Het is dilemma. Echt.

08-03-2016 09:48 468 berichten
Gewoon, omdat ik het bijna alleen nog maar fout gespeld zie hier... Dilemma dus, met 1x l en 2xm. Taalpolitie over en uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 09 maart 2016 @ 10:38:

Mijn dochter haar vriendin (6,5 jaar) zegt altijd 'gelovensmij.' Die vind ik eigenlijk heel schattig.

Mijn dochters vriendin... Dit soort constructies zie ik dus ook vaak. Mijn man zijn werk... i.p.v. mijn mans werk.

Ook een veelvoorkomende fout: ik ben opzoek naar... In bijna elke tekst zie je veel te veel spaties, waarom ontbreekt hier zo vaak juist de spatie tussen op en zoek?

Fout voorzetselgebruik: ik las laatst een tekst waarin telkens stond: ik heb behoefte naar...
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 09 maart 2016 @ 12:10:

Ik heb een reactie geschreven maar ga natuurlijk niet zeggen welke! Jammer!
quote:pamelacourson schreef op 09 maart 2016 @ 11:46:

[...]

Ik begin nu wel nieuwsgierig naar die Ada te worden. Op haar Facebookfoto's krijgt ze allemaal reacties van mannen en zo (soms honderden likes ook) terwijl ze dus Frans heeft. Beetje vaag, dit vraagt om verder onderzoek.Dit viel mij ook al op, die Ada,.....
quote:Liesje68 schreef op 09 maart 2016 @ 12:14:

Fout voorzetselgebruik: ik las laatst een tekst waarin telkens stond: ik heb behoefte naar...En ik verlang aan?
Oh dear, how sad, never mind.
Dat vind ik niet mooi staan Liesje. Maar ik weet dat mijn dochters vriendin correct is.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
quote:Velma schreef op 09 maart 2016 @ 12:16:

[...]

Dit viel mij ook al op, die Ada,..... Deze is ook echt heel erg: https://www.facebook.com/schiphol/posts ... 4645052169 En dan ook even op reacties klikken.

Kan toch bijna niet echt zijn?
quote:Liesje68 schreef op 09 maart 2016 @ 12:14:

[...]

Mijn dochters vriendin... Dit soort constructies zie ik dus ook vaak. Mijn man zijn werk... i.p.v. mijn mans werk.

Ook een veelvoorkomende fout: ik ben opzoek naar... In bijna elke tekst zie je veel te veel spaties, waarom ontbreekt hier zo vaak juist de spatie tussen op en zoek?

Fout voorzetselgebruik: ik las laatst een tekst waarin telkens stond: ik heb behoefte naar...Deze doen mij ook altijd pijn, ja...
quote:pamelacourson schreef op 09 maart 2016 @ 12:22:

[...]

Deze is ook echt heel erg: https://www.facebook.com/schiphol/posts ... 4645052169 En dan ook even op reacties klikken.

Kan toch bijna niet echt zijn?Hahahaha, zelfs Amsterdam Schiphol heeft diep respect voor Ada, wat is het ook een hartendiefje echt een hottie
quote:Hayek schreef op 09 maart 2016 @ 12:16:

[...]

En ik verlang aan? Dat zou zomaar kunnen Ik zie in elk geval veel vaker foutieve voorzetsels.
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
Het valt me trouwens ook dat mensen "uit eten gaan" ook heel vaak verkeerd gebruiken. Zo las ik laatst nog ergens: "Het lijkt mij leuk om te gaan uiteten."

Al lees ik nu dat uiteten ook goed is naast uit eten, dan nog klopt de zin gewoon niet.
Die Ada...

Hoe heb je haar andere reacties gevonden? Echt iemand om stiekem te volgen.
O wacht. Ze is uitgebreid te vinden via Google.
https://m.facebook.com/co ... 335&gfid=AQDi2mzh_aCPL2C4

quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 09 maart 2016 @ 12:47:

https://m.facebook.com/co ... 335&gfid=AQDi2mzh_aCPL2C4

De link werkt bij mij niet...
Gek. Bij mij wel gewoon. Maar het is meer van hetzelfde. Gevonden via Google.
quote:Velma schreef op 09 maart 2016 @ 12:31:

[...]

Hahahaha, zelfs Amsterdam Schiphol heeft diep respect voor Ada, wat is het ook een hartendiefje echt een hottie

Oh ja echt, dat kan toch gewoon niet serieus zijn. " snap wel dat mense op vakantie motte maar sommigen mensen slapen UIT!!!!!!!"

Niks moet, Niksen mag
Nog 1 keer Ada:

"Ik kom regelmatig in de kruidvat in berkel. leuke spulletjes en vriendelijk perseneel! ik ben gister nog geweest maar ik heb niks gekocht. als mijn man frans naar jullie winkel belt kennen jullie dan zeggen dat ik langs ben geweest rond middageten??? vriendelijk bedankt gr ada b"

Valt qua spelfouten nog mee, deze.
Niks moet, Niksen mag
Ik kom graag met frans teksfry winkele
quote:Geertjepeertje schreef op 09 maart 2016 @ 14:00:

Nog 1 keer Ada:

"Ik kom regelmatig in de kruidvat in berkel. leuke spulletjes en vriendelijk perseneel! ik ben gister nog geweest maar ik heb niks gekocht. als mijn man frans naar jullie winkel belt kennen jullie dan zeggen dat ik langs ben geweest rond middageten??? vriendelijk bedankt gr ada b"

Valt qua spelfouten nog mee, deze.Het verhaal op zich alleen al. Net of mijn man naar het Kruidvat zou bellen om te vragen of en wanneer ik daar ben geweest? Ik zeg het je, die Ada voert iets in haar schild! (of, zoals ze zelf waarschijnlijk zou zeggen, voerd iets in haar schilt)
Leuk topic!

Wat denk je hiervan... Mijn zoon stuurt me regelmatig een app met het volgende; Mam, luister is, we wouden graag... (op stap, blijven logeren etc...)
Die reacties van Ada zijn een bron van vermaak !
Ik wil méér Ada!
quote:Flight schreef op 09 maart 2016 @ 14:21:

Leuk topic!

Wat denk je hiervan... Mijn zoon stuurt me regelmatig een app met het volgende; Mam, luister is, we wouden graag... (op stap, blijven logeren etc...)

Maar zeg je daar dan niks van?

Ik zou niet reageren tot hij hij goed geschreven had.
Ik lees steeds vaker dat mensen hun eten in de over stoppen. Dat haat ik. Het is toch nog steeds een oven??
quote:pamelacourson schreef op 09 maart 2016 @ 14:03:

[...]

Het verhaal op zich alleen al. Net of mijn man naar het Kruidvat zou bellen om te vragen of en wanneer ik daar ben geweest? Ik zeg het je, die Ada voert iets in haar schild! (of, zoals ze zelf waarschijnlijk zou zeggen, voerd iets in haar schilt) die heeft vast een dubbelleven 😊
Niks moet, Niksen mag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven