Het Stamcafé XXIV

18-10-2016 23:27 3006 berichten
Joehoe, deel 24 alweer!

We zitten gezellig in Transsylvanië vanwege de halloween.

Welkom!

Yas, LV, Star en Leo

quote:Elfje112 schreef op 29 oktober 2016 @ 19:25:

Ik zag net kinderen lopen en de rolluik dichtgedaan. Sneu voor de kinderen wel, maar ik vind het zo'n onzin.

Hoezo nou sneu?

Het is gewoon een overgewaaid feest wat hier ook nog eens niet meer invulling krijgt dan bergen snoep ophalen.

Sint Maarten heeft nog een verhaal en symboliek.

Hier moet je iets voor je ramen hangen als je meedoet en dat heb ik dus niet opgehangen
quote:Phaedra_ schreef op 29 oktober 2016 @ 19:29:

[...]

Hoezo nou sneu?

Het is gewoon een overgewaaid feest wat hier ook nog eens niet meer invulling krijgt dan bergen snoep ophalen.

Sint Maarten heeft nog een verhaal en symboliek.

Hier moet je iets voor je ramen hangen als je meedoet en dat heb ik dus niet opgehangen Die kinderen die op 11-11 langs de deuren lopen te zingen van Sinte Maarten Mikmak weten ook niks van die symboliek hoor, die gaan ook voor de bergen snoep.
quote:Lady_Voldemort schreef op 29 oktober 2016 @ 19:30:

[...]

Die kinderen die op 11-11 langs de deuren lopen te zingen van Sinte Maarten Mikmak weten ook niks van die symboliek hoor, die gaan ook voor de bergen snoep.

De vrije school kindjes wel

En die kregen een walnoot en een mandarijn en een dropje.

En wisten het verhaal achter het feest.

En verder ben ik gewoon dwars, dus als ik ergens tegenaan kan schoppen grijp ik mijn kans!
Toen ze vroeger drie koningen kwamen zingen deed ik wel open en had een mandje snoep klaarstaan. Maar niet met Halloween.
quote:Lady_Voldemort schreef op 29 oktober 2016 @ 19:28:

[...]

Hier in de wijk wel, met Vastenavond (de laatste avond van carnaval). En waar ik vroegah woonde liepen we altijd St Maarten. Aan rolluiken dichtgooien heb ik nooit gedaan. Is toch leuk juist, die zingende koters voor je deur? En het is maar een uurtje hoor, guttegut.

Precies. Ik ben gek op Sint Maarten. Schorre kindjes met valse stemmetjes en een natgeregende lampion

Deed het zelf ook graag vroeger.
quote:Elfje112 schreef op 29 oktober 2016 @ 19:34:

Toen ze vroeger drie koningen kwamen zingen deed ik wel open en had een mandje snoep klaarstaan. Maar niet met Halloween.Volgens mij heb ik dat vroeger ook nog wel gedaan, met zo'n lampje bij mensen aanbellen en dan snoepjes krijgen. Maar maar 1x ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook gek op sint Maarten. Dat mis ik hier wel. Die schorre kindjes met natte lampionnen
Hier was een optocht, zo superschattig! Als ze echt langs de deuren zouden gaan hier zou ik ze zo vteselijk volstoppen met de meest felgekleurde snoep vol kleurstoffen die je maar kan vinden.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Ik vind die vrije schoolkindjes zielig.
quote:Star schreef op 29 oktober 2016 @ 19:34:

[...]

Precies. Ik ben gek op Sint Maarten. Schorre kindjes met valse stemmetjes en een natgeregende lampion

Deed het zelf ook graag vroeger.

Ach ja, de natte lampion .

Dochter heeft ook nog wel St Maarten gelopen, toen we daar nog woonden. En één keer gereden, in zoons buggy want ze had haar voet gekneusd
quote:hatsetats schreef op 29 oktober 2016 @ 19:39:

Hier was een optocht, zo superschattig! Als ze echt langs de deuren zouden gaan hier zou ik ze zo vteselijk volstoppen met de meest felgekleurde snoep vol kleurstoffen die je maar kan vinden.Tsssss, bederf de volgende generatie maar
quote:hatsetats schreef op 29 oktober 2016 @ 19:41:

Ik vind die vrije schoolkindjes zielig.Huh? Wat nou weer?
quote:Lady_Voldemort schreef op 29 oktober 2016 @ 19:43:

[...]

Huh? Wat nou weer?Ze wil gewoon stoken.
quote:MissMillicent schreef op 29 oktober 2016 @ 19:42:

[...]

Tsssss, bederf de volgende generatie maar Ik doe niet anders
quote:Lady_Voldemort schreef op 29 oktober 2016 @ 19:43:

[...]

Huh? Wat nou weer?Een walnoot en n droppie terwijl andere kids hun zakken volgooien met snoep. Maar ze kennen wel de symboliek. Nou, leuk!
quote:hatsetats schreef op 29 oktober 2016 @ 19:41:

Ik vind die vrije schoolkindjes zielig. omdat ze mandarijnen en walnoten krijgen?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik houd van Sint Maarten en mijn zielige kinderen die openbaar onderwezen worden, krijgen elk jaar weer die riedel over een arme bedelaar en een mantel te horen op school.
Ik hou ook van mandarijnen, overigens, al komt dat wel precies. Laatst had ik er een die smaakte naar zeep.
quote:rosanna08 schreef op 29 oktober 2016 @ 19:45:

[...]

omdat ze mandarijnen en walnoten krijgen? Yep.
ik ben ook dol op mandarijnen en walnoten, is ook nog gezond ook
quote:barbaracartland schreef op 29 oktober 2016 @ 19:45:

Ik houd van Sint Maarten en mijn zielige kinderen die openbaar onderwezen worden, krijgen elk jaar weer die riedel over een arme bedelaar en een mantel te horen op school.Wij verzamelden met gristelijke school in de gymzaal en kregen die riedel ook.
quote:hatsetats schreef op 29 oktober 2016 @ 19:46:

[...]

Yep. er is niks mis met weten waarom je iets doet en wat de symboliek erachter is
quote:rosanna08 schreef op 29 oktober 2016 @ 19:49:

[...]

er is niks mis met weten waarom je iets doet en wat de symboliek erachter is Dat zeg ik ook niet. Maar als de hele buurt snoep ophaalt en jij zit daar met je symbolische walnoot, dat vind ik zielig.
quote:rosanna08 schreef op 29 oktober 2016 @ 19:49:

[...]

er is niks mis met weten waarom je iets doet en wat de symboliek erachter is Precies. Ik zou zelf blijer zijn met mandarijnen en walnoten dan met snoep.
quote:barbaracartland schreef op 29 oktober 2016 @ 19:46:

Ik hou ook van mandarijnen, overigens, al komt dat wel precies. Laatst had ik er een die smaakte naar zeep.Ik was ooit dol op mandarijnen, maar tegenwoordig zijn ze droog, of muf, of er zitten veel te veel van die viezige velletjes aan, of alle drie. Mandarijnen uit blik vind ik nog wel lekker, in de witlofsla.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven