Het stamcafe XVIII

14-07-2016 20:17 3005 berichten
Okeej, het moest even snel dus we strijken neer op IJsland, daar wilde ik toch al zo graag al een keer heen. Zuigregels zijn bekend neem ik aan.

Lieve groetjes van Leo, Yas, Star en Elvee
Ik fruit de groente aan, daarna water erbij. Peper, zout en even laten staan koken. (Uurtje of 2/3) Nooit problemen mee gehad.
Alle reacties Link kopieren
ik vind het meestal nogal flauw Perzikje, heb jij dat niet?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Zelfs m'n Vriend, en die stelt nogal wat eisen, vindt het goed te doen.

Maar ik gebruik dan ook redelijk veel zout om het in te laten koken.
Oh en andere kruiden
Mijn kind heeft vandaag een speciale bril gekregen voor kleurenblinden. Ineens kon hij kleuren zijn, hij was er helemaal emotioneel onder en verward
quote:Phaedra_ schreef op 16 juli 2016 @ 22:54:

Mijn kind heeft vandaag een speciale bril gekregen voor kleurenblinden. Ineens kon hij kleuren zijn, hij was er helemaal emotioneel onder en verward Wat gaaf!
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Hayek schreef op 16 juli 2016 @ 22:56:

[...]

Wat gaaf!

Ja, maar ik vind het zo zielig

Slaapgebrek zal ook niet meewerken

Mijn kind heeft vandaag een speciale bril gekregen voor kleurenblinden. Ineens kon hij kleuren zijn, hij was er helemaal emotioneel onder en verward O echt! Ik wist niet dat dat bestond. Wat gaaf! Lijkt mij vreemd zeg, voor zoon. Maar wel mooi!
quote:Kittens schreef op 16 juli 2016 @ 23:00:

[...]

O echt! Ik wist niet dat dat bestond. Wat gaaf! Lijkt mij vreemd zeg, voor zoon. Maar wel mooi!Hij moet alle kleuren opnieuw leren, was helemaal verward ook.
quote:Phaedra_ schreef op 16 juli 2016 @ 22:59:

[...]

Ja, maar ik vind het zo zielig

Slaapgebrek zal ook niet meewerken

Waarom zielig? Om wat 'ie gemist heeft? Alleen maar mooi dat dat niet meer hoeft, toch?

Of omdat 'ie emotioneel reageerde? Niks mis met emotie, lijkt mij.
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Phaedra_ schreef op 16 juli 2016 @ 23:01:

[...]

Hij moet alle kleuren opnieuw leren, was helemaal verward ook.Ja dat kan ik me voorstellen. De mijne was al zo stomverbaasd toen hij na jaren zijn gewone bril weer opzette, en die is nog geeneens kleurenblind.
quote:Phaedra_ schreef op 16 juli 2016 @ 23:01:

[...]

Hij moet alle kleuren opnieuw leren, was helemaal verward ook.Ja, dat snap ik. Nu ziet en begrijpt hij pas echt wat hij gemist heeft ook.
quote:Hayek schreef op 16 juli 2016 @ 23:01:

[...]

Waarom zielig? Om wat 'ie gemist heeft? Alleen maar mooi dat dat niet meer hoeft, toch?

Of omdat 'ie emotioneel reageerde? Niks mis met emotie, lijkt mij.

Nou, dat alles.

Op youtube staan veel filmpjes van mensen die het voor het eerst opzetten en die worden allemaal emotioneel. Hoe overweldigend is de wereld dan wel niet die wij voor zo vanzelfsprekend aannemen.
quote:Phaedra_ schreef op 16 juli 2016 @ 23:02:

[...]

Nou, dat alles.

Op youtube staan veel filmpjes van mensen die het voor het eerst opzetten en die worden allemaal emotioneel. Hoe overweldigend is de wereld dan wel niet die wij voor zo vanzelfsprekend aannemen.

Nu je het zegt, ik heb zo'n filmpje wel eens gezien ja. Ontroerend was dat.

Ergens wist ik dus wel dat zo'n bril bestaat.
Pha, wat ontroerend mooi.

En jongens, wat ben ik stom. Ik kom er nu pas achter dat er een nieuw deel is. Vond jullie al verdacht stil, maar snapte het wel, was zelf ook heel erg druk geweest (hoezo egocentrisch denken?)
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:feow schreef op 16 juli 2016 @ 23:38:

Pha, wat ontroerend mooi.

En jongens, wat ben ik stom. Ik kom er nu pas achter dat er een nieuw deel is. Vond jullie al verdacht stil, maar snapte het wel, was zelf ook heel erg druk geweest (hoezo egocentrisch denken?) geeft niks, we zijn er ook pas 2 dagen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Kittens schreef op 16 juli 2016 @ 23:07:

[...]

Nu je het zegt, ik heb zo'n filmpje wel eens gezien ja. Ontroerend was dat.

Ergens wist ik dus wel dat zo'n bril bestaat.Ik wist het echt eerlijk niet. Zal man morgen toch maar eens vragen of hij die steen van me af wil rollen.
Emotioneel Pha, dat snap ik best!

Feow, het was ook een hele verhuizing hoor. Van Oostenrijk naar IJsland. Neem je niks kwalijk .

Mijn kind heeft vandaag een speciale bril gekregen voor kleurenblinden. Ineens kon hij kleuren zijn, hij was er helemaal emotioneel onder en verward Wat gaaf en bijzonder! Kan me heel goed voorstellen dat hij emotioneel en verward is daardoor. Wat zal de wereld er voor hem er ineens heel anders uitzien.
quote:Oudblond schreef op 15 juli 2016 @ 23:36:

[...]

Ik verhuis mee! Maar bij mij gaat er heel veel Franse kaas mee in mijn bagage en moet ik nog snowboots met hakken scoren.

quote:elfje12 schreef op 16 juli 2016 @ 23:49:

[...]

Wat gaaf en bijzonder! Kan me heel goed voorstellen dat hij emotioneel en verward is daardoor. Wat zal de wereld er voor hem er ineens heel anders uitzien.Ja, dat doet het zeker.
(nog) Gefeliciteerd

Pha,

Het is natuurlijk een suffe vergelijking, maar ik kan nu (op mijn 41e) het teleurgestelde woedegevoel nog oproepen van toen ik er dankzij de kleurentelevisie achter kwam dat Pino blauw was.

Het lijkt me heel verwarrend, én mooi, als dat voor zo veel meer geldt.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ik wist niet dat zo'n bril bestond..quote:feow schreef op 17 juli 2016 @ 00:15:

Pha,

Het is natuurlijk een suffe vergelijking, maar ik kan nu (op mijn 41e) het teleurgestelde woedegevoel nog oproepen van toen ik er dankzij de kleurentelevisie achter kwam dat Pino blauw was.

Het lijkt me heel verwarrend, én mooi, als dat voor zo veel meer geldt.+1
quote:feow schreef op 17 juli 2016 @ 00:15:

Pha,

Het lijkt me heel verwarrend, én mooi, als dat voor zo veel meer geldt.

Dat is wel een hele mooie vergelijking.

Ik vind het wel jammer dat ik er niet bij was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven