Het Kasteel

28-12-2010 09:02 3093 berichten

Jonkvrouwen! Wees welkom!

http://textile-collection.nl/weblog/fot ... de%207.jpg

Pas de jurk, laat de ouwe stomen, kies een kamer en kom daarna lekker naar de salon voor een hapje en een drankje.

Hier de sluiproute naar het oude onderkomen...
Alle reacties Link kopieren
Ik zat gisteren bij de door MissMarge zo geroemde voorstelling (die nog veeel gaver is dan ik door haar promo-praatje al gedacht had. Er schijnen nog kaarten te zijn voor morgen, de allerlaatste voorstelling, dus echt; ga als je kunt. Het is een gemis om niet te gaan!), en was totaal onwetend van het nieuws. Had geen idee!

Thuisgekomen, nog vol van wat ik had gezien en met adrenaline tot aan mijn kruin, zag ik voor het eerst de beelden, en huilde. Wat een ellende. Wat een onmenselijk wrede daad. Walgelijk.

En die ouders, die arme, arme ouders.

Stel dat Mopsey en Kleine Nas over een jaar of 12 zouden zeggen; "Mam, Mims, wij willen graag naar een zomerkamp van de D66 op Ameland...". Echt, er zou geen seconde in mij opkomen dat ze daar niet veilig zouden zijn, dat zoiets een trigger zou kunnen zijn voor zulke laffe figuren. Ik zou ze met een gerust hart laten gaan. En dan zie je opeens, op een vrijdag, de naam "Ameland" verschijnen in een met spoed ingelast nieuwsbulletin.

Kippenvel, wat een drama voor zoveel mensen!
Wat wilde ik nou toch typen?
Amy Winehouse dood...wat een rare dagen hee....
En johnny Hoes.
Fijn dat het zo gaaf was, Mims :-) je had een borrel kunnen komen halen

Grouphug. Voor naar en misere, voor voortijdige dood van talenten en gemis voor dood van talenten die hun tijd gehad hadden, voor angst die gezaaid wordt waar dat niet zou moeten, voor regen in juli en voor de geweldige vrouwen die wij zijn.

"Constanszje...'

"Stanley..."

mooi he!
Een borrel?

Maak me gek in deze dagen van geheelonthouding,

Ik heb gelachen en gehuild tegelijkertijd. 't Was echt goed. Echt Goed.

"Je mag alleen naar mij zwaaien, Stanley..."
Wat wilde ik nou toch typen?
Mooie woorden Marge

Er kwamen gisteren wel wat herinneringen naar boven uit mijn politieke tijd zal ik maar zeggen, was regelmatig op soortgelijke bijeenkomsten zoals op het noorse eiland. Sterker nog dankzij zo'n bijeenkomst heb uk schone zus gekregen.

Bij familie is het leuk. Feest gisteren en veel mensen. Nu regenachtige rustige zondag.
Ik zag de prive FB-foto's die mensen eerder hadden genomen op de bijeenkomst...dat is niet te doen...

Maar goed, life goes on en het leert ons wederom, zoals Marge al schreef, hoe belangrijk het is om te koesteren wat we hebben.

Dus: fijn dat je het zo leuk hebt Suup! En wat fijn dat ondanks al het gezeik van Halbe Zijlstra, theater nog steeds kan doen waar het voor bedoeld is: mensen een onvergetelijke avond bezorgen die ze niet snel meer zullen vergeten!

Nog iemand koffie?
Borreltijd!
:-) ben je de hort al op, Suup? Ik wilde kroost laten bedanken voor boeken ,maar je nam niet op. Kroost was erg blij!
Hèbben we eindelijk vakantie. Mogen we eindelijk uitslapen. Waren we alledrie om 0600 wakker. (lief al eerder hoor, doe was braaf naar z'n werk)

Da's toch maf!
Het ultieme uit de vakantie halen dus Marge.

En ja ben al weg, sinds vrijdag. Woensdagavond weer terug. Fijn dat pakje goed is aangekomen. En dat kroost blij was.

Weer hier lijkt wat beter. Ik ga dus maar eensbeginnen aan de dag.
Nou best wel. Ik heb al alle bedden afgehaald, was gedaan & opgehangen, opgeruimd...en het is pas kwart voor tien!
Hier schijnt eindelijk de zon... zit ik op mijn werkkamertje te verzuipen in 321 werkmails. Nahja, straks even koffie in de zon buiten met GG & Dot, dat is weer lekker aan thuiswerken. Dot heeft vanochtend zingend geheel zelf haar ontbijt geregeld (cruesli en yoghurt, melk met een rietje ), met keukentrapje waar nodig, alles geheel zelfstandig en vrolijk. Ze claimt Dochter & Zoon intens te missen, maar heeft opeens geen driftbuien meer (op vakantie per dag minimaal 1): het lijkt voor haar toch wel lekker te zijn dat ze een tijdje niet hoeft te concurreren om aandacht, haar verhaal rustig kan afmaken en alleenrecht heeft als het om tv en speelgoed gaat .

Bloes weer terug ook, volgens mij? Hai mop! ~zet alvast lekkere koffie met warme melk klaar~
Jóehoe; vérse koffie!
Graag.

Zorgt Dot weer voor het ontbijt? Grijns, grote meid.

Hectiek alom hier. Mijn nichtje was al paar dagen niet lekker en ze is gisteren opgenomen in zkh. Mogelijk blindedarm, maar dat weten ze niet zeker. Zielig.

En verder zal ik er nog wel wat VIA mail over zeggen.

Maar eerst koffie!
Ochjee, dat is niet fijn...

Dot vindt vakantie niet meer leuk nu zowel GG als ik weer aan het werk zijn en vandaag de oppas er is, ze "WIL NIET OPGEPAST WORDEN!!!!!". Alles is nu goed omdat de oppas al de hele ochtend spelletjes wil spelen en voor morgen heb ik een schoolvriendinnetje geregeld, komt allemaal wel in orde. Eigenlijk zouden vandaag buurkindjes hier zijn (waarvan de vader anderhalf jaar terug zo ziek was), maar die hebben al weer familiepech en zitten nu bij sterfbed van oma * sip *. Die mensen hebben afgelopen jaren weinig mazzel.

Iets anders: Zoon wordt na vakantie negen (slik), en eigenlijkeigenlijk wil ik zo graag hem verrassen met overnachting op een zo Kasteel-mogelijke plek. Ik weet zeker dat hij dat geweldig vindt, heb alleen geen idee of dat een mogelijk is en zo ja, enigszins betaalbaar. Heeft iemand van de Kasteeldames een Gouden Tip?
www.kasteelovernachtingen.nl

He Suup, dat is balen! Ik hoop niet dat het een domper is op je leuke tijd daar!

Aaaah arme Dot, vakantie is ook stiekem best wel een stressvol gebeuren met elke week een ander ritme enzo. Dat kan ik me nog wel herinneren van vroeger, ik wilde ook zo graag weer naar school op een gegeven moment.
*verwerkt even de schok van bijna 9-jarige zoon*

Het sprookjeskasteel vd efteling?

Tuurlijk beinvloedt het de tijd hier wel. Probeer mijn tante zoveel mogelijk te helpen. Oma is er ook nog en die kan niet alleen blijven en tante was al zo gestressed. En wil natuurlijk ook veel in zkh zijn. Dus ik redder de boel in huis enigszins. En het weer helpt ook niet mee. Nou ja nichtje hoeft niet geopereerd te worden. En dat is fijn.
Kan ik er weer in? Ja? Fijn. Maintenance mode, tss, t mocht wat.

voor Suup, wat een schrik!

Negen. LilZoon wordt negen. Da's heel erg groot. Heel erg Groot! Een hotelletje bij het muiderslot? Hij had toch een ernstige behoefte aan kantelen? In muiderberg zit iets op fietsafstand. Wel duur, maar hee, who cares, hij wordt maar 1 x 9.
Ons kasteeltje is lastig bereikbaar dezer dagen.

Tja het is niet leuk allemaal. Ik trein inmiddels een dag later terug, dus niet morgen, maar donderdag zodat tante morgen mijn oma naar huis kan brengen en de twee meiden niet alleen zijn.
voor Suup.

Ik ga morgen met kinders en de trein dolfijnen kijken. Ik ben reuze trots op mij, want èn OV èn attractie vind ik best een uitdaging!
Zet 'm op Marge. Naar Harderwijk ga je?

Geheel kinderloos met Dot bij mijn mama (vond Dot opeens helemaal geen goed plan, toch doorgezet, leverde heel zielig afscheid op). Nu alle tijd voor veel werk, dus fluks verder daarmee

Bloes, hoe is het met de pup?

Suup, fijn dat je extra opvang kunt doen, wel sneu dat het allemaal zo gaat :(
En Bloes hoe was het op vakantie?

Te druk met pup en weer werk om ten kastele te komen?

Lil ga je Dot ook weer ophalen bij je moeder, of komt zij dot brengen, in het eerste geval zie ik overdrachtmogelijkheden voor La stuff.

Marge, kom op zeg, je bent grote zelfstandige vrouw, trein en attractie is toch niet zo lastig?

Je hoeft niet te hannesen met kinderwagens, kids lopen zelf en als je de trein mist neem je gewoon een volgende. (zoalng jullie allemaal op het perron staan en er niet al een kind in de trein is.

D ben jij al vertrokken?

Zo ben weer in het Holandse. Was overigens voor tante en nichtjes allemaal vervelender dan voor mij. Ik vermaak me wel. Heb gisteren 'vrij'genomen en heb uren in de stad gestuind. Gisteravond met de twee meiden lekkere romantische komedie bekeken op de dvd. En daar waren we alledrie blij mee

En ik kijk er erg naar uit om weer eens een nachtje in mijn eigen bedje te liggen.
quote:supra schreef op 28 juli 2011 @ 14:04:

Je hoeft niet te hannesen met kinderwagens, kids lopen zelf en als je de trein mist neem je gewoon een volgende. (zoalng jullie allemaal op het perron staan en er niet al een kind in de trein is.

(dit is me overigens écht een keer bijna overkomen met Zoon en gehannes met vouwfietsen, dat was niet grappig, Zoon ging helemaal hyperventileren van de schrik )

Ik haal La Diva (die nu weer helemaal zonnig ok is, gelukkig), morgen wel op, maar dan bij de bonusopa (jaha, we zijn van alle markten thuis ), da's vlakbij exLilstad, dus daar hebben we stuff-wise nog niet veel aan. Maar we doen gewoon een leuke á deux-date als ik terug ben van de Geemigreerde Vriendin na vlg week, dat lijkt me wel zo gezellig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven