Huurwoning

28-02-2019 23:15 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik ben 27 jaar en huismama van 2 kinderen. Ik ga opzoek naar een andere woonruimte omdat ik ga breken met mijn vriend. Ik heb een familielid waar ik goed mee kan opschieten. Zij is 22 jaar, studeert en gaat weg bij haar ouders. De wachttijden zijn lang en samen kunnen we ook een grotere woning betreden dan ieder apart.
Wat zijn de gevolgen als wij samen een sociale huurwoning zoeken? Enne, wat gebeurt er als zij over 2 of 3 jaren besluit neemt uit de woning te gaan om samen te wonen met haar vriend? Moet ik er dan ook uit omdat ik dan alleen met mijn kinderen ben en dus niet meer voldoe aan aantal personen voor de woning?
Naast die 1000 euro krijg je in Nederland behoorlijk toeslagen. Je kunt het invullen op mijntoeslagen en dan zul je zien dat het prima kan.
Ik verdien ook ongeveer 1000 euro met 2 kinderen, alleenstaand en doe dat veel liever dan de bijstand, al is het best wel eens pittig.
Alimentatie heb ik niet.

Ook ik heb urgentie gekregen, het kan dus wel. Huizen bij de woningbouw worden verdeeld naar inkomen. Wordt daar sowieso lid van, dan kun je zien voor wat voor soort huis je in aanmerking komt.
Waarschijnlijk een huurhuis tot 700 euro, omdat je dan huursubsidie krijgt. Nooit boven die grens gaan huren! Ook niet met je mede huurder, want dan heb je dus kans dat je later in een groot huis zit zonder huursubsudie en iedere maand 750 euro neer kunt leggen.

Ik heb geluk gehad, net huis met tuintje en 3 slaapkamers :-)
Ik zou dus eerst kijken waar jij voor in aanmerking komt en dan die zelfde lijsten nog eens invullen met je mede huurder erbij.
Appeltaartmetrozijn schreef:
01-03-2019 07:37
Naast die 1000 euro krijg je in Nederland behoorlijk toeslagen. Je kunt het invullen op mijntoeslagen en dan zul je zien dat het prima kan.
Ik verdien ook ongeveer 1000 euro met 2 kinderen, alleenstaand en doe dat veel liever dan de bijstand, al is het best wel eens pittig.
Alimentatie heb ik niet.

Ook ik heb urgentie gekregen, het kan dus wel. Huizen bij de woningbouw worden verdeeld naar inkomen. Wordt daar sowieso lid van, dan kun je zien voor wat voor soort huis je in aanmerking komt.
Waarschijnlijk een huurhuis tot 700 euro, omdat je dan huursubsidie krijgt. Nooit boven die grens gaan huren! Ook niet met je mede huurder, want dan heb je dus kans dat je later in een groot huis zit zonder huursubsudie en iedere maand 750 euro neer kunt leggen.

Ik heb geluk gehad, net huis met tuintje en 3 slaapkamers :-)
Tot 700€ kun je vergeten, TO zal wegens passend toewijzen maximaal tot ongeveer 651 kunnen huren, en corporaties zijn er niet happig op om aan die bovengrens te gaan zitten met zo’n laag inkomen, als je wat meer gaat verdienen en geen of minder huurtoeslag krijgt dan is 650 moeilijker op te brengen dan 550. Maar goed, dat zal ook afhangen van het woningaanbod in je regio. Hier is voldoende rond de 550 te krijgen (als je wachtjaren of urgentie hebt dan toch).
Als ik jou was zou ik mezelf niet afhankelijk willen maken van een ander. Als het misloopt zit jij in de problemen. Ga voor een woning die je in je eentje kunt huren en betalen.

Je hebt immers dan al ook een ex om rekening mee te houden, waarvan je misschien ook nog alimentatie krijgt. Ga weg bij je vriend en zorg dat je de rest van je leven op eigen benen kunt staan.

Succes!
Hoe bedoel je dat je samen een grotere woning kunt betreden dan apart?
S-Groot schreef:
01-03-2019 09:04
Hoe bedoel je dat je samen een grotere woning kunt betreden dan apart?
Meer personen = meer kamers.
Don't compare yourself to others. You've got no chance.
Week 25 van de Extremely Demotivational Calendar
Solomio schreef:
01-03-2019 09:12
Meer personen = meer kamers.

Ja maar dan waarschijnlijk ook duurder en het gaat alleen op het inkomen van TO (want huisgenoot mag geen medehuurder worden van TO), dus hoe gaat ze dan aan die grotere woning komen? En hoe gaat TO de huurprijs betalen als huisgenoot vertrekt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven