Het is bedoening en niet bedoeling

10-05-2011 21:55 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok een nutteloos topic maar heb het nu vanavond al drie keer ergens gelezen.

Waarom schrijven zoveel mensen toch bedoeling ipv bedoening. Bv het was een drukke bedoeling ipv bedoening. Bedoeling klopt in de context waarin het gebruikt wordt toch (bijna) nooit.

Het is niet zo erg als me moeder maar mijn nekharen gaan er wel van overeind staan.

Zo weer opgelucht en nee ik wil niks met dit topic
quote:Procne schreef op 11 mei 2011 @ 01:01:

'welke' als betrekkelijk voornaamwoord is gewoon Nederlands hoor. Enigszins ouderwets, maar het is niet fout.Het is inderdaad een betrekkelijk voornaamwoord, maar wordt wel vaak verkeerd gebruikt. Op dezelfde manier dat men soms ´wat´ gebruikt op plaatsen dat ze ´dat´ zouden moeten gebruiken.
quote:Charly schreef op 10 mei 2011 @ 22:22:

oh vreselijk ja...me moeder..

ik erger me aan alle vormen van "sowiezo" op hoeveel manieren dat geschreven wordt!schrijf het dan zelf eerst eens goed
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
quote:_Webs_ schreef op 10 mei 2011 @ 22:17:

[...]

wiens is toch gewoon spreektaal? (weet dat wier 'netter' is en ik zal wiens in die zinnen niet snel schrijven, maar als iemand het gebruikt om naar een vrouw te verwijzen vind ik het niet vreemd klinken. Twente he, zo simpel mogelijk klinkt altijd goed )

wiens verwijst naar mannelijke woorden en onzijdige woorden.

wier verwijst naar vrouwelijke woorden en meervoud.

(dacht ik.... ik durf het bijna niet meer met zekerheid te zeggen op dit topic)

En nog even over handvaten: dat dit tegenwoordig gedoogd wordt als meervoud voor handvatten, maakt het nog niet goed. Want in mijn ogen is een handvaatje een vat van handformaat, en handvaten zijn er gewoon twee.
Nieuwsschierig... Waaaaaaaaah!
mieomij..... Die wilde ik net gaan neerzetten....
Haha nieuwsschierig is idd ook erg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven