Ik hou van eeehh ... hobby's??

26-10-2010 20:40 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik vraag me af wat voor hobby's jullie hebben, aangezien ik me als ik alleen ben en mezelf even moet vermaken nogal snel verveel. Vaak ga ik dan piekeren over dingen, en daar schiet ik niet zo veel mee op. Of ik zit veel op internet, maar dat geeft me niet echt een voldaan gevoel.

Wat doen jullie graag in je vrijetijd? En waar vrolijk je jezelf mee op?
Breien schijnt weer helemaal hip te worden!
lezen

schilderen

kaarten freubelen

ik heb nog ergens een restje origami

huishaten (geen hobby dood wel de tijd)

wandelen

ook in combi met fotograferen en vogels / natuur kijken

slapen

hardlopen

zwemmen

bloem/herfst/kers/zomaar-stukjes maken

en als mijn vriend er is en we hebben beide niets te doen dan weet ik nog wel wat om de tijd door te komen

ow ja vergeten: breien
Ik kijk films, series, documentaires. Ik zit veel op internet, forums, mails, hyves en facebook. Lezen, boeken en tijdschriften. Breien doe ik ook en ik vind het heerlijk om kookboeken door te bladeren en in het weekend uitgebreid te koken of te bakken.

Misschien vind je het leuk om een cursus te volgen?? Iets van een taalcursus of iets creatiefs??
Huishaten?

Ja, ik haat mijn huis soms ook, maar dat doodt de tijd niet echt, toch?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Neem een boerderie
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
ik zit met hetzelfde.

Heb ineens weer een legere agenda (gedumpt) en wil mn dagen en avonden goed vullen.

Savonds is het toch vaak languit op de bank nu...tis donker en koud en brrr

toch zit ik te denken om weer meer te lezen, mn half affe knutselprojecten af te maken (heb nog een dienblad liggen halfvol met stukjes tegel die nog volgeplakt en afgesmeerd moet worden)

aquarobics op een avond zit ik ook te denken.

Ik heb nog een studie liggen waar ik al een half jaar niet meer naar omgekeken heb....

Tot nu toe blijft het nog bij denken
Ik ontwerp en maak wel heel veel kleding maar kan niet breien (misschien nog iets om te leren mocht ik mij ooit vervelen), verder (open water) zwemmen, hardlopen, lezen, doelloos op internet rondsurfen (twitter, facebook, viva forum), mij vrijwillig tegen de organisatie van een aantal evenementen aan bemoeien, nieuwe evenementen bedenken en tot uitvoering brengen.... en ik heb ook nog een kind die af en toe wat aandacht wil. Mij vervelen heb ik echt al jaren niet gedaan.
Ben met een naaicursus gestart. Heerlijk dat gemuts!
ik mis nog:

vrijwilligerswerk

uitgebreid koken
Lezen, lezen, lezen, dat sowieso overal en altijd.

Verder veel echte brieven/kaarten schrijven naar vrienden en familie, is hartstikke leuk (en als je echt los wilt gaan, kijk je eens bij postcrossing, heb je er gelijk een leuke hobby bij)

Koken en bakken, ook heerlijk.

Skaten of wandelen als het mooi weer is.
quote:Broedkippetje schreef op 26 oktober 2010 @ 20:47:

Huishaten?

Ja, ik haat mijn huis soms ook, maar dat doodt de tijd niet echt, toch?

K weet niet wat voor huis jij heb maar hier is altijd wel wat te doen.

Koken / taart bakken / koekjes bakken
quote:Maja82 schreef op 26 oktober 2010 @ 20:51:

[...]

K weet niet wat voor huis jij heb maar hier is altijd wel wat te doen.

Ehhh.

Ja.

Grappige woordspeling, hoor.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
binnenshuis:

tv-series op dvd kijken

internetten

foto's bewerken (fotografie zelf kan ook binnen, maar doe ik bij voorkeur buiten)

lezen
haha, huishaten??

Ja ..nou, breien lijkt me niet echt iets voor mij.

Schoonmoeder komt een paar keer per jaar van die leuke sokken voor d'r zoon brengen.....

Ik zie mezelf nog niet echt op de bank zitten.

Maar een cursus is misschien wel leuk, maar wat voor cursus?
quote:borderwalk schreef op 26 oktober 2010 @ 20:50:

ik mis nog:

vrijwilligerswerk

Ja, natuurlijk, dat kost me ook minstens een avond per week en een dag in het weekend per maand!
Zal ik de vraag even omdraaien.

Hoe kom jij in vredesnaam aan zoveel vrijetijd? Ik kom altijd te kort.
quote:prettywoman27 schreef op 26 oktober 2010 @ 20:56:

Maar een cursus is misschien wel leuk, maar wat voor cursus?www.openuniversiteit.nl

www.volksuniversiteit.nl

www.buurthuisbijjouwindebuurt.nl
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Er zitten al wel wat leuke dingetjes tussen, het ontbreekt me ook echt aan inspiratie volgens mij.
Heb je eerder (als kind) wel een sport gedaan die je leuk vond?

Of geknutseld oid.
Haha, nou zoveel vrijetijd heb ik nou ook weer niet, maar ik kan me op een vrije zondag soms al erg vervelen.
Erg veel forummen (lezen dus), studie, lezen, en sinds een paar dagen heb ik mijn gitaar weer ontdekt. Overdag wandelen of fietsen, en er is vaak wel een reden om even naar de stad te gaan. Huishaten en kinderen vullen ook zat tijd
quote:prettywoman27 schreef op 26 oktober 2010 @ 21:01:

Haha, nou zoveel vrijetijd heb ik nou ook weer niet, maar ik kan me op een vrije zondag soms al erg vervelen.Dan lijkt me een rondje wandelen een prettige oplossing (maar da's mijn idee)
Ja precies Biebelien, het blijft bij mij ook bij denken, en dan is mijn vrijetijd om, heb ik niks leuks gedaan, en dan moet ik weer

aan het werk.
zelf sieraden maken (super simpel: haal een berg tangetjes, draad, ketting, slotjes, haakjes en ringetjes, hangertjes en kraaltjes bij de hobbywinkel of kralenzaak en bedenk wat je graag als sieraden draagt en ga aan de slag) zelf kaarten maken, borduren, boeken lezen, muziek luisteren en als je iets geestdodend wil doen haal je een paar dvd boxen van je favoriete serie en hups met je bips op de bank.

Lekker mutsen hoor. Hoe kom je aan zulke vrije tijd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven