Ik zoek een hobby
woensdag 21 april 2010 om 20:52
Ik ken helaas nog steeds erg weinig mensen in mijn woonplaats en ik wil graag wat gaan doen. Helaas kan ik zo gauw niks verzinnen wát ik dan zou kunnen gaan doen. Ik zit alleen maar thuis te forummen (hoe leuk ook) en te gamen maar iets buitenshuis doen is ook leuk.
Zoals de titel dus al zegt, ik zoek een hobby. Graag eentje waar je wat mensen bij nodig hebt. Sportief ben ik niet.
Welke hobby heb jij? Wat vind je leuk om in je vrije tijd te doen? En waarom?
Ik hoor graag van jullie!
Zoals de titel dus al zegt, ik zoek een hobby. Graag eentje waar je wat mensen bij nodig hebt. Sportief ben ik niet.
Welke hobby heb jij? Wat vind je leuk om in je vrije tijd te doen? En waarom?
Ik hoor graag van jullie!
woensdag 21 april 2010 om 20:58
woensdag 21 april 2010 om 20:59
Hobbies zijn voor mij dingen waar ik echt ' in moet groeien". Van die activiteiten waar ik niets aan vind, totdat ik ze ga doen! Tennisles leek me niets, maar uiteindelijk heb ik het toch ooit gedaan en kreeg ik via daar een leuk clubje. Zelfde gold voor een avondstudie, al is studeren misschien geen ontspanning voor iemand. Ooit - die blauwe maandag- heb ik vrijwilligerswerk gedaan, maar daar moet je een type voor zijn. Je leert veel mensen kennen, maar misschien niet direct je hartsvriendinnen, omdat je vooral ouderen leert kennen.
Als je niet sportief bent, zou ik kiezen voor:
1. een kookclub, wijnclub, taartenclub.....
2. intellectuele club ( boeken, poezie)
3. een leuke avondcursus open universiteit / volksuni/ etc ( webdesign, computers, games)
4. maatschappelijke betrokkenheid: buurthuis, vrijwilligerswerk, jeugdhonk...
Als je niet sportief bent, zou ik kiezen voor:
1. een kookclub, wijnclub, taartenclub.....
2. intellectuele club ( boeken, poezie)
3. een leuke avondcursus open universiteit / volksuni/ etc ( webdesign, computers, games)
4. maatschappelijke betrokkenheid: buurthuis, vrijwilligerswerk, jeugdhonk...
woensdag 21 april 2010 om 21:01
outdoor-hobby's (vrijwilligerswerk, niet alledaags):
http://www.vrienden-archeon.nl/content/view/13/45/
www.spnf.net (misschien iets te ver weg)
www.spnf.net (misschien iets te ver weg)
woensdag 21 april 2010 om 21:01
quote:Jody schreef op 21 april 2010 @ 21:00:
Zoek een fotografieclubje, kookclub of, ook heel hip anno 2010, een haak-/breigroepje.
Of kijk eens bij iets als een volksuniversiteit voor een leuke cursus en ontmoet zo mensen met dezelfde interesses.Echt waar? Lollig. Ik leerde van mijn oma vroeger mijn eigen onderbroeken breien voor je-weet-maar-nooit. Nooit geweten dat dit nog eens hip zou worden....
Zoek een fotografieclubje, kookclub of, ook heel hip anno 2010, een haak-/breigroepje.
Of kijk eens bij iets als een volksuniversiteit voor een leuke cursus en ontmoet zo mensen met dezelfde interesses.Echt waar? Lollig. Ik leerde van mijn oma vroeger mijn eigen onderbroeken breien voor je-weet-maar-nooit. Nooit geweten dat dit nog eens hip zou worden....
woensdag 21 april 2010 om 21:03
woensdag 21 april 2010 om 21:05
quote:iris1969 schreef op 21 april 2010 @ 20:58:
Volgens mij vind je geen hobby als je het zoekt, maar vindt de hobby jou .
Ik heb van mijn hobby (omgaan met dieren) gedeeltelijk mijn werk gemaakt en volgens mij is een hobby pas echt blijvend als je echt iets doet wat je een goed gevoel geeft of wat je totaal in een andere wereld laat belanden.
Dat lijkt me wel wat. Ik heb een saaie kantoorbaan bij een ministerie. Het mag best aktief zijn, gaan er misschien nog wat kilootjes af ook.
Alleen zit er hier bij mijn weten geen asiel. Ik weet dat je dit doet, en dat trekt me wel. Kan met katten en honden overweg, én met mensen. Scheelt ook.
Volgens mij vind je geen hobby als je het zoekt, maar vindt de hobby jou .
Ik heb van mijn hobby (omgaan met dieren) gedeeltelijk mijn werk gemaakt en volgens mij is een hobby pas echt blijvend als je echt iets doet wat je een goed gevoel geeft of wat je totaal in een andere wereld laat belanden.
Dat lijkt me wel wat. Ik heb een saaie kantoorbaan bij een ministerie. Het mag best aktief zijn, gaan er misschien nog wat kilootjes af ook.
Alleen zit er hier bij mijn weten geen asiel. Ik weet dat je dit doet, en dat trekt me wel. Kan met katten en honden overweg, én met mensen. Scheelt ook.
woensdag 21 april 2010 om 21:08
quote:nostradame schreef op 21 april 2010 @ 21:01:
www.spnf.net (misschien iets te ver weg)Wat knap dat je nou precies twee dingen uitzoekt waar ik zéér in geinteresseerd ben, alleen het is echt een teringeind weg en ik heb geen rijbewijs.
www.spnf.net (misschien iets te ver weg)Wat knap dat je nou precies twee dingen uitzoekt waar ik zéér in geinteresseerd ben, alleen het is echt een teringeind weg en ik heb geen rijbewijs.
woensdag 21 april 2010 om 21:10
Misschien vind je het leuk om vrijwilliger te worden bij de reddingsbrigade of de KNRM? Lekker actief, buiten en je krijgt er veel cursussen.
of geocachen? http://www.geocaching.nl/index/
of geocachen? http://www.geocaching.nl/index/
woensdag 21 april 2010 om 21:10
woensdag 21 april 2010 om 21:11
quote:Ratteke schreef op 21 april 2010 @ 21:08:
[...]
Wat knap dat je nou precies twee dingen uitzoekt waar ik zéér in geinteresseerd ben, alleen het is echt een teringeind weg en ik heb geen rijbewijs.
Dat is leuk, maar puur geluk
Archeon valt mee vanaf Vlaardingen, maar ik weet niet hoe goed de bus- en treinverbindingen zijn en dat maakt nogal verschil natuurlijk. De mensen die ik ken die dit soort vrijwilligerswerk doen komen uit alle hoeken van Nederland en reizen er uren voor, maar die hebben allemaal een auto of een OV-studentenkaart.
[...]
Wat knap dat je nou precies twee dingen uitzoekt waar ik zéér in geinteresseerd ben, alleen het is echt een teringeind weg en ik heb geen rijbewijs.
Dat is leuk, maar puur geluk
Archeon valt mee vanaf Vlaardingen, maar ik weet niet hoe goed de bus- en treinverbindingen zijn en dat maakt nogal verschil natuurlijk. De mensen die ik ken die dit soort vrijwilligerswerk doen komen uit alle hoeken van Nederland en reizen er uren voor, maar die hebben allemaal een auto of een OV-studentenkaart.
woensdag 21 april 2010 om 21:15
Hou je niet van muziekmaken? Ik heb zoveel mensen leren kennen door mijn muziek. Maar bijv. een sportschool is inderdaad een plek waar je veel mensen kunt ontmoeten of wijkgebouw, misschien zoeken ze nog vrijwilligers voor t een of ander, of inderdaad cursussen. Bij de bibliotheken hangen ook vaak allerlei aanplakbiljetten voor allerlei dingen misschien kom je daar iets tegen. Of kijk eens op internet op de site van je gemeente misschien vind je daar iets. Je bent vast niet de enige in die plaats. Ik hoop dat je iets vind, veel succes!
woensdag 21 april 2010 om 21:17
Ik rijd al paard sinds mijn 5e. Ik ben nu 29 en heb 2 eigen paarden. Naast klassiek Engelse stijl rijd ik nu ook i.c.m. met ademhalingstechnieken, samenwerking mens-paard, endurance, klikkertraining en Spaans. Ik volg vaak samen met mijn paarden clinics en leer zo steeds meer.
Een leuke sport, veel leuke collega-ruiters, een paardenclub en regelmatige uitjes.
Beetje duur wel, maar goed. Ik zit lekker in de buitenlucht, beweeg veel, leer samenwerking en bouw een stevige band op met mijn dieren.
Een leuke sport, veel leuke collega-ruiters, een paardenclub en regelmatige uitjes.
Beetje duur wel, maar goed. Ik zit lekker in de buitenlucht, beweeg veel, leer samenwerking en bouw een stevige band op met mijn dieren.