Het Bezemtopic
woensdag 5 augustus 2009 om 21:43
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
vrijdag 4 september 2009 om 15:26
Toch maar niet in de woonkamer gaan zitten...
Maar wel:
Zwembad ontbladerd. (voor even, want het waait hard dus als ik me omdraai ligt het weer vol. K*t-berken bij de achterbuurman ) maar stofzuiger doet de rest.
Was opgevouwen en opgeruimd.
Afzuigkap gesopt.
Buurvrouw kwam vragen of ik morgen druiven wil 'leveren' voor de buurt-bbq.
Leuk en graag, want we hebben er echt mega veel!
Oke Mamz, dat klinkt goed.
Maar wel:
Zwembad ontbladerd. (voor even, want het waait hard dus als ik me omdraai ligt het weer vol. K*t-berken bij de achterbuurman ) maar stofzuiger doet de rest.
Was opgevouwen en opgeruimd.
Afzuigkap gesopt.
Buurvrouw kwam vragen of ik morgen druiven wil 'leveren' voor de buurt-bbq.
Leuk en graag, want we hebben er echt mega veel!
Oke Mamz, dat klinkt goed.
vrijdag 4 september 2009 om 16:44
Ik heb de keuken half aan kant. Tenminste de koffiekant dan.
Wat een vieze zooi is het. En de koelkast en afwasmachine was al een tijdje niet van de plaats geweest, da snap je wel wat ik tegenkwam. Nou ja nu is alles aan die kant weer schoon. Toen kwam zoon en dat kwam goed uit. Bureau staat al in de garage Wat kun je ook daar weer een zooi in hebben zitten zeg. Brr. niet normaal. Nu staat dus de halve kamer vol met kratten en dozen die ik nog moet uitzoeken en een keuken die maar half aan kant is. Maar het kastje voor de tv staat fijn al in de kamer. Laat de tv nu maar komen. Ben zo nieuwsgierig. En manlief is het nog steeds niet eens met de grote van die tv. Hij vind hem te groot, maar hij past wel mooi op het kastje.
Ga nu eerst de keuken afmaken en dan langzaam maar zeker de rommel in de kamer uitzoeken.
Straks reageer ik even op iedereen.
Wat een vieze zooi is het. En de koelkast en afwasmachine was al een tijdje niet van de plaats geweest, da snap je wel wat ik tegenkwam. Nou ja nu is alles aan die kant weer schoon. Toen kwam zoon en dat kwam goed uit. Bureau staat al in de garage Wat kun je ook daar weer een zooi in hebben zitten zeg. Brr. niet normaal. Nu staat dus de halve kamer vol met kratten en dozen die ik nog moet uitzoeken en een keuken die maar half aan kant is. Maar het kastje voor de tv staat fijn al in de kamer. Laat de tv nu maar komen. Ben zo nieuwsgierig. En manlief is het nog steeds niet eens met de grote van die tv. Hij vind hem te groot, maar hij past wel mooi op het kastje.
Ga nu eerst de keuken afmaken en dan langzaam maar zeker de rommel in de kamer uitzoeken.
Straks reageer ik even op iedereen.
vrijdag 4 september 2009 om 17:31
Verander dat aanklooien maar in een tukkie doen
Mamz, ik zou zeggen geniet van die rust en gebruik 'm om een manier te vinden om met Oudste om te gaan
Staat er een beetje lullig maar je snapt wel wat ik bedoel denk ik.
Zoeb, wat een rotzooi kan een mens hebben he?
Straks koken, eerst de stad in voor een centimeter en haarspeldjes.
Mamz, ik zou zeggen geniet van die rust en gebruik 'm om een manier te vinden om met Oudste om te gaan
Staat er een beetje lullig maar je snapt wel wat ik bedoel denk ik.
Zoeb, wat een rotzooi kan een mens hebben he?
Straks koken, eerst de stad in voor een centimeter en haarspeldjes.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
vrijdag 4 september 2009 om 18:35
vrijdag 4 september 2009 om 20:35
TV staat wel maar mag nog niet aan. Moet eerst tot rust komen. Whaaa. Jammer dan, kijken we vanavond nog naar het oudje.
Bureau rommel is ook uitgezocht en ik heb nu nog maar één kratje over. De rest in een doos op zolder. Ben dus weer aan het verplaatsen. Maar wat in de doos zit kan niet weg. Het is in ieder geval al uit de kamer. Jongste komt morgen de tv aansluiten en de DVD, geluidsinstallatie en video overzetten. Hij heeft er meer verstand van dan ik. Hij staat mooi de tv. En de grootte valt mee nu hij op het kastje staat.
Straks nog even het wijnrek naar de kelder doen en een drankenkastje op de plek van het wijnrek zetten. (We lijken nogl zuipschuiten maar dat is niet zo hoor)
Maar anders heb ik weer een stoel over die ik niet kwijt kan. Complete verbouwing om een nieuwe televisie.
Ik heb dus heel veel gedaan vandaag. Zomaar ineens.
Lekker genieten met die lange winteravonden.
Bureau rommel is ook uitgezocht en ik heb nu nog maar één kratje over. De rest in een doos op zolder. Ben dus weer aan het verplaatsen. Maar wat in de doos zit kan niet weg. Het is in ieder geval al uit de kamer. Jongste komt morgen de tv aansluiten en de DVD, geluidsinstallatie en video overzetten. Hij heeft er meer verstand van dan ik. Hij staat mooi de tv. En de grootte valt mee nu hij op het kastje staat.
Straks nog even het wijnrek naar de kelder doen en een drankenkastje op de plek van het wijnrek zetten. (We lijken nogl zuipschuiten maar dat is niet zo hoor)
Maar anders heb ik weer een stoel over die ik niet kwijt kan. Complete verbouwing om een nieuwe televisie.
Ik heb dus heel veel gedaan vandaag. Zomaar ineens.
Lekker genieten met die lange winteravonden.
vrijdag 4 september 2009 om 21:32
vrijdag 4 september 2009 om 22:02
Ik was net zo'n Italiaanse mama vanavond.
Ossobucco stond te pruttelen, er stond een pan bouillon te trekken voor de soep van morgen en ik was risotto aan het maken.
Dit alles onder het genot van een prosecco.
Jammer genoeg zonder de gratie van Sophia Loren
Ossobucco stond te pruttelen, er stond een pan bouillon te trekken voor de soep van morgen en ik was risotto aan het maken.
Dit alles onder het genot van een prosecco.
Jammer genoeg zonder de gratie van Sophia Loren
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
vrijdag 4 september 2009 om 23:52
zaterdag 5 september 2009 om 00:28
Ik heb ook een RVS afzuigkap, die maakt ik altijd gewoon met een sopje schoon en af en toe (ongeveer 1x per maand) maak ik hem schoon met wat spiritus. Gaat 'ie mooi van glanzen en zorgt ervoor dat hij weer mooi vetvrij is. Dat speciale spul werkt op zich heel goed, maar is vrij duur en onnodig als je het gewoon bijhoudt met een sopje en evt spiritus. BTW, geen olie gebruiken om hem op te wrijven (zoals je geregeld als tip zult krijgen), dat zorgt er alleen maar voor dat alle vuil nog veel beter gaat hechten.
Vandaag de hele dag aan de taart gewerkt. Had me een beetje verkeken op het uisteken van de vele bloemetjes en het opplakken ervan. Maar... hij is af, morgen wordt hij opgehaald en dan zal ik er ook een foto van plaatsen op mijn hyves.
Vandaag de hele dag aan de taart gewerkt. Had me een beetje verkeken op het uisteken van de vele bloemetjes en het opplakken ervan. Maar... hij is af, morgen wordt hij opgehaald en dan zal ik er ook een foto van plaatsen op mijn hyves.
zaterdag 5 september 2009 om 07:41
Oh Rainz dat is een goeie tip van de spiritus, die had ik nog nooit gehoord. Ik doe het ook altijd gewoon met een sopje. Dat werkt perfect. Lekker de taart en ben weer benieuwd naar de foto's.
Pips weer een beetje nuchter?
Liev lijkt me lastig die verschillende tijden allemaal, dan rijdt je toch ook van hot naar haar?
Pips weer een beetje nuchter?
Liev lijkt me lastig die verschillende tijden allemaal, dan rijdt je toch ook van hot naar haar?
zaterdag 5 september 2009 om 08:00
zaterdag 5 september 2009 om 08:12
Oh Dasty heb ik altijd in huis voor de was
Verdikkeme ik heb weer eens een ontstoken pees in mijn duim. En erger dan anders. Voor de zoveelste keer. Kan mijn duim weer niet recht. Heb er al 3x een corticosteroïdenprik in gehad en die doen hardstikke zeer. Dat help steeds maar een maand of drie. Ben het zat, dan maar onder het mes. Gisteravond opeens kwam de pijn opzetten en ik duwen maar niet meer recht te krijgen. 'k Zal wel teveel hebben gedaan gisteren. E ik moet nog zoveel doen.
Verdikkeme ik heb weer eens een ontstoken pees in mijn duim. En erger dan anders. Voor de zoveelste keer. Kan mijn duim weer niet recht. Heb er al 3x een corticosteroïdenprik in gehad en die doen hardstikke zeer. Dat help steeds maar een maand of drie. Ben het zat, dan maar onder het mes. Gisteravond opeens kwam de pijn opzetten en ik duwen maar niet meer recht te krijgen. 'k Zal wel teveel hebben gedaan gisteren. E ik moet nog zoveel doen.