Hoe zie jij de dood?
donderdag 16 april 2015 om 19:01
Als je geconfronteerd wordt met de dood dan is dat onwerkelijk en niet te bevatten. Nu ik het al een tijdje weet ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe iemand denkt over de dood. Hoe zie je dood? Ben je er bang voor? Wat denk je dat er gebeurt? Enzo eigenlijk.
Ben je bang voor pijn? Zou je erg vinden als het je nu overkomt..?
grt
Carla
Ben je bang voor pijn? Zou je erg vinden als het je nu overkomt..?
grt
Carla
donderdag 16 april 2015 om 19:06
donderdag 16 april 2015 om 19:17
Ik zie het als een overgang naar een andere manier van zijn.
En ik vind het een enorme fijne wetenschap dat ik, als ik nu zou gaan, niet nog een bucketlist heb. Niet nog van alles zou willen meemaken, doen, zeggen....
Als ik nu zou gaan is het goed zo. Man en zoon redden zich wel.
Liever natuurlijk niet
En ik vind het een enorme fijne wetenschap dat ik, als ik nu zou gaan, niet nog een bucketlist heb. Niet nog van alles zou willen meemaken, doen, zeggen....
Als ik nu zou gaan is het goed zo. Man en zoon redden zich wel.
Liever natuurlijk niet
donderdag 16 april 2015 om 19:18
Moeilijk onderwerp.
Ik ben niet bang voor de dood. Ook niet voor eventuele pijn, ik denk dat je wel weet dat de pijn binnenkort ophoudt waardoor het beter te dragen is.
Maar ik weer niet of er iets is of komt hierna. Ik hoop van wel, dan kan ik weer naar een aantal dierbaren van me die zijn overleden. Het stelt me gerust, het idee dat ze op me wachten. Maar als je daarin geloofd dan moet er wel meer zijn.
Als je er weer in geloofd dan mensen/zielen terug komen (klinkt zweverig) dan zou dat weer betekenen dat mijn dierbaren misschien niet meer daar zijn waar ik ze hoop tegen te komen? Maar dan zijn ze wel weer hopelijk gelukkig in het aardse leven.
Of zoals lizzy zegt. Dan ben je gewoon "weg". Wat ergens ook niet zo erg is denk ik
Hoe kijk je er zelf tegenaan?
Ik ben niet bang voor de dood. Ook niet voor eventuele pijn, ik denk dat je wel weet dat de pijn binnenkort ophoudt waardoor het beter te dragen is.
Maar ik weer niet of er iets is of komt hierna. Ik hoop van wel, dan kan ik weer naar een aantal dierbaren van me die zijn overleden. Het stelt me gerust, het idee dat ze op me wachten. Maar als je daarin geloofd dan moet er wel meer zijn.
Als je er weer in geloofd dan mensen/zielen terug komen (klinkt zweverig) dan zou dat weer betekenen dat mijn dierbaren misschien niet meer daar zijn waar ik ze hoop tegen te komen? Maar dan zijn ze wel weer hopelijk gelukkig in het aardse leven.
Of zoals lizzy zegt. Dan ben je gewoon "weg". Wat ergens ook niet zo erg is denk ik
Hoe kijk je er zelf tegenaan?
Life is a fairytale told by an idiot
donderdag 16 april 2015 om 19:18
Ik wil niet dood, doodgaan is heel eenzaam, want sterven doe je helemaal alleen. Je gaat alleen weg en iedereen die je liefhebt en kent blijft hier. Dat vind ik een vreselijk nare gedachte. En als ik dan ga, dan als mijn kinderen groot zijn, dat ik ze op heb mogen zien groeien en dat ze zonder me kunnen.
donderdag 16 april 2015 om 19:24
Het lijkt me heerlijk rustig. Met een bucketlist heb ik niks, dingen die je moet doen voor je dood, plekken die je gezien moet hebben, ik snap het nut niet, je verliest het namelijk allemaal als je dood bent.
Ik heb met mezelf een leeftijd afgesproken, heb een paar jaar geleden geproost op de helft. (vond mijn familie trouwens niet zo heel leuk)
Laat maar komen.
Maar eerst mijn kroost op eigen benen.
Ik heb met mezelf een leeftijd afgesproken, heb een paar jaar geleden geproost op de helft. (vond mijn familie trouwens niet zo heel leuk)
Laat maar komen.
Maar eerst mijn kroost op eigen benen.
donderdag 16 april 2015 om 19:26
donderdag 16 april 2015 om 19:34
donderdag 16 april 2015 om 19:36
donderdag 16 april 2015 om 19:38
De dood maakt mij boos. Het is zo deprimerend dat er ooit een einde aan komt, vaak gepaard met pijn. Het besef van de dood belemmert soms het genieten van het leven. Ik zou wel duizend jaar willen leven, 80+ is veel te kort! En dat moet je nog maar zien te halen. Het is niet eerlijk.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet
donderdag 16 april 2015 om 19:41
donderdag 16 april 2015 om 19:43
quote:ferdinandje schreef op 16 april 2015 @ 19:38:
De dood maakt mij boos. Het is zo deprimerend dat er ooit een einde aan komt, vaak gepaard met pijn. Het besef van de dood belemmert soms het genieten van het leven. Ik zou wel duizend jaar willen leven, 80+ is veel te kort! En dat moet je nog maar zien te halen. Het is niet eerlijk.Dat is je levenswil, die functioneert prima! Alleen, wij zijn al zoveel beter af dan de meeste dieren. Die leven nog zoveel korter.
De dood maakt mij boos. Het is zo deprimerend dat er ooit een einde aan komt, vaak gepaard met pijn. Het besef van de dood belemmert soms het genieten van het leven. Ik zou wel duizend jaar willen leven, 80+ is veel te kort! En dat moet je nog maar zien te halen. Het is niet eerlijk.Dat is je levenswil, die functioneert prima! Alleen, wij zijn al zoveel beter af dan de meeste dieren. Die leven nog zoveel korter.
donderdag 16 april 2015 om 19:45
donderdag 16 april 2015 om 19:47
quote:_Doortje_ schreef op 16 april 2015 @ 19:36:
Dood zijn lijkt me niet zo'n punt, dat merk je zelf niet meer. Doodgaan vind ik een angstaanjagend idee. Het leven loslaten lijkt me vreselijk. dat lijkt mij ook het moeilijkst, het leven loslaten. Ik geloof dat je na het loslaten in een andere energie komt, dus dat lijkt me een fijn vooruitzicht.
En wat redoubletten zegt: dierbaren die doodgaan jaagt me meer angst aan.
Maar To, sta jij zelf aan de vooravond van sterven? Want ik kan het nu wel denken maar eigenlijk heb ik geen idee als het echt het geval zou zijn... Sterkte!
Dood zijn lijkt me niet zo'n punt, dat merk je zelf niet meer. Doodgaan vind ik een angstaanjagend idee. Het leven loslaten lijkt me vreselijk. dat lijkt mij ook het moeilijkst, het leven loslaten. Ik geloof dat je na het loslaten in een andere energie komt, dus dat lijkt me een fijn vooruitzicht.
En wat redoubletten zegt: dierbaren die doodgaan jaagt me meer angst aan.
Maar To, sta jij zelf aan de vooravond van sterven? Want ik kan het nu wel denken maar eigenlijk heb ik geen idee als het echt het geval zou zijn... Sterkte!