Ik zoek een hobby

21-04-2010 20:52 141 berichten
Ik ken helaas nog steeds erg weinig mensen in mijn woonplaats en ik wil graag wat gaan doen. Helaas kan ik zo gauw niks verzinnen wát ik dan zou kunnen gaan doen. Ik zit alleen maar thuis te forummen (hoe leuk ook) en te gamen maar iets buitenshuis doen is ook leuk.

Zoals de titel dus al zegt, ik zoek een hobby. Graag eentje waar je wat mensen bij nodig hebt. Sportief ben ik niet.

Welke hobby heb jij? Wat vind je leuk om in je vrije tijd te doen? En waarom?

Ik hoor graag van jullie!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouwdekees schreef op 21 april 2010 @ 21:41:

Ik skip het naaien wel ok Je mag ook pas naaien na je trouwdag MdK!
The time is now
maar... als je sporten niet leuk vindt... geldt dat ook voor skeeleren in het park? soms zijn er toch van die leuke skate-tochten in stadsparken met mooi weer?
Tssk, ik ben gewoon niet zo goed in 'priegeldingen'. Zijn er ook cursussen waar lekker eten en terrashangen aan te pas komt? Daar ben ik denk ik heel goed in.
quote:biol schreef op 21 april 2010 @ 21:32:

[...]

Ohh lieve schat... wat vind ik dit rot om te lezen......zullen we binnenkort even lekker afspreken om te gaan winkelen in Rotterdam ofzo?? Even er uit?? Ik heb het wel druk met klussen binnenkort, maar voor jou maak ik graag tijd! Even een beetje winkelen/etalages kijken, lekker een bakkie doen ergens???

En als je zin hebt ben je ook van harte welkom bij me, ik krijg over anderhalve week de sleutel en moet een tijdje klussen, maar daarna ben ik iedere donderdag en vrijdag sowieso thuis en na de zomer heb ik verlof dus dan ben ik altijd thuis! ( en heb ik in ieder geval 2 dgn geen kind)

Strakkies lekker in het nieuwe huis in de tuin aan het water.... mag allemaal!!!

En ik ga morgen eens ff kijken wat we voor leuks in de buurt kunnen doen... potverdorie.... ik ga jou niet eenzaam laten zijn zeg!

Klussen kan ik als de beste! Ik wil je best meehelpen, verven, boren, schuren, lakken. Ik kan bijna alles maar ik blijf van het elektrisch af. Dat snap ik niet.

En trouwfoto's kijken en ijs eten bij MdK, hehehe altijd goed. Count me in!

@Saxofoontje.... ik heb vroeger op blokfluitles gezeten en dat was geen succes. Ik kan totaal geen maat houden en heb er geen gehoor voor. Je hebt gelijk dat het een uitgelezen kans is om mensen te ontmoeten van alle leeftijden en er vrienden op te doen. Maar dit gaat m niet worden. Kan ik de band niet aandoen
Ook een toondove kwartel, maar ook ik kan reteleuk klussen! Kunenn we geen klusgroepje vormen? Dat we 1 avond in de week bij een van ons drieen projectjes aan gaan pakken? Komt mijn huis ook nog eens af. Afgesloten met twee wijn en een fristie (voor babyol)
Lieve Ratteke

Ik ben aan het mozaieken geslagen. Heerlijk! Tegels kapot rammen, nog kleiner knippen met veel geweld, lijm erop, plakken en klaar! Goed voor mn agressie!

Maar goed, hier heb je niks aan want het is ni erg sociaal, wel goed om je agressie te lozen

http://www.vvvvlaardingen.nl/v_beheer/print.asp
*Volgens mij heb ik agressie in me, valt het op? *
toneelspelen bij de amateurclub in vlaardingen? gegarandeerd massa's vrienden, en if not... dan kunnen ze altijd nog acteren!!! ;)

http://www.vlaardingen.nl ... Cultuuroppodium/id_143810
quote:Sha_la schreef op 21 april 2010 @ 21:45:

maar... als je sporten niet leuk vindt... geldt dat ook voor skeeleren in het park? soms zijn er toch van die leuke skate-tochten in stadsparken met mooi weer?

Gut zeg, het nieuwerwetsche rolschaatsen... De laatste keer dat ik dat heb gedaan is nou eh wel 25 jaar geleden ofzo....

Maar dat wil niet zeggen dat ik het niet in overweging neem. Er moet nog zeker 10 kilo af en skeeleren is een goede beweging. Goed voor mijn benen.

En mijn vriend wil idd wel mee naar een tentoonstelling. Hebben we welgeteld één keer gedaan. We zijn naar het Schielandhuis in Rotterdam geweest naar een tentoonstelling over de geschiedenis van het ondergoed. 4 jaar geleden.
Alle culturele dagen in jouw stad...best leuke dingen. misschien vind jouw huismus dit ook wel leuk!!!

http://www.vlaardingen.nl ... r/Cultuurbuiten/id_143818
Hahaha... nee dat is waar.... maar die zoeken vaak ook vrijwilligers, de bar moet bemand worden, iemand moet al die arme zielen van drankjes voorzien ;) sjouwen met al die zooi die muzikanten met zich meebrengen...en anders het bestuur bij een of andere vereniging?

Ik bak ook niets van fotograferen maar doe af en toe een workshop in rotterdam en daar leer je allicht iets van... er zijn ook fotowandeltochten op zondagochtend waar je met een aantal gewoon de stad intrekt en foto's maakt...

Of een leuke cursus volgen bij een volksuni ofzo?
quote:Mevrouwdekees schreef op 21 april 2010 @ 21:48:

Ook een toondove kwartel, maar ook ik kan reteleuk klussen! Kunenn we geen klusgroepje vormen? Dat we 1 avond in de week bij een van ons drieen projectjes aan gaan pakken? Komt mijn huis ook nog eens af. Afgesloten met twee wijn en een fristie (voor babyol) Ik zeg proost... !!!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik ben net begonnen met een (rode kruis studentendesk) ehbo cursus. Erg leerzaam en nuttig maar ook gezellig. Van te voren eten we samen (bij toerbeurt koken), daarna 3 uur droge stof maar met 'doe- intermezzo's' waarbij we o.a. hebben geleerd hoe je gewonden zo veilig mogelijk kan verslepen. En na de cursus kun je bij allerlei festiviteiten helpen.
quote:Mevrouwdekees schreef op 21 april 2010 @ 21:48:

Ook een toondove kwartel, maar ook ik kan reteleuk klussen! Kunenn we geen klusgroepje vormen? Dat we 1 avond in de week bij een van ons drieen projectjes aan gaan pakken? Komt mijn huis ook nog eens af. Afgesloten met twee wijn en een fristie (voor babyol) Oh ja, gaan we het hele klustopic langs! Zullen ze blij mee zijn hahaha... Ik heb nog steeds een badkamer die niet helemaal af is zeg maar.... Zin in armspieroefeningen? Kom bij mij langs! Ik accepteer iedereen als vriend en ik haal je van het station
Hey Ratteke, na een verhuizing merkte ik ook dat mijn vriendenkring angstvallig was uitgedund. Nog een relatiebreuk er bovenop... en ik zat lekker thuis naar de muur te kijken. Stom! Ik heb op Viva een oproep geplaatst om mensen te leren kennen en iemand die op het oproepje heeft gereageerd is nu echt een goeie vriendin. Ik verwachtte er niet veel van, misschien een paar keer leuk een terrasje doen met iemand, maar het bleek een prima manier om nieuwe mensen te leren kennen.
hey... ratteke... eind mei komt de nieuwe sex and the city film in de bios! Weet niet of je dat wat vind, maar anders lijkt t me erg gezellig om samen te gaan hoor!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:chocolover schreef op 21 april 2010 @ 21:48:

Lieve Ratteke

Ik ben aan het mozaieken geslagen. Heerlijk! Tegels kapot rammen, nog kleiner knippen met veel geweld, lijm erop, plakken en klaar! Goed voor mn agressie!

Maar goed, hier heb je niks aan want het is ni erg sociaal, wel goed om je agressie te lozen

Choco, ik ben zo gek op je he, lekker wijf!
een gehele evenementenlijst!!!

er staat zelfs een bier-haring-tocht tussen, LOL!

http://www.vlaardingen.nl/default/watga ... n/id_14423
quote:chocolover schreef op 21 april 2010 @ 21:49:

*Volgens mij heb ik agressie in me, valt het op? *Nee hoor, helemaal niet. Mag ik jou boksen als hobby aanraden?
Maar ik bedenk me net (ja ik ben ook op zoek naar een hobby ), wij hebben hier ergens in de buurt (via de dagbehandeling/dagopvang) een creatief cultureel centrum ofzo..

Daar worden elke vrijdagavond cursussen gegeven, soort van introductie. Dus week 1 speksteen, week 2 glas in lood, blabla. Heb je niet ook zoiets in de buurt?
anoniem_77625 wijzigde dit bericht op 21-04-2010 22:54
Reden: Poef..
% gewijzigd
Heb niet de reacties gelezen dus misschien is het al genoemd: ga duiken!!!!

Zoek plaatselijke duikschool, doe cursus, sluit je aan bij vereniging, bijna alleen maar leuke lui te vinden. Wordt heul vaak iets georganiseerd ook tussen andere verenigingen, weekendjes weg om ergens anders te gaan duiken en mogelijkheid om extra keertje op vakantie te gaan!

Zo kom je nog eens ergens en je leert leuke mensen kennen!
Hmmm boksen.. Lijkt me heeerljik maar dat zal vast niet mogen van vriend.. Dan doe ik mezelf te veel pijn

*Gevraagd aan hem, antwoord: Vraagt mevrouw die al pijn heeft als ik haar met mn pink aanraak dus wat denk je zelf? .. I take that as a no..*
Ik zit me net iets te bedenken waar ik eerder naar op zoek ben geweest en toen niet heb gevonden: Theatersport lijkt mij een onwijs leuke hobby/ manier om mensen te leren kennen. Mensen die mee willen zoeken? Regio Rotterdam- Vlaardingen?
Sha_la, ik vind het helemaal geweldig wat je voor me opzoekt. Maar ik krijg mijn vriend alleen de stad in als het nog licht is. 's Avonds lekker bandjes kijken in t Hoft of in de binnenstad is een no go. Hij vind het niks, uitgaan en hij heeft het eigenlijk ook nooit leuk gevonden. En anders ga ik maar gewoon alleen. Ik vind bandjes kijken namelijk wel leuk!

Biol, filmdate staat! Ik ga je zo uitnodigen voor vriendjes worden.

Barwerk kan ik wel. Jarenlange ervaring. Sjouwen wat minder... daar had ik toen een baas voor die dat deed.

En dat ehbo wat Borderwalk voorstelde, dat lijkt me ook wel wat. Vooral dat samen eten en koken! En het is altijd handig om levensreddende handelingen te kunnen. Ga ik ook over nadenken! Thanks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven