Jouw mooiste 'lelijke' cadeaus

13-11-2015 19:42 104 berichten
Vanavond kreeg ik de lelijkste bos bloemen in lange tijd maar ze zullen blijven staan tot ze állemaal hartstikke dood zijn want het waren de allerliefste bloemen van de allerliefste.

Wat zijn de mooiste (liefste) 'lelijke' cadeaus die jij ooit kreeg?
quote:Eleonora-1 schreef op 13 november 2015 @ 20:36:

Hebben jullie - in het geval van moeders - de pgagtige Moederdag cadeaus bewaard ook?

Daar heb ik een hele vensterbank voor.

Staat vol met bekers, pennen houders, placemeds en monsterlijke fotolijstjes.Check. Wel de vensterbank in de slaapkamer. V.l.n.r. sigarenjuwelenkist, fotolijstje, gekleide brievenhouder (lijkt ook meer op een drol) MET zelfgeschilderd postpapier, portemonnee van sinaasappelpak, eierdooshartjes, jamwattenpotje, schilderij x tig enzovoort... .

Verder is mijn schoonmoeder dol op haken en daar heeft ze ook tijd zat voor. Ik heb dus een rek vol oerlelijke sjaals, capes en andere gehaakte zooi. Gelukkig is ze tegenwoordig meer van het knuffels haken, die kan ze tenminste overal wel kwijt in plaats van alleen bij mij .
Mijn moeder breit.

Dingen.

Van zelf gesponnen schapenwol.

Dus......
quote:Eleonora-1 schreef op 13 november 2015 @ 21:06:

Mijn moeder breit.

Dingen.

Dus......Wahahahahahaha 😂😂😂😂
De mijne haakt sinds kort. Zit dus nu met een prachtig paars-met-roze omslagdoek op de bank 😜
Bofferd!

Zo'n omslagdoek heb ik ook trouwens, gehaakt ook.

Is drie meter breed of zo.

Let op: paars met goud...
Alle reacties Link kopieren
Alles van mijn kleuter. Gedichtjes, zelfgeschreven briefjes "mama ik fint jouw liev", geknutselde sieradendoosjes etc etc. Ik bewaar alles met liefde
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Hahaha! Leuk dit!

soms verdenk ik mijn kinderen er wel eens van dat ze wel degelijk weten dat ze een moederdag kado geven wat eruit ziet als een drol. En zij smakelijk gniffelen om hun moeder die er zo trots en blij mee is
Een plantje, met daarbij de boodschap: ik weet dat je er niet van houdt maar toch heb ik het voor je gekocht

Het was wel met een lieve bedoeling gegeven dus ik heb het plantje water gegeven en proberen te verzorgen tot het enkele weken later toch doodging... Blij dat ik het kon weggooien, ik ben geen bloemen en planten persoon
Vrienden kregen een zwaar verzilverde kandelaar met vijf armen voor hun huwelijk van zijn ouders. Op zijn zachtst gezegd niet hun stijl. Wel eens in een ballorige bui getest hoe sterk ie was en daardoor was het model wat aangepast. Vraagt die moeder, die hem zelf erg mooi vond, na vijftien jaar: waarom zie ik die kandelaar nooit. Ehm....... Eigenlijk vinden we hem niet zo mooi. Oh, dan wil ik hem wel terug om zelf te gebruiken. Dat kostte nog een hoop gezoek, waar ie ook al weer was en om hem weer in model te krijgen........
@ OXO

Ja zou het?

Ik heb braaf de macaroni glitterbroche gedragen hoor, toen mijn dochter vijf was.
Een afgrijselijk beeldje van gebakken klei. Met spiegelscherfjes erin gedrukt. Het lijkt een ineengezakt chocoladeijsje... Het zou een uiltje moeten voorstellen. Hij staat wel bij ons in de woonkamer in een hoekje. Want mijn zusje heeft m voor mij gemaakt. (Ze is 30 maar toch zeg ik nog steeds "zusje" )
🌸
Ieder jaar zoeken een vriendin en ik de lelijkste vakantie souvenirs voor elkaar uit. En dat zetten we ook zonder schaamte in de keuken of kamer.
quote:tien_voor_tien schreef op 13 november 2015 @ 21:12:

Een plantje, met daarbij de boodschap: ik weet dat je er niet van houdt maar toch heb ik het voor je gekocht Ben ik jou? Was het klimop?
Vriendin heeft een cabinet of shame: plankje in het toilet met alle weirde kado's
Je bent zelf een theepot
quote:vivalimegroen schreef op 13 november 2015 @ 21:15:

Ieder jaar zoeken een vriendin en ik de lelijkste vakantie souvenirs voor elkaar uit. En dat zetten we ook zonder schaamte in de keuken of kamer.

Dit vind ik leuk! Ga ik ook doen!

Zo kun je ook heel leuk naar de rommelmarkt en echt iets afschuwelijks lelijks kopen. Je kunt je daar echt te buiten gaan aan verbazing over de enorme grote hoeveelheid lelijke spullen.
quote:SuzanneSuus schreef op 13 november 2015 @ 21:19:

Vriendin heeft een cabinet of shame: plankje in het toilet met alle weirde kado's

Weer zo'n goed idee!

Dat wordt vanzelf leuk.
quote:vivalimegroen schreef op 13 november 2015 @ 21:15:

Zo nemen mijn vrienden voor mij uit de hele wereld religieuze (christelijke) kunst mee.

Ik heb een fraaie collectie Jezus badeenden, Maria shampooflessen, kerststal glitterbollen en een crusifix met discoverlichting in huis.

Dolblij mee.
quote:Eleonora-1 schreef op 13 november 2015 @ 21:21:

[...]

Zo nemen mijn vrienden voor mij uit de hele wereld religieuze (christelijke) kunst mee.

Ik heb een fraaie collectie Jezus badeenden, Maria shampooflessen, kerststal glitterbollen en een crusifix met discoverlichting in huis.

Dolblij mee.Waar moet ik precies aan denken bij een Jezus badeend? met Jesusprint erop?
🌸
quote:Eleonora-1 schreef op 13 november 2015 @ 21:06:

Mijn moeder breit.

Dingen.

Dus......

Oooh, wat erg. Wat voor dingen? Ook iets wat je aan moet? En da's dus ook niet in een leuk kleurtje zeg maar ?

Dan heb ik best geluk met mijn alle-kleuren-van-de-regenboogcape maat XXXXXL. Het lijkt nu net of je dat dan niet in een kleiner formaat kan haken. Maar mijn nichtje van 3 (schoonmoeders kleinkind dus) heeft dezelfde. In dezelfde kleuren ook nog. Want ja, die restjes had ze toch over. En dat is echt waar .
In een periode dat we financieel heel krap zaten, kocht man met de kinderen voor mij een keukendoek en theedoek voor mijn verjaardag. Ons banksaldo was gezakt tot ongekende diepten, en we leefden op de betonvloer van de woonkamer. Dus geen luxe cadeautjes.

Hand- en theedoek dus. Oranje met Cyclaam roze, en geel en groen. Vlinders erop. Ze zitten al jaren bij de kampeer uitrusting, warme herinnering.
Wij doen met een grote groep vrienden ieder jaar het sinterklaas dobbelspel.

En een vast onderdeel is ook dat je een kadootje van je eigen zolder mag inbrengen. Iets wat er al jaren ligt. HET moment om die lelijke vaas, foute bloemstuk, lelijke fotolijstje te verpakken en een ander blij mee te maken.

Geweldig om samen weer uit te pakken en smakelijk te lachen om al die foute kadootjes. En iedereen heeft er een leuk verhaal bij.
Zelf ook wel eens een lelijk lief cadeau weggegeven?

Toen ik een jaar of tien was kreeg ik 1 gulden zakgeld per week. Ik kocht op een dag een glas, voor mijn moeder, voor een gulden dus.

Mijn moeder blij, joepie roepen, mijn vader vertellen hoe blij ze is etc.

Later, maanden, jaren, weet ik niet meer, gingen we de trapkast opruimen en mijn moeder haalt dat glas uit een doos en vraagt zich hardop af hoe ze aan dat mónsterlijke ding komt.

Dus dat heb ik haar even uitgelegd.

Een stenen beertje die je op kon winden en dan hoorde je een muziekje. Kreng rolde uit de kast tussen mn benen door de kamer in. De gevers zaten op de bank en konden er gelukkig om lachen
De knutsels van zoon, neefjes en nichtjes. Hebbeneen ereplekje in huis.

Met stip op 1: een enorm dikke armband van verschillende loomarbandjes aaneen geregen van nichtje. Neonroze, paars en oranje. Met extra veel glitters, "omdat ik weet dat jij dat ook het allermooiste vindt" aldus nichtje.
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven