Humble bragging topic

18-06-2018 08:03 94 berichten
Ook zo'n last van andere kinderen in je omgeving die zoveel snoepen terwijl jouw kind geen snoep lust?
Hebben je kinderen zulke aparte namen dat iedereen denkt dat je van adel bent?
Kun je ook geen kleding vinden in de reguliere winkels omdat jouw smaak pas over twee jaar in de winkel hangt?
Heb je zulk dik haar dat je er geen elastiekjes voor kunt vinden?
Heb je zo'n groot huis dat je geen betaalbare werkster kunt vinden?
Deel het hier!

Mijn start:
Ik heb dringend advies nodig. Ik was laatst mee op schoolreis. Vind het al heel wat dat ik bolletjes had ontdooid op tijd en diverse soorten fruit had staan snijden s ochtends.
Doet er een mannetje een trommeltje open, zat daarin:
- een zooi chocoladekoekjes
- twee luxe broodjes, met gesmolten mozzarella, pesto, sla erop
- een frikandel broodje.

Moet ik nu mijn kind ook fricandelbroodjes meegeven, terwijl ze het eigenlijk niet lusten? Ben ik nou zo braaf met mijn gesneden fruit?
Alle reacties Link kopieren
Voornu schreef:
18-06-2018 17:58
De nieuwe Picasso past bij nader inzien toch niet bij het interieur van de woonkamer. Ik twijfel nu of ik hem in de hal naast de Van Gogh moet hangen of dat ik de van Gogh in de woonkamer hang. Punt is dat ik soms wat triestig word van de van Gogh. Heeft iemand nog tips?
(man maakt het niet uit, die is meestal op zakenreis en als hij er is gaan we meestal uit :heart:)
Gewoon een leuke Matisse erbij kopen en dan een ander huis met een grotere hal voor die andere twee.
Wat vind je minnaar?
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen vervelen zich nooit, die weten zichzelf altijd te vermaken. Dat vind ik zó jammer, hè.
Want verveling is zo belangrijk om zo tot de kern te komen van wat je nu écht wil in het leven. Dat gun ik ze zo... Helaas.
Alle reacties Link kopieren
En zo’n uitmuntende beoordeling op het werk, wat moet ik daar nou weer mee? Hoe moet ik dan weten wat mijn ontwikkelpunten zijn, waar ik beter in kan worden?

Leuk hoor, die gratificatie, maar ik zou liever inhoudelijke feedback krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik verheug me altijd om lekker te tutten in huis op mn vrije dag. Alleen 9 van de 10 keer heeft man al alle was gedaan, de keuken opgeruimd en de wc gedaan. Hij laat niets over voor mij :"-(
Alle reacties Link kopieren
Eentje waar ik nu mee kamp:

Mijn man vond dat ik mijn oude barrel moest inruilen. Een geblutst, groen, groot ding met schuifdeuren, er kon zelfs een tweepersoonsbed achterin.

Op zijn advies heb ik nu een agressieve SUV waarin ik me net een CIA agent voel. Het type auto waarbij je met zonnebril en hakken al freerunnend door een parkeergarage sprint, soepel over geparkeerde auto's rolt, in je glimmende, gelikte auto glipt en met gierende banden wegrijdt. Oogt een beetje overdreven bij de Lidl. En dan nog 4WD ook. Alsof ik zandwegen tegenkom. Of rechtdoor over de rotonde moet. Ik vrees dat zijn midlifecrisis een feit is. Er past niet eens een fiets achterin.

Klinkt heel fout en opschepperig, maar ik raak altijd erg gehecht aan mijn auto's. Ik wil gewoon echt mijn ouwe, trouwe bak terug!!! Of een van de auto's die ik daarvoor had. Maar niet deze. En over een paar jaar heb ik weer moeite om deze weg te doen.

Door dit topic bedenk ik echter wel dat mijn gemis fout opgevat kan worden. Ik ga proberen om er niet meer over te hebben.

Arrogante kutkar is het :'(
Ik vermaak me kostelijk. Sorry voor de topictitel, ik las hem op het forum en vond het zo'n leuke uitdrukking.
Alle reacties Link kopieren
Hmm, ik heb een dilemma maar geen zin om een nieuw topic te openen. Mijn dochter speelt natuurlijk al een tijd in de selectie hockey, en nu is ze net gevraagd voor Oranje. Punt is: ze heeft het al zo druk nu ze komend seizoen niet alleen Milaan, maar ook London, New York en natuurlijk Parijs gaat lopen. Kijk, ik gun haar alles natuurlijk en haar carrière begint net lekker van de grond te komen, maar ik ben zo bang dat het echt te druk wordt allemaal. Of stel ik me dan aan? Wat zouden jullie doen? Toestemming geven of niet?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
P.S. School is gelukkig geen probleem. Die vinden het prima, die zijn al lang blij dat ze niet wéér hoeft te versnellen. En ze doet natuurlijk komend jaar al eindexamen, dus in het ergste geval heeft ze haar VWO-diploma niet op haar veertiende maar op haar vijftiende.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam vandaag op mijn werk maar niet toe aan mijn eigen taken.
Iedereen wilde advies of raad van mij. Waarom collega’s niet ook af en toe aan andere collega’s wat vragen? Het is me een raadsel... net of ik de enige ben die écht weet hoe het werkt...
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
19-06-2018 09:23
Eentje waar ik nu mee kamp:

Mijn man vond dat ik mijn oude barrel moest inruilen. Een geblutst, groen, groot ding met schuifdeuren, er kon zelfs een tweepersoonsbed achterin.

Op zijn advies heb ik nu een agressieve SUV waarin ik me net een CIA agent voel. Het type auto waarbij je met zonnebril en hakken al freerunnend door een parkeergarage sprint, soepel over geparkeerde auto's rolt, in je glimmende, gelikte auto glipt en met gierende banden wegrijdt. Oogt een beetje overdreven bij de Lidl. En dan nog 4WD ook. Alsof ik zandwegen tegenkom. Of rechtdoor over de rotonde moet. Ik vrees dat zijn midlifecrisis een feit is. Er past niet eens een fiets achterin.

Klinkt heel fout en opschepperig, maar ik raak altijd erg gehecht aan mijn auto's. Ik wil gewoon echt mijn ouwe, trouwe bak terug!!! Of een van de auto's die ik daarvoor had. Maar niet deze. En over een paar jaar heb ik weer moeite om deze weg te doen.

Door dit topic bedenk ik echter wel dat mijn gemis fout opgevat kan worden. Ik ga proberen om er niet meer over te hebben.

Arrogante kutkar is het :'(
Moet ook eens een andere, maar zo lastig kiezen als er geen limiet is qua prijs.
Ik heb in vergelijking met mijn collega's zo hard gewerkt dat ik de hele tijd extra gecontroleerd wordt.
Als ik dan de feedback tot me neem, nog efficiënter ga werken, en probeer te delen wat ik heb geleerd reageren mensen soms zo onaardig.
Verder zijn er mensen die hun taken niet aankunnen, en als mij dat in de weg zit neem ik die taken gewoon over.
Je zou denken dat mensen daar blij mee zijn maar ik krijg nooit een bedankje.
Alle reacties Link kopieren
Ik werd net weer tot drie keer toe nagefloten/nageroepen op de fiets. Terwijl ik in mijn oude kloffie en zonder make-up was.

Het begint echt vervelend te worden, het leidt gewoon af. Terwijl ik alleen maar zo snel mogelijk van A naar B wil.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben te goed in mijn werk. Kon vandaag wéér van alles gaan uitleggen aan iemand die zijn diploma voor het vak al eeuwen heeft. En dat terwijl ik zelf pas bijna klaar ben met het eerste jaar van de opleiding. Zo irritant. :roll: Ik zou wat van jullie moeten leren hoor, niet andersom!
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Joostisandersgeaard2 schreef:
18-06-2018 18:11
Gewoon een leuke Matisse erbij kopen en dan een ander huis met een grotere hal voor die andere twee.
Wat vind je minnaar?
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
vitamined schreef:
18-06-2018 19:02
En zo’n uitmuntende beoordeling op het werk, wat moet ik daar nou weer mee? Hoe moet ik dan weten wat mijn ontwikkelpunten zijn, waar ik beter in kan worden?

Leuk hoor, die gratificatie, maar ik zou liever inhoudelijke feedback krijgen.
Oei deze is wel heel ergelijk als iemand dit zou zeggen :whip:
We gingen net in de cabrio een ijsje halen. Zitten we rustig in onze auto te eten, zitten er allemaal mensen naar ons te staren. Hallo, heb je nog nooit een cabrio gezien ofzo? Irritant!
Ik heb sinds kort een tuin en ik erger me kapot aan al die kinderen, die de hele tijd komen kijken of mijn kinderen thuis zijn.
Ik zet bepaalde tijdstippen de tuindeur op slot, maar dat helpt niet want dan gaan ze over de schutting heen schreeuwen waar mijn kinderen zijn.
Ie-de-reen wil met ze spelen, maar niemand heeft het over MIJN privacy.
Alle reacties Link kopieren
Werd er toch vanochtend vroeg wederom naar me gewolfwhistled van een bouwplaats terwijl ik toch al bijna 60 ben....
Ik maak graag kaartjes en blijkbaar vinden mensen die zo leuk dat ze die telkens maar willen bestellen bij me. Het jammere is wel dat ik nu zoveel bestellingen heb staan dat het als moeten voelt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven