Het weer + kinderen
donderdag 20 maart 2014 om 17:18
Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar hier was het vandaag heerlijk weer. Dit betekend dus dat ik in de tuin heb gezeten toen ik uit mijn werk kwam, niks mis mee natuurlijk. Het enige irritante is dat er dan ook kinderen naar buiten komen die gaan spelen met van alles. Zondag was het ook mooi weer en hoorde je niet anders dan een bal die tegen een muur werd geschopt en dit was vandaag ook weer. Ik weet gewoon dat het tegen een muur f.i.d. was, want als je naar elkaar overschiet klinkt het toch heel anders. Ik hoorde ook alleen een bal en geen kinderstemmen. En kinderen die stil voetballen? Nee, dat bestaat niet.
donderdag 20 maart 2014 om 17:42
quote:Hilary schreef op 20 maart 2014 @ 17:36:
[...]
Of een appartement in een willekeurig stadscentrum
Dan moet je wel tegen 'volwassen-geluiden' kunnen. Heerlijk, zou nooit meer in een gewoon huis kunnen en willen wonen!Wij wonen in een appartement met onze bijna 5 jarige zoon. Tot grote tevredenheid van al onze buren. Omdat hij, in tegenstelling tot wat TO denkt, heel netjes is en goed opgevoed. Iedereen is gek met hem en vinden het jammer dat we weggaan.
[...]
Of een appartement in een willekeurig stadscentrum
Dan moet je wel tegen 'volwassen-geluiden' kunnen. Heerlijk, zou nooit meer in een gewoon huis kunnen en willen wonen!Wij wonen in een appartement met onze bijna 5 jarige zoon. Tot grote tevredenheid van al onze buren. Omdat hij, in tegenstelling tot wat TO denkt, heel netjes is en goed opgevoed. Iedereen is gek met hem en vinden het jammer dat we weggaan.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
-Albert Einstein-
donderdag 20 maart 2014 om 17:43
quote:ivd1993 schreef op 20 maart 2014 @ 17:29:
[...]
Dus jij vind het normaal als je zoontje dat al tegen je zegt?
Voed hem op zou ik zeggen, hoe denk je dat ze reageren op school als ze erachter komen dat hij al over zulke dingen praat?
Ja dat vind ik normaal, dat is wat kinderen doen. Eerlijk en recht voor de raap en ik vind het hilarisch, ik heb ook zo'n grappig exemplaar in huis!
Doe normaal mens. Ga jij als kinderloze aan anderen even vertellen hoe ze hun kinderen op moeten voeden? ik zou snel klaar met je zijn
[...]
Dus jij vind het normaal als je zoontje dat al tegen je zegt?
Voed hem op zou ik zeggen, hoe denk je dat ze reageren op school als ze erachter komen dat hij al over zulke dingen praat?
Ja dat vind ik normaal, dat is wat kinderen doen. Eerlijk en recht voor de raap en ik vind het hilarisch, ik heb ook zo'n grappig exemplaar in huis!
Doe normaal mens. Ga jij als kinderloze aan anderen even vertellen hoe ze hun kinderen op moeten voeden? ik zou snel klaar met je zijn
donderdag 20 maart 2014 om 17:44
quote:tanteslankie schreef op 20 maart 2014 @ 17:42:
[...]
Wij wonen in een appartement met onze bijna 5 jarige zoon. Tot grote tevredenheid van al onze buren. Omdat hij, in tegenstelling tot wat TO denkt, heel netjes is en goed opgevoed. Iedereen is gek met hem en vinden het jammer dat we weggaan.
Dat hadden mijn opa en oma ook zo'n vijfenveertig jaar geleden. De buren vertelden: 'dat jullie weggaan tot daaraan toe, maar dat jullie de kinderen meenemen dat is te erg, wat gaan we die missen!' (De kinderen waren dus mijn moeder en broertjes en zusjes).
Hier in mijn appartementencomplex eigenlijk geen kinderen voor zover ik weet. Maar goed, ik heb dan eigenlijk ook geen idee wie mijn buren zijn
[...]
Wij wonen in een appartement met onze bijna 5 jarige zoon. Tot grote tevredenheid van al onze buren. Omdat hij, in tegenstelling tot wat TO denkt, heel netjes is en goed opgevoed. Iedereen is gek met hem en vinden het jammer dat we weggaan.
Dat hadden mijn opa en oma ook zo'n vijfenveertig jaar geleden. De buren vertelden: 'dat jullie weggaan tot daaraan toe, maar dat jullie de kinderen meenemen dat is te erg, wat gaan we die missen!' (De kinderen waren dus mijn moeder en broertjes en zusjes).
Hier in mijn appartementencomplex eigenlijk geen kinderen voor zover ik weet. Maar goed, ik heb dan eigenlijk ook geen idee wie mijn buren zijn
donderdag 20 maart 2014 om 17:46
Oh, haha, ik zie 1993 in je nick, dus je wordt 21 dit jaar? 10 jaar geleden liep jij nog als een hysterisch gillend buurmeisje door de tuin als er iemand met een waterpistool achter je aanzat, had je net het springtouw opgeborgen waar je al liedjes zingend de hele middag druk mee was of stond je misschien wel te springen op een trampoline. En over 10 jaar...loop je tegen een opstandige peuter te roepen dat hij niet zo moet gillen als hij er weer vandoor gaat op z'n loopfiets.
donderdag 20 maart 2014 om 17:46
Maar goed, laten we TO eventjes praktisch te hulp schieten.
Eerst spreek je de vaders aan van die kolerajong en zeg ze dat als ze spawn niet onder controle houden, jij weleens even in zal grijpen. Vervolgens loop je naar de ballenmuur, vang de bal en ga er met je dikke togus op zitten, zodat het een ei wordt, met de onsterfelijke woorden, nu kan je hem met effect schieten. Vervolgens gooi je je hoofd in je nek en loop zonder te kijken om die hondedrol heen en trek je met veel poeha terug.
Nooit meer last van, zal je zien.
Eerst spreek je de vaders aan van die kolerajong en zeg ze dat als ze spawn niet onder controle houden, jij weleens even in zal grijpen. Vervolgens loop je naar de ballenmuur, vang de bal en ga er met je dikke togus op zitten, zodat het een ei wordt, met de onsterfelijke woorden, nu kan je hem met effect schieten. Vervolgens gooi je je hoofd in je nek en loop zonder te kijken om die hondedrol heen en trek je met veel poeha terug.
Nooit meer last van, zal je zien.
donderdag 20 maart 2014 om 17:47
quote:tanteslankie schreef op 20 maart 2014 @ 17:26:
Mijn zoontje zit, as we speak, heerlijk te kletsen op het balkon in de zandbak. Mama, ik heb nieuwe borstels (borsten) voor je gemaakt. Met emmertje, inclusief tepels. De schat. Die van jou zijn toch stuk mam? Tja, ze hangen een beetje
Over een paar weken verhuizen we naar een huis met tuin, MET speeltuintje erachter. Ik kan niet wachten.
OT. ik vind dat je zeurt...Oeps, dit vind ik stiekem heel erg schattig!
Mijn zoontje zit, as we speak, heerlijk te kletsen op het balkon in de zandbak. Mama, ik heb nieuwe borstels (borsten) voor je gemaakt. Met emmertje, inclusief tepels. De schat. Die van jou zijn toch stuk mam? Tja, ze hangen een beetje
Over een paar weken verhuizen we naar een huis met tuin, MET speeltuintje erachter. Ik kan niet wachten.
OT. ik vind dat je zeurt...Oeps, dit vind ik stiekem heel erg schattig!
donderdag 20 maart 2014 om 17:48
Wij werden in onze buurt (bejaarden woningen en verder veel eind veertigers en kinderlozen) verwelkomd door de kinderloze buren met 'oh wat fijn, eindelijk weer wat leven in de buurt' en als ik vraag of ze het willen aangeven als ze last hebben van mijn kinderen die buiten spelen of in het zwembad zitten dan krijg ik steevast 'nee joh, dat hoort er toch allemaal gewoon bij, leuk juist, dat ze zoveel buiten spelen'.
Zo kan het ook.
Nutteloze herrie en gegil accepteer ik ook niet, maar gelach en geroep vanwege een spelletje mag gewoon hoor.
Zo kan het ook.
Nutteloze herrie en gegil accepteer ik ook niet, maar gelach en geroep vanwege een spelletje mag gewoon hoor.
donderdag 20 maart 2014 om 17:52
quote:Hilary schreef op 20 maart 2014 @ 17:47:
[...]
Oeps, dit vind ik stiekem heel erg schattig!
Mijn man heeft er een foto van gemaakt. Te schattig.
Leuk hoor, kinderen
[...]
Oeps, dit vind ik stiekem heel erg schattig!
Mijn man heeft er een foto van gemaakt. Te schattig.
Leuk hoor, kinderen
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
-Albert Einstein-
donderdag 20 maart 2014 om 17:56
Heel eerlijk zou ik zomers ook wel vrijstaand en buitenaf willen wonen. In een woonwijk is er altijd wel iemand die het gras maait, zijn nieuwe cirkelzaag uitprobeert, de radio aanheeft of hoor je inderdaad schreeuwende lawaai makende kinderen.
Lijkt mij lekker gewoon buiten kunnen zitten zonder al die geluiden en ik heb nog wel zelf een kind
Lijkt mij lekker gewoon buiten kunnen zitten zonder al die geluiden en ik heb nog wel zelf een kind
donderdag 20 maart 2014 om 18:00
quote:SeBastassaUnaCanzone schreef op 20 maart 2014 @ 17:58:
Heerlijk, die buitenspelende kinderen. Ik kan daar echt van genieten. Twee keer per week krijg ik een aantal keren per dag een klas die langsloopt op weg naar het zwembad. Iedereen is druk in gesprek, er wordt veel gelachen. Ik ga altijd even kijken naar dat gespuis.
Heerlijk, die buitenspelende kinderen. Ik kan daar echt van genieten. Twee keer per week krijg ik een aantal keren per dag een klas die langsloopt op weg naar het zwembad. Iedereen is druk in gesprek, er wordt veel gelachen. Ik ga altijd even kijken naar dat gespuis.
donderdag 20 maart 2014 om 18:02