Het Bezemtopic
woensdag 5 augustus 2009 om 21:43
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
donderdag 10 september 2009 om 17:33
Ik ben zomaar de hele middag bezig geweest een aantal apparaten te installeren. Eerst digitale televisie. Net zo makkelijk te installeren als het aansluiten van een video- of DVD recorder. Ja duhhhh, dus niet. Ben er de hele middag mee bezig geweest en zelfs de UP huppelepup helpdesk wist het niet meer. Had ik gewoon de HD zender niet goed staan op de tv. Gelukkig wel zelf achter gekomen. Is nu gelukt en het werkt.
Toen nog nieuwe telefoons aangezet en geinstalleerd. Beltonen en adresboek erop gezet.
Onze oude waren de batterijen van op. Als je zat te bellen viel het hele ding na een kwartier opeens uit. Irritant hoor. Ik zit een heel verhaal te vertellen en dan opeens gaat die telefoon weer. Blijkt het ding waar ik mee aan het bellen was uit te staan. Batterij leeg. En de tweede handset begon al kuren te vertonen. Nam hem mee naar boven en 's morgen was ie ook leeg. En dan hebben we deze net een jaar. (Ja natuurlijk geen garantie meer) Dat kunnen we nu met schoonmoeder niet hebben dus maar nieuwe gekocht en niet zo'n goedkoop merk.
Met 2 extra handsets. Een voor in de keuken en een voor boven. Nu zijn we echt nooit meer onbereikbaar.
Toen nog nieuwe telefoons aangezet en geinstalleerd. Beltonen en adresboek erop gezet.
Onze oude waren de batterijen van op. Als je zat te bellen viel het hele ding na een kwartier opeens uit. Irritant hoor. Ik zit een heel verhaal te vertellen en dan opeens gaat die telefoon weer. Blijkt het ding waar ik mee aan het bellen was uit te staan. Batterij leeg. En de tweede handset begon al kuren te vertonen. Nam hem mee naar boven en 's morgen was ie ook leeg. En dan hebben we deze net een jaar. (Ja natuurlijk geen garantie meer) Dat kunnen we nu met schoonmoeder niet hebben dus maar nieuwe gekocht en niet zo'n goedkoop merk.
Met 2 extra handsets. Een voor in de keuken en een voor boven. Nu zijn we echt nooit meer onbereikbaar.
donderdag 10 september 2009 om 18:01
Coubergh, nog niet. Heb onlangs juist een halfhoge kast uit de woonkamer verwijderd.
Sterkte met gesprek vanavond!
Zoebie, hard gewerkt!
Ik heb met een verveeld kind een leuk spelletje gespeeld in de zon. De anderen waren resp. op afspraak en zonder iets te zeggen verdwenen om te spelen met buurkinders.
Tijd voor een gezonde maaltijd nu.
Sterkte met gesprek vanavond!
Zoebie, hard gewerkt!
Ik heb met een verveeld kind een leuk spelletje gespeeld in de zon. De anderen waren resp. op afspraak en zonder iets te zeggen verdwenen om te spelen met buurkinders.
Tijd voor een gezonde maaltijd nu.
donderdag 10 september 2009 om 18:37
* ego-alert *
te moe om boe of bah te zeggen deze week. Da's altijd de eerste schoolweek, maar pffff, het is mateloos irritant.
Die sollicitatie is voor een functie binnen de school, dus wel leuk Maar de brief schrijven is dan weer minder!
Qua bezemen gebeurt er hier het minimale. Ik ben de deur uit van half 8 tot half dus het is voederen en daarna nog even werken en het licht uit doen.
Oh, en Zoonlief vond het ook nodig om weer een nachtje bij zijn moeder te liggen vannacht. Heel leuk, maar dan slaap ik dus amper. Zucht.
Wat wel leuk is voor hem is dat hij een babybroertje heeft gekregen
Goed, ik ga nog een glas cola erin mikken, misschien helpt het
* ego - alert uit *
ps. wel een nieuwe foto geplaatst op de bh!
te moe om boe of bah te zeggen deze week. Da's altijd de eerste schoolweek, maar pffff, het is mateloos irritant.
Die sollicitatie is voor een functie binnen de school, dus wel leuk Maar de brief schrijven is dan weer minder!
Qua bezemen gebeurt er hier het minimale. Ik ben de deur uit van half 8 tot half dus het is voederen en daarna nog even werken en het licht uit doen.
Oh, en Zoonlief vond het ook nodig om weer een nachtje bij zijn moeder te liggen vannacht. Heel leuk, maar dan slaap ik dus amper. Zucht.
Wat wel leuk is voor hem is dat hij een babybroertje heeft gekregen
Goed, ik ga nog een glas cola erin mikken, misschien helpt het
* ego - alert uit *
ps. wel een nieuwe foto geplaatst op de bh!
donderdag 10 september 2009 om 22:01
Babybroertje?? Heb ik nu iets gemist?
Coubergh hoe is het gegaan?
Oudste en vriendin hebben hier gegeten. Was gezellig. Daarna samen tv gekeken. Manlief was bij zijn moeder. Het gaat steeds slechter. Als dat nog kan. Wat is dat mensje toch sterk zeg.
Maar manlief kwam huilend terug, dus het was niet goed.
Wordt weer een spannend nachtje.
Coubergh hoe is het gegaan?
Oudste en vriendin hebben hier gegeten. Was gezellig. Daarna samen tv gekeken. Manlief was bij zijn moeder. Het gaat steeds slechter. Als dat nog kan. Wat is dat mensje toch sterk zeg.
Maar manlief kwam huilend terug, dus het was niet goed.
Wordt weer een spannend nachtje.
donderdag 10 september 2009 om 22:14
Ach gossie, Zoeb. Kun je je man wel steunen? Neemt hij dat aan? Sterkte weer vannacht.
Haha, dat babybroertje. Daar heb ik al heel wat verbaasde blikken over gehad hoor. En boze opmerkingen van mensen die het leuk hadden gevonden als ik ze zelf had verteld dat ik zwanger was. Hilarisch gewoon! Want nee, niet ik heb dat babybroertje voor Zoon gekregen, maar de nieuwe vrouw van zijn vader
(al zou ik het best willen hoor, een baby, dat wel )
Zoon is vanmiddag al naar zijn babybroertje gaan kijken, hij vindt het helemaal leuk Dit weekend is hij ook daar.
Coebergh, hoe is het?
Haha, dat babybroertje. Daar heb ik al heel wat verbaasde blikken over gehad hoor. En boze opmerkingen van mensen die het leuk hadden gevonden als ik ze zelf had verteld dat ik zwanger was. Hilarisch gewoon! Want nee, niet ik heb dat babybroertje voor Zoon gekregen, maar de nieuwe vrouw van zijn vader
(al zou ik het best willen hoor, een baby, dat wel )
Zoon is vanmiddag al naar zijn babybroertje gaan kijken, hij vindt het helemaal leuk Dit weekend is hij ook daar.
Coebergh, hoe is het?
donderdag 10 september 2009 om 22:22
Haha Fus zoiets dacht ik al natuurlijk. Het klonk alleen zo leuk.
Alsof je het echt al die negen maanden geheim had gehouden.
Ja ik kan manlief wel steunen. Maar hoe moeilijk is het. Het valt niet mee allemaal. Vooral omdat er ook nog andere dingen meespelen. Over zijn ziek zijn. Vanmorgen heeft het hier geknald en gisteravond ook al. Het zijn de spanningen ik weet het wel, maar ik kan die man van mij af en toe wel achter het behang plakken. Ik zal het wel eens op de BH zetten.
Alsof je het echt al die negen maanden geheim had gehouden.
Ja ik kan manlief wel steunen. Maar hoe moeilijk is het. Het valt niet mee allemaal. Vooral omdat er ook nog andere dingen meespelen. Over zijn ziek zijn. Vanmorgen heeft het hier geknald en gisteravond ook al. Het zijn de spanningen ik weet het wel, maar ik kan die man van mij af en toe wel achter het behang plakken. Ik zal het wel eens op de BH zetten.
donderdag 10 september 2009 om 22:28
He Zoeb, weer een onrustige nacht in... Heeft ze verder weer niks meer gedronken?
Je bedoelt eigenlijk een half-broertje, Fuss? Dus zoon's papa is weer vader geworden?
Coebergh, wat een toestand zeg.. Sterkte hoor..
Terecht dat je woest bent...
Zal een heftig avondje zijn bij jullie.
Ik was boos op mezelf omdat ik de discipline mbt eten/snoepen/snaaien alweer een paar dagen compleet kwijt ben.
Ik was zo goed bezig, maar nu ben ik weer terug bij af en daar baal ik stevig van.
En dan baal ik weer van mezelf dat ik zo baal om zoiets eigenlijk heel onbenulligs.
Grrr...
Je bedoelt eigenlijk een half-broertje, Fuss? Dus zoon's papa is weer vader geworden?
Coebergh, wat een toestand zeg.. Sterkte hoor..
Terecht dat je woest bent...
Zal een heftig avondje zijn bij jullie.
Ik was boos op mezelf omdat ik de discipline mbt eten/snoepen/snaaien alweer een paar dagen compleet kwijt ben.
Ik was zo goed bezig, maar nu ben ik weer terug bij af en daar baal ik stevig van.
En dan baal ik weer van mezelf dat ik zo baal om zoiets eigenlijk heel onbenulligs.
Grrr...
donderdag 10 september 2009 om 22:34
Oh, het blijft het Bezem-topic dus even mijn lijstje van vandaag:
Koffieleuten
Stofzuigen
Was vouwen en opruimen,
Plees
Gras maaien
Voedzame maaltijd op tafel zetten
Morgen IN IEDER GEVAL:
Partijtje tennis
NIET snoepen/snaaien/graaien.
Dat ik ook weer zal stofzuigen schrijf ik vanaf nu niet meer op. Dat is toch iedere dag vaste prik.
Koffieleuten
Stofzuigen
Was vouwen en opruimen,
Plees
Gras maaien
Voedzame maaltijd op tafel zetten
Morgen IN IEDER GEVAL:
Partijtje tennis
NIET snoepen/snaaien/graaien.
Dat ik ook weer zal stofzuigen schrijf ik vanaf nu niet meer op. Dat is toch iedere dag vaste prik.
donderdag 10 september 2009 om 22:38
donderdag 10 september 2009 om 22:43
Lieverd, je hebt je motto, je lijf zoals het er nu uitziet en je dietiste.
Die moeten je allemaal goed in staat stellen om op tijd weer aan de rem te trekken. Vertrouw jezelf (en indien niet: ga hard op zoek naar psychische ondersteuning voor de achtergronden van je binge neigingen).
Heb je al geprobeerd je snaaineiging te onderwerpen aan een regime van snackfruit en rauwkost?
Die moeten je allemaal goed in staat stellen om op tijd weer aan de rem te trekken. Vertrouw jezelf (en indien niet: ga hard op zoek naar psychische ondersteuning voor de achtergronden van je binge neigingen).
Heb je al geprobeerd je snaaineiging te onderwerpen aan een regime van snackfruit en rauwkost?
vrijdag 11 september 2009 om 08:15
GL, dat blijf je denk ik altijd houden ben ik bang. Als je bent afgevallen dan vergt het een hoop discipline om je constant bewust te blijven van je valkuilen. En af en toe flikker je weer net zo hard in die kuil.
Volgens mij werkt het wel zo dat je het steeds eerder herkent én dat je dus sneller je gedrag weer aanpast.
Volgens mij werkt het wel zo dat je het steeds eerder herkent én dat je dus sneller je gedrag weer aanpast.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
vrijdag 11 september 2009 om 08:22
Ach gossie onze kat is zo schattig. We hadden gisteravond buiten gegeten en er stond nog een bakje pudding met een restje. Zit poes met zijn pootje in dat bakje en likt dan zijn pootje af. Zo leuk om te zien hoe die dat doet.
Gold ik merk dat ik ook veel te veel snaai. Heb ik altijd met spanningen. Manlief snoept nogal graag en die mag dat, dus heb ik genoeg te snaaien in huis. En ik moet er van af blijven wat de laatste dagen niet goed lukt. Ik heb al geen dingen meer in huis die ik erg lekker vind. Maar genoeg wat ook een beetje lekker is.
Bor nog steeds niet opgeknapt?
Gold ik merk dat ik ook veel te veel snaai. Heb ik altijd met spanningen. Manlief snoept nogal graag en die mag dat, dus heb ik genoeg te snaaien in huis. En ik moet er van af blijven wat de laatste dagen niet goed lukt. Ik heb al geen dingen meer in huis die ik erg lekker vind. Maar genoeg wat ook een beetje lekker is.
Bor nog steeds niet opgeknapt?
vrijdag 11 september 2009 om 08:26
Moggû,
Lijnen gaat hier kut, met een grote K, ik kan je dus niet helpen Goldie.
Ik geloof wel dat HotPip gelijk heeft, ik heb alleen geen moed/vut/zin om er iets aan te doen.
Bij mij gaat het vaak fout als er lichamelijk iets met me aan de hand is, zoals nu.
Knie is nog steeds rot en beetje ontstoken, ik heb dus al een dikke week niet bewogen en meer gegeten als de weken ervoor.
Zoebie, wat een taaie die schoonmoeder van je.
En wat zwaar voor jullie.
Ik ga wat doen hier, lijst voor vandaag,
- Opruimen.
- Schoonmaken, woonkamer en keuken.
- Boodschappen.
- Naar Rotterdam voor kado voor Sportman, iemand nog een ideetje?!
- Strijken, niet veel gelukkig.
- Haren verven.
Ik ga beginnen, met koffie en verven!
Lijnen gaat hier kut, met een grote K, ik kan je dus niet helpen Goldie.
Ik geloof wel dat HotPip gelijk heeft, ik heb alleen geen moed/vut/zin om er iets aan te doen.
Bij mij gaat het vaak fout als er lichamelijk iets met me aan de hand is, zoals nu.
Knie is nog steeds rot en beetje ontstoken, ik heb dus al een dikke week niet bewogen en meer gegeten als de weken ervoor.
Zoebie, wat een taaie die schoonmoeder van je.
En wat zwaar voor jullie.
Ik ga wat doen hier, lijst voor vandaag,
- Opruimen.
- Schoonmaken, woonkamer en keuken.
- Boodschappen.
- Naar Rotterdam voor kado voor Sportman, iemand nog een ideetje?!
- Strijken, niet veel gelukkig.
- Haren verven.
Ik ga beginnen, met koffie en verven!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
vrijdag 11 september 2009 om 08:39
Mogu Dames,
Gister was niet leuk!zacht uitgedrukt...details op BH,later vandaag.
Gold..ik snaai alleen als ik spanningen heb.Gister dus een reep chocola op.Achteraf baal ik dan zo dus ik herken het wel.Bovendien was ik in de vakantie 2.3 kilo afgevallen(door het aktief bezig zijn want veel gegeten)en die moeten eraf blijven.
Zoeb..mijn oma was ook zo'n taaie,duurde ruim 2 weken voor ze de strijd opgaf.Denk aan jullie!
Fuss..komt dat er ooit nog van denk je?zwanger worden.
Nik..watskebeurt met knie?
HPl..hoe gaat t met MrN?alles goed genezen?
Vandaag:
zelf frietjes snijden en bakken
boodschapjes doen(even naar koffiewinkel voor verschillende smaakjes)
advocaat voor schoonpa bellen
Gister was niet leuk!zacht uitgedrukt...details op BH,later vandaag.
Gold..ik snaai alleen als ik spanningen heb.Gister dus een reep chocola op.Achteraf baal ik dan zo dus ik herken het wel.Bovendien was ik in de vakantie 2.3 kilo afgevallen(door het aktief bezig zijn want veel gegeten)en die moeten eraf blijven.
Zoeb..mijn oma was ook zo'n taaie,duurde ruim 2 weken voor ze de strijd opgaf.Denk aan jullie!
Fuss..komt dat er ooit nog van denk je?zwanger worden.
Nik..watskebeurt met knie?
HPl..hoe gaat t met MrN?alles goed genezen?
Vandaag:
zelf frietjes snijden en bakken
boodschapjes doen(even naar koffiewinkel voor verschillende smaakjes)
advocaat voor schoonpa bellen
vrijdag 11 september 2009 om 08:44
Oei, dat zegt genoeg, advocaat bellen.
Knie is niet écht erg hoor, ik ben vorige week gevallen. Ik schoof nog een stukkie door, liep best snel.
En heb een lelijke schaafwond, net onder mijn knie.
Volgens mij zit het een beetje te onsteken, is warm en het voelt nog steeds rottig met bewegen.
Brrrr, ik zit met de verf in mijn haar en het jeukt nu al, nog maar een half uur te gaan.................
Denk dat ik de keuken ga opruimen!
Knie is niet écht erg hoor, ik ben vorige week gevallen. Ik schoof nog een stukkie door, liep best snel.
En heb een lelijke schaafwond, net onder mijn knie.
Volgens mij zit het een beetje te onsteken, is warm en het voelt nog steeds rottig met bewegen.
Brrrr, ik zit met de verf in mijn haar en het jeukt nu al, nog maar een half uur te gaan.................
Denk dat ik de keuken ga opruimen!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
vrijdag 11 september 2009 om 08:45
vrijdag 11 september 2009 om 09:09
Goeiemorgen.
Ben totaal van de leg. Vanochtend een gesprekje met juffrouw van Oudste gehad, die neemt zijn spellingsproblemen bepaald niet serieus als er geen dyslexieverklaring onder ligt en dat kan dus betekenen dat ze hem bij andere vakken minpunten gaat geven op spellingsfouten.
Dit nadat ik al een paar jaar met de school aan het steggelen ben over de noodzaak van een dyslexieonderzoek!
Potver. De manier van trainen die ze voorstelt kunnen ik en zoon mee aan de slag. Woordjes (plaatsnamen in dit geval) vaak opschrijven in de hoop dat er een woordbeeld blijft hangen.
Maar goed, ik kan dus weer naar de intern begeleider als zeikwijf van een moeder. Of afwachten tot zoon dusdanig ongemotiveerd raakt dat hij geen zin meer heeft in school
Ben totaal van de leg. Vanochtend een gesprekje met juffrouw van Oudste gehad, die neemt zijn spellingsproblemen bepaald niet serieus als er geen dyslexieverklaring onder ligt en dat kan dus betekenen dat ze hem bij andere vakken minpunten gaat geven op spellingsfouten.
Dit nadat ik al een paar jaar met de school aan het steggelen ben over de noodzaak van een dyslexieonderzoek!
Potver. De manier van trainen die ze voorstelt kunnen ik en zoon mee aan de slag. Woordjes (plaatsnamen in dit geval) vaak opschrijven in de hoop dat er een woordbeeld blijft hangen.
Maar goed, ik kan dus weer naar de intern begeleider als zeikwijf van een moeder. Of afwachten tot zoon dusdanig ongemotiveerd raakt dat hij geen zin meer heeft in school