Kaart met 'sterkte' erop.

22-09-2020 18:11 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit te twijfelen: is een kaart met alleen sterkte op de voorkant voorbehouden aan sterfgevallen of stuur je die ook naar iemand die (ongeneeslijk) ziek is?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
LīlyRose schreef:
23-09-2020 14:26
Waarom? Ik wil die zooi niet in huis. Punt.

En de mensen die de kaart naar je gestuurd hebben?
herfstappeltaart schreef:
23-09-2020 14:27
En de mensen die de kaart naar je gestuurd hebben?
Die zal ik netjes bedanken. Voldoe ik nu aan jouw hoe het hoortjes?
LīlyRose schreef:
23-09-2020 14:29
Die zal ik netjes bedanken. Voldoe ik nu aan jouw hoe het hoortjes?

Ik heb geen hoe-het-hoortjes. Ik vind het gezeik. En ondankbaar
En netjes bedanken hypocriet, als je er zo instaat.
herfstappeltaart schreef:
23-09-2020 14:30
Ik heb geen hoe-het-hoortjes. Ik vind het gezeik. En ondankbaar
En netjes bedanken hypocriet, als je er zo instaat.
Waarom hypocriet? Omdat ik bedank voor de goede intentie, maar zo’n kankertekst niet hoef te zien?
En ik ben pas dankbaar als ik hem ook nog netjes neerzet? Wat bekrompen?
LīlyRose schreef:
23-09-2020 14:32
Waarom hypocriet? Omdat ik bedank voor de goede intentie, maar zo’n kankertekst niet hoef te zien?
En ik ben pas dankbaar als ik hem ook nog netjes neerzet? Wat bekrompen?

Nee omdat je de kaart niet waardeert en dan toch gaat bedanken. Dat het gaat om de intentie zeg ik al de hele tijd. Ik vind het overdreven om daar zo'n aanstoot aan te nemen. Je hoeft hem niet neer te zetten, vandaar "dan leg je hem in de la".
Maar ik verval in herhaling.
Vind wat je wil. Ik heb indertijd veel kaarten gekregen met allerlei teksten en vond het hartverwarmend. Ik weet niet eens meer wat er op stond.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
23-09-2020 09:45
Ik vind sommige reacties hier verschrikkelijk overdreven. Iemand stuurt met de beste bedoelingen een lieve kaart. Ga je dan vallen over de tekst. Serieus? Dan ben je als ontvanger een enorme zeikerd. Een kaart die medeleven uitdrukt is lief, gewoon lief. Iedereen snapt de intentie.
Exact, en daar gaat het uiteindelijk om. Je kan van alles vinden van de kaart die je krijgt, en zelf kijk ik wat kritischer naar voorgedrukte teksten op kaarten, maar waar het uiteindelijk om gaat is dat iemand aan je gedacht heeft, de moeite heeft genomen ergens een kaart te kopen, die te schrijven, op de post te doen, enz.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
herfstappeltaart schreef:
23-09-2020 15:03
Nee omdat je de kaart niet waardeert en dan toch gaat bedanken. Dat het gaat om de intentie zeg ik al de hele tijd. Ik vind het overdreven om daar zo'n aanstoot aan te nemen. Je hoeft hem niet neer te zetten, vandaar "dan leg je hem in de la".
Maar ik verval in herhaling.
Vind wat je wil. Ik heb indertijd veel kaarten gekregen met allerlei teksten en vond het hartverwarmend. Ik weet niet eens meer wat er op stond.
Maar waarom zou ik iets moeten bewaren wat ik niet waardeer? De intentie toe zit hem niet in dat stukje karton hoor?
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
23-09-2020 15:33
Maar waarom zou ik iets moeten bewaren wat ik niet waardeer? De intentie toe zit hem niet in dat stukje karton hoor?
Je hoeft een kaart toch ook niet te bewaren? Doe ik ook niet. Als ik een kaart krijg, lees ik die, ben blij met het feit dat er iemand aan me gedacht heeft en de moeite heeft genomen een kaart te sturen, vervolgens staat hij nog even op het dressoir en na een paar dagen verdwijnt hij bij het oud papier.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
23-09-2020 15:37
Je hoeft een kaart toch ook niet te bewaren? Doe ik ook niet. Als ik een kaart krijg, lees ik die, ben blij met het feit dat er iemand aan me gedacht heeft en de moeite heeft genomen een kaart te sturen, vervolgens staat hij nog even op het dressoir en na een paar dagen verdwijnt hij bij het oud papier.
Als ik hem niet meer wil zetten, moet ik hem in een la bewaren lees ik hier.
LīlyRose schreef:
23-09-2020 15:51
Als ik hem niet meer wil zetten, moet ik hem in een la bewaren lees ik hier.

Ik heb nergens gezegd dat je hem moet bewaren. Hoe kom je daar nou bij. Ik heb gezegd dat ik het overtrokken vind om aanstoot te nemen aan zo'n tekst. Anders niks. De rest maak je er zelf van.
pejeka schreef:
23-09-2020 15:37
Je hoeft een kaart toch ook niet te bewaren? Doe ik ook niet. Als ik een kaart krijg, lees ik die, ben blij met het feit dat er iemand aan me gedacht heeft en de moeite heeft genomen een kaart te sturen, vervolgens staat hij nog even op het dressoir en na een paar dagen verdwijnt hij bij het oud papier.

Precies dit.
herfstappeltaart schreef:
23-09-2020 16:23
Ik heb nergens gezegd dat je hem moet bewaren. Hoe kom je daar nou bij. Ik heb gezegd dat ik het overtrokken vind om aanstoot te nemen aan zo'n tekst. Anders niks. De rest maak je er zelf van.
Jij zei: dan leg je hem in een la.

Verder bepaal ik gelukkig zelf wat wel en niet in mij huis blijft :)
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
23-09-2020 15:51
Als ik hem niet meer wil zetten, moet ik hem in een la bewaren lees ik hier.
Je moet niks. Je kan hem ook gelijk uit de brievenbus in de vuilnisbak mikken, zonder de moeite te nemen de kaart te lezen. Mag je helemaal zelf bepalen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
LīlyRose schreef:
23-09-2020 16:30
Jij zei: dan leg je hem in een la.

Verder bepaal ik gelukkig zelf wat wel en niet in mij huis blijft :)

En dat mag ook hoor. Heb ik helemaal niks van gezegd.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
23-09-2020 15:37
Je hoeft een kaart toch ook niet te bewaren? Doe ik ook niet. Als ik een kaart krijg, lees ik die, ben blij met het feit dat er iemand aan me gedacht heeft en de moeite heeft genomen een kaart te sturen, vervolgens staat hij nog even op het dressoir en na een paar dagen verdwijnt hij bij het oud papier.
Dit idd en sommige kaarten kan ik dan weer nooit weg gooien dat waren die van mijn opa.

Maar het gaat er om dat iemand aan je gedacht heeft verder boeit me dan niet hoe de kaart eruit ziet of wat erop staat. Ik zou iemand daar niet op kunnen afrekenen.

Maar ik zou naar andere toe wel voorzichtig zijn met wat wel en niet gepast is. Wat voorzichtiger en onzekerder omdat ik bang ben dat het misschien raar overkomt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven