijn dit weekend 10 mensen omgekomen in het verkeer. Een paar eigen schuld. Een paar zijn echt slachtoffer. Ze zijn de dupe geworden door fouten van anderen. En omdat er altijd anderen kunnen zijn die fouten maken, ben ik altijd op mijn hoede in het verkeer. Of ik nu voorrang heb of niet. Ik ga graag nog eens langer mee.
Dus mensen die door hun eigen schuld zijn omgekomen zijn geen echt slachtoffer??

ZOals ik al eerder zei, ik snap die middelvinger wel. Ik zit zowel in de auto als op de fiets. In beide gevallen schrik je je rot, op de fiets omdat je net bijna aangereden werd en in de auto omdat je net bijna iemand aanreed. Om als schuldige dan achter de onschuldige aan te rijden vind ik werkelijk waanzinnig.
quote:dangeensuus schreef op 12 september 2010 @ 21:19:

van asociaal weggedrag van beide partijen? Voorrang moet je krijgen en niet nemen, en als je het niet krijgt moet je vooral je middelvinger niet opsteken

Je weet namelijk al dat er een aso op de weg is, anders had diegene je wel voorrang verleend.

Als ik voorrang heb, dan neem ik die ook. Als ik dan word aangereden, nou ja pech, maar de ander is fout, ik niet.

Ik had het laatst ook, dat een auto mij bijna geen voorrang gaf. Scheelde mss 20/30 cm of hij had me geraakt. Stomme debiel. Echt, sommige mensen lijken hun rijbewijs bij een pakje boter te hebben gekregen.

Dat van die wijsvinger vind ik terecht hoor. Ik doe het haast nooit, maar als ze me bijna aanrijden, terwijl ik voorrang heb, dan schiet ie wel omhoog. Zeker als er een idioot begint te toeteren. Dan schrik je je ook dood als fietser zijnde, maar dat snappen die mensen blijkbaar niet.

Oh en ik kijk ook niet naar ander verkeer. Dan weten ze, als ze kijken: Oh die ziet me niet, ik zal maar stoppen voordat ik dr aanrijd.

Al met al ben ik al heel vaak bijna aangereden, gelukkig nog maar 1 keertje echt, en dat was niet eens omdat ik geen voorrang kreeg.
quote:Hummeltje_ schreef op 13 september 2010 @ 06:26:

[...]

Als ik voorrang heb, dan neem ik die ook. Als ik dan word aangereden, nou ja pech, maar de ander is fout, ik niet. *zei ze terwijl haar armen en benen in de katrollen hangen in het ziekenhuis*

Tsss... grapje zeker?
Known to cause insanity in laboratory mice
quote:Hummeltje_ schreef op 13 september 2010 @ 06:26:

[...]

Als ik voorrang heb, dan neem ik die ook. Als ik dan word aangereden, nou ja pech, maar de ander is fout, ik niet.

Ik had het laatst ook, dat een auto mij bijna geen voorrang gaf. Scheelde mss 20/30 cm of hij had me geraakt. Stomme debiel. Echt, sommige mensen lijken hun rijbewijs bij een pakje boter te hebben gekregen.

Dat van die wijsvinger vind ik terecht hoor. Ik doe het haast nooit, maar als ze me bijna aanrijden, terwijl ik voorrang heb, dan schiet ie wel omhoog. Zeker als er een idioot begint te toeteren. Dan schrik je je ook dood als fietser zijnde, maar dat snappen die mensen blijkbaar niet.

Oh en ik kijk ook niet naar ander verkeer. Dan weten ze, als ze kijken: Oh die ziet me niet, ik zal maar stoppen voordat ik dr aanrijd.

Al met al ben ik al heel vaak bijna aangereden, gelukkig nog maar 1 keertje echt, en dat was niet eens omdat ik geen voorrang kreeg.

Meen je dit nou echt?

Wat heb je dáár nu aan?
ja, geweldig...daar zit je dan met een hoge dwarslaesie...maar ik had wel mooi gelijk
Twijfel is het domste wat je kunt doen in het verkeer, dáár komen juist ongelukken van. Dus ja, ik neem mijn voorrang en kijk zo min mogelijk naar de ander (hou het uiteraard wel in mijn ooghoek in de gaten). En tot nu toe gaat het altijd goed. Dus ergens doe ik het wel goed, hoe ik het doe.
quote:Hummeltje_ schreef op 13 september 2010 @ 16:23:

Twijfel is het domste wat je kunt doen in het verkeer, dáár komen juist ongelukken van. Dus ja, ik neem mijn voorrang en kijk zo min mogelijk naar de ander (hou het uiteraard wel in mijn ooghoek in de gaten). En tot nu toe gaat het altijd goed. Dus ergens doe ik het wel goed, hoe ik het doe.Doe je dit ook als je op de fiets zit?
Hummel, je bent al een keer bijna aangereden zeg je. Zo goed doe je het dan schijnbaar toch niet.
quote:Aubrey schreef op 12 september 2010 @ 23:37:

[...]

Het was een onnodige sneer naar een andere forummer.-
Als je overal gaat zitten wachten tot je voorrang krijgt, dan krijg je dus nooit voorrang.
Ik ben toch naar de politie gestapt om een melding hiervan te maken. Het zat me gewoon niet lekker ondanks het feit dat ik ook niet netjes was. En wat blijkt? Er zijn meerdere meldingen over deze auto binnengekomen en dus jawel, zelfs een aangifte (veel te hard rijden door 30 km zone, toeterend langs fietsende kinderen enz. enz.). Ik heb mijn verhaal verteld en ja, ook mijn aandeel hierin. En ook de politie was het met me eens, die middelvinger had ik beter achterwege kunnen laten maar dan nog ben ik als fietser nog altijd de zwakkere partij t.o.v. een auto. Die automobilist zat fout (ondanks alle smoezen die hier bedacht zijn). Ik heb met de politie de volgende afspraak gemaakt. Ik heb toestemming gegeven dat de mensen die die andere meldingen gedaan mijn telefoonnummer krijgen zodat we contact kunnen leggen. Het zijn voornamelijk mensen uit de buurt. Dan gaan we gezamenlijk kijken of we deze automobilist(en) kunnen aanpakken d.m.v. een gesprek of een brief. Staat deze er niet voor open dan laten we het over aan de politie.

Wat ik wel vind, ik heb hier mijn verhaal gedaan omdat ik én geschrokken was én omdat het me niet lekker zat. Ik snap werkelijk niet dat hier mensen zijn die een middelvinger net zo a-sociaal vinden als het niet verlenen van voorrang aan een fietser en die vervolgens nog achterna komen rijden ook. Dan ben je of zelf een aso of dan ben je hier op een forum gewoon gericht bezig om iemand af te zeiken zonder dat je een normale discussie aan kunt gaan. Want ik heb duidelijk aangegeven dat ik die middelvinger ook niet vond kunnen. Anders had ik mijn OP die middelvinger achterwege gelaten.
quote:Twister2010 schreef op 12 september 2010 @ 23:27:

[...]

You're killing me Weet je wat nu echt grappig is? Dat jij de enige bent hier die lacht, want nee het is niet grappig.
quote:Aubrey schreef op 12 september 2010 @ 23:24:

Paloma, het loepje de glazen bol leert mij dat TO overal een wereldprobleem van maakt.Dat is jou GTST niveau.
quote:paloma schreef op 12 september 2010 @ 23:19:

Hoe het ook is, TO is nogal geschrokken van dit

voorval. Niet alleen van de reactie van de

automobiliste maar ook van zichzelf. Laten we

een beetje begrip hebben en haar niet meteen

de kop afhakken...Ze is geschrokken.Inderdaad, ik schrok me gewoon suf. Die auto was er opeens, die kwam niet zachtjes aanrijden. Maar dat lees ik hier soms wel eens vaker. Dan stel je je kwetsbaar op en vervolgens wordt het tegen je gebruikt. Jammer en zonde van een gezonde discussie.
Gewist.

Het modereerbeleid1van Viva-Sanoma is beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
quote:fanvanagathachristie schreef op 14 september 2010 @ 11:26: Ik snap werkelijk niet dat hier mensen zijn die een middelvinger net zo a-sociaal vinden als het niet verlenen van voorrang aan een fietser en die vervolgens nog achterna komen rijden ook.

Sorry, maar ik vind dit echt een rare manier van redeneren.

Er waren twee partijen die asociaal waren, punt. Dat de andere partij daarin een stuk verder ging dan jij, heeft niks te maken met jouw gedrag. Dat is nog steeds a-sociaal en ik vind het nogal kinderachtig om vast te houden aan een "ja, maar zij deed het ook/erger"-moraal.

In dit geval is het goed dat je naar de politie bent gegaan. Nu kan er iets aan het gedrag van de dame in kwestie gedaan worden. Persoonlijk zou ik er niet voor kiezen om daar contactpersoon voor te zijn namens te buurt. Je haalt er toch een hoop gezeik mee op de hals. Uiteindelijk ga je van haar probleem dan je eigen probleem maken. Laat dat iemand anders (wijkagent bijvoorbeeld) oplossen en ondersteun waar nodig.
Tuurlijk Hummel, jij ligt straks in het ziekenhuis met gebroken beentjes, maar kan gelukkig wel met een gerust hart zeggen dat de ander fout was en niet jijzelf. Right. Ik heb bij mijn rijlessen geleerd dat rijden anticiperen is en dat daar soms ook bij komt kijken dat je fouten van anderen moet herstellen. Ik zie niet in wat daar het probleem van is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven