Het stamcafe XVIII

14-07-2016 20:17 3005 berichten
Okeej, het moest even snel dus we strijken neer op IJsland, daar wilde ik toch al zo graag al een keer heen. Zuigregels zijn bekend neem ik aan.

Lieve groetjes van Leo, Yas, Star en Elvee
Alle reacties Link kopieren
quote:Phaedra_ schreef op 24 juli 2016 @ 14:00:

[...]

We zijn ook in kamp Vucht geweest.

Ik vind kerkhoven rustgevend en fascinerend. Hij ook. Perfect match dus

for a perfect match.

Pussinboots: Ik heb mijn trenchcoat en gleufhoed al klaargelegd, samen met mijn krant met kijkgat erin. Nu begrijp ik dat we op de moderne toer gaan en Pokemon gaan vangen?

*legt mopperend trenchcoat terug in de mottenballen*
quote:yasmijn schreef op 24 juli 2016 @ 14:46:

Kamp Vught We reden er langs en ik was er nog nooit geweest.
Ik zit helemaal onder de jeuk

Allergische reactie op ananas. Mijn huid is vuurrood en het jeukt als een gek en de antihistamine doet nog niets
quote:Phaedra_ schreef op 24 juli 2016 @ 15:06:

[...]

We reden er langs en ik was er nog nooit geweest.Wat vond je ervan? Ik vond het elke keer weer ingrijpend daar.
quote:Phaedra_ schreef op 24 juli 2016 @ 15:06:

[...]

We reden er langs en ik was er nog nooit geweest. Yas doelde op de spelling
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:elfje12 schreef op 24 juli 2016 @ 15:07:

[...]

Wat vond je ervan? Ik vond het elke keer weer ingrijpend daar.

Heel eerlijk?

Geen klote

Ik denk dat na Sachsenhausen dit soort nagebouwde dingen niet veel indruk meer kunnen maken.
quote:rosanna08 schreef op 24 juli 2016 @ 15:11:

[...]

Yas doelde op de spelling O verrek. Ik wist dat er iets niet klopte, nu wel
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Phaedra_ schreef op 24 juli 2016 @ 15:12:

[...]

Heel eerlijk?

Geen klote

Ik denk dat na Sachsenhausen dit soort nagebouwde dingen niet veel indruk meer kunnen maken.

Dat mag hoor.

In Vught is echt een concentratiekamp/werkkamp geweest. Er zijn dingen gerestaureerd of nagebouwd, omdat niet alles meer in goede staat was. (al weet ik niet zeker of je dat bedoelde). Al kan ik me voorstellen dat andere concentratiekampen/vernietigingskampen meer indruk maken. Vught was geen vernietigingskamp. Mensen werden van daaruit doorgestuurd naar andere kampen. Wel heeft daar het beruchte kindertransport plaatsgevonden.
Ik ken de geschiedenis van kamp Vught.

Het indrukwekkende van Sachsenhausen vond ik de enorme omvang. Ineens besef je je hoe massaal de vernietiging is geweest.

De lijst met namen van de kindertransporten vond ik wel verdrietig. Zo jong nog allemaal.
quote:Phaedra_ schreef op 24 juli 2016 @ 15:21:

Ik ken de geschiedenis van kamp Vught.

Het indrukwekkende van Sachsenhausen vond ik de enorme omvang. Ineens besef je je hoe massaal de vernietiging is geweest.

De lijst met namen van de kindertransporten vond ik wel verdrietig. Zo jong nog allemaal.

Ah, ok. Dat wist ik niet.

Ja, dat denk ik ook. Dat die enorme omvang behoorlijk wat indruk maakt, juist ook door de massale vernietiging idd. Ik denk dat Auschwitz nog wat indrukwekkender is. Ik ben niet verder gekomen dan Kamp Vught. Al wil ik wel een keer naar Auschwitz of Sachenhausen.
quote:elfje12 schreef op 24 juli 2016 @ 15:26:

[...]

Ah, ok. Dat wist ik niet.

Ja, dat denk ik ook. Dat die enorme omvang behoorlijk wat indruk maakt, juist ook door de massale vernietiging idd. Ik denk dat Auschwitz nog wat indrukwekkender is. Ik ben niet verder gekomen dan Kamp Vught. Al wil ik wel een keer naar Auschwitz of Sachenhausen.

Sachsenhausen was een proefkamp. Daar bedachten ze dingen en experimenteerden ermee om te kijken of het ook voor andere kampen zou werken.

Bijna de hele Berlijnse Joodse gemeente is daar omgekomen.

Het is echt heftig om daar te zijn, maar zo leerzaam ook.
quote:Phaedra_ schreef op 24 juli 2016 @ 15:29:

[...]

Sachsenhausen was een proefkamp. Daar bedachten ze dingen en experimenteerden ermee om te kijken of het ook voor andere kampen zou werken.

Het is echt heftig om daar te zijn, maar zo leerzaam ook.Tijdens de uitweek naar Berlijn gingen we met een groep pubers naar Sachenhausen. Ik heb ze nog nooit zo stil gezien. Wat een indrukwekkende plek, inderdaad.
quote:Phaedra_ schreef op 24 juli 2016 @ 15:29:

[...]

Het is echt heftig om daar te zijn, maar zo leerzaam ook.Ik krijg al kippenvel als ik het lees. Ter plaatse kreeg ik vanuit het niets een enorme jankbui.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik vond sachsenhausen ook zo vreselijk. Toen ik daar rondliep, kreeg ik zo'n naar en verdrietig gevoel.
's Avonds belandden we op een karaokeavond. Erg fijn, want wat voel je je zwaar na zo'n dag.
Ik ben blij dat ik nog nooit in n kamp ben geweest. Een oom van mij heeft in n kamp gezeten. Heeft daar zijn hele leven last van gehad. De paar keer dat ik zag hoeveel last, is 'kamp' genoeg voor mij.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Ik ben blij dat ik wel geweest ben.
1x Theresienstadt en een paar keer Westerbork.

Genoeg kamp voor de rest van mijn leven denk ik..
Hoewel het dichtbij is nog nooit in kamp Vught geweest. Binnenkort maar eens doen.

Ik ben ooit met school naar Ieper geweest naar de loopgraven en dat was ook best indrukwekkend en ik bezoek zulke plekken " graag".
Ik heb de niezeritus afgewisseld met een blafferdeblaf-auw-doet-pijn-moment. De katten schrikken niet van onweer of vuurwerk maar vliegen met z'n tweetjes achter de bank als ik 'uitbarst'.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik heb de bank ingewisseld voor bed en ga hier verder netflixen.
Ik lig op de bank een docu over Meatloaf te kijken.
quote:Phaedra_ schreef op 24 juli 2016 @ 21:32:

Ik lig op de bank een docu over Meatloaf te kijken.Klinkt alsof het, afhankelijk van het drankje in je hand, perfectie zou kunnen benaderen....
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Hayek schreef op 24 juli 2016 @ 21:41:

[...]

Klinkt alsof het, afhankelijk van het drankje in je hand, perfectie zou kunnen benaderen....witte wijn. droog en koud.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven