Het Bezemtopic
woensdag 5 augustus 2009 om 21:43
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
woensdag 23 september 2009 om 14:29
Zoeb Mooi dat alles zo goed voelt!
Livre, kom zeg, je laten wegjagen door een stel dat niet weet wat en hoe. Mooi niet hoor!
Jonna, lekker zeg, sauna!
Ik zou vanmiddag wel eens wat kunnen doen he?
maar ik heb eigenlijk nergens zin in
Wat dan wel weer leuk is is dat ik gekozen ben voor de (tijdelijke) functie Hoera!
Livre, kom zeg, je laten wegjagen door een stel dat niet weet wat en hoe. Mooi niet hoor!
Jonna, lekker zeg, sauna!
Ik zou vanmiddag wel eens wat kunnen doen he?
maar ik heb eigenlijk nergens zin in
Wat dan wel weer leuk is is dat ik gekozen ben voor de (tijdelijke) functie Hoera!
woensdag 23 september 2009 om 14:45
Gefeliciteerd Fus!
Terwijl een aantal van jullie gisteren druk waren met een niet nader te noemen ander topic op dit forum.. heb ik zowaar nog het een en ander aan mijn lijstje gedaan.
Vanavond nog maar weer even verder maar de meeste dingen schuif ik lekker door naar vrijdag (ben ik vrij).
Vanavond:
- verder met was vouwen
- op internet dingen uitzoeken over mogelijke reis volgend jaar (uitleg volgt misschien nog wel..)
- loodgieter zoeken ivm kapotte WC (gelukkig hebben we er nog een die het wel doet..)
- filmpje kijken met vriend
Hoe is het met jullie allemaal verder?
De gemoederen weer een beetje bedaard?
Ik hoop dat Livre in ieder geval wel gewoon blijft forummen!!
Terwijl een aantal van jullie gisteren druk waren met een niet nader te noemen ander topic op dit forum.. heb ik zowaar nog het een en ander aan mijn lijstje gedaan.
Vanavond nog maar weer even verder maar de meeste dingen schuif ik lekker door naar vrijdag (ben ik vrij).
Vanavond:
- verder met was vouwen
- op internet dingen uitzoeken over mogelijke reis volgend jaar (uitleg volgt misschien nog wel..)
- loodgieter zoeken ivm kapotte WC (gelukkig hebben we er nog een die het wel doet..)
- filmpje kijken met vriend
Hoe is het met jullie allemaal verder?
De gemoederen weer een beetje bedaard?
Ik hoop dat Livre in ieder geval wel gewoon blijft forummen!!
woensdag 23 september 2009 om 14:48
thanx ladies
Ik ga even een lijstje posten, hopelijk lukt het dan
- was vouwen en naar boven brengen
- boven luchten
- huiswerk voor studie maken en opsturen
- rooster maken voor werk
- was draaien
- maandplanning eens goed bekijken en inplannen
- brood kopen bij de appie en oude kleren in de kliko gooien daar
Ha, daar ben ik wel trots op. Ik heb alweer mijn kledingkast gesorteerd en weer veel weggedaan. En weggooien vind ik echt moeilijk. Maar het meeste is te klein, en ik kan wel dromen over die maat maar dan kan ik het tegen die tijd wel opnieuw kopen heb ik besloten.
Ik ga even een lijstje posten, hopelijk lukt het dan
- was vouwen en naar boven brengen
- boven luchten
- huiswerk voor studie maken en opsturen
- rooster maken voor werk
- was draaien
- maandplanning eens goed bekijken en inplannen
- brood kopen bij de appie en oude kleren in de kliko gooien daar
Ha, daar ben ik wel trots op. Ik heb alweer mijn kledingkast gesorteerd en weer veel weggedaan. En weggooien vind ik echt moeilijk. Maar het meeste is te klein, en ik kan wel dromen over die maat maar dan kan ik het tegen die tijd wel opnieuw kopen heb ik besloten.
woensdag 23 september 2009 om 14:50
Ik moet vandaag:
- werken
- huidige droger nog een keer testen
- als die weer raar doet een nieuwe kopen (ik heb er al een uitgezocht voor het geval dat)
- stofzuigen
- nu écht, écht, écht een keer iets gezonds koken en opeten
- bed verschonen
- wassen en -hopelijk- drogen, anders was ophangen op balkon
- uitzoeken waarom het geluid van de computer het niet meer doet
- werken
- huidige droger nog een keer testen
- als die weer raar doet een nieuwe kopen (ik heb er al een uitgezocht voor het geval dat)
- stofzuigen
- nu écht, écht, écht een keer iets gezonds koken en opeten
- bed verschonen
- wassen en -hopelijk- drogen, anders was ophangen op balkon
- uitzoeken waarom het geluid van de computer het niet meer doet
woensdag 23 september 2009 om 15:21
woensdag 23 september 2009 om 15:35
Haha, leuk verhaal 1609
Dat lijkt me nou heel erg leuk aan het werken met kinderen/jongeren (weet niet precies met welke leeftijd jij werkt).
Algemene huis-tuin-en-keuken-vraag:
Als jullie iets als een loodgieter nodig hebben, waar haal je die dan vandaan?
Natuurlijk snap ik dat ik op internet of in de gouden gids kan kijken maar hoe weet je nou of het ook een enigszins betrouwbaar en kundig bedrijf is?? Heb hier al een beetje rondgevraagd maar blijkbaar heeft er nooit iemand een loodgieter nodig...
Vanavond eerst nog een 'oom' bellen om te vragen of hij eventueel zou kunnen helpen.. dat zou een hoop gedoe schelen.
Fus, zou ik ook eens moeten doen.. mn kledingkast uitmesten. Hangt zoveel in wat ik echt nooit draag. Als ik over een paar weken weer wat meer lucht in die volgepropte agenda heb ga ik dat ook maar eens doen denk ik!
Dat lijkt me nou heel erg leuk aan het werken met kinderen/jongeren (weet niet precies met welke leeftijd jij werkt).
Algemene huis-tuin-en-keuken-vraag:
Als jullie iets als een loodgieter nodig hebben, waar haal je die dan vandaan?
Natuurlijk snap ik dat ik op internet of in de gouden gids kan kijken maar hoe weet je nou of het ook een enigszins betrouwbaar en kundig bedrijf is?? Heb hier al een beetje rondgevraagd maar blijkbaar heeft er nooit iemand een loodgieter nodig...
Vanavond eerst nog een 'oom' bellen om te vragen of hij eventueel zou kunnen helpen.. dat zou een hoop gedoe schelen.
Fus, zou ik ook eens moeten doen.. mn kledingkast uitmesten. Hangt zoveel in wat ik echt nooit draag. Als ik over een paar weken weer wat meer lucht in die volgepropte agenda heb ga ik dat ook maar eens doen denk ik!
woensdag 23 september 2009 om 15:38
Oja.. bij deze de eerste update over de lichtwekker..
Werd vanmorgen wakker van mijn mobiel die ik als backup had staan. De lamp was vol (en dat is best fel) aan en de zee + meeuwen gingen flink tekeer maar wakker was ik er niet van geworden.
Kan natuurlijk ook komen omdat ik vannacht echt heeeeeeel bagger geslapen heb. Morgen nieuwe poging, ben benieuwd..
Werd vanmorgen wakker van mijn mobiel die ik als backup had staan. De lamp was vol (en dat is best fel) aan en de zee + meeuwen gingen flink tekeer maar wakker was ik er niet van geworden.
Kan natuurlijk ook komen omdat ik vannacht echt heeeeeeel bagger geslapen heb. Morgen nieuwe poging, ben benieuwd..
woensdag 23 september 2009 om 15:42
Werd je wel fijn wakker Gelfling?
Ik heb al van alles gedaan, maar nog niets van het lijstje
Kinderverhalen zijn heerlijk. Vorige week kwam er een jongen of ik de perforator had. Ik vroeg welke hij nodig had, die met 2 of 4 gaten. Nee, het moest die zijn met veel gaten (de 23gaats dus) Lekker hoor die jong!
Ik heb al van alles gedaan, maar nog niets van het lijstje
Kinderverhalen zijn heerlijk. Vorige week kwam er een jongen of ik de perforator had. Ik vroeg welke hij nodig had, die met 2 of 4 gaten. Nee, het moest die zijn met veel gaten (de 23gaats dus) Lekker hoor die jong!
woensdag 23 september 2009 om 16:39
woensdag 23 september 2009 om 17:02
Fuss,Gefeliciteerd!!Ik had begrepen dat je die functie heel graag wilde,toch?
Gelf,waar woon je?Vriend heeft klussenbedrijf,en nee geen malafide,haha!
Zoeb,ik hoop dat jullie met een goed gevoel afscheid hebben kunnen nemen.
Verder ga ik straks bijlezen,drukke dag gehad!
Eerst koken en zoon naar training
Gelf,waar woon je?Vriend heeft klussenbedrijf,en nee geen malafide,haha!
Zoeb,ik hoop dat jullie met een goed gevoel afscheid hebben kunnen nemen.
Verder ga ik straks bijlezen,drukke dag gehad!
Eerst koken en zoon naar training
woensdag 23 september 2009 om 17:45
Gelfling, werken met kinderen is echt geweldig, alleen al die onverwachte uitspraken...Zo had ik vanmorgen een jongetje (met o.a. een flinke aandachtsstoornis) net aan het werk gezet toen een ander kind me kwam vragen of ik even bij de computer wilde komen helpen. Jongetje sprong direct op en zei dat hij wel even kwam helpen.
Dus ik zei: "Nee, jij gaat je werk afmaken en ik ga bij de computer helpen." Waarop hij voorstelde: "Als jij nou mijn werk afmaakt, dan ga ik wel naar de computer!"
Ik heb trouwens groep (4)5/6 (door omstandigheden heb ik 1 groep4 kind).
Dus ik zei: "Nee, jij gaat je werk afmaken en ik ga bij de computer helpen." Waarop hij voorstelde: "Als jij nou mijn werk afmaakt, dan ga ik wel naar de computer!"
Ik heb trouwens groep (4)5/6 (door omstandigheden heb ik 1 groep4 kind).
woensdag 23 september 2009 om 17:49
Hahahaha geweldig zo'n kind!
Ik ben weggejaagd omdat er gegamed moest worden dus kon niet verder met mijn map. Heb een multomap gekocht en karton en insteekmappen. Vanavond verder.
Foto's heb ik niet zoveel, ik dacht dat ik nog een stapel happiness had liggen, daar zitten altijd mooie in. Niet dus, het vooral uit O magazine.
Ik ben weggejaagd omdat er gegamed moest worden dus kon niet verder met mijn map. Heb een multomap gekocht en karton en insteekmappen. Vanavond verder.
Foto's heb ik niet zoveel, ik dacht dat ik nog een stapel happiness had liggen, daar zitten altijd mooie in. Niet dus, het vooral uit O magazine.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
woensdag 23 september 2009 om 18:03
Het was mooi, indrukwekkend en definitief. Waarom is de dood zo definitief. Nooit meer. Ik kon er de hele mis alleen maar aan denken. Ze was oud, maar jeetje, je was zo gewend dat ze er was. Ik zat naast de kist. En het was moeilijk. Ik heb mijn speech met een dikke keel opgezegd, moest een paar keer stoppen en opnieuw beginnen. Maar het ging weer goed. Veel complimentjes gehad erna, want het was zo precies mam.
Ook fijne reacties op het zingen van schoondochter. Ze zong: 2 liedjes. "To make you feel my love" van Adele en "De heilige antonius" van Rowwen Heze. Wat zong ze mooi. Al kan ik nu die liedjes niet meer horen zonder aan mam te denken.
Hier de link naar het eerste liedje.
To make you feel my love
Nu zijn we thuis. Even bijkomen. Manlief is nu met de hond fietsen.
Straks meer.
Ook fijne reacties op het zingen van schoondochter. Ze zong: 2 liedjes. "To make you feel my love" van Adele en "De heilige antonius" van Rowwen Heze. Wat zong ze mooi. Al kan ik nu die liedjes niet meer horen zonder aan mam te denken.
Hier de link naar het eerste liedje.
To make you feel my love
Nu zijn we thuis. Even bijkomen. Manlief is nu met de hond fietsen.
Straks meer.
woensdag 23 september 2009 om 18:12
Mindfulnees is iets in de zin van in het Nu leven, bewust zijn van het Nu, niet piekeren over wat kan gebeuren, accepteren, onthechten, loslaten. Beetje boedhistisch, ik doe soms ook aan meditatie al schiet dat er al weer een tijd bij in.
Ik wil de rust in m'n hoofd behouden, m'n muur weer eens afbreken maar nu voor ie boven me uit torent en ik wil gezonder leven
Ik wil de rust in m'n hoofd behouden, m'n muur weer eens afbreken maar nu voor ie boven me uit torent en ik wil gezonder leven
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.