Hyves versus Facebook

26-09-2010 17:33 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een forumvriendin van mij, (waar ik op dit moment logeer) heeft net een Hyves aangemaakt..



En we snappen er helemaal niks van



Overal reclame, dan plingt er iets, dan staat er opeens "hoeveel vrouwen kun je zoenen in een minuut"



Kan iemand ons uitleggen wat het voordeel is van Hyves over Facebook?

Hyves/ faceboek

Totaal aantal stemmen: 31

Hyves is stom (42%)
Facebook is stom (19%)
Stuur Bi een Big (39%)
Alle reacties Link kopieren
quote:Bianca40 schreef op 26 september 2010 @ 17:59:

Ze zijn alweer geretourneerd naar het eiland van Luun hoor!!

Maf wijf!!
Ik heb het beide. Er is op hyves idd meer reclame te zien, maar niet meer dan bijvoorbeeld hier op Viva. Wat jij zegt in je OP herken ik dus niet.

Facebook vind ik fijner, overzichtelijker en oogt ook wat meer volwassen. Ik haat die stomme achtergrondjes op Hyves en die heb ik ook altijd uitgeschakeld staan.

Maar ik heb nu eenmaal vrienden die wel hyves hebben en geen FB. Daarom blijf ik hyves nog maar even aanhouden.

Overigens wordt het gebruik van beide pas echt leuk als je zo boven de 50 vrienden uitkomt die ook actief zijn. Als je dan zelf ook wat actief bent (op allerlei knopjes drukken en zelf ook berichten achterlaten) wordt het een gezellige boel.



Maar heb je nu nog ergens moeite mee dan, op Hyves?
Alle reacties Link kopieren
quote:Bianca40 schreef op 26 september 2010 @ 18:04:

Ze zijn alweer geretourneerd naar het eiland van Luun hoor!!

[afbeelding]



Arme beesies



Ik heb er geen woorden voor
quote:Ananya schreef op 26 september 2010 @ 18:06:

[...]





Arme beesies



Ik heb er geen woorden voor Motto-jatterT !
Alle reacties Link kopieren
quote:scroppino schreef op 26 september 2010 @ 17:45:

Hyves heeft geen voordelen. Hyves is voor puberende tieners en Facebook voor een oudere, serieuzere doelgroep.Ik ben het hier helemaal mee eens
Alle reacties Link kopieren
Mischien moet ik er wat meer tijd aan besteden @ Rary, maar ik vind FB dus ook een stuk fijner werken, en FB is veel overzichtelijker..

FB snapte ik ook meteen, Hyves dus niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap FB nooit zo, alleen als ik spelletjes doe... hyves heb ik gewoon al heel lang dus dat is een automatisme.
Alle reacties Link kopieren
Facebook!



Hyves zit gewoon zo ingewikkeld in elkaar, ik snap het niet helemaal. Het voordeel van Hyves zijn dan weer de smileys vind ik, dat heeft Facebook niet en dat mis ik vaak..



quote:Ananya schreef op 26 september 2010 @ 18:10:

maar ik vind FB dus ook een stuk fijner werken, en FB is veel overzichtelijker...Edit: dat dus
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog steeds geen argument gehoord welke voordelen Hyves over Facebook heeft?



Dus we zijn het eens Facebook rules
Alle reacties Link kopieren
Ik weet wel een voordeel: op Hyves komt geen bericht van "Jantje heeft Pietje een bericht gestuurd." Kortom: je profiel is wel open, maar het wordt niet over het www geschreeuwd . Kan natuurlijk ook schijnveiligheid zijn, maar ik ben er niet altijd even enthousiast over dat op Facebook alle reacties, relatieveranderingen, woonplaatsveranderingen etc. gelijk rondgeroepen worden. Maar ach, Facebook is ook leuk.
verkeerd begrepen...
Alle reacties Link kopieren
hyves snap ik nog wel , maar ik heb dit weekeind een facebook account aan gemaakt maar ik begrijp er geen jota van
Alle reacties Link kopieren
Hyves is voor kleuters, FB niet. Simple as that.



Verder heb ik veel al 5 jaar contact met vrienden in het buitenland via FB en niet via Hyves.



Inderdaad zijn alleen besloten groepen op Hyves wat makkelijker (of ik het het nog niet ontdekt op FB) maar dat is ook het enige voordeel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Scuba schreef op 26 september 2010 @ 19:24:

Hyves is voor kleuters, FB niet. Simple as that.



Verder heb ik veel al 5 jaar contact met vrienden in het buitenland via FB en niet via Hyves.



Inderdaad zijn alleen besloten groepen op Hyves wat makkelijker (of ik het het nog niet ontdekt op FB) maar dat is ook het enige voordeel.





Het kan wel via FB, kijk maar naar de Boerderettes..



En eens..
Alle reacties Link kopieren
quote:Ananya schreef op 26 september 2010 @ 19:28:

[...]





Het kan wel via FB, kijk maar naar de Boerderettes..



En eens..



Vertel, vertel hoe dan? Want dan ben ik straks tenminste helemaal van dat stomme Hyves af :-)



Oh en ik ken de boerderettes dus niet
Alle reacties Link kopieren
Ik zie weinig verschil, op de lay-out na. Wat ik vervelend vind op FB is dat Truus en Kees opeens al hun mededelingen in het engels gaan doen, omdat FB zo internationaal is. (Dus niet vanwege ladingen buitenlandse vrienden.) Ook mis ik de smileys en vind ik de startpagina onoverzichtelijk. Ik heb nu bijv bovenaan een bericht van 19 uur geleden, en daaronder weer iets van een uurtje terug. De logica van deze volgorde ontgaat mij volkomen!

Ook raar vind ik dat ik te zien krijg bij wat mijn vrienden bij mensen krabbelen die ik niet eens ken en al die updates van hun status bij de diverse spelletjes. heb al heel wat geblokkeerd, maar het blijft boven komen.



Op hyves is het weer irritant dat als ik iemand blokkeer, maar één van mijn andere vrienden reageert op die geblokkeerde persoon, ik toch de irritante www's te zien krijg.



Maar verder vind ik het allebei wel leuk hoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:Scuba schreef op 26 september 2010 @ 19:46:

[...]





Vertel, vertel hoe dan? Want dan ben ik straks tenminste helemaal van dat stomme Hyves af :-)



Oh en ik ken de boerderettes dus niet Vraag maar op het Farmville topic op entertaiment....hey ik ben erg Digibeet
Alle reacties Link kopieren
Er is 1 voordeel van Hyves boven Facebook. Hyves kun je ook in China gebruiken, Facebook niet. Facebook is in China afgeschermd/geblokt door de "autoriteiten". Hyves kennen ze niet in China.



Zelf ben ik ook meer een fan van Facebook.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze allebei vanwege FV.

Op hyves kan ik makkelijk foto's zetten en op FB niet, lukt me totaal niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:scroppino schreef op 26 september 2010 @ 17:45:

Hyves heeft geen voordelen. Hyves is voor puberende tieners en Facebook voor een oudere, serieuzere doelgroep.Nah dat vind ik niet. Het komt allebei op hetzelfde neer alleen Facebook is internationaal. Op Facebook zie je álle berichten van iedereen, zelfs alle updates van Farmville. Ook niet echt bijster serieus in mij ogen.
quote:Ed123 schreef op 30 september 2010 @ 15:19:

[...]





Nah dat vind ik niet. Het komt allebei op hetzelfde neer alleen Facebook is internationaal. Op Facebook zie je álle berichten van iedereen, zelfs alle updates van Farmville. Ook niet echt bijster serieus in mij ogen.



Dit kan je instellen hoor



En de Boerderie is heeeeel serieus hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven