Het stamcafé III

01-02-2016 07:19 3014 berichten

Welkom in het stamcafé, een old English inn deze keer.

Waar voor- tijdens- en nagepraat kan worden over van alles en nog wat door oudgedienden, middellang aanwezigen en eerstejaars. Maakt niet uit, zolang je maar sfeerverhogend bent.

Hier wordt ouderwets gekeuveld, gedeeld, gelachen en meegeleefd.

Zuigen: alleen stof.

Fitties uitvechten: graag elders.

Kom er in en geniet van good old forumpret!
quote:BridgetteDubois schreef op 02 februari 2016 @ 10:19:

Lekker Leo, soep. Krijg gelijk zin in tomaten creme soep met kruiden en tabasco

Toch gauw maar weer eens maken.

Wat een goed idee Bridget....

Tomatensoep.

Hoe doe jij 'm?

Ik gebruik half verse, half bliktomaten, knoflook, tijm, rode wijn, zout, peper en een aardappel voor de binding, soms gewoon groente er door, gepureerd de hele handel en dan een scheut room.
quote:Kittens schreef op 02 februari 2016 @ 09:51:

[...]

4 is mijn lievelingsgetal. Toch heb ik geen zin om dit jaar 40 te worden

Nou.. en het is nog wel 4 x 8 + 8

En 8 is dan weer 4 + 4

En dan is de bal weer rond
Soep is best een goed idee ja..

Hmm ik heb wel trek in kippensoep,stokbroodje erbij,lekker makkelijk..

Maar dat is dan voor morgen want vandaag heb ik zoon boerenkool met spek en Hemaworst beloofd.
.
quote:Dreamer schreef op 02 februari 2016 @ 10:26:

[afbeelding]

Alle reacties Link kopieren
Klinkt lekker Leo, die soep. Ik gebruik meestal een pakje

Mijn champignon-, aardappel-, courgette- en pompoensoep maak ik dan weer wél vers.
Later is nu
quote:Eleonora-1 schreef op 02 februari 2016 @ 10:32:

[...]

Wat een goed idee Bridget....

Tomatensoep.

Hoe doe jij 'm?

Ik gebruik half verse, half bliktomaten, knoflook, tijm, rode wijn, zout, peper en een aardappel voor de binding, soms gewoon groente er door, gepureerd de hele handel en dan een scheut room.

Half vers en half blik inderdaad, knoflook, ui, prei en soms kastanjechampignons. Dat pureren en daarna lente ui erbij. Ben nog aan het uitproberen wat het lekkerst is, monchou, creme fraiche of room erdoor.

Met soep kan je sowieso zoveel dus ik bedenk elke keer weer wat anders. Zelfs taugé erdoor heen vind ik lekker.

Jouw soep klinkt ook heerlijk, ga die rode wijn eens onthouden!
quote:Dreamer schreef op 02 februari 2016 @ 10:36:

Mijn champignon-, aardappel-, courgette- en pompoensoep maak ik dan weer wél vers.

O wil een keer bij jou champignonsoep eten.!

Dat eet ik bijna nooit want verder niemand lust het hier in huis
Ooh, champignonnensoep. Mjam?
quote:MalleBabbe1 schreef op 02 februari 2016 @ 10:38:

[...]

O wil een keer bij ou champignonsoep eten.!

Dat eet ik bijna nooit want verder niemand lust het hier in huis Grappig, mijn dochters kiezen altijd champignonsoep als ze mogen kiezen wat we eten
Ik heb tot nu toe nog geen moeite met ouder worden. Wel het idee een volwassen kind te hebben, dat vind ik heel raar.
quote:Dreamer schreef op 02 februari 2016 @ 10:36:

Droom, zo lang je dat pakje maar gebruikt omdat je het lekker vindt lieve schat.

Ik zit totaal niet met pakjes verder.
Ik had laatst een heerlijk soep recept met tomaat en gerookte paprika's.
En voor wie hem wil

(wel typisch dat een knuffel mannelijk is )
quote:SaveTheDay schreef op 02 februari 2016 @ 10:40:

Ik heb tot nu toe nog geen moeite met ouder worden. Wel het idee een volwassen kind te hebben, dat vind ik heel raar.Hoe oud is je volwassen kind als ik vragen mag?
quote:Eleonora-1 schreef op 02 februari 2016 @ 10:41:

[...]

Hoe oud is je volwassen kind als ik vragen mag?Bijna 19
quote:BridgetteDubois schreef op 02 februari 2016 @ 10:39:

[...]

Grappig, mijn dochters kiezen altijd champignonsoep als ze mogen kiezen wat we eten Kippensoep,groentesoep,tomatensoep dat eten ze wel maar champignonsoep blieven ze hier niet..
quote:MalleBabbe1 schreef op 02 februari 2016 @ 10:38:

[...]

O wil een keer bij jou champignonsoep eten.!

Dat eet ik bijna nooit want verder niemand lust het hier in huis

Ik maak éigenlijk echte Drentse bospaddestoelen soep, alleen ik heb dan altijd alleen champignons. Het is een heldere soep met knoflook. Ik heb het recept ooit gekregen in Dwingeloo bij Staatsbosbeheer en mijn eigen variatie is een beetje ketjap, omdat ik geen vleesbouillon gebruik.

Oh.. ik maak ook de snert zelf en vegetarisch. Is men over het algemeen ook over te spreken. Ik moet altijd een (paar) liter extra maken, omdat niet alleen vriendinnen van dochter, maar inmiddels ook aanhang en zelfs een moeder ervan mee komt eten
Later is nu
quote:Corona67 schreef op 02 februari 2016 @ 10:41:

En voor wie hem wil

(wel typisch dat een knuffel mannelijk is )Dank je
quote:Corona67 schreef op 02 februari 2016 @ 10:41:

En voor wie hem wil

(wel typisch dat een knuffel mannelijk is )Niemand knuffelt zo lekker als mijn man, dus eigenlijk heel logisch
Later is nu
quote:SaveTheDay schreef op 02 februari 2016 @ 10:42:

[...]

Bijna 19 Ah mijn oudste is net 18 maar die vond zichzelf met 14 al volwassen
Mijn dochter is ook 18. Bizar wel inderdaad. Mijn jongste wordt in mei 17, daar heb ik helemaal een gevoel bij.
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 02 februari 2016 @ 10:42:

[...]

Ik maak éigenlijk echte Drentse bospaddestoelen soep, alleen ik heb dan altijd alleen champignons. Het is een heldere soep met knoflook. Ik heb het recept ooit gekregen in Dwingeloo bij Staatsbosbeheer en mijn eigen variatie is een beetje ketjap, omdat ik geen vleesbouillon gebruik.

Oh.. ik maak ook de snert zelf en vegetarisch. Is men over het algemeen ook over te spreken. Ik moet altijd een (paar) liter extra maken, omdat niet alleen vriendinnen van dochter, maar inmiddels ook aanhang en zelfs een moeder ervan mee komt eten Als het uut Drenthe komt dan is het vast goed
quote:MalleBabbe1 schreef op 02 februari 2016 @ 10:43:

[...]

Ah mijn oudste is net 18 maar die vond zichzelf met 14 al volwassen I know, volwassen is een groot woord maar het idee dat hij gisteren nog mijn baby was en nu heeft hij bijna zijn rijbewijs en studeert.
quote:SaveTheDay schreef op 02 februari 2016 @ 10:42:

[...]

Bijna 19 Ben jij mijn ex???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven