Het Bezemtopic

05-08-2009 21:43 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.

Dus welkom, en pak een bezem.

Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
Zoebje
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Ik ben ook helemaal zen, of lui. Ik heb geen reet uitgevoerd vandaag.
Kijk, Nik, jij snapt het
Navond!

Zoeb, en dan kan nu eindelijk het afsluiten beginnen. Wat een tijd was dat

Oudste krijgt een beoordeling van het GG en Gd (of GGD) over of er wel of niet een dyslexietest nodig is! En indien wel, zorgt de Sociale Dienst dat het rond komt.

Fijn, ben benieuwd. Ik had al een afspraak gemaakt met de GGD voor volgende week. Weet nog niet of het hetzelfde is als GG en GD, maar denk van wel want die laatste kan in niet vinden in ons mooie dorp.
quote:fussie schreef op 23 september 2009 @ 14:48:

Ik ga even een lijstje posten, hopelijk lukt het dan

- was vouwen en naar boven brengen --> ligt in de kast

- boven luchten

- huiswerk voor studie maken en opsturen

- rooster maken voor werk ---> NU!

- was draaien --> tweede draait

- maandplanning eens goed bekijken en inplannen

- brood kopen bij de appie en oude kleren in de kliko gooien daar --> brood gehaald, kleren vergeten

+

- afwas die al dagen stond afgewassen

- bezoek ontvangen

- gezellige dingen met Zoonlief gedaan

Zoeb, ik hoop dat het een mooie mis is geweest. Nogmaals

Vandaag gewerkt, onverwachts een kinderfeestje dus drukke bende. En een stel brutale snotapen, dat mag geen naam hebben! Ik weet dat ik niet de slankste ben en dat ik dus een dikke kont heb, maar zo'n snotgrietje van 6 jaar hoeft me dat natuurlijk niet nog een keer extra onder de neus te wrijven. (Jij hebt een dikke kont! Die ontploft als je bukt!!) En dat ik moet poetsen als ze weg zijn, tja, dat hoort erbij. Maar nogmaals een grietje van 6 wat dan roept: Zo! Weet jij ook wat je straks kunt gaan doen! gaat me dan weer wat ver.

Nou ja, de dag is weer voorbij. Net nog even een zooi sollicitaties de deur uit gedaan, in de hoop een baan te vinden voor 16-24 uur. Het loopt alleen voor geen meter. Tja, gat in mijn CV, daar doe je niet zoveel aan. Misschien dat er ooit eens een keer iemand is die daar doorheen wil kijken.
Moggû,

Wat een vreselijk kind Rainz, was er geen ouder bij die heeft gehoord wat dat jong allemaal heeft gezegt?

Of heb je zelf aangegeven dat ze heropgevoed moet worden?

Ik zou woest worden, vooral over dat opruimen!

Zoeb, ik hoop dat jullie geslapen hebben.

Dat hoop ik voor iedereen!

Ik ga vandaag weer werken, heb niet écht hoodpijn meer en ik sta ook niet meer zo te tollen op mijn benen.

Heb er alleen niet heel veel zin in.
Mogu Dames

Vandaag:

wassen,strijken,vouwen

stofzuigen

bij vriendin op de koffie

Zwaaizwaai
Morgen,

Jezus Rainz. Je vraagt je af wat dat voor kinderen moeten worden straks. Ik vond die eerste opmerking wel erg grof.

Ik heb ook een gat in mijn CV. Kijken ze zo streng tegenwoordig?

Hoewel de baan die ik nu heb, daar ben ik zo ingerold. Niet eens een sollicitatiebrief gestuurd. Via een kennis. Ik moest maar eens komen praten. En ik was al aangenomen voor ik mijn koffie uit had. Raar gesprekje was dat toen trouwens. Heb je verstand van computer? Ja. Internet? Ja. Kun je in DOS werken. Uhh ja. Mooi wanneer kun je beginnen. En daar zat ik met mijn volle bak hete koffie. En mijn bek vol tanden.

En nu werk ik er al 12 jaar.

Vandaag bezemen.

Kamer en keuken dweilen.

Slaapkamer opruimen

Boven stoffen en dweilen

En ik zie wel hoever ik kom.
Mogguh..

Vrijwilligerswerk doen, Rainz, past dat in je schema? Liefst iets behoorlijk verantwoordelijks (en dan bij het sollicitatiegesprek niet je laten zeggen dat je 'maar' vrijwilligerswerk doet en dat dat niet telt).

Staan je kinderfeestjes en taarten al op je cv?

Of nog simpeler: zou een soort joint venture met een bakkersbedrijf lukken?

De opmerking is grof, toch zeggen mijn kinderen ook wel eens dat ik een dikke kont heb. Die heb ik ook, vergeleken met hen. In het echt heus niet.

Vandaag:

Kinderfietsjes bij grofvuil

Afwas

Paar telefoontjes

Gesprek met mijn moeder voorbereiden en dat vanmiddag doornemen met spv-er

Met client naar een intake.
Er was wel een moeder bij, maar dat was niet de moeder van het meisje dat dat zei en ik weet niet of ze het heeft meegekregen. Ik heb er wel iets van gezegd, dat ik het niet erg aardig van haar vond dat ze dat zei, verder heb ik het er maar bij gelaten. Het is niet aan mij om die kinderen op te voeden.

Viavia ben ik ook een keer ergens aangenomen, totdat mijn baas ruzie kreeg met mijn man, toen opeens werd mijn contract niet verlengd (hoewel er mondeling al was toegezegd dat het wel verlengd zou worden, het was alleen nog wachten op de schriftelijke bevestiging). Jammer, want ik werkte er wel graag.

Lijstje voor vandaag:

-badkamer poetsen

-foto's inplakken

-naar de revalidatie-arts
Mamz, vrijwilligerswerk zou ik best willen doen, maar heb nog niet iets gevonden. Ben er wel naar aan het zoeken, ook zodat het gat in mijn CV niet groter wordt.

Kinderfeestjes staan niet op mijn CV, de workshops die ik ga geven wel al. Die keuze heb ik gemaakt omdat ik solliciteer op functies als secretaresse of administratief medewerker, dan passen kinderfeestjes daar niet echt tussen.

En die opmerking, kan zomaar zijn dat mijn kinderen dat ooit ook een keer tegen mij gaan zeggen, maar ik denk wel dat het anders is als je eigen kinderen het tegen je zeggen of een vreemd kind zomaar uit het niets. Ik heb wel dikke billen, maar zo'n opmerking dat ze ontploffen als ik buk gaat me weer wat ver. Ik zal het maar houden op kinderlijke eerlijkheid, ga me er verder ook niet druk om maken.
goedemorgen,

Ik was weer wakker

fuss gefeliciteerd

Rainz,wat een klote-opmerking van dat kind. Het hoort hoe dan ook niet of je billen nu aan de grote kant zijn of niet

zoebie fijn dat het een mooie dienst was

fijn mamz dat er misschien toch een dyslexie test komt voor oudste

Hier alles goed, nog een dag werken en dan vrij. Als ik zin heb om te bezemen dan ga ik vandaag alleen nog even de keuken doen. Morgen is het grote bezemdag
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Zoeb wat fijn dat alles zo in de geest van moeder is gegaan.

Vandaag wordt een lange dag. Ik ga kapot van de rugpijn, maar moet wel gewoon werken

Vanmiddag controle bij de verloskundige, eens kijken wat die er van zegt (zal wel iets zijn als: nog even volhouden of iets anders waar ik feitelijk niks aan heb
*strompelt binnen*

Mogguh....

Tjonge wat ben ik brak.

En dat na maar anderhalf wijntje.

De lange dagen breken me op. Duidelijk gevalletje: Niet gewend.

Vannacht lag ik om 3 uur in bed.

Oke, het is donderdag.

Nog 4 dagen en dan heb ik het weer gehad.

Tot do:

Stofzuigen

Haar verven

Was vouwen

Naar de Kermis.

Zoeb, ik heb aan jullie gedacht gisteren.

Fuss, gefeliciteerd!

Mamz, goed nieuws dat er een dyslexie-test komt!

Rainz, wat een rotopmerking van zo'n klein kind. Kleine huftertjes zijn het af en toe (Jullie willen niet weten wat ik op een dag voor het kraam krijg.. )

Ook alle anderen

Misschien tot laterrr! (flower)
Rainz, wat een naar kind zeg. Dat van die dikke kont, ach maar dat opruimen.....

hier nog steeds thuis vanwege rug. Schoonouders komen vnmi thuis, gelukkig.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Ik denk dat ik een lactoseintolerantie heb. Gebruik nu een week geen melkproducten en heb een stuk minder klachten (niet meer zo'n opgeblazen gevoel, geen diarree en flatulentie meer)

Ga dit eens een maand volhouden en dan langzaam wat melkproducten gebruiken, kijken of ik de oude klachten weer terugkrijg.
Rainz, de feestjes zouden mss onder een hoofdje 'vrije tijd, hobbies, of leuk' kunnen. Ze vergen wel organisatietalent, het hoofd koel kunnen houden, stressbestendigheid, en mss nog wel wat meer vaardigheden die men bij met name secretaresses graag aangetoond ziet.

Pips, ben benieuwd wat eruit komt, uit dat zelfonderzoek.

Goldie, nog vier dagen

MissM, heb je wel eens een bekkenband geprobeerd? Of een flinke sjaal om je lendenen heen strak vastbinden? Misschien helpt dat je rugpijn iets te verlichten.
Pips, ik heb ook lactoseintoleratie gehad (ben er na een jaar of 10 weer overheen gegroeid, gelukkig).

Let je wel op dat het ook in heel veel producten zit waarin je het niet verwacht (zoals sommige frisdranken)? Even wat etiketten lezen!
Lactose in frisdranken? Kanonne.
Zoow, haartjes zijn geverfd (viel jammer genoeg ietsjes donkerder uit dan de bedoeling was maar toch niet verkeerd) en weer in de krul.

Voor de rest heb ik geen hol gedaan, want ik mag de koffie en het krantje niet meetellen he?

Fijne dag lieve meidels!
Hello!

Zoebie, fijn dat de dienst mooi is geweest. Ik hoop dat jij en je man daar een beetje kracht uit kunnen halen, dat het mooi is afgesloten nu. Maar goed, ondanks zo'n mooie afsluiting blijft het natuurlijk moeilijk, hard en definitief...

Heb je al iets kunnen afspreken om je broer te bezoeken?

MissM, balen dat je zo'n last hebt van je rug. Hoop toch dat de verloskundige misschien een gouden tip voor je heeft.

HPL, ook nog pijn in je rug, balen hoor. Fijn dat je schoonouders straks weer in het land zijn!!

Rainz, het klinkt niet echt als een sympatiek kind met die opmerkingen zeg.. misschien kinderlijke onhandigheid maar dan nog..

Coebergh, wat een luxe lijkt me dat, een klussende man!! Wij zijn allebei niet echt bepaald handig, en dan druk ik het nog voorzichtig uit. Vriend heeft laatst wel gezegd dat hij graag meer dingen zelf zou willen leren. Helaas hebben we ook allebei een vader met 2 linkerhanden dus dat helpt ook al niet.. We wonen trouwens in rotjeknor maar op een of andere manier heb ik het idee dat jij daar niet in de buurt woont? We hebben de mogelijke klusoom nog niet te pakken, hoop dat dat vanavond lukt..

Ik heb nog steeds een verkouden gevoel, het zet niet door maar gaat ook niet over. Irritant! Vanavond lekker niksdoen, voor morgen een lijstje

Voor iedereen die vrij is: geniet van het mooie weer!

Fijne dag!
De verloskundige adviseert naar de fysiotherapie te gaan.

Als het maandag niet beter gaat dan doe ik dat maar, ik wordt zo moe van die pijn
MissM, ik heb met je te doen! Meeen ik heb het nu 3 dagen en ik kan wel janken. Dat doe ik niet, op de 1 of andere manier wordt dat bij altijd lachen, heel raar.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 24 september 2009 @ 10:34:

Lactose in frisdranken? Kanonne.

En in heeeel veel andere dingen. Wat Miss M al zegt. Etiketten gaan lezen Pips. In de winkel al, anders heb je het alweer gekocht.

Oh Miss M lastig en dan ook nog je zwangerschap erbij. Kwam het daar niet door?

En Pips wat heb jij gedaan met je rug? Ik weet wat het is. Ik heb altijd pijn in mijn onderrug. Dat is vol te houden en soms is het erger, maar dat is mijn eigen stomme schuld.

Gelfling. Misschien dit weekend even naar broer. Al heb ik vanmiddag van mijn andere broer gehoord dat het nog wel gaat. Ik weet het nog niet. Aan de andere kant denk ik heel egoïstisch dat als het weer goed is ik zo graag wil gaan zeilen. Maar het zal er op de een of andere manier niet van komen denk ik.

Ik heb nu drie weken vrij gehad en er niets aan gehad.

Gold moet je avatar nu weer aangepast worden aan je donkerdere (ehhh) haar?

Mamz ik hoop dat het nu allemaal wat sneller gaat met die testen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven