Het stamcafé XV

03-06-2016 18:52 3089 berichten
En alweer een nieuw café, het gaat maar door en het gaat maar door. Dit keer heb ik heel ongeïnspireerd gekozen voor een oer-Hollandse locatie: Egmond aan Zee.

Zuigen graag, maar wel zand dus. Ik word helemaal gek van dat spul. En heel veel lieve groetjes van Leo, Yas, Star-nog-steeds-in-ruste en ikke.
Hier een sippe kleuter: vandaag de laatste inenting op het consultatiebureau. Hij vond het inenten eng, en moest huilen. En hij vond het jammer dat hij niet meer naar het consultatiebureau mocht, de zoeterd
Alle reacties Link kopieren
quote:linjmh schreef op 06 juni 2016 @ 20:48:

Hier een sippe kleuter: vandaag de laatste inenting op het consultatiebureau. Hij vond het inenten eng, en moest huilen. En hij vond het jammer dat hij niet meer naar het consultatiebureau mocht, de zoeterdAch... Het eng vinden en dat toch weer beseffen dat het de 'laatste keer was'! Dan heeft moeder iets heel goed uitgelegd voorheen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:Mugh schreef op 06 juni 2016 @ 20:31:

Ik kom even binnenwandelen om Oudblond te vertellen dat ik haar echt een geweldig mens vind, zoals ze over haar moeder en familie praat. Sterkte met de situatie.

Sowieso een rondje voor iedereen trouwens, ik geniet erg van het meelezen!

Ja, hartelijk welkom hoor!

En OB is inderdaad een schat.

Goed te horen dat je moeder in ieder geval geen kanker heeft lieve Oudblond.

quote:Sapsorrow schreef op 06 juni 2016 @ 14:05:

Ik geloof dat je idd eerst populair moet zijn om steun te krijgen hier.

Sterkte Sap!

Hoop dat het meevalt voor je!
Leo hoe was je cursus: indoctrinatie, leervol, respectvol....? Ik ben echt heel benieuwd omdat ik zelf ook met een project AZC- accepteren bezig ben. En hoe gaat het met jou na gastvrouw ten top te zijn, moe lijf, veel opdrachten met veel reistijd enzo?
quote:BridgetteDubois schreef op 06 juni 2016 @ 16:41:

Doen jullie aan de Ramadan GG? Pittig!

Mag ik vragen waar jullie wonen?

Oh nee, nee!

Nee, wij doen niet aan de ramadan en de laatste keer dat ik zelf de ramadan gehouden heb is al meer dan tien jaar geleden (god is op kousenvoetjes uit mijn leven verdwenen). Maar nu we in een islamitisch land wonen, hebben we er natuurlijk wel volop mee te maken. Vandaar dat ik dus schreef dat er veel gepland moet worden: eten mee naar werk (want de kantine is dicht), op tijd eten kopen (want de winkels gaan pas laat open) en überhaupt bedenken waar en wanneer je gaat eten, want je wilt dat natuurlijk niet doen onder de neus van vastende mensen. En de crèche gaat dus eerder dicht, dus daar moet je ook rekening mee houden.
IMHO
quote:Moirai schreef op 06 juni 2016 @ 16:42:

[...]

Wat fijn. Voor wat langer?Twee maanden. We passen op huizen van vrienden, dus ook lekker op onszelf - en we kunnen zelfs eventjes in ons eigen huis, want de huurders zijn dan op vakantie.
IMHO
quote:Moirai schreef op 06 juni 2016 @ 16:44:

We ontdekken net een enorm probleem

De V&D bestaat niet meer, dus geen schoolcampus, dus niet 100 agenda's om uit te kiezen.

Kan ook geen winkel verzinnen die een leuke collectie heeft.Stations-Bruna's en -Ako's
IMHO
quote:GrimbleGrumble schreef op 06 juni 2016 @ 21:27:

[...]

Twee maanden. We passen op huizen van vrienden, dus ook lekker op onszelf - en we kunnen zelfs eventjes in ons eigen huis, want de huurders zijn dan op vakantie.Wat fijn GG!
Lees net hoe de dag verlopen is voor jou, Oudblond. Toch wel fijn dat je vandaag direct uitslag hebt gekregen en dat er duidelijkheid is over de darmen. Naar dat er nu nog geen duidelijkheid is. Sterkte dus maar weer en ik wens je voor de komende dagen veel energie en kracht en liefde toe!
IMHO
quote:GrimbleGrumble schreef op 06 juni 2016 @ 21:33:

Lees net hoe de dag verlopen is voor jou, Oudblond. Toch wel fijn dat je vandaag direct uitslag hebt gekregen en dat er duidelijkheid is over de darmen. Naar dat er nu nog geen duidelijkheid is. Sterkte dus maar weer en ik wens je voor de komende dagen veel energie en kracht en liefde toe!

Zeker fijn om meteen te weten. Op naar wat volgt.

Als jullie gezin 2 maanden in Nl is, zijn jullie dan ook 'vrij" van werk?
quote:Oudblond schreef op 06 juni 2016 @ 21:29:

[...]

Wat fijn GG!

Ja. We zijn vorige zomer hier gebleven en dat was voor vriendin echt te heet. Ik heb er minder last van en dochtertje kent niet anders. Vooral voor vriendin dus fijn dat we daar kunnen zijn.

En om heel eerlijk te zijn: tijdens de ramadan is er niet zoveel aan hier. Later in de maand zijn er wel allerlei festiviteiten, maar dan zijn babysitters moeilijk te regelen (iedereen wil bij familie zijn), dus daar hebben we dan toch niet zoveel aan.
IMHO
quote:Oudblond schreef op 06 juni 2016 @ 21:37:

[...]

Zeker fijn om meteen te weten. Op naar wat volgt.

Als jullie gezin 2 maanden in Nl is, zijn jullie dan ook 'vrij" van werk?Dat is eigenlijk de reden dat ik ook nog 'echt' op vakantie wilde, maar dat zit er financieel even niet in. We hebben afgesproken om in ieder geval twee weken totaal niet te werken (zowel vriendin als ik zijn workaholics, dus ik hoop dat we die afspraak kunnen houden).
IMHO
quote:GrimbleGrumble schreef op 06 juni 2016 @ 21:39:

[...]

Dat is eigenlijk de reden dat ik ook nog 'echt' op vakantie wilde, maar dat zit er financieel even niet in. We hebben afgesproken om in ieder geval twee weken totaal niet te werken (zowel vriendin als ik zijn workaholics, dus ik hoop dat we die afspraak kunnen houden). misschien moeten man en ik en vriendin en jij gewoon van huis wisselen Hebben we allemaal vakantiegevoel>
Ah zo GG thanks voor je antwoord. Is inderdaad een heel gedoe zo!
quote:Oudblond schreef op 06 juni 2016 @ 21:44:

[...]

misschien moeten man en ik en vriendin en jij gewoon van huis wisselen Hebben we allemaal vakantiegevoel>Haha, we hebben nu alles al geregeld, maar volgend jaar ben je de eerste waar ik aan zal denken. Heb net weer een afwijzing gekregen van een sollicitatie (waarbij ik nota bene door de organisatie zelf uitgenodigd was om te solliciteren), dus het zou zomaar kunnen dat dat volgende jaar er nog van gaat komen ook
IMHO
quote:Eleonora-1 schreef op 06 juni 2016 @ 21:18:

[...]

Sterkte Sap!

Hoop dat het meevalt voor je!Dankjewel, Leo!
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
O en elk nadeel hep ze voordeel, nu ik skelet-achtige vormen aanneem, heb ik eindelijk geen cellulite meer! It's a bloody miracle!
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
quote:Oudblond schreef op 06 juni 2016 @ 21:25:

Leo hoe was je cursus: indoctrinatie, leervol, respectvol....? Ik ben echt heel benieuwd omdat ik zelf ook met een project AZC- accepteren bezig ben. En hoe gaat het met jou na gastvrouw ten top te zijn, moe lijf, veel opdrachten met veel reistijd enzo?

Nou, wat lief....

De training was super.

Ik merk dat ik heel graag weer naar school zou gaan. Ik vind nieuwe dingen leren super leuk.

Het zijn allemaal lieve, slimme mensen.

Ik geniet er van.

En het is ook nog eens super interessant allemaal.

Vorige week was druk maar het was te gek.

Vooral vrijdag. Daar ben ik heel trots op.

Dat wordt ongetwijfeld een pracht serie.

Veel gereisd inderdaad maar dat ben ik op zich ook wel gewend.

En de verkering was er als ik thuis kwam omdat hij op mijn dochter paste.

Hij is zo jong en prachtig en zo goed voor me.

Ik ga steeds meer van 'm houden.

Leo, wat leuk om je zo blij te lezen

Oudblond, geen tumor is fijn nieuws. Hopelijk volgt er snel enige duidelijkheid over wat wel de oorzaak is.

Ik ben lekker rozig van sporten en douchen en even nazitten en ga mijn bed in. Morgen vrij maar veel te doen in huis en voor volgend schooljaar dus ik ga horizontaal.
Ik was jullie kwijt

Happy new topic!

Prrrr, mauw miawwwww.
quote:Jane-Ice schreef op 07 juni 2016 @ 01:55:

Ik was jullie kwijt

Happy new topic!

Eh.. ze zitten al op bijna 700 posts hoor. Wat is het hier stil! Is de meivakantie weer voorbij ofzo? Ik loop altijd achter de feiten aan. Gister was het nog zo druk! Ik zal blij zijn als iedereen weer vakantie heeft, vind ik veel gezelliger.
Goedemorgen.

Blond, goed nieuws, hopelijk volgt er meer goed nieuws.

Leo, wat leuk dat je het zo druk hebt met inspirerende bezigheden en met liefde.

GG, ik ga duimen dat je snel een mooie nieuwe baan vindt.

Fijne dag iedereen.
Zo leuk, ik zit op mijn balkon en gisterenochtend ook al. Er komen elke ochtend twee duiven, die toch wel enigszins verbaasd lijken dat er opeens een mens op het balkon zit.

Ze kijken het even aan, maar vliegen dat toch weer weg, toch een beetje eng, zo'n groot wezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven