Hollandsche zuunigheid

31-07-2010 20:24 934 berichten
Ik las zojuist in een ander topic een opmerking van een andere forummer die haar eigen chips mee nam naar de bioscoop. Weer een andere dame vertelde dat ze altijd haar eigen water en snaai meenam omdat ze het in de bios te duur vond.

Nu zijn dit stuk voor stuk hele lieve meiden hoor maar ik ben eigenlijk een beetje flabbergasted dat je je eigen eten meeneemt als je uit gaat. Een bioscoopbezoekje vind ik persoonlijk een uitje, en dat mag best wat kosten.

Wat vinden jullie?? En voor de volledigheid uiteraard een poll

ik ga op stap en ik neem mee

Totaal aantal stemmen: 222

niks, ik koop lekker wat te snaaien op lokatie (49%)
alleen een flesje water (34%)
Een hele koelbox vol tapas en wijn (10%)
ik ga nooit uit (2%)
zelfs als ik uit eten ga neem ik mijn eigen eten mee (4%)
ik ben aan de lijn Geen stemmen
ik weet het niet (0%)
geen mening (1%)
quote:dangeensuus schreef op 31 juli 2010 @ 22:14:

Ik heb trouwens slechte ervaringen met Ballorig. Ben ooit een keer van de glijbaan gedonderd je moet ook niet gaan rondhangen in de 0-4 jarigen afdeling.
quote:heejhallo schreef op 31 juli 2010 @ 22:14:

Ik vraag me eignelijk af wat mensen 'vroegre eignelijk deden, voor het altijd en eeuwige presente flesje water. Liepen we met zn allen uitgedroogd rond, of is het een beetje aanstellerij dat ons is bijgebracht door Evian en consorten (even als reactie op een optie uit de poll).Vroegah gingen de thermoskannen mee naar de speeltuin. En picknickmanden met broodjes gebakken ei.
quote:delphicat schreef op 31 juli 2010 @ 22:14:

[...]

Nou die kitkat koop ik dan wel bij de supermarkt, if you don't mind

Ik vind gewoon dat hele sfeertje van "jeeeee, zoiets dóé je toch niet?" zo enorm veroordelend tegenover mensen die vanwege hun portemonnee heel beperkt zijn in hun keuzes.

Waar zie jij een veroordeling staan dan als ik zeg dat ik het zelf niet zou doen omdat ik het voor mijzelf sneu vind staan??

Voor mijn part nemen ze de hele saladebar plus broodjesbuffet mee . Ik zou het alleen niet doen ( past niet in mijn heuptas)
quote:delphicat schreef op 31 juli 2010 @ 22:14:

[...]

Nou die kitkat koop ik dan wel bij de supermarkt, if you don't mind

Ik vind gewoon dat hele sfeertje van "jeeeee, zoiets dóé je toch niet?" zo enorm veroordelend tegenover mensen die vanwege hun portemonnee heel beperkt zijn in hun keuzes.Daarover hadden 'we' al gezegd dat dat iets heel anders is, zuinig doen omdat het niet anders kan.
quote:dangeensuus schreef op 31 juli 2010 @ 22:14:

Ik heb trouwens slechte ervaringen met Ballorig. Ben ooit een keer van de glijbaan gedonderdIk ook slechte ervaringen...die tuut in je oren van dat gegil en gekrijs die na dagen nog niet weg is...
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 31 juli 2010 @ 22:16:

[...]

Daarover hadden 'we' al gezegd dat dat iets heel anders is, zuinig doen omdat het niet anders kan.Tja, ik kan niet aan mensen zien hoe dik hun portemonnee is, als ze de merkloze M&M's uit hun handtas halen.
quote:dangeensuus schreef op 31 juli 2010 @ 22:15:

[...]

Vroeger kon je gewoon uit de Rijn scheppen. Dat kan niet meer, dus Spa rules.Maar ook als je 'effe naar de bios gaat? Ik ga daarna gewoon naar de kroeg ofzo, die 2 uur in de bios hoef ik niet de hele tijd aan zon spa flesje te lurken. Kan me niet herrinneren dat mijn moeder er toen ik klein was ooit een punt van maakte altijd een flesje bij zich te moeten hebben.
Ik betaal trouwens grif 5 euro voor een zakje verlopen honing-amandeltjes in het vliegtuig, kneuterigheid ten top, dat gekloot met zo'n zakje om wederom tot de ontdekking te komen dat die dingen niet te vreten zijn, net als de verlepte muffin en het vaag plakkerige sandwichje met iets wat voor kaas door had moeten gaan maar meer lijkt op plastic.
quote:delphicat schreef op 31 juli 2010 @ 22:17:

[...]

Tja, ik kan niet aan mensen zien hoe dik hun portemonnee is, als ze de merkloze M&M's uit hun handtas halen.Je hoeft niet te eten tijdens de film
quote:heejhallo schreef op 31 juli 2010 @ 22:14:

Ik vraag me eignelijk af wat mensen 'vroegre eignelijk deden, voor het altijd en eeuwige presente flesje water. Liepen we met zn allen uitgedroogd rond, of is het een beetje aanstellerij dat ons is bijgebracht door Evian en consorten (even als reactie op een optie uit de poll).

Toen liep pa altijd te slepen met een tas met pakjes drinken. Onder de middag naar de auto om de koelbox met eten te halen (en weer terug te brengen na eten), en hernieuwde ronde koude drankjes waar hij mee moest slepen.

Later werd dat geupgrade naar 'dump in de wandelwagen', weer wat later 'dump in het mandje van oma's rollator' etc.
vandaag ga ik van alles kunnen
Ik neem de laatste tijd eigenlijk altijd wat mee. We deden het nooit, maar damn wat kost dat veel geld. Als we naar het zwembad gaan dan neem ik koekjes mee, drinken voor de kinderen en voor onszelf kopen we een kopje koffie. Dit mag overigens wel in het zwembad waar wij naar toe gaan. Er is een speciaal stuk waar je zelfgebracht eten mag nuttigen.

Verder naar een pretpark, dierentuin etc. een koeltasje met drinken, broodjes en eten. Reden is de prijs, maar ook de smaak. Ik vind het eten in die pretparken etc. vaak niet te (vr)eten.
quote:dangeensuus schreef op 31 juli 2010 @ 22:18:

Ik betaal trouwens grif 5 euro voor een zakje verlopen honing-amandeltjes in het vliegtuig, kneuterigheid ten top, dat gekloot met zo'n zakje om wederom tot de ontdekking te komen dat die dingen niet te vreten zijn, net als de verlepte muffin en het vaag plakkerige sandwichje met iets wat voor kaas door had moeten gaan maar meer lijkt op plastic.Tja, ik neem dan liever zelf vreetsel mee waarvan ik zeker weet dat het lekker is. In een vliegtuig mag dat toch wel, of komt dan ook de sneu-politie langs?
Onder de middag? Welk dialect is dat? ( serieuze vraag)
quote:Star schreef op 31 juli 2010 @ 22:18:

[...]

Je hoeft niet te eten tijdens de film
quote:dangeensuus schreef op 31 juli 2010 @ 22:16:

[...]

Voor mijn part nemen ze de hele saladebar plus broodjesbuffet mee . Ik zou het alleen niet doen ( past niet in mijn heuptas)Ik heb een leuk topic hier gehad over een doggybag. Dan hier in NL he.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:Star schreef op 31 juli 2010 @ 22:18:

[...]

Je hoeft niet te eten tijdens de film Klopt helemaal. Ik eet dan ook zelden iets in de bios.
quote:misschicken schreef op 31 juli 2010 @ 22:15:

[...]

Vroegah gingen de thermoskannen mee naar de speeltuin. En picknickmanden met broodjes gebakken ei.Oh ja, de thermos, die ging bij ons dan weer wel mee. En koude pannekoeken van de dag ervoor. Een ijsje kregen we wel. Ach ja, de jaren 80 en mijn pa was werkeloos, ik heb er niet onder geleden dat ik geen heel kindermenu in de dierentuin kreeg, maar een kadetje kaas.
quote:dangeensuus schreef op 31 juli 2010 @ 22:19:

Onder de middag? Welk dialect is dat? ( serieuze vraag)Vast een Brabo, die zitten ook onder turnen
quote:dangeensuus schreef op 31 juli 2010 @ 22:18:

Ik betaal trouwens grif 5 euro voor een zakje verlopen honing-amandeltjes in het vliegtuig, kneuterigheid ten top, dat gekloot met zo'n zakje om wederom tot de ontdekking te komen dat die dingen niet te vreten zijn, net als de verlepte muffin en het vaag plakkerige sandwichje met iets wat voor kaas door had moeten gaan maar meer lijkt op plastic.Ik krijg bij mijn vluchten nog altijd het voer gratis hoor. En zo niet? Echt wel dat ik het zelf meeneem Gekkenhuis die prijzen.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Wel als je bij mij zit Delph, dan pak ik mijn megafoon ( overgehouden aan het WK) en blér ik door het hele vliegtuig:

DAMES EN HEREN, GANGPAD 5, STOEL 12, DELPHICAT HEEFT EIGEN VOER MEEGEBRACHT OMDAT ZE GOEDKOOP IS OLEEEE OLEE OLEE OLEEEEEEE WE ARE *KLIK*
Haha, ik ben de dame van de chips mee naar de bioscoop. Ik lees dat hier meerdere mensen dit doen. Het is niet zo dat ik het niet kan betalen, maar het gaat om het principe.

Gisteren een bus pringles bij de euroland gekocht (1 euro dus) en in de bios zou ik 4,10 moeten betalen.

Dat is voor mij te gortig. Ik kan aan de andere kant weer heel makkelijk geld uitgeven aan dingen die andere mensen wrs onzin vinden.
quote:misschicken schreef op 31 juli 2010 @ 22:19:

[...]

Wat een eyeopener niet?
quote:delphicat schreef op 31 juli 2010 @ 22:19:

[...]

Tja, ik neem dan liever zelf vreetsel mee waarvan ik zeker weet dat het lekker is. In een vliegtuig mag dat toch wel, of komt dan ook de sneu-politie langs?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
.
Chica niet als je met BMI baby vliegt, wat een horror!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven