Het Krekkelstad-Groepje!
woensdag 6 januari 2010 om 23:47
Maar goed.. jullie hebben ook die heerlijk Twentse tongval?
Ik wel, hoewel ik niet echt heel erg Twents spreek... ik vind het ook raar klinken wanneer ik het bijvoorbeeld heb over "Ik mot efkes noar 'n weenkel hen", dus dat doe ik bijna nooit... alleen als er een zeer Twents sprekend iemand bij mij is geweest... dan zit dat er helemaal nog in
Ik wel, hoewel ik niet echt heel erg Twents spreek... ik vind het ook raar klinken wanneer ik het bijvoorbeeld heb over "Ik mot efkes noar 'n weenkel hen", dus dat doe ik bijna nooit... alleen als er een zeer Twents sprekend iemand bij mij is geweest... dan zit dat er helemaal nog in
woensdag 6 januari 2010 om 23:48
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 januari 2010 @ 23:45:
Nou, kom ik hier maar eens een boom opzetten over de prachtige havenstad Rotterdam. Verder nog Rotterdammers hier?
Plezier met jullie ...........daarizziedan; ....GROEPJE!Wat zijn mooie places-to-be in Rotterdam? Ik ben er heel lang geleden wel es een keertje geweest, maar toen zijn we er geloof ik alleen over de Erasmusbrug gelopen en naar een of andere bioscoop geweest...
Nou, kom ik hier maar eens een boom opzetten over de prachtige havenstad Rotterdam. Verder nog Rotterdammers hier?
Plezier met jullie ...........daarizziedan; ....GROEPJE!Wat zijn mooie places-to-be in Rotterdam? Ik ben er heel lang geleden wel es een keertje geweest, maar toen zijn we er geloof ik alleen over de Erasmusbrug gelopen en naar een of andere bioscoop geweest...
woensdag 6 januari 2010 om 23:50
woensdag 6 januari 2010 om 23:53
quote:Yraatje schreef op 06 januari 2010 @ 23:48:
[...]
Wat zijn mooie places-to-be in Rotterdam? Ik ben er heel lang geleden wel es een keertje geweest, maar toen zijn we er geloof ik alleen over de Erasmusbrug gelopen en naar een of andere bioscoop geweest...
Als je een keer deze kant op komt zal ik de mooiste stukjes voor je posten,ok?
Ik zal voor jullie speciaal een gedicht plakken ;
"Textielstad": ( Willem Wilmink )
Het is het eindpunt van de trein,
bijna geen mens hoeft er te zijn,
bijna geen hond gaat zover mee:
Enschede.
[...]
Wat zijn mooie places-to-be in Rotterdam? Ik ben er heel lang geleden wel es een keertje geweest, maar toen zijn we er geloof ik alleen over de Erasmusbrug gelopen en naar een of andere bioscoop geweest...
Als je een keer deze kant op komt zal ik de mooiste stukjes voor je posten,ok?
Ik zal voor jullie speciaal een gedicht plakken ;
"Textielstad": ( Willem Wilmink )
Het is het eindpunt van de trein,
bijna geen mens hoeft er te zijn,
bijna geen hond gaat zover mee:
Enschede.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 6 januari 2010 om 23:55
quote:Yraatje schreef op 06 januari 2010 @ 23:52:
Maarre om nog even terug te komen op de Jumbo, Wolletje, toen ik 16, 17 was bestond die nog wel... alleen toen was ik totaal nog niet bezig met uitgaan... Dat kwam pas toen ik een jaar of 19 was ofzo...
ah ok.. hoe Jong ben je dan?
ik ging al uit toen ik 15 was....
Maarre om nog even terug te komen op de Jumbo, Wolletje, toen ik 16, 17 was bestond die nog wel... alleen toen was ik totaal nog niet bezig met uitgaan... Dat kwam pas toen ik een jaar of 19 was ofzo...
ik ging al uit toen ik 15 was....
quote:Bloesie schreef op 06 januari 2010 @ 23:51:
Woon al bijna 30 jaar in Krekkelstad, ben dus geen rasechte Tukker.
Wel mooie mensen, mooie omgeving en voel me er thuis.
Dat heb ik dus ook altijd he...
Als ik bijvoorbeeld naar een druk evenement ben geweest in het westen ofzo, en ik ga daarna weer naar Enschede, dan heb ik echt het gevoel "Ha, lekker: ik ga weer naar huis..."
En dan kan het soms vreselijk heikneuterig zijn, en soms nemen mensen in de politiek beslissingen waarvan je denkt "Waarom??", maar toch...
Woon al bijna 30 jaar in Krekkelstad, ben dus geen rasechte Tukker.
Wel mooie mensen, mooie omgeving en voel me er thuis.
Dat heb ik dus ook altijd he...
Als ik bijvoorbeeld naar een druk evenement ben geweest in het westen ofzo, en ik ga daarna weer naar Enschede, dan heb ik echt het gevoel "Ha, lekker: ik ga weer naar huis..."
En dan kan het soms vreselijk heikneuterig zijn, en soms nemen mensen in de politiek beslissingen waarvan je denkt "Waarom??", maar toch...
woensdag 6 januari 2010 om 23:56
quote:wolletje schreef op 06 januari 2010 @ 23:55:
[...]
ik ging al uit toen ik 15 was.... Ben 32... dus niet veel jonger...
maar op school hoorde ik wel van klasgenoten dat die naar de Jumbo gingen, maar toen ik er aan toe was om uit te gaan bestond dat niet meer... zat er iets anders in ofzo...
[...]
ik ging al uit toen ik 15 was.... Ben 32... dus niet veel jonger...
maar op school hoorde ik wel van klasgenoten dat die naar de Jumbo gingen, maar toen ik er aan toe was om uit te gaan bestond dat niet meer... zat er iets anders in ofzo...