Irritant geluid.

01-04-2014 08:51 29 berichten
Oke, volgende probleem. Alleen in de slaapkamer In het hele huis is een irritante zoem of tuut. Hoe je het ook noemen wil. Het geluid is nooit even hard. Overdag hoor je het minder goed dan in de avond/nacht. Niet alleen ik hoor het maar ook anderen. Bij de buren is het niet hoorbaar. Als al het stroom er in huis af is, is het nog steeds hoorbaar. Vervangen van de ketel heeft niet geholpen. Gaskraan en waterkraan zijn het ook niet. Rookmelders ook niet.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Wie hoort het nog meer dan?
Staat je thermostaatknop van de radiator niet te fluiten ?

Ben ik ook wel eens 3 dagen naar op zoek geweest.

Mijn wekkerradio bromt maar die zal het wel niet zijn als je alle stroom eraf gehad hebt.
Mensen die zijn komen luisteren in de slaapkamer.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij was het eens de radiator waar te veel lucht op stond, na verluchten was het opgelost.
Bij mij was het het luchtsysteem. Met zo'n ronddraaiend ding op het dak waar ik onder sliep.
De zee is groen
Ik heb dit ook, na maanden zoeken en denken, ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn buren zijn afwasmachine laten draaien vanaf 11.00 s'avonds. Niet fijn.
Ontlucht je radiatoren eens.
Heb je toevallig zo'n ventilatie systeem? Misschien zit er wat stof in die doppen in het plafon. Dat was het bij ons en het was de afzuiger in de badkamer.
Zijn er misschien bouwwerkzaamheden in de nabije omgeving? Als er beton gestort is in een gebouw wordt vaak 's nachts een betondroger aangezet.
verba volant, scripta manent.
Heb je een dubbelmeter? Ik las ergens dat die als ze 's nachts en in het weekend aanslaan, een bepaalde toon geven in de meterkast.
ook gehad en het werd toegeschreven dat het tussen mn oren zat. een jaar later zijn de buren uit huis gezet vanwege wietplantage.

geluid was daarmee ook weg.
Hebben je buren misschien een aquarium?

Zelf hoorden wij toen des tijds niks terwijl onze buren horendol werden van het geluid van de pomp s nachts.
Hetzelfde als bij Rochel. Werd ook voor gek verklaard. Bleek het van de hennepkwekerij van de buurman te komen. De ventilatoren die daarbij gebruikt worden, geven een dergelijk geluid.
Update: Het is in het hele huis, niet alleen de slaapkamer (het is niet mijn huis, ik had het verkeerd begrepen)
Ik hoor in mijn slaapkamer ook een zoem, het pulseert en rond 23.00 u stopt het ineens. Het is heel zacht en soms besef ik het pas als het ineens stopt.
Generatorhuisje?
Resonantie van iets? Dus iets wat aan de muur is bevestigd wat los is gaan zitten?
Irritant, ik hoor ook iets maar heb ook geen idee wat het is. Soms kan ik het van me afzetten en soms irriteert het me mateloos. Geen idee wat het is. Er staat wel een windmolen redelijk in de buurt. Maarreh, goeie tips hier, nog even verder zoeken dus!
Is het een appartement of woonhuis?

Er was ooit een aflevering van de rijdende rechter (geloof ik) over een oudere dame die ook last had van een geluid.
Is het geen windmolen?
quote:beetjegek schreef op 01 april 2014 @ 19:55:

Ik hoor in mijn slaapkamer ook een zoem, het pulseert en rond 23.00 u stopt het ineens. Het is heel zacht en soms besef ik het pas als het ineens stopt. Ik ook! Ik ging van uit dat de afwasmachine van mijn buren was (nachtstroom). Nu ga ik weer twijfelen.
Een hoge piep kan een transformator zijn. Of nou ja, zo'n blokje in het stopcontact dat de stroom omzet in lagere spanning of zoiets voor apparaten. Heb ik van de week nog gehad, hele avond irritante hoge piep. Tot ik erachter kwam dat de oorzaak het snoer van mijn elektrische kolf is. Uit het stopcontact, en piep weg.

Maar het lijkt me sterk dat zo'n piep ook op andere verdiepingen te horen is...
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Zijn er directe buren? Dan kan het ook een ongedierteverdrijver zijn. Zo'n ding geeft een geluid af wat voor mensen niet hoorbaar zou moeten zijn, maar dat is het dus voor sommigen wel.
Het is een tussenwoning, dus er zijn inderdaad buren.

De eigenaar van de tuut heeft de reacties gelezen en gaat er mee aan de slag. Ik hoop dat ik binnenkort de ontknoping kan posten.

Mocht iemand nog een geniale tip hebben: Altijd welkom

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven