Het creatieve DIY topic

08-07-2020 20:58 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Plaats al je leuke DIY ideeën of uitwerkingen in dit topic!
Wat lijkt je leuk om te maken? Waar heb je deze ideeën op gedaan? Hoe ver ben je? Waar heb je je materialen gekocht?

Ik ben sinds enkele maanden aan het haken. Momenteel nog met garen van de Zeeman (wat ik straks weg ga gooien aangezien dat mega pluist). Ik zou heel graag willen leren hoe fair isle te haken voor kussens, dekentjes, plantenzakken etc. Ik heb hiervoor een boek aangeschaft, maar ik vind het nog erg onduidelijk.

Verder zag ik een aantal leuke dingen op Pinterest voorbij komen om te maken:
- regenboog sleutelhanger: https://pin.it/3B1ud5Q
- naamkrans: https://pin.it/2ewYGeL

Wie o wie heeft er nog meer leuke plannen/ideeën of is momenteel al met een heel leuk DIY item aan de slag?
Alle reacties Link kopieren
DIY = Do It Yourself?
Alle reacties Link kopieren
Beschuitmetjam schreef:
08-07-2020 22:12
DIY = Do It Yourself?
ja
Beschuitmetjam schreef:
08-07-2020 22:12
DIY = Do It Yourself?
Wow. :-D
Leuk topic idee. Ik maak heel veel zelf. Ben alleen nogal herkenbaar als ik foto's ga plaatsen. Even denken of ik dat wil.
Ooh wat leuk, ik vind fröbelen heel erg leu. Ik ga even volgen voor inspiratie.
Leuk, haken! Ken je ravelry.com al? Daar staan heel veel patronen op (ook fair isle), waarvan een groot deel gratis te downloaden is.

Ik heb ook gehaakt, maar kreeg er uiteindelijk een rsi-pols van. Nu overgestapt op breien en dat gaat goed. Wil nu onderstaande tas gaan breien, met Cahlista (katoen) van Scheepjes. Daar zijn 109 kleuren van, dus nu heb ik een beetje last van keuzestress. ;-D

Afbeelding
Tvp
Alle reacties Link kopieren
X
oohboy wijzigde dit bericht op 10-07-2020 18:50
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik begin aan veel dingen maak ook heel veel niet af :P

Maar wel leuk om jullie projecten te zien!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik wil heel graag wat gaan doen met epoxy (resin).

https://www.youtube.com/watch?v=wE_uSr1z2KY

https://www.youtube.com/watch?v=6G_1kMBEYTw

https://www.youtube.com/watch?v=C360amta_fw
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Een topic naar mijn hart.
Ik ben momenteel bezig met een super-de-luxe insectenhotel (houtbewerking is een van mijn hobby's), zal een foto plaatsen als 'ie klaar is.

Heb de afgelopen zes maanden ook een stuk of 50 lapjes gebreid in gerstekorrelsteek, daarvan wil ik een patchwork deken gaan maken maar moet de lapjes nog aan elkaar zetten. En laat ik daar nou juist geen zin in hebben :whistle:
...
Luci_Morgenster schreef:
08-07-2020 22:29
Leuk topic idee. Ik maak heel veel zelf. Ben alleen nogal herkenbaar als ik foto's ga plaatsen. Even denken of ik dat wil.
Precies hetzelfde hier.
Wil wel verklappen dat ik al jaren bezig ben een lapjes deken te halen.
Ooit komt ie af, ik weet het zeker. :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
foutje
sprokkelientje wijzigde dit bericht op 09-07-2020 00:50
Reden: foutje
0.00% gewijzigd
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil gaan beginnen met het naaien van kinderkleding voor mijn jongens
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
08-07-2020 22:27
Wow. :-D
Ja, knap hè :)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het altijd grandioos leuk om te DIY'en met zaken uit de tuin. Bloemen drogen en daar allerlei leuke dingen van maken:

Annabellen: staan nu prachtig in de bloei, over 2-3 weken afknippen en paar weken upside down laten drogen, daarna in een mooie kleur spuiten en op een krans steken.

Kleine bloemetjes, zoals vergeet-me-nietjes: laten drogen tussen een dik boek en in een klein fotolijstje doen.

Lavendel: afknippen, paar dagen upside down laten drogen en de bolletjes in een kanten geurbuiltje doen, kan zo in de kledingkast.
Alle reacties Link kopieren
Je kan bloemen bijvoorbeeld gipskruid in kiezelaarde doen. In een platte bak en goed onderstrooien. Misschien lukt het ook met silica kattenbakvulling.

De kiezelaarde (wit poeder bij o.a. de dierenshop te koop) kan je ook eten of er tandpasta van maken. Silicium is gezond voor je gewrichten. Je hebt het nodig maar het zit ook in je eten.

Het resultaat is dus dat het vocht in een rap tempo uit je bloemen wordt getrokken en dan krijg je droogbloemen zonder ze plat te hoeven maken tussen de bladen van een boek. Plat is overigens ook mooi is als schilderijtje. Ik heb zelf edelweissbloemetjes gedroogd, geschikt en geplakt op zwart papier en dat ingelijst.

Kiezelaarde of diatomeeënaarde dat zijn kleine skeletjes van minuscule diertjes die in het water geleefd hebben. Ze zijn erg mooi onder de microscoop. Je moet wel de witte nemen. De bruine is niet voor gebruik geschikt.

Het wordt ook gebruikt tegen lopende insecten zoals mieren door milieuliefhebbers, maar dat vind ik een te grote rotzooi. Volgens mij werkt dat ook niet. Je krijgt witte insecten, dat is alles. :)

Ik verveel me een beetje vandaar.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Dit is ook wel leuk om te doen: punchen. Niet hetzelfde als punniken. :proud:

https://www.hobbygigant.nl/blog/punchen-voor-beginners/
Dan moet het maar zoals het kan
Ik heb een snijmachine en pers, ik bedruk allerlei soorten kleding, rompers, tasjes, kussenhoezen, baklappen, dekentjes, etui's, bedenk het maar.
En ik kan stickers snijden dus beplak van alles. Nu bezig met wat namen en dan met goudparelmoer die uitsnijden en plakken op wat leuke hemawaterflesjes van metaal.


Maak malletjes voor andere projecten. Ik ets vazen, glazen en potten, en rvs-thermobekers.

Personaliseer heel veel spullen en cadeautjes.

Ik heb afgelopen 2 weken een aantal shirts bedrukt. Frozen, teksten, en verlate vaderdag cadeautjes zoals BBQschort en een shirt. Hoesjes van de ikea voor notebooks, leren boekenleggers bedrukt.

Net een kussenhoes met een eenhoorn gepersonalisseerd, naam van de jarige erop.

Kinderen maken van die ibiza-elastieke armbandjes, ik snij de kartonnetjes waar ze op gaan.

Ik kan haken, soms hele periodes niet en dan weer weken wel. En punchen inderdaad.
Ik vind die gestreepte gehaakte tas hierboven ook echt leuk.

En ik ben net begonnen met een designerprogramma, cursus erbij...hopelijk meteen na de vakantie aan de slag. Kan ik nog meer echt eigen ontwerpen maken.

En we hebben een 3D printer. Oke..2. :-$ :-P

Ik kan wel ontwerpen maar ik krijg altijd ruzie met printen zelf. Dat laat ik mijn man maar doen, is ook zijn project. Is een zelfbouwer en de 2e is al uitgebouwd ook. :-D :-D
Calamitycat schreef:
09-07-2020 00:20
Een topic naar mijn hart.
Ik ben momenteel bezig met een super-de-luxe insectenhotel (houtbewerking is een van mijn hobby's), zal een foto plaatsen als 'ie klaar is.

Heb de afgelopen zes maanden ook een stuk of 50 lapjes gebreid in gerstekorrelsteek, daarvan wil ik een patchwork deken gaan maken maar moet de lapjes nog aan elkaar zetten. En laat ik daar nou juist geen zin in hebben :whistle:
Dat is leuk!
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic, dus ik volg mee! Bovendien heb ik momenteel toch teveel tijd om handen. :-D

Wat ik zelf al heb gedaan:

- Een oude ikea-zetel verven met krijtverf. Heel mooi resultaat, maar er kroop veel meer werk ik dan ik had gedacht!

- Weckpotten beschilderen. Ik gebruik ze om theelichtjes in te laten branden, als vaas, om koekjes in te serveren...


Gepersonaliseerde cadeautjes zijn altijd leuk! Moet ik ook wat vaker proberen doen!

Calamitycat, een insectenhotel wil ik ook nog proberen maken, ik ben benieuwd naar het jouwe als het af is!

Ik ben niet echt goed in breien. :-$ Ik begin altijd vol enthousiasme, maar maanden later ligt er dan een halve sjaal in mijn kast die er ook nog eens vervormd uitziet. :facepalm:

Ik ben van plan om binnenkort een kapstok te maken, maar dit houdt niet zo veel in, dus misschien niet de moeite om hier te delen. :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke ideeën komen er al voorbij!
Een vriendin van mij is afgestudeerd. Ik vind het ook al heel erg leuk om de cadeautjes een beetje leuk in te pakken (van leukverpakt.nl). Daar kan ik echt al blij van worden 🙈.
Ja, ik maak van de verpakking vaak ook een feestje.
Soms wil iemand geld of een cadeaukaart en dan maak ik zoiets:

https://i.pinimg.com/564x/c5/37/0c/c537 ... 27d5ab.jpg

Aangepast op de jarige en leuke confetti erin enz.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
09-07-2020 14:44
Ja, ik maak van de verpakking vaak ook een feestje.
Soms wil iemand geld of een cadeaukaart en dan maak ik zoiets:

https://i.pinimg.com/564x/c5/37/0c/c537 ... 27d5ab.jpg

Aangepast op de jarige en leuke confetti erin enz.
Oh wat leuk! Ik ben bij de Hema geweest, daar heb je ook leuke inpak-/verpakspulletjes.

Waar haal je die envelop met dat transparante gedeelte?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven