Het stamcafé XIV
donderdag 19 mei 2016 om 20:18
Deel veertien alweer van ons onvolprezen café! Het wordt nu echt een beetje lastig, met die romeinse cijfers maar het is me toch weer gelukt . Dit keer zitten we in het Wilde Westen, dat wilde ik al die tijd al zo graag dus nu neem ik de kans mooi waar *gnagna*
Zuigen wordt zeer op prijs gesteld, stof zat hier met dat woestijngedoe. Maar dan alleen stof he, als je iets met iemand uit te vechten hebt doe je dat maar fijn in je eigen topic. En lieve groetjes natuurlijk van Leo, Yas, ik-zei-de-gek en Star (in ruste).
Zuigen wordt zeer op prijs gesteld, stof zat hier met dat woestijngedoe. Maar dan alleen stof he, als je iets met iemand uit te vechten hebt doe je dat maar fijn in je eigen topic. En lieve groetjes natuurlijk van Leo, Yas, ik-zei-de-gek en Star (in ruste).
zondag 22 mei 2016 om 18:53
quote:yasmijn schreef op 22 mei 2016 @ 18:48:
[...]
De 1e keer had ik een echte trouwjurk en de 2e keer een mantelpakje.
Wat zal ik de 3e keer doen?
Een over de top jurk
Ik zou zelf altijd kiezen voor een trouwjurk. Tot nu toe bij 1 gebleven (gelukkig). Maar nog een keer trouwen lijkt me ook wel wat, maar wel met dezelfde man
[...]
De 1e keer had ik een echte trouwjurk en de 2e keer een mantelpakje.
Wat zal ik de 3e keer doen?
Een over de top jurk
Ik zou zelf altijd kiezen voor een trouwjurk. Tot nu toe bij 1 gebleven (gelukkig). Maar nog een keer trouwen lijkt me ook wel wat, maar wel met dezelfde man
zondag 22 mei 2016 om 18:54
Het nut van trouwen was trouwens voor ons dat we anders alweer moesten erkennen, ouderlijk gezag regelen en de notaris moesten bezoeken. Dus voor de geboorte van de 2e hebben we gewoon maar 'ja' gezegd. Ik hecht er totaal geen waarde aan. We hadden al lang 'ja' gezegd - toen we besloten dat we samen kinderen wilden.
zondag 22 mei 2016 om 18:55
quote:yasmijn schreef op 22 mei 2016 @ 18:43:
Ik hou van trouwen. Heb het 2 keer gedaan en de 3e keer doe ik het zo weer, mocht er op de één of andere manier wat gebeuren
Ik vond getrouwd zijn fantástisch.
Echt waar.
Ik voelde me helemaal anders na het ja woord en dat is altijd zo gebleven.
Ik wil nu graag scheiden omdat ik niet meer met mijn ex getrouwd wil zijn maar wat vónd ik het leuk en fijn en geweldig.
Het is ook echt aan mij besteed, het huwelijk.
Ik hou van trouwen. Heb het 2 keer gedaan en de 3e keer doe ik het zo weer, mocht er op de één of andere manier wat gebeuren
Echt waar.
Ik wil nu graag scheiden omdat ik niet meer met mijn ex getrouwd wil zijn maar wat vónd ik het leuk en fijn en geweldig.
zondag 22 mei 2016 om 18:57
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 22 mei 2016 @ 18:51:
Oh, en sommige bruidsjurken vind ik echt schitterend. Sowieso hou ik van mooie kleding, al loop ik zelf altijd in een spijkerbroek en Nikes.
Ik vind sommige jurken ook echt práchtig.
En andere jurken vind ik dan weer echt afschuwelijk maar dat is meestal omdat er dan een bruid in zit die niet bij de jurk past.
Oh, en sommige bruidsjurken vind ik echt schitterend. Sowieso hou ik van mooie kleding, al loop ik zelf altijd in een spijkerbroek en Nikes.
Ik vind sommige jurken ook echt práchtig.
En andere jurken vind ik dan weer echt afschuwelijk maar dat is meestal omdat er dan een bruid in zit die niet bij de jurk past.
zondag 22 mei 2016 om 19:02
Ik geef niks om trouwen en getrouwd zijn. Man hoefde ook niet te trouwen. Maar toen gingen we met een ander stel 3 weken op reis in Amerika en zijn we in Las Vegas getrouwd. (Bijna met de man van mijn vriendin ). Onze vrienden ook.
Dat was wel een leuke ervaring.
Thuis hebben we het bij het gemeentehuis officieel laten maken. Gevierd hebben we het niet (wel op vakantie natuurlijk), ons geld was op.
Dat was wel een leuke ervaring.
Thuis hebben we het bij het gemeentehuis officieel laten maken. Gevierd hebben we het niet (wel op vakantie natuurlijk), ons geld was op.
zondag 22 mei 2016 om 19:07
zondag 22 mei 2016 om 19:07
quote:Moirai schreef op 22 mei 2016 @ 19:04:
Als ik trouw is het eerder een handbindceremonie oid.
Trouwen in een stadhuis zegt me niets.
Mij wel.
Alleen al zakelijk is er van alles in één klap geregeld.
Waarschijnlijk dat het daarom ook zo lastig is om weer te scheiden.
Ik ben overigens gratis getrouwd.
Als ik trouw is het eerder een handbindceremonie oid.
Trouwen in een stadhuis zegt me niets.
Mij wel.
Ik ben overigens gratis getrouwd.
zondag 22 mei 2016 om 19:08
quote:Eleonora-1 schreef op 22 mei 2016 @ 19:07:
[...]
Mij wel.
Ik ben overigens gratis getrouwd.Zakelijk wil ik niets geregeld hebben. Echt nooit geef ik dat soort dingen ooit nog aan een ander.
[...]
Mij wel.
Ik ben overigens gratis getrouwd.Zakelijk wil ik niets geregeld hebben. Echt nooit geef ik dat soort dingen ooit nog aan een ander.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
zondag 22 mei 2016 om 19:09
quote:Eleonora-1 schreef op 22 mei 2016 @ 18:55:
[...]
Echt waar.
[...]
Echt waar.
zondag 22 mei 2016 om 19:12
Ik heb gewoon echt moeite met het hele idee dat je jezelf middels een contract aan iemand anders vastbindt. Dat vind ik zo vreemd en voor mezelf echt geen fijn idee.
Dat is ook deels romantisch: als iemand mij zou vragen (mocht ik nog eens aan de man geraken) waarom ik bij hem ben dan wil ik niet zeggen "getrouwd, kinderen, hypotheek" of iets dergelijks. Dan wil ik kunnen zeggen "Omdat ik liever met hem ben dan zonder hem".
Maar ik snap dat mensen allerlei dingen geregeld willen hebben.
Dat is ook deels romantisch: als iemand mij zou vragen (mocht ik nog eens aan de man geraken) waarom ik bij hem ben dan wil ik niet zeggen "getrouwd, kinderen, hypotheek" of iets dergelijks. Dan wil ik kunnen zeggen "Omdat ik liever met hem ben dan zonder hem".
zondag 22 mei 2016 om 19:15
quote:Moirai schreef op 22 mei 2016 @ 19:08:
[...]
Zakelijk wil ik niets geregeld hebben. Echt nooit geef ik dat soort dingen ooit nog aan een ander.
Ik wil nu ook niet meer trouwen.
Met niemand niet.
Maar toen ik met mijn ex man samen was wilde ik het dolgraag.
Omdat ik, zoals zo veel hoopvollen, overtuigd was van onze onbreekbare band.
[...]
Zakelijk wil ik niets geregeld hebben. Echt nooit geef ik dat soort dingen ooit nog aan een ander.
Ik wil nu ook niet meer trouwen.
Met niemand niet.
Maar toen ik met mijn ex man samen was wilde ik het dolgraag.
Omdat ik, zoals zo veel hoopvollen, overtuigd was van onze onbreekbare band.
zondag 22 mei 2016 om 19:19
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 22 mei 2016 @ 19:12:
Ik heb gewoon echt moeite met het hele idee dat je jezelf middels een contract aan iemand anders vastbindt. Dat vind ik zo vreemd en voor mezelf echt geen fijn idee.
Trouwen is gewoon een contract. Niet meer en niet minder.
De emotionele lading, de romantiek is iets wat je er zelf al dan niet aan verbindt.
Voor mij was het romantisch, ik werd er heel gelukkig van.
Heeft een stuk getrouwd zijn dat effect niet op iemand dan zou ik er niet eens aan beginnen.
De zakelijke zaken zijn ook wel anders op te lossen.
Trouwen is gewoon een contract. Niet meer en niet minder.
De emotionele lading, de romantiek is iets wat je er zelf al dan niet aan verbindt.
Voor mij was het romantisch, ik werd er heel gelukkig van.
Heeft een stuk getrouwd zijn dat effect niet op iemand dan zou ik er niet eens aan beginnen.
De zakelijke zaken zijn ook wel anders op te lossen.
zondag 22 mei 2016 om 19:19
quote:Kittens schreef op 22 mei 2016 @ 19:17:
Het benauwd me een beetje, eerlijk gezegd, dat getrouwd zijn. Wil ook geen koophuis. Voor altijd samen is heel erg lang. Ik weet niet of ik dat kan. Maar tot nu toe houd ik het al heel lang vol
Je kan heus wel uit elkaar als dat nodig is. Kost alleen net wat moeite.
Maar dan zou ik me drukker maken over kinderen dan over een akte of een koophuis.
Het benauwd me een beetje, eerlijk gezegd, dat getrouwd zijn. Wil ook geen koophuis. Voor altijd samen is heel erg lang. Ik weet niet of ik dat kan. Maar tot nu toe houd ik het al heel lang vol
Je kan heus wel uit elkaar als dat nodig is. Kost alleen net wat moeite.
Maar dan zou ik me drukker maken over kinderen dan over een akte of een koophuis.