Kaart met 'sterkte' erop.

22-09-2020 18:11 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit te twijfelen: is een kaart met alleen sterkte op de voorkant voorbehouden aan sterfgevallen of stuur je die ook naar iemand die (ongeneeslijk) ziek is?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
ldp schreef:
23-09-2020 09:11
Je zou ook als ontvanger kunnen proberen het gebaar te waarderen. En het idee hebben dat mensen over het algemeen niet de bedoeling hebben om jou op je ziel te trappen. De allermeeste mensen bedoelen het echt goed. Natuurlijk gaat er wel eens iets mis, maar als mensen jou niet de moeite waard vinden dan is het echt makkijker voor ze om gewoon niks te doen dan om aan je te denken, een kaartje te halen, die te schrijven (wat moet ik eens schrijven zonder dat ik iemand kwets, nou ja, dan alleen maar sterkte en mijn naam , dat kun je niet verkeerd opvatten. O ja wel dus, namelijk te makkelijk en te weinig aandacht aan besteed), naar de brievenbus te wandelen en het kaartje te posten.

Ze doen hun best voor je, ze zien wat er bij jou aan de hand is en nemen de moeite daar aandacht aan te besteden. Misschien niet op de manier waarop je dat zelf zou doen, maar ze doen het wel. Ik vind dat zelf altijd heel lief en denk dan ook altijd: dat zou ik ook meer moeten doen. Maar dit soort topics stimuleren dat niet echt.


Je kan als verzender ook gewoon even wat beter nadenken. Jij stuurt zoiets voor de ander, om die wat liefs te sturen?

Of niet?



TO denkt er over na. Hoezo is het dan zo vreselijk als je aangeeft dat ze beter wat anders kan sturen. Jij maakt er iets debiels van.
Alle reacties Link kopieren
Mijn commentaar is toch ook niet gericht op TO? Heel goed dat die er over nadenkt. Doe ik ook.

Maar ik vind gewoon dat je als ontvanger ook best een beetje vergevingsgezind kunt zijn. Wordt je eigen leven ook echt leuker van.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
23-09-2020 09:15
Lul niet zo dom.

Persoon gaat dood. Dan is sterkte en dingen zeggen als je moet daarvoor wel sterk zijn echt heel wat anders
Ja en jij vindt dat erg. Mijn vader is heel recent overleden en ik ben enorm blij met alle sterkte kaartjes die hij heeft mogen ontvangen en die wij hebben mogen ontvangen toen hij ziek was en na zijn overlijden. Nooit maar dan ook geen seconde heb ik daardoor het gevoel gehad dat mijn verdriet er niet mag zijn of dat hij maar even door moet bijten. Wat een totale onzin.

Ik leer in dit topic dat mensen dat zo ervaren, dus ik zal daar rekening mee houden. Maar doe alsjeblieft niet alsof dit een universele waarheid is zeg.
ldp wijzigde dit bericht op 23-09-2020 09:51
0.14% gewijzigd
Wissewis schreef:
22-09-2020 20:47
Maar er zal dus nooit meer een beterschap komen in dit geval.
In tegendeel. Het zal alleen maar slechter worden.

"Sterkte" met wat dus? Met afzien? Met pijn? Met aftellen naar je laatste minuut?

Met het verdragen van alle ellende.
Ik vind sommige reacties hier verschrikkelijk overdreven. Iemand stuurt met de beste bedoelingen een lieve kaart. Ga je dan vallen over de tekst. Serieus? Dan ben je als ontvanger een enorme zeikerd. Een kaart die medeleven uitdrukt is lief, gewoon lief. Iedereen snapt de intentie.
ldp schreef:
23-09-2020 09:11
Je zou ook als ontvanger kunnen proberen het gebaar te waarderen.


Wel ja joh.
herfstappeltaart schreef:
23-09-2020 09:45
Ik vind sommige reacties hier verschrikkelijk overdreven. Iemand stuurt met de beste bedoelingen een lieve kaart. Ga je dan vallen over de tekst. Serieus? Dan ben je als ontvanger een enorme zeikerd. Een kaart die medeleven uitdrukt is lief, gewoon lief. Iedereen snapt de intentie.
Over die Hallmark kaarten zou ik echt vallen.
Sterkte vind ik prima kunnen.
LīlyRose schreef:
23-09-2020 10:00
Over die Hallmark kaarten zou ik echt vallen.
Sterkte vind ik prima kunnen.

Ik heb de Hallmark-kaarten niet gezien maar ik had het over de sterkte-kaart. Maar dan nog: mensen sturen toch geen kaart om je te beledigen/pesten? Je kunt het niet zo geweldig vinden maar het gaat om de bedoeling die erachter zit.
herfstappeltaart schreef:
23-09-2020 10:02
Ik heb de Hallmark-kaarten niet gezien maar ik had het over de sterkte-kaart. Maar dan nog: mensen sturen toch geen kaart om je te beledigen/pesten? Je kunt het niet zo geweldig vinden maar het gaat om de bedoeling die erachter zit.
Het gaat om die achterlijke teksten van Hallmark.
Beetje nadenken wat je doet lijkt me wenselijk, je doet het tenslotte voor de ontvanger en niet voor jezelf. Ik zou alles waarderen en bewaren, maar de hallmarkkaartennweggooien.
Wissewis schreef:
22-09-2020 20:47
Maar er zal dus nooit meer een beterschap komen in dit geval.
In tegendeel. Het zal alleen maar slechter worden.

"Sterkte" met wat dus? Met afzien? Met pijn? Met aftellen naar je laatste minuut?
Nou, dan stuur jij toch: “Voor jou heeft het allemaal toch geen zin meer, maar ja, wilde wat van me laten horen. Kijk maar hoe je deze laatste periode in de aanloop naar je dood invult. We zien elkaar wel weer aan de andere kant”.

Met sterkte wens je iemand dat toe in die omstandigheden. Het heeft niets met herstel te maken. Misschien heeft iemand nog sterkte nodig om het met kinderen mooi af te ronden.
LīlyRose schreef:
23-09-2020 10:05
Het gaat om die achterlijke teksten van Hallmark.
Beetje nadenken wat je doet lijkt me wenselijk, je doet het tenslotte voor de ontvanger en niet voor jezelf. Ik zou alles waarderen en bewaren, maar de hallmarkkaartennweggooien.

Ik heb ze net even bekeken en inderdaad, smakeloze teksten. Maar weggooien? Nee hoor. Ik vind het lief dat mensen iets sturen en dat dat dan onhandig (zelfs vrij smakeloos) gekozen is vind ik niet het belangrijkste.
En ik heb ervaring aan de ontvangende kant.
herfstappeltaart schreef:
23-09-2020 10:02
Ik heb de Hallmark-kaarten niet gezien maar ik had het over de sterkte-kaart. Maar dan nog: mensen sturen toch geen kaart om je te beledigen/pesten? Je kunt het niet zo geweldig vinden maar het gaat om de bedoeling die erachter zit.
Nou, dit dus!

Hoewel ik een beterschapskaart als al bekend is dat het niet meer beter wordt of het genoemde voorbeeld van “veel te vroeg van ons heen gegaan” voor een hoogbejaarde wel echte missers vind.

Ik ben meer van het idee dat je beter íets kan zeggen/sturen dat misschien niet heel veelzeggend of origineel is dan niks sturen omdat je niet weet wat je erop moet zetten.
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
22-09-2020 21:17
Dit vind ik lelijk en ongepast. You 1, cancer 0. En nog wel meer slappe teksten. Deze sprong er alleen uit. Kan me goed voorstellen dat mensen hier aanstoot aan nemen. Ik wel tenminste.
Brrr... vind ze ook niets hoor. Ik stuur liever een leuke neutrale kaart of iets met liefs, een knuffel, groetjes of zo. En dan schrijf ik zelf iets.
Sterkte vind ik eigenlijk meer voor als iemand overleden is.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Hallmark maakt vreselijke teksten, maar ze hebben ontzettend veel van zoetsappig tot sarcastisch en voor de taal van Cancer 0 - You 1 is nou eenmaal een markt. Er zijn mensen die zo over ziekten praten. Dit stuur je dan naar iemand die daar zelf op die manier over praat.

Ik zou het zelf ook niet sturen, maar ik ken wel iemand naar wie ik zoiets zou kunnen sturen. Die stuurde ons ook berichten over dat hij z’n kanker’s ass had gekickt en the game is on, en dat soort taal. Tja, is een jongen van 23, die gaat er anders mee om dan tante Tinie van 57. Die jongen had ik prima zo’n Hallmark tekst kunnen sturen. Ik zeg helaas had, want hij heeft het helaas niet gered. Heel triest.
Alle reacties Link kopieren
In zo'n geval zoek ik een mooie kaart uit en als ik niet goed weet wat ik moet schrijven dan zet ik er iets in de trant van 'ik denk aan je' op.
LīlyRose schreef:
22-09-2020 20:55
Ik vind ze echt verschrikkelijk. Kies een mooie kaart en schrijf er zelf wat in.
Inderdaad, wat een gedrochten. Mijn moeder heeft kanker en niet lang meer te leven en bij het idee alleen al dat ze deze ontvangt, breekt mijn hart.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
23-09-2020 10:05
Nou, dan stuur jij toch: “Voor jou heeft het allemaal toch geen zin meer, maar ja, wilde wat van me laten horen. Kijk maar hoe je deze laatste periode in de aanloop naar je dood invult. We zien elkaar wel weer aan de andere kant”.

Met sterkte wens je iemand dat toe in die omstandigheden. Het heeft niets met herstel te maken. Misschien heeft iemand nog sterkte nodig om het met kinderen mooi af te ronden.
Ik moest hier wel heel hard om lachen.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
23-09-2020 12:28
Inderdaad, wat een gedrochten. Mijn moeder heeft kanker en niet lang meer te leven en bij het idee alleen al dat ze deze ontvangt, breekt mijn hart.
:hug:
mevrouwiglesias wijzigde dit bericht op 23-09-2020 13:38
1.47% gewijzigd
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
ldp schreef:
23-09-2020 09:25
Ja en jij vindt dat erg. Mijn vader is heel recent overleden en ik ben enorm blij met alle sterkte kaartjes die hij heeft mogen ontvangen en die wij hebben mogen ontvangen toen hij ziek was en na zijn overlijden. Nooit maar dan ook geen seconde heb ik daardoor het gevoel gehad dat mijn verdriet er niet mag zijn of dat hij maar even door moet bijten. Wat een totale onzin.

Ik leer in dit topic dat mensen dat zo ervaren, dus ik zal daar rekening mee houden. Maar doe alsjeblieft niet alsof dit een universele waarheid is zeg.
Hoezo?


Ik denk alleen na over wat ik naar een ander stuur. En dan kan ik me wel bedenken dat sommige dingen niet lekker kunnen vallen. En kies ik dus liever wat anders om te sturen.

Je stuurt namelijk niet voor jezelf. Maar voor de ander.
Luci_Morgenster schreef:
23-09-2020 13:38
Hoezo?


Ik denk alleen na over wat ik naar een ander stuur. En dan kan ik me wel bedenken dat sommige dingen niet lekker kunnen vallen. En kies ik dus liever wat anders om te sturen.

Je stuurt namelijk niet voor jezelf. Maar voor de ander.

Sommige mensen hebben wat minder invoelingsvermogen betreffende een tekst op een kaart en gaan ervan uit dat Hallmark een gangbare tekst drukt. En nee ik (als ontvangende partij) zou daar nooit aanstoot aan nemen.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
23-09-2020 14:06
Sommige mensen hebben wat minder invoelingsvermogen betreffende een tekst op een kaart en gaan ervan uit dat Hallmark een gangbare tekst drukt. En nee ik (als ontvangende partij) zou daar nooit aanstoot aan nemen.
Of hebben een prima invoelingsvermogen maar zijn er niet van op de hoogte dat een totaal neutrale tekst inmiddels is verworden tot een no-go voor enkele specifieke doelgroepen.
ldp schreef:
23-09-2020 14:21
Of hebben een prima invoelingsvermogen maar zijn er niet van op de hoogte dat een totaal neutrale tekst inmiddels is verworden tot een no-go voor enkele specifieke doelgroepen.

Ook dat.
ldp schreef:
23-09-2020 14:21
Of hebben een prima invoelingsvermogen maar zijn er niet van op de hoogte dat een totaal neutrale tekst inmiddels is verworden tot een no-go voor enkele specifieke doelgroepen.
En dus moet je die kaart dan maar op je nachtkastje zetten, omdat een ander het zo lief bedoelt? Mooi niet.
LīlyRose schreef:
23-09-2020 14:23
En dus moet je die kaart dan maar op je nachtkastje zetten, omdat een ander het zo lief bedoelt? Mooi niet.

Dan leg je 'm in de la. :roll:
herfstappeltaart schreef:
23-09-2020 14:25
Dan leg je 'm in de la. :roll:
Waarom? Ik wil die zooi niet in huis. Punt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven