ideeën voor quizavond familiedag

01-11-2009 12:38 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een paar maanden hebben wij een familiedag met ca 20 volwassenen met . Nu leek het me leuk om een quizavond te organiseren. Wie heeft er leuke ideeën?



Ik heb al:

- gewone multiple choice quizvragen

- hints

- wie is het? ( 20 foto's van bekende mensen en dan laten raden wie het zijn)



Alvast bedankt!
Huur een quizmaster in!

Bv quizshop.nl
Alle reacties Link kopieren
Verzamel een aantal muziekintro's en laat je familie raden welk nummer en welke artiest het is.
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vorig jaar een familiedag gehad in het thema van tv met als programma's:

- weekendmiljonairs (compleet met gedownloade tunes voor de gein)

- de lama's (het moordspel)

- studio sport (bijv zaklopen)

- en gouwe ouwe tunes laten raden, deed het keigoed bij de oudere garde. Op internet kun je allemaal die tunes terugvinden zoals bonanza, dallas, dynastie, swiebertje, prijs je rijk etc etc



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Een collega van mij had het over een popquiz die ze hadden gedaan tijdens een familieweekend. Had ze op internet gekocht en kostte iets van 50 euro.



Als je niks kan vinden op google dan kan ik morgen wel even vragen aan haar waar ze dat gekocht had.
Alle reacties Link kopieren
- Geluidsfragmenten van liedjes/ tv- tunes?

- Familietypische vragen: "Wie liet in 1964 de hoed van ome Dirk in de vaart vallen?"

- Pictionary

- (Home)video fragmenten

- Triviant met in plaats van de standaard thema's kleuren ook wat familie eigen thema's (kleinkinderen, opa&oma's tijd, etc) Wel veel werk!



Veel plezier
Alle reacties Link kopieren
Iets van de lama's

bv alleen vragen stellen aan elkaar, bv

Hoe gaat het met je?

hoezo, zie ik er niet goed uit dan?

Heb ik dat gezegd?

heb je een spraakstoornis ofzo?

Nee , praat ik met consumptie dan?

Heb je knoflook gegeten?

Stink ik uit mijnmond.

En dan weet ik niet meer dus ik af.



Lekker duidelijk he?



Of een dier terugbrengen naar de winkel,waarvan jijzelf niet weet wat het is, maar publiek wel. Door gesprek met verkoper moet jij erachter zien te komen wat voor dier het is.



Kijk op youtube bij lama's. Het is heel erg leuk om te doen.
Als je ze in groepjes verdeelt dan is het misschien leuk om een paar van die hersenkrakers te doen, waar ze echt even over na moeten denken met z'n allen. Zo één als:





Richard is een vreemde leugenaar. Op zes dagen van de week liegt hij, maar op de zevende dag spreekt hij altijd de waarheid. De volgende uitspraken deed hij op drie opeenvolgende dagen:

Dag 1: "Ik lieg op maandag en dinsdag."

Dag 2: "Vandaag is het donderdag, zaterdag of zondag."

Dag 3: "Ik lieg op woensdag en vrijdag."



De Vraag: Op welke dag spreekt Richard de waarheid?





en/of:



Een reiziger, op weg naar Eindhoven, komt bij een splitsing waar hij zowel links als rechts af kan slaan. Hij weet dat slechts één van de twee wegen naar Eindhoven leidt, maar helaas weet hij niet welke. Gelukkig ziet hij twee tweeling-broers bij de splitsing staan, en hij besluit hen de weg te vragen.



De reiziger weet dat één van de broers altijd de waarheid zegt, en dat de andere altijd liegt. Maar hij weet helaas niet welke van de twee altijd de waarheid vertelt en welke niet.



De Vraag: Hoe kan de reiziger er achter komen welke weg naar Eindhoven leidt door slechts één vraag te stellen?



en/of:



De heren Hollander, Engels, Schilder en Schrijver zijn alle vier docenten aan dezelfde middelbare school. Elke docent geeft les in twee verschillende vakken. Verder geldt:

Drie docenten geven Nederlandse les

Er is maar één docent wiskunde

Er zijn twee docenten scheikunde

Twee docenten, Simon en de heer Engels, geven geschiedenisles

Peter geeft geen Nederlandse les

Stefan is leraar scheikunde

De heer Hollander doceert geen enkel vak dat door Karel of de heer Schilder wordt gedoceerd.

De Vraag: Wat is de volledige naam van elke docent en in welke twee vakken geeft hij les?
Alle reacties Link kopieren
Da's een leuke Mariss
Alle reacties Link kopieren
Wel handig als je ff stiekem de antwoorden mailt Maris, er zijn nl heel erg moeilijke bij (ik ken ze zijn superleuk)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben pas een 'Ik hou van Holland' quiz gedaan, maar dan 'Ik hou van *familienaam*'. Vragen over familiedingen, gebeurtenissen, vage familiebanden etc. Was echt superleuk! Ik heb de rondes uit het tvprogramma opgezocht op internet en daar vragen bij bedacht.

Zoals de rijtjesronde, omschrijven van bekende personen, na elke ronde de muziekvraag, etc.



Was een succes!
Alle reacties Link kopieren
AARGH!

Weet die van Eindhoven niet meer.

Ik kom er echt niet meer achter.

Maris please???

KOM TRUG!!
Het spel Party & Co kopen/lenen. Kan in groepsverband gespeeld worden met onderdelen als triviant, pictionary, uitbeelden e.d.
Alle reacties Link kopieren
zjena je moet aan de een vragen of zijn broer...... ;)
Alle reacties Link kopieren
Nysse....DAT DEEL WEET IK!



Delete hem en geef me alsjblieft deel 2!!

Ik wor gek!
Alle reacties Link kopieren
Welke kant zou je broer me opsturen om naar Eindhoven te komen. Je wacht het antwoord af, en gaat de andere kant op.



Hvm
Alle reacties Link kopieren
Maar misschien heb je het aan de nietliegende broer verteld. FF denken.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja!!!

Hym, ik snappum weer.



Mijn eeuwige dank zal groot zijn.
Zjena en de rest: ik heb ze van deze site gehaald, daar staan ook de antwoorden.
Alle reacties Link kopieren
Dankje Mariss!
Alle reacties Link kopieren
Wow! Wat een reacties! Bedankt.

Ga gauw kijken en samenstellen. Wordt vast een leuke quiz.

Thanks!
Alle reacties Link kopieren
Denk idd dat dingen over je familie ook wel echt leuk zijn. Al is het maar het favoriete tv programma of het lievelings eten van...
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven