Irritant geluid.
dinsdag 1 april 2014 om 08:51
Oke, volgende probleem. Alleen in de slaapkamer In het hele huis is een irritante zoem of tuut. Hoe je het ook noemen wil. Het geluid is nooit even hard. Overdag hoor je het minder goed dan in de avond/nacht. Niet alleen ik hoor het maar ook anderen. Bij de buren is het niet hoorbaar. Als al het stroom er in huis af is, is het nog steeds hoorbaar. Vervangen van de ketel heeft niet geholpen. Gaskraan en waterkraan zijn het ook niet. Rookmelders ook niet.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
dinsdag 1 april 2014 om 20:16
dinsdag 1 april 2014 om 20:44
quote:beetjegek schreef op 01 april 2014 @ 19:55:
Ik hoor in mijn slaapkamer ook een zoem, het pulseert en rond 23.00 u stopt het ineens. Het is heel zacht en soms besef ik het pas als het ineens stopt. Ik ook! Ik ging van uit dat de afwasmachine van mijn buren was (nachtstroom). Nu ga ik weer twijfelen.
Ik hoor in mijn slaapkamer ook een zoem, het pulseert en rond 23.00 u stopt het ineens. Het is heel zacht en soms besef ik het pas als het ineens stopt. Ik ook! Ik ging van uit dat de afwasmachine van mijn buren was (nachtstroom). Nu ga ik weer twijfelen.
dinsdag 1 april 2014 om 20:48
Een hoge piep kan een transformator zijn. Of nou ja, zo'n blokje in het stopcontact dat de stroom omzet in lagere spanning of zoiets voor apparaten. Heb ik van de week nog gehad, hele avond irritante hoge piep. Tot ik erachter kwam dat de oorzaak het snoer van mijn elektrische kolf is. Uit het stopcontact, en piep weg.
Maar het lijkt me sterk dat zo'n piep ook op andere verdiepingen te horen is...
Maar het lijkt me sterk dat zo'n piep ook op andere verdiepingen te horen is...
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.