Hoe zie jij de dood?

16-04-2015 19:01 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als je geconfronteerd wordt met de dood dan is dat onwerkelijk en niet te bevatten. Nu ik het al een tijdje weet ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe iemand denkt over de dood. Hoe zie je dood? Ben je er bang voor? Wat denk je dat er gebeurt? Enzo eigenlijk.

Ben je bang voor pijn? Zou je erg vinden als het je nu overkomt..?

grt

Carla
Je bent ongeneeslijk ziek, begrijp ik dat goed?

Zelf ben ik helemaal niet bang voor de dood. Ik denk dat er geen andere plek is, maar dat je gewoon 'weg' bent. En dat vind ik een prima gedachte. Maar op dit moment zou ik nog niet willen gaan.
Ik zie de dood als een redding, als eindelijk vrij zijn.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
quote:O.L.L.A schreef op 16 april 2015 @ 19:10:

Ik zie de dood als een redding, als eindelijk vrij zijn.Dat, maar graag wel pas als mijn kinderen volwassen zijn.
Ik zie het als de enige zekerheid die ik heb in dit leven
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:O.L.L.A schreef op 16 april 2015 @ 19:10:

Ik zie de dood als een redding, als eindelijk vrij zijn.
Mij lijkt het heel erg eng, word al benauwd als ik er aan denk. Weet eigenlijk niet waarom want als het goed is is er gewoon niks, net als voor je geboren was.
Ik zie het als een overgang naar een andere manier van zijn.

En ik vind het een enorme fijne wetenschap dat ik, als ik nu zou gaan, niet nog een bucketlist heb. Niet nog van alles zou willen meemaken, doen, zeggen....

Als ik nu zou gaan is het goed zo. Man en zoon redden zich wel.

Liever natuurlijk niet
Moeilijk onderwerp.

Ik ben niet bang voor de dood. Ook niet voor eventuele pijn, ik denk dat je wel weet dat de pijn binnenkort ophoudt waardoor het beter te dragen is.

Maar ik weer niet of er iets is of komt hierna. Ik hoop van wel, dan kan ik weer naar een aantal dierbaren van me die zijn overleden. Het stelt me gerust, het idee dat ze op me wachten. Maar als je daarin geloofd dan moet er wel meer zijn.

Als je er weer in geloofd dan mensen/zielen terug komen (klinkt zweverig) dan zou dat weer betekenen dat mijn dierbaren misschien niet meer daar zijn waar ik ze hoop tegen te komen? Maar dan zijn ze wel weer hopelijk gelukkig in het aardse leven.

Of zoals lizzy zegt. Dan ben je gewoon "weg". Wat ergens ook niet zo erg is denk ik

Hoe kijk je er zelf tegenaan?

Life is a fairytale told by an idiot
Ik wil niet dood, doodgaan is heel eenzaam, want sterven doe je helemaal alleen. Je gaat alleen weg en iedereen die je liefhebt en kent blijft hier. Dat vind ik een vreselijk nare gedachte. En als ik dan ga, dan als mijn kinderen groot zijn, dat ik ze op heb mogen zien groeien en dat ze zonder me kunnen.
Het lijkt me heerlijk rustig. Met een bucketlist heb ik niks, dingen die je moet doen voor je dood, plekken die je gezien moet hebben, ik snap het nut niet, je verliest het namelijk allemaal als je dood bent.

Ik heb met mezelf een leeftijd afgesproken, heb een paar jaar geleden geproost op de helft. (vond mijn familie trouwens niet zo heel leuk)

Laat maar komen.

Maar eerst mijn kroost op eigen benen.
Ik wil pas dood als mijn kinderen heel, heel stevig op hun eigen benen staan. Dus ja, nu jaagt het concept dood me angst aan.

Als er daarna wat is, prima. Zo niet, ook goed, dan is er ook geen bewustzijn meer om ergens last van te hebben.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Ik ben niet zo bang voor mijn eigen dood, alhoewel ik ook niet sta te springen om pijn te lijden ofzo. De dood van dierbaren jaagt me pas echt angst aan. Moeten verder leven met het gemis is veel zwaarder dan zelf dood gaan.
Shoot first, ask questions later!
Eigenlijk denk ik er nooit over na.
Dood zijn lijkt me niet zo'n punt, dat merk je zelf niet meer. Doodgaan vind ik een angstaanjagend idee. Het leven loslaten lijkt me vreselijk. Ik hoop dat als het zover is ik in m'n slaap mag gaan zodat ik me nergens bewust van ben.
Hallo?!
quote:redbuIIetje schreef op 16 april 2015 @ 19:34:

De dood van dierbaren jaagt me pas echt angst aan. Moeten verder leven met het gemis is veel zwaarder dan zelf dood gaan.vooral dit.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
De dood maakt mij boos. Het is zo deprimerend dat er ooit een einde aan komt, vaak gepaard met pijn. Het besef van de dood belemmert soms het genieten van het leven. Ik zou wel duizend jaar willen leven, 80+ is veel te kort! En dat moet je nog maar zien te halen. Het is niet eerlijk.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet
quote:redbuIIetje schreef op 16 april 2015 @ 19:34:

Ik ben niet zo bang voor mijn eigen dood, alhoewel ik ook niet sta te springen om pijn te lijden ofzo. De dood van dierbaren jaagt me pas echt angst aan. Moeten verder leven met het gemis is veel zwaarder dan zelf dood gaan.Precies dit.
Ik zie de dood als onvermijdelijk. Maar ik hoop dat het nog lang mag duren voor het zover is. Hoewel ik ook niet lang wil worstelen met een fatale ziekte. Dan mag de dood eerder komen.
Ik vind de dood juist het enige dat wél eerlijk is. Iedereen gelijk, iedereen hetzelfde.
Ik ben twee keer bijna dood geweest, in een zeker stadium gaat het allemaal langs je heen.
verba volant, scripta manent.
quote:ferdinandje schreef op 16 april 2015 @ 19:38:

De dood maakt mij boos. Het is zo deprimerend dat er ooit een einde aan komt, vaak gepaard met pijn. Het besef van de dood belemmert soms het genieten van het leven. Ik zou wel duizend jaar willen leven, 80+ is veel te kort! En dat moet je nog maar zien te halen. Het is niet eerlijk.Dat is je levenswil, die functioneert prima! Alleen, wij zijn al zoveel beter af dan de meeste dieren. Die leven nog zoveel korter.
Ik ben helemaal niet bang voor mijn eigen dood, wel voor die van dierbaren. Mijn eigen dood zie ik als een verlossing en een geruststelling dat het altijd kan. Maar inderdaad heb ik geen kinderen, dan zou ik mezelf dwingen er anders in te staan voor hen.
quote:_Doortje_ schreef op 16 april 2015 @ 19:36:

Dood zijn lijkt me niet zo'n punt, dat merk je zelf niet meer. Doodgaan vind ik een angstaanjagend idee. Het leven loslaten lijkt me vreselijk. dat lijkt mij ook het moeilijkst, het leven loslaten. Ik geloof dat je na het loslaten in een andere energie komt, dus dat lijkt me een fijn vooruitzicht.

En wat redoubletten zegt: dierbaren die doodgaan jaagt me meer angst aan.

Maar To, sta jij zelf aan de vooravond van sterven? Want ik kan het nu wel denken maar eigenlijk heb ik geen idee als het echt het geval zou zijn... Sterkte!
quote:MarianneDavids schreef op 16 april 2015 @ 19:43:

Ik ben twee keer bijna dood geweest, in een zeker stadium gaat het allemaal langs je heen.Jeetje. Heftig! Lag je in coma?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven