Hoe zet ik mezelf weer in beweging?

14-10-2009 11:08 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
waarschijnlijk niet het eerste topic met dit onderwerp. Maar ik kan het niet echt terugvinden.

ik baal een beetje van mezelf. Ik ben gewoon niet gelukkig. Ik ben een gezonde, jonge meid en ik heb het gevoel dat ik mijn leven vergooi. Misschien ook doordat ik nogal hoge eisen aan mezelf stel. Ik heb het laatste jaar nogal wat meegemaakt en merk dat ik daardoor meer overleef dan leef. Mijn werk vind ik heel leuk en het gaat goed. Ik heb leuke vriendinnen, maar ik regelmatig mee afspreek. Helaas geen leuke man in mijn leven, eigenlijk al jaren niet. Maar mijn vrije tijd..... ik heb het gevoel dat ik er niet uithaal wat er inzit.

s Avonds en in het weekend ben ik vaak toch moe van 40 uur werken. Bovendien als alleenstaande ook in mijn eentje mn huishoudentje. En als ik dan gekookt heb en gegeten en afgewassen, dan kruip ik al snel op de bank met een boek of voor de tv. Voor ik het weet is het bedtijd en heb ik niets gedaan. De weekenden gaan in 5 minuten voorbij en ik laat me meer leven door wat er gebeurd dan dat ik echt zelf kies wat ik wil doen.

Ik heb vriendinnen om me heen die allerlei cursussen en workshops doen, sporten, fotograferen, kleding maken en dat ook nog eens combineren met eeen gezin (vaak niet met fulltime baan).

Hoe kan het dat mij dat niet lukt? Ik wil heel graag wat meer aandacht voor mezelf hebben en mezelf in beweging krijgen zonder daar andere mensen voor nodig te hebben. Ik heb dit ook al heel vaak gedacht, maar in de praktijk blijf ik toch steeds op de bank zitten en stel ik het uit.

Herkent iemand dit en hoe heb je jezelf toch in beweging gekregen?
Nou

eh...

forummen

daarnaast probeer ik te tekenen (maar net als jij beland ik - te - vaak voor de tv of voor de pc dus) en ik zwem 1x per week. Ik heb mij aangemeld als vrijwilliger en ben daar ook een middag per maand mee zoet (ongeveer) Aangezien ik werk en een man en kinderen heb, houd ik het hier eerst bij.
Later is nu
Ik herken het wel een beetje. Heb ook vaak de neiging dat ik íets moet gaan doen omdat mensen anders misschien denken dat ik lui ben ofzo.

Mag ook graag na het werk op de bank hangen, boekje lezen, tv kijken enz. Ik kom dan soms later weer op gang, kan bijvoorbeeld om 22.00 uur 's avonds nog ineens actief de was gaan doen ofzo, maar kan ook rustig blijven zitten.

Komt ook doordat ik te laat naar bed ga 's avonds waardoor ik altijd moe ben als ik terug kom van het werk. Soort vicieuze cirkel dus. Maar goed, heb dan ook vaak het idee dat ik iets moet gaan doen omdat andere mensen in mijn omgeving veel actiever lijken. Wat bij mij helpt is bewust niet op de bank neerploffen na het werk, maar gaan douchen. Dan ben ik de rest van de avond veel actiever.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven