Ik ben een WATJE!

12-09-2010 01:28 18 berichten
Ik moest nog even wat dingen doen, dus zit hier nu "lekker" te werken nu de rest van de bewoners van dit huis op één oor liggen. Ik doe dit wel vaker, maar ik zit gewoon niet lekker.

Bij elk raar/kraak/onverklaarbaar/nooit eerder gehoord geluidje zit ik rechtop. Inbrekers? Zucht.

(de laatste tijd is er een ware inbraakgolf in de buurt, dus er gelden verzachtende omstandigheden voor mijn gedrag). Maar goed, dit is niet iets van de laatste tijd. Dit is van altijd. Bijna 30, en nog een mietje wat betreft "alleen" thuis zijn.

Wie ook, en wat doe je er aan? Help, want binnenkort gaat man weer een weekendje weg en ben ik dus alleen.

By the way, ik nestel mij nu in het opgewarmde bed dus reacties zie ik morgen pas!
Mijn man is een weekendje met zijn vrienden weg en eind van de middag sloeg opeens de compressor in de garage aan (=klereherrie). Ik schrok me wezenloos. Geen idee hoe het kon, heb de stekker er maar uitgetrokken.

Ik heb twee poezen aan wie ik rare huisgeluiden kan wijten, dat scheelt echt veel. Voordat we poezen hadden was ik veel 'banger' voor geluidjes. Heb overigens jaren op mezelf gewoond, dus dat maakt niets uit.
Alle reacties Link kopieren
Deuren op slot, ramen goed gesloten en genieten van het grote bed alleen waar je eens lekker diagonaal in kan slapen. Meer tips heb ik niet. Behalve eventueel een telefoon naast je bed.

Dan kun je namelijk wel wat geluidjes of grotere geluiden horen, maar weet je dat het gewoon echt lawaai maakt als er ramen ingeslagen moeten worden.

En als er dan een raam wordt ingeslagen heb jij de politie gebeld voordat die door is (ik ga er vanuit dat je dubbelglas hebt).

Laatste tip dan; Als je de politie moet bellen, zeg dan "vechtpartij/messen" nee ik zie niets, want ik ben verstopt onder mijn bed, kom snel ipv inbraak. Dan zijn ze er namelijk sneller. (tip die ik zelf van de politie kreeg, en achteraf kun je zeggen dat je dácht dat ze met messen een vechtpartij hadden).
anoniem_69734 wijzigde dit bericht op 12-09-2010 01:44
Reden: moeilijk typen op dit tijdstip
% gewijzigd
Ik heb de gietijzeren poffertjespan onder mijn bed liggen... dus ik heb verder geen goeie tips.
Een gietijzeren poffertjespan echt geweldig!

En dan zeggen de verkrachters "Twee porties, met boter en poedersuiker en snel!". Heb je dat wel in huis?

Moet eerlijk zeggen dat ik vroeger ook zo'n pan had, maar nu hebben we stadsverwarming en heb dus al heel lang geen poffertjes meer gegeten.

Sjeezis, wat is eigenlijk erger, al tien jaar geen poffertjes of een inbreker? Ik denk dat ik morgen ergens poffertjes ga halen, ik heb ze gewoon nodig.
Ik heb het ook. Sowieso dus alle ramen en deuren aaaltijd dicht. Nu logeer ik tijdelijk bij vrienden die op vakantie zijn. En zij hebben hun keukenraam altijd open voor de kat, zodat die naar binnen en naar buiten kan. Dat raam heb ik dus toch maar dicht gedaan. Anders doe ik geen oog dicht. Gelukkig is kat zo blij met mijn aandacht, dat ze niet eens meer naar buiten wil (en voorheen altijd wel). Dus dat zit goed...
en wat doe je er aan?

Ik woon alleen met mijn 3 kids, geen man in huis. Maar wel....... haha, een mini hondje!

Als verdediging heb je er tuurlijk niets aan, maar bij gestommel aan de deur of in huis slaat ie wel aan! Dat schrikt dieven al af, en je bent zelf gewaarschuwd.

Bij mijn moeder is ooit ingebroken. Tegen haar zeiden ze toen 'De beste manier om dieven weg te houden is veel verlichting bij je huis ( zo'n lamp die aangaat als er volk loopt) en een hond, hoe klein ook.' Dieven willen niet de aandacht trekken, uiteraard. En dat doen ze bij bovengenoemde maatregelen wel.
Ik heb ooit bij de aldi een inbraakbeveiliging gekocht met bewegingsdetector. Die was geloof ik iets van ¤ 15,- en werkte heel goed. Ik woonde eerst in een achterbuurt met alleen maar tuig en daar voelde ik me erg veilig, want als er iets gebeurde dan stond de hele buurt buiten. Nu woon ik in een nette buurt en heb het eerste jaar echt niet kunnen slapen, omdat hier in de wijk constant werd ingebroken. Dat alarm gaf mij mijn rust
Telefoon naast je bed. Wij hebben een grote hond. Als je ramen op de benedenverdieping hebt, goede sloten erop zetten. Deur aan de binnenkant op slot.

Als je gewoon van je gevoel af wil, omdat het niet reëel is, dan heb ik nog wel iets veel stommers voor je: ik vind het eng om bijvoorbeeld naar het zesde zintuig te kijken als ik alleen thuis ben en zeker als man nachtdienst heeft. Dan ben ik het eerste uur ook op mijn hoede. Slaat werkelijk nergens op. En dan maar niet te spreken over sommige documentaires op discovery. Daar begin ik al helemaal niet aan. Ik word vanzelf moe van mijn loze gedachtens. Misschien wat ontspannings/ademhalingsoefeningen doen? Afleiding in wat leuks zoeken?
Buitenverlichting op 'n sensor die automatisch aangaat vanaf dat 't gaat schemeren tot het weer licht wordt.

Een hoge heg en hek wat af te sluiten is.

Als jouw huis lastiger toegankelijk is dan dat van je buren, kiezen ze volgens mij toch voor 't gemak.
quote:nike schreef op 12 september 2010 @ 08:55:

Telefoon naast je bed. Wij hebben een grote hond. Als je ramen op de benedenverdieping hebt, goede sloten erop zetten. Deur aan de binnenkant op slot.

Als je gewoon van je gevoel af wil, omdat het niet reëel is, dan heb ik nog wel iets veel stommers voor je: ik vind het eng om bijvoorbeeld naar het zesde zintuig te kijken als ik alleen thuis ben en zeker als man nachtdienst heeft. Dan ben ik het eerste uur ook op mijn hoede. Slaat werkelijk nergens op. En dan maar niet te spreken over sommige documentaires op discovery. Daar begin ik al helemaal niet aan. Ik word vanzelf moe van mijn loze gedachtens. Misschien wat ontspannings/ademhalingsoefeningen doen? Afleiding in wat leuks zoeken?

Dat wat zei zegt ja.

Nou zal ik m dan nog mooier maken?

Toen ik laatst midden in de nacht wegens oorverdovend gesnurk naar de donkere zolder toog om daar te gaan pitten, heb ik eerst achter de knieschotten gekeken met een lamp om te kijken of daar niet de 2 ontsnapte TBS-ers zaten die eerder die dag op het nieuws waren.
Als je geen vluchtweg achterom hebt, is je huis minder interessant.
Heb een bouvier*(groot en een watje) en een teckel(klein en dapper),en een honkbalknuppel naast me bed..

Vroeger had ik mijn hele hut vol rolluiken en als (ex)manlief in de nacht zat,sliep ik op de bank,of ging met kids en vee naar mijn ouders..

Nu ben ik gescheiden,en vergeet soms de achterdeur op slot te doen..
Oh ik herken dat gevoel ook zo .. wij wonen op een bovenverdieping... toen ik laatst eens een nachtje alleen hier sliep , werd er aangebeld rond een uur of 4 ... ik zat réchtop in bed , hartkloppingen je kent het wel haha...

Laatst heeft mijn vriend de deur een x per ongeluk open laten staan , hij maakt dan al wel contact met het slot maar 1 duwtje en je kon zo naar binnen lopen ... dus nu check ik dat áltijd... Zowiezo doe ik het licht beneden ook aan om te kijken of daar die vent van scream niet staat ..... daar heb ik al jaren de bibbers voor !
Ik ben ook vaak ergens bang voor en ik weet niet eens precies waarvoor. Vaak heb ik dat ook als ik een film heb gekeken daarom kijk ik dat nu niet meer als ik weet dat man een paar dagen weg is.

Ik heb ook van die overbuuren die altijd alles in de gaten houden. Soms heel vervelend maar het geeft ook wel eens een velig gevoel (ookal kijken ze natuurlijk niet altijd).
Ik ben ook zo'n schijterd!

Als ik alleen thuis ben durf ik de deur niet open te maken als de bel gaat..en opsporing verzocht kijk ik niet meer. Werd echt bang van al die thuisovervallen e.d.
Blij dat het herkenbaar is voor sommigen.

Ik had laatst ook zo'n avondje. Zit ik ook helemaal verdiept in mijn werk rond 23.30 uur, begint de senseo ineens te pruttelen. Ik schrok me werkelijk de pleuris. Daar heb ik dan de rest van de avond echt last van in de vorm van dat ik nog meer op let op vreemde geluidjes.

Voordat ik mijn zoontje kreeg, sliep ik nog bij mijn ouders als mijn man weg was (één keer per jaar vriendenweekend). Ik heb het geprobeerd hoor, maar het resulteerde in het feit dat ik gewoon niet sliep. En de vraag aan mijn man of hij écht niet op zondag al thuis kon komen zodat ik maandag niet brak op het werk aan kwam. Nu doe ik dit al twee jaar niet meer, maar het voelt nog steeds niet prettig alleen thuis te zijn.
Wie stond er 's nachts om 4 uur aan de deur summerdee? je maakt me nieuwsgierig.

Ik ben trouwens ook zo'n schijterd hoor. Ik hoor alles, tot ik slaap want dan kan je een bom afsteken en wordt ik nog niet wakker, haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven