Het nieuwe forum is live! (Mededelingen bugs)

11-05-2017 17:02 3096 berichten
Alle reacties Link kopieren

Update 15-5-2017 14:48 uur

Beste forummers,

Afgelopen weekend ontstond er commotie, over het feit dat er werd aangegeven door een aantal forummers dat zij in konden loggen op en gebruikersaccount met een niet-kloppend wachtwoord.

Uiteraard hebben wij aan deze melding(en) afgelopen weekend de hoogste prioriteit gegeven. Wij kunnen jullie met zekerheid meedelen dat het niet mogelijk is om in te loggen met een ander wachtwoord dan hetgeen dat gekoppeld is aan het desbetreffende account.

We nemen contact op met de betreffende gebruikers om het bovenstaande toe te lichten. Er is dus geen enkele reden om je zorgen te maken om de privacy van je account. De waarborging hiervan is onze nummer één prioriteit.

Mochten er n.a.v. bovenstaand bericht nog vragen zijn, stel deze dan gerust per mail: forum@viva.nl.




Hi Forummers,

We zijn weer live! Met een vernieuwd forum. Wat vinden jullie ervan? Zoals jullie zien is het design helemaal vernieuwd. Maar ook aan de achterkant van het forum is er veel verbeterd. Omdat we een nieuw systeem hebben moet je bij je eerste bezoek op het vernieuwde forum opnieuw inloggen. Verder zullen sommige dingen anders werken/eruit zien dan je gewend bent. Lees de veranderingen hieronder eerst door, alvorens je een reactie plaatst binnen dit topic. Wellicht staat je vraag er al tussen.


Wat is er nieuw?
  • Je kunt je persoonlijke overzicht op de homepage aanpassen. Heb je bijvoorbeeld in een topic gereageerd maar wil je dit topic niet in je overzicht? Dan kun je deze hier verwijderen. Ook je bookmarks, geopende topics en favorieten kun je hier aanpassen.
  • We hebben een aantal nieuwe smileys toegevoegd
  • Op veler verzoek, gaat er een nieuwe pijler live: Sport!
  • Het is niet meer nodig om plaatjesplakrechten aan te vragen. Zodra je de 200 reacties hebt bereikt krijg je deze rechten automatisch.
  • Bij je privé berichten vind je nu de map postvak uit. Hierin komen berichten die je verstuurd hebt maar nog niet gelezen zijn door degene aan wie je ze hebt verstuurd.
  • In ieder topic heeft niet alleen de OP van het topic een grijze kleur. Ook als hij/zij later in het topic nog eens reageert, krijgt zijn/haar reactie dezelfde grijze kleur. Zo zijn reacties van de topic opener gemakkelijk te herkennen.
  • Er is maar één melding nodig om een stafje in behandeling te nemen. Als je een bericht wilt staffen dat bij ons al bekend is, zal je hier een melding over krijgen.
  • Je kunt nu ook privéberichten staffen. Je geeft de moderators hiermee direct toegang om je privéberichten te bekijken.
Het forum is gebouwd op vernieuwde forumsoftware. In deze software zijn een aantal functionaliteiten anders, dan je voorheen gewend was. Zo kun je bijvoorbeeld geen pijlers meer blokkeren binnen je voorkeuren. Mocht je een pijler toch héél graag uit willen schakelen, stuur dan een mailtje met je verzoek naar communitymanager@viva.nl, dan passen wij dit voor je aan. Daarnaast is het aantal reacties en de volgorde van de reacties algemeen ingesteld.

Heb je vragen over het nieuwe forum, kun je iets niet vinden of wil je een bug melden? Dat kan! Mail dan naar forum@viva.nl of meld het hieronder.

Check wel eerst even of je bug misschien al is gemeld. Als dat het geval is, is het niet nodig om de bug te melden.
  • Nog niet alle smileys zijn te zien (opgelost)
  • Als je een enter gebruikt in je bericht, zie je deze niet altijd
  • Op dit moment zijn er nog 10 berichten per pagina, dit worden er 25 (opgelost)
  • Je eigen avatar is nog niet te zien in je overzichtspagina
  • Oude bookmarks zijn nu niet terug te zien
  • Diverse inlogproblemen (opgelost, ondervind je toch nog problemen met inloggen, mail dan naar forum@viva.nl)
  • Forummers die Firefox gebruiken posten posts dubbel
  • In enkele pijlers kon je een bericht plaatsen zonder in te loggen (opgelost)
  • Plaatjesplakrechten werkt niet bij iedereen naar behoren
  • De knop ‘alle reacties’ werkt niet
  • De knop ‘terug naar boven’ is er niet/werkt niet in Internet Explorer en Firefox
  • De knop 'direct naar beneden' is er niet.
  • Nieuwe topics hebben nu een geopend datum van 47 jaar geleden
  • Na het posten van een bericht direct weer terugkeren naar het betreffende bericht
  • Het aanpassen van de bericht-volgorde is nog niet mogelijk.
  • Sommige PB's ontbreken.
  • Inlogproblemen op mobiel
  • Plotselinge bookmarking van berichten
  • Berichten worden dubbel geplaatst
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 12-05-2017 18:44
30.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zie trouwens vooral dat er heel veel smileys weg zijn en de nieuwe smileys zijn geen verbetering. Komen de oude smileys nog terug?
De vormgeving vind ik het probleem niet, maar er zijn een aantal functies verdwenen waarvan ik eigenlijk hoop dat die nog terugkomen.

- Instellen dat je meerdere posts op een pagina wil
- Pijlers verwijderen die je niet wil zien. Komt dit nog terug?
- En hoe moet je naar het laatste bericht in een topic springen? Je kunt niet meer klikken op '2 minuten geleden', om zo naar de laatste post in een topic te gaan

Zijn dit dingen die nog terugkomen of is dit het? Want ben dan wel teleurgesteld eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
11-05-2017 22:01
Ik zie trouwens vooral dat er heel veel smileys weg zijn en de nieuwe smileys zijn geen verbetering. Komen de oude smileys nog terug?
Ja, die komen terug!
Waarom zie ik niet het nieuwste bericht bovenaan?
Alle reacties Link kopieren
Tr0tter schreef:
11-05-2017 22:00
Dit vraag ik me ook af, ik vind het echt een verslechtering als dat niet meer kan.
Eens.
Ik kan vaker niet dan wel posten en ik mis de knop naar beneden en wil de laatste berichten bovenaan..
[/quote]

Helemaal eens! Onoverzichtelijk hè, die grote iconen. Ik kan er ook geen wijs uit.
[/quote]

Verschrikkelijk onoverzichtelijk!
Op mijn mobiel is het vreemd genoeg overzichtelijker, maar je mist nu een heleboel topics. En op mijn tablet krijg ik vreemd genoeg ook geen overzicht van de pijlers te zien, en op mijn mobiel wel weer.
Wat een waardeloze bende zeg.

Ik heb echt de hoop hoog gehouden, maar wat een teleurstelling.

Nieuwste boven kan niet.
Meerdere berichten op een pagina kan niet.
En het forum zelf geeft vooral heel veel witte schermen.

De rest bekijken ben ik nog niet eens aan toegekomen.
Alle reacties Link kopieren
De smiley's en de inbox vind ik echt slecht. De rest kan ik wel aan wennen.
Life is short. Eat dessert first.
Ik baal als een stekker van het volgende:

- dat je het aantal reacties dat je per pagina ziet niet meer op 50 kunt instellen. 25 is echt te weinig.
- dat je zelf niet kun besluiten om pijlers onder de negeer te zetten. Zo stom dat je daarvoor nu opeens een mail moet sturen. Wat als je heel even toch op een pijler wil kijken? Moet je dan constant de community manager lastig vallen? Zal ze leuk vinden. En voor ons is het rete omslachtig!
- Verder duurt het heel lang voor een reactie wordt geplaatst.
Alle reacties Link kopieren
Ik mis dat je niet meer naar de laatste reactie kan gaan. Kan dat kloppen of heb ik de knop nog niet gevonden?
En de quotes binnen quotes worden ook al best snel onoverzichtelijk.

Verder mooi uiterlijk maar wel een klein detail (ik zit nu op mijn laptop)

Hier is een plek leeg:



en sport staat zielig in z'n uppie onderaan:


Poging 2 bij poging 1 kreeg ik 10 minuten lang dit:


Toevoeging 3: Ik heb de volgende errors gezien (chrome, laptop).
504: gateway timeout
505 bad gateway ng... (nogiets)
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Quotes lezen zeer beroerd in deze lay-out, en als je onder je bericht box op 'voorbeeld' klikt scrolt de hele pagina naar boven. Niet handig.
De 'bad gateways' tieren eveneens welig.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ik had gehoopt op wat professionele functies, maar zelfs een gratis forumhost biedt nog handigere opties.
anoniem_338027 wijzigde dit bericht op 11-05-2017 22:14
2.91% gewijzigd
Echt alles wat wel goed was aan het oude forum hebben jullie er af gesloopt X-D
Ik vind de dingen die in de OP worden genoemd wel goede toevoegingen! Goed gedaan.

Heb wel ook wat opmerkingen:
- Ik mis het om ergens op te kunnen klikken en dan bij de laatste reactie van een topic uit te komen. Die functie gebruikte ik echt altijd eigenlijk. Misschien is het nog mogelijk om die functie toe te voegen? Dat je bij de laatste post uitkomt als je klikt op '2 minuten geleden' of het spreekwolkje met het aantal reacties er achter (bijvoorbeeld).

- Verder was ik een beetje verward door de volgorde van topics binnen de verschillende categorieën (dus niet de hoofdpagina), ik dacht eerst namelijk dat alle topics door elkaar stonden en niet op volgorde van nieuwste reactie. Dat is echter niet zo, maar je kunt in het overzicht enkel zien wanneer een topic is geopend en door wie, niet wanneer de laatste reactie was. Geen wereldramp maar ik vind dat zelf een beetje onoverzichtelijk.

Dan nog één 'bug':
Het vak waarin je een reactie typt loopt als het ware door achter de opmaakbalk. Dus als je een post typt die langer is dan het typevak dan verdwijnt de scrolbalk ook deels achter de opmaakbalk, waardoor je je laatste regel niet kunt lezen zonder te scrollen. Als het tekstvak gewoon ophoudt boven de opmaakbalk dan heb je dat probleem niet...

Daarnaast is het voor mij vrijwel onmogelijk reacties te plaatsen, ik blijf het proberen in de hoop dat deze doorkomt, maar hij blijft eigenlijk constant staan op: bezig reactie te plaatsen....
anoniem_233251 wijzigde dit bericht op 11-05-2017 22:14
Reden: Hij pakt enters niet?
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
He! mijn plaatjes zijn verdwenen :o
En de helft van de smileys zijn foetsie:


https://static.afbeeldinguploaden.nl/17 ... iewCvT.jpg
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
neweve schreef:
11-05-2017 22:09
Toevoeging 3: Ik heb de volgende errors gezien (chrome, laptop).
504: gateway timeout
505 bad gateway ng... (nogiets)
Ik ook.

Jammer ook dat OP weer op elke pagina getoond wordt, het was net zo fijn dat dat de laatste tijd niet meer was.

En blijkbaar kan ik alleen reageren als ik een reactie quote, niet als ik gewoon een bericht plaats.
MoirenPhae schreef:
11-05-2017 22:12
Echt alles wat wel goed was aan het oude forum hebben jullie er af gesloopt X-D
Alle smilies zijn foetsie.
Alle reacties Link kopieren
Whoohoo, het kost me maar 10 minuten om 1 post te plaatsen. :')
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Tr0tter schreef:
11-05-2017 22:15
Ik ook.

Jammer ook dat OP weer op elke pagina getoond wordt, het was net zo fijn dat dat de laatste tijd niet meer was.

En blijkbaar kan ik alleen reageren als ik een reactie quote, niet als ik gewoon een bericht plaats.
Dit. Ik heb ook nog foutmelding 503 gehad
Alle reacties Link kopieren
neweve schreef:
11-05-2017 22:09
Ik mis dat je niet meer naar de laatste reactie kan gaan. Kan dat kloppen of heb ik de knop nog niet gevonden?
En de quotes binnen quotes worden ook al best snel onoverzichtelijk.

Verder mooi uiterlijk maar wel een klein detail (ik zit nu op mijn laptop)

Hier is een plek leeg:



en sport staat zielig in z'n uppie onderaan:


Poging 2 bij poging 1 kreeg ik 10 minuten lang dit:


Toevoeging 3: Ik heb de volgende errors gezien (chrome, laptop).
504: gateway timeout
505 bad gateway ng... (nogiets)
ok een url werk wel en een afbeelding niet. Bij nader inzien zie ik ook niet altijd de afbeelding knop staan in de opmaakbalk. (overigens zet ik altijd afbeeldingen neer door zelf dingen in blokhaken te zetten)

lege plek:
https://static.afbeeldinguploaden.nl/17 ... flfRbU.jpg

Sport in z'n uppie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/17 ... A6TgiJ.jpg

Wat ik nu vast ook ga zien:
https://static.afbeeldinguploaden.nl/17 ... wf5vsV.jpg
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Het aantal pagina's klopt ook niet in de actieve topiclijst tov het topic zelf.

Zien jullie wel dat ene bericht 100x gestaft wordt en het andere 1x?
CommunityManagerViva schreef:
11-05-2017 21:57
Het aantal staat nu op 10 maar dit wordt 25 berichten per pagina.
Dat is erg fijn! Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Niet te doen meer dit. Ik zie het morgen wel weer.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Laatst vraag, wat betekent die 1 in het tabblad?
https://static.afbeeldinguploaden.nl/17 ... qSjohJ.jpg
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
AeonOfWinter schreef:
11-05-2017 22:16
Whoohoo, het kost me maar 10 minuten om 1 post te plaatsen. :')
Ik misbruik jouw post even omdat je blijkbaar alleen kan posten als je quote? Lol

- Waarom heb ik op mijn mobiel geen mogelijkheid om nieuwe topics te bekijken maar alleen de pijlers? Dat wil ik helemaal niet, ik wil gewoon een lijst van de nieuwe zien zoals ook op de pc/laptop kan
- Reageren lukt amper, blijft hangen op 'bezig met plaatsen'
- Site is niet voooruittt te branden zeg.
Internagelaktisch

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven