Het creatieve DIY topic

08-07-2020 20:58 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Plaats al je leuke DIY ideeën of uitwerkingen in dit topic!
Wat lijkt je leuk om te maken? Waar heb je deze ideeën op gedaan? Hoe ver ben je? Waar heb je je materialen gekocht?

Ik ben sinds enkele maanden aan het haken. Momenteel nog met garen van de Zeeman (wat ik straks weg ga gooien aangezien dat mega pluist). Ik zou heel graag willen leren hoe fair isle te haken voor kussens, dekentjes, plantenzakken etc. Ik heb hiervoor een boek aangeschaft, maar ik vind het nog erg onduidelijk.

Verder zag ik een aantal leuke dingen op Pinterest voorbij komen om te maken:
- regenboog sleutelhanger: https://pin.it/3B1ud5Q
- naamkrans: https://pin.it/2ewYGeL

Wie o wie heeft er nog meer leuke plannen/ideeën of is momenteel al met een heel leuk DIY item aan de slag?
Leuk idee Luci, die ga ik onthouden.

Mijn insectenvilla is eindelijk klaar, nu nog een leuke plek zoeken in de tuin
Afbeelding
Ik adviseer je een kat.
Calamitycat schreef:
10-07-2020 17:31

Afbeelding
Wauw, wat een karwei! Superknap!
Mag ik je vragen hoe je hem hebt opgedeeld en wat de functies zijn van de verschillende gedeeltes? Is ieder gedeelte voor een specifiek insect?
Dat was wel even een klus inderdaad Schatkaart, vooral het op maat zagen van al die bamboe stokjes :D
Alles komt uit mijn eigen tuin, behalve de dennenappels onderin. Het hout had ik nog liggen dus het heeft eigenlijk niets gekost.

Het boomschors (bovenste gedeelte) en de dennenappels (onderin) zijn bedoeld voor spinnetjes, lieveheersbeestjes en oorwormen.
In de boomstammetjes en de bamboe kunnen solitaire bijen hun eitjes leggen en het middelste hokje is voor hommels.
Ik adviseer je een kat.
Ik kan geen plaatjes quoten, maar wat een leuk ding Calamitycat!
Hobbelster schreef:
09-07-2020 00:27
Precies hetzelfde hier.
Wil wel verklappen dat ik al jaren bezig ben een lapjes deken te halen.
Ooit komt ie af, ik weet het zeker. :mrgreen:
Ik heb hier een tas vol prachtige lapjes staan. Het wordt ooit echt een hele mooie deken.
OohBoy schreef:
10-07-2020 18:49
Ik kan geen plaatjes quoten, maar wat een leuk ding Calamitycat!
Dank je! Ik ben zelf ook erg blij met het resultaat. En het feit dat al mijn vingers er nog aanzitten ;-D
Ik adviseer je een kat.
Hij is heel gaaf geworden Calamitycat!
Schatkaart schreef:
Oh wat leuk! Ik ben bij de Hema geweest, daar heb je ook leuke inpak-/verpakspulletjes.

Waar haal je die envelop met dat transparante gedeelte?
Action of kaartwinkeltjes online, zijn kaarthoesjes. Ik geloof een euro voor 20 ofzo. En dat karton/cardstock kan je ook daar kopen, past precies.
Ik heb alleen een hoop niet-afgemaakte projecten :(

Een insectenhotel is heel leuk, maar heb ik in ieder geval niet nodig. Mijn tuin is zo groen dat ik insecten eerder moet verjagen :P
Ik krijg net een foto van het vriendinnetje van mijn jongste. Ik had een kussenhoes liggen met ene eenhoorn erop. Was dus al bedrukt. Maar ik heb hem net even wat persoonlijker gemaakt door haar naam in mooie letters en een hartje erop te drukken.

Ze is zo blij. :heart:
Luci_Morgenster schreef:
10-07-2020 19:02
Hij is heel gaaf geworden Calamitycat!
Dank! :-D
Ik adviseer je een kat.
Phineas schreef:
10-07-2020 19:09
Ik heb alleen een hoop niet-afgemaakte projecten :(

Een insectenhotel is heel leuk, maar heb ik in ieder geval niet nodig. Mijn tuin is zo groen dat ik insecten eerder moet verjagen :P
:D Mijn tuin is ook groener dan groen en heeft heel veel bloemen/planten die bijen, hommels en vlinders aantrekken dus het wemelt er al van de insecten maar er kunnen er altijd meer bij vind ik :)
Ik adviseer je een kat.
Luci_Morgenster schreef:
10-07-2020 19:13
Ik krijg net een foto van het vriendinnetje van mijn jongste. Ik had een kussenhoes liggen met ene eenhoorn erop. Was dus al bedrukt. Maar ik heb hem net even wat persoonlijker gemaakt door haar naam in mooie letters en een hartje erop te drukken.

O wat leuk en lief van je :heart:
Ik adviseer je een kat.
Leuk topic !
Ik haak, stip porcelein, brand op hout , knoop etc heerlijke ontspanning .
Brand op hout klinkt ook leuk, lijkt me heel moeilijk. Veel oefenen en vaste hand?

Ik heb een brand in houtpen, chemisch goedje maar dat is wat anders toch?
Calamitycat schreef:

Afbeelding
Leuk! En die egeltjes tussen de dennenappels ❤️
Luci_Morgenster schreef:
10-07-2020 19:23
Brand op hout klinkt ook leuk, lijkt me heel moeilijk. Veel oefenen en vaste hand?

Ik heb een brand in houtpen, chemisch goedje maar dat is wat anders toch?
Met een elektrische houtbrander idd , de eerste keren zijn strakke lijnen wel moeilijk maar ik zet het patroon middels grafietpapier op het hout . Ook hier oefening baart kunst ;)
Hoe druk jij teksten op stof ? Klinkt ook leuk !
Frekkel schreef:
10-07-2020 19:29
Leuk! En die egeltjes tussen de dennenappels ❤️
Oh die zie ik nu pas!
Wat een leuk project Calamity en mooi netjes afgewerkt ook!

Leuke dingen doen jullie allemaal. Ik moet van mezelf een aantal zaken afmaken die al te lang liggen. Eind van het jaar gaan we bovendien verhuizen en ik mag niks mee verhuizen dat niet-bindend de afgelopen 3 jaar in gebruik is geweest. Ik ga dus nog veel knutselende komende tijd :proud:

Eerste ‘afmaak’-project: een kralen armband. Heb eindelijk sieraden elastiek gekocht dus het kan nu.
Daarna: broek inkorten (oké niet per sé creabea maar moet gewoon echt gebeuren)
Dan: keuze te over, zie ik dan wel weer.
Luci_Morgenster schreef:
10-07-2020 19:13

Oooh dit is echt zoooo leuk en lief :love:
Frekkel en Hobbelster, thanks :$
Het dak heeft een foutje, wat dan weer niet zo goed past bij mijn overdreven perfectionisme, maar ja het is mijn eerste insectenhotelproject en ik heb er weer van geleerd :D

Wat leuk trouwens dat je zelf sieraden maakt Hobbelster, en een broek inkorten dat vind ik nou weer heel knap!

Yildizlar, wat bijzonder dat brand op hout, had er nog nooit van gehoord.
Ik zou het leuk vinden om eens een foto te zien van wat je maakt, maar alleen als het niet te herkenbaar is natuurlijk.
Wat moet ik me precies voorstellen bij porcelein stippen?
Ik adviseer je een kat.
Calamity wat ik gemaakt heb is best herkenbaar omdat ik dit wel eens deel met familie en vrienden . Maar bv een gepersonaliseerde kaasplank of een hertenkop op een stuk steigerhout . Als je op Pinterest op pyrografie zoekt zie je veel voorbeelden . Voor het stippen heb ik wat workshops bij stipstijl gevolgd daar vind je ook veel van op internet . Dat is heel kleurrijk ik ben meer van de rustige kleuren en patronen .

Jouw hotel is echt gaaf en idd die egeltjes wat een leuk detail !
Ik doe nog wel af en toe een workshop bij iemand, zodat ik niet alles zelf in huis hoef te halen, en uitleg krijg.

Zo heb ik dotpainting op keien gedaan.
Afbeelding

En ook iets gemaakt van Powertex

Afbeelding

En tijdens het TV kijken brei ik sjaals (2recht 2averecht :P ) voor een project in Roemenië wat ik ondersteun.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Waarom doen plaatjes het bij mij nooit?! Ik zet ze tussen de [img ] en [/ img] (Zonder spaties) :hamer: :furious:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
11-07-2020 09:36
Waarom doen plaatjes het bij mij nooit?! Ik zet ze tussen de [img ] en [/ img] (Zonder spaties) :hamer: :furious:

Je link moet op .jpg (of .png of iets soortgelijks) eindigen. :)
Yildizlar schreef:
11-07-2020 07:49
Calamity wat ik gemaakt heb is best herkenbaar omdat ik dit wel eens deel met familie en vrienden . Maar bv een gepersonaliseerde kaasplank of een hertenkop op een stuk steigerhout . Als je op Pinterest op pyrografie zoekt zie je veel voorbeelden . Voor het stippen heb ik wat workshops bij stipstijl gevolgd daar vind je ook veel van op internet . Dat is heel kleurrijk ik ben meer van de rustige kleuren en patronen .

Jouw hotel is echt gaaf en idd die egeltjes wat een leuk detail !
Leuk dat met hout zeg!
Toen wij gingen trouwen heb ik gezocht naar een leuke herinnering die de gasten op ons feest konden maken en daar kwam op mijn online zoektocht ook geregeld het branden in hout naar voren als idee.
Helaas Vond mijn man het echt helemaal niks om zoiets te doen en hebben wij behalve wat foto’s en de gekregen kaarten, helemaal geen tastbare herinnering door gasten gemaakt. Wel jammer had het leuk gevonden en ook omdat mij dat branden ook erg leuk lijkt om te doen.

@Degenen die workshops volgen: waar vind je zulke dingen? Hier in het dorp worden volgens mij ook wel dingen gedaan maar hoe moet ik er achter komen wanneer en waar er wat te doen is? Hier is geen overzichts website ofzo en ik ken niet veel mensen dus geen idee hoe ik er achter kom dan.
Google helpt vooralsnog ook niet erg...

Gelukkig zelf nog genoeg liggen maar voor het sociale aspect lijkt het me wel leuk (en gezond... :P ) om ook eens met wat anderen samen te knutselen.

Ik heb vandaag de eerste 4 armbandjes geregen! Blanke nagellak op de knoopjes. Ze liggen nu te drogen. Word er helemaal blij van! In het kader van besparen extra blij dat ik geen nieuwe heb gekocht (wel 80 meter elastische draad maar ach kan nu wel mega veel -kapotte- armbandjes fiksen en maken!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven