Het grote Napraattopic - 2

11-03-2010 16:52 3005 berichten
quote:Vivamod schreef op 01 februari 2010 @ 14:13:

Dit is het grote napraattopic :-) Hierin kunnen jullie reageren, onderling discussiëren, off-topicen over het beleid e.d., kortom: alle reacties plaatsen die in dit topic en in de moderatortopics niet passen. Let op:

- de angels et moi lezen hier niet per definitie mee en reageren hier dus ook niet op alles.

- vragen aan mij kunnen gesteld blijven worden in Vragen aan Vivamod

- we gaan in dit topic uit van zelfregulering; we gaan niet modereren en betreden is op eigen risico

- omdat we niet van tevoren kunnen voorspellen of dat 'werkt', willen we dit topic een maand op proef doen. Als dit topic helemaal uit de hand loopt kunnen we op 1 maart dus besluiten 't te sluiten.

grtjs,

NaomiEen aanvulling van mijn kant; Als je een posting plaatst die zo grof-beledigend-provocerend is dat er meerdere rapportages over binnenkomen, wordt het alsnog aangepast. Een waarschuwing volgt er dan echter niet.
quote:dangeensuus schreef op 04 april 2010 @ 22:02:

[...]

Sommige mensen zijn gewoon drama queens. Dat hebben ze nodig.

Als het werkelijk een dramaqueen pur sang is kan ik mijn dr phil carriere wel aan de wilgen hangen

Ik help het haar hopen.
quote:minny schreef op 04 april 2010 @ 22:03:

[...]

Denk je niet dat dat iets te maken heeft met de manier waarop je haar aanspreekt? Ik vond het nogal...grof... Ook best, jouw manier, maar verwacht je dan serieus een leuke posting terug?Nee. Een fatsoenlijke posting. net zoals FV hard maar fatsoenlijk is.
Alle reacties Link kopieren
DGS: volgens mij mag ze hier nog gewoon meeposten, toch? Digi forumt langer dan vandaag en weet ook dat dit topic bestaat...
Dat zeg ik....
quote:iris1969 schreef op 04 april 2010 @ 21:58:

Ik ben het helemaal eens met MV en Suus, bij dit soort gevallen past nu precies een afkoelban, al is het maar ter zelfbescherming van de betrokken forummer.

Overigens stoort het mij om te forummen met iemand die onder invloed is (of dit nu drugs, medicijnen of alcohol is). Hebben jullie dit nu ook?

Jee Iris, wat zijn we het eens vandaag!

Het stoort mij niet zo zeer om te forummen met iemand die onder invloed is, mits deze lollig gaat posten en/of zijn/haar relativeringsvermogen blijft behouden.

Bij TO in dit verhaal draait het vaak uit op destructieve uitlatingen en door het gebrek aan verbaal- of visueel contact komt dat, bij mij althans, extra heftig binnen.
quote:dangeensuus schreef op 04 april 2010 @ 22:06:

[...]

Nee. Een fatsoenlijke posting. net zoals FV hard maar fatsoenlijk is.Och...ik vond het niet heel erg fatsoenlijk. Dan doel ik op de posting die door de Angel verwijderd is overigens, niet alle postings.
quote:dangeensuus schreef op 04 april 2010 @ 22:06:

[...]

Nee. Een fatsoenlijke posting. net zoals FV hard maar fatsoenlijk is.

Eens.

Persoonlijk vond ik ze nieteens zo heel hard. Ze waren realistisch en duidelijk. Daarnaast waren ze bedoeld om te helpen en niet om te bashen.
Ik kom net weer online en had het topic vanmorgen gelezen en wist eigenlijk toen al dat het fout zou gaan en dus niet gereageerd, hoe graag ik haar ook zou willen helpen.

Ik heb dus besloten niet meer te reageren als zij zo een topic opent en met de bekende zelfhaat om je oren klappert, wij kunnen daar nml niks mee en moeten dat ook niet willen.

Ik begrijp dus ook niet waarom iedereen weereens moet reageren waardoor het juist uit de hand loopt, we kennen het allemaal inmiddels.

Ik begrijp het wel, maar toch, we weten eigenlijk allemaal al bijvoorbaat hoe zo een topic gaat verlopen, waarom dan toch proberen.......

Ik vind het eigenlijk gewoon erg triest, aandacht kan ook een drug zijn en wij zijn de providers.

Afkoelban heeft mijn inziens geen zin, dit is echt morgen niet over.
quote:noahtb schreef op 04 april 2010 @ 22:08:

[...]

Eens.

Persoonlijk vond ik ze nieteens zo heel hard. Ze waren realistisch en duidelijk. Daarnaast waren ze bedoeld om te helpen en niet om te bashen.Er waren in ieder geval twee postings hard genoeg om door de angel te worden aangepast. Niet vanwege de inhoud, wel vanwege de woordkeuze. Daar ga je voor mij dan de grens over van helpen naar bashen.
Dat zeg ik....
Klopt wel Websje, maar toch voelt het net alsof ik achter haar rug om zit te lullen. Mijn tekortkoming

Minny, ik heb de bewerkte postings gezien, en ja ze waren hard. Maar niet respectloos of onfatsoenlijk. Leuk? Vast niet. Digi had ook geen leuke posting terug hoeven schrijven maar enige zelfreflectie en een stukje fatsoen mag je wel verwachten toch?
quote:noahtb schreef op 04 april 2010 @ 22:00:

[...]

Dat weet ik, ik kom niet net aanwaaien. Ik zit hier ook al jaren, ondertussen wel met een andere nick.

Maar ik kan me die oude nick van haar die jij (?) noemde ook nog herinneren en destijds was het ook al schering en inslag.

Ook al? Nu nog dan? Wordt er nog steeds dagelijks of ook maar wekelijks een topic geopend door Digi? Nee toch? Of zit ik onder een steen en worden ze al verwijderd nog voor ik er erg in heb (damn ik mis ook alle fun tegenwoordig ).

Je kunt veel over Digi zeggen, maar zo hysterisch als ze toen forumde, forumt ze al lang niet meer. Er loopt nog wel eens een topic van haar uit de hand ja, kan gebeuren. Maar laten we alsjeblieft niet doen alsof Digi in al die jaren nog geen steek vooruit is gekomen, want dat is ze wél. Ze is nog niet op het punt waar de hele goegemeente haar blijkbaar graag ziet, maar ik zie wel vooruitgang.
Oh Minny, wat ik dus bedoel. Jij hebt ook wel eens topics waar harde woorden in vallen. En toch houd je je fatsoen. Reageer je waar je het er niet mee eens bent. Maar je hebt altijd je fatsoen. ( of ik moet de baggerpostings gemist hebben)
Digi heeft iemand nodig die zich in het echte leven om haar bekommert. Die een arm om haar heen slaat. Niemand op dit forum kan haar helpen, hoe graag we dit ook zouden willen. De meeste van ons doen straks onze computer uit en gaan lekker slapen. Digi hoogstwaarschijnlijk niet. Ik moet denken aan NS die hier een tijdje geleden ook op het forum was. Niet om hun beide met elkaar te vergelijken maar ik voel me wel hulpeloos wanneer ik aan hun post terugdenk.
quote:dangeensuus schreef op 04 april 2010 @ 22:11:

Oh Minny, wat ik dus bedoel. Jij hebt ook wel eens topics waar harde woorden in vallen. En toch houd je je fatsoen. Reageer je waar je het er niet mee eens bent. Maar je hebt altijd je fatsoen. ( of ik moet de baggerpostings gemist hebben)Schelden is niet mijn ding nee, dat klopt.
quote:qwertu schreef op 04 april 2010 @ 22:10:

[...]

Ook al? Nu nog dan?.

Klopt, verkeerde woordkeuze..

Je begrijpt echter wel wat ik bedoelde.
quote:dangeensuus schreef op 04 april 2010 @ 22:10:

Minny, ik heb de bewerkte postings gezien, en ja ze waren hard. Maar niet respectloos of onfatsoenlijk. Leuk? Vast niet. Digi had ook geen leuke posting terug hoeven schrijven maar enige zelfreflectie en een stukje fatsoen mag je wel verwachten toch?Dan verschillen wij wat die posting betreft van mening
Paloma, ik denk dat je onderschat hoe er ook in het echt met Digi meegeleefd werd en waarschijnlijk nog steeds gebeurt ;juist/ zelfs door forummers.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Q. is Digi minder heftig geworden of raken we er aan gewend?
eens met BGB. Het is zo jammer dat Digi zelf niet inziet dat mensen het beste met haar voor hebben.
Dat mag Minny. Je mag het met me oneens zijn
Ze gaat nu iig afkoelen.
Oh.....
quote:dangeensuus schreef op 04 april 2010 @ 22:15:

Dat mag Minny. Je mag het met me oneens zijn Die ongevraagde en onnodige toestemming ga ik mooi bewaren voor een later tijdstip. Dat je het maar even weet, ik trek m zo weer uit de kast als het me uitkomt!
quote:noahtb schreef op 04 april 2010 @ 22:15:

Ze gaat nu iig afkoelen.

Dan stop ik ook met napraten hierover.

Sowieso is het wel weer even tijd om iets anders te doen, koken voor morgen bijvoorbeeld (Tiramisu!!!)
Dat zeg ik....
quote:Moonlight82 schreef op 04 april 2010 @ 22:04:

[...]

Wat medicijnen betreft is het moeilijk regels stellen, denk ik. Ik snap dat je je stoort, dat wel, maar denk niet dat je er iets tegen kunt doen.

Op de psychepijler bijv. stikt het van de mensen die medicijnen gebruiken. Ik heb ook regelmatig geschreven nadat ik mijn medicatie al ingenomen had en kon dan zelf merken dat ik moeilijker uit mijn woorden kwam, met typen. (maar heb nooit reacties gehad in de zin van dat ik niet meer te volgen zou zijn, dus had er vooral zelf last van op t moment van typen)

Dus ja, ik snap dat je je stoort maar op het gebied van medicijnen kun je er geen regels voor maken, vermoed ik.

Ik heb haar na al een paar keer onder invloed meegemaakt en het lijkt me onwaarschijnlijk dat medicijnen hiervan steeds de oorzaak zijn.

Ik ben het trouwens eens met degene die zei dat wij door aandacht te geven aan haar topics een "provider" zijn en dus het geheel in stand houden.

Ik denk ook dat ze een dramaqueen is en ik neig zelfs naar het vermoeden van een theratrale persoonlijkheidsstoornis, maar dat is slechts mijn visie als leek en uiteraard geen diagnose.
Ook dat mag

Je weet nooit waar het goed voor is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven