Kaart met 'sterkte' erop.

22-09-2020 18:11 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit te twijfelen: is een kaart met alleen sterkte op de voorkant voorbehouden aan sterfgevallen of stuur je die ook naar iemand die (ongeneeslijk) ziek is?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Wissewis schreef:
22-09-2020 18:23
Ik zou mij als zieke die bijna dood gaat afvragen of dit een grap is.

Ik lig nog niet eens in mijn kist en je stuurt al kaartjes ter mijner attentie die eigenlijk voor mijn familie zijn.


Ik zou zelf ook voor neutraal gaan.
En er hoeft zelfs niet persé een tekst op.


Ik zou iemand die bijvoorbeeld een operatie moet ondergaan ook sterkte wensen hoor. In de zin van "hou je taai",
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
22-09-2020 18:23
Ik zou mij als zieke die bijna dood gaat afvragen of dit een grap is.

Ik lig nog niet eens in mijn kist en je stuurt al kaartjes ter mijner attentie die eigenlijk voor mijn familie zijn.


Ik zou zelf ook voor neutraal gaan.
En er hoeft zelfs niet persé een tekst op.
Wat een nare instelling als iemand zijn medeleven wil betuigen.
herfstappeltaart schreef:
22-09-2020 19:07
:rofl: ......"ahum"......dat is wel erg ondoordacht inderdaad.


Ik vind dat echt enorm onbeschoft, dan geef je aan dat je er geen enkele moeite voor gedaan hebt, behalve een willekeurig kaartje kopen en posten.
Alle reacties Link kopieren
Ik waardeer een kaartje eigenlijk altijd, het gaat met name om het idee dat er aan je gedacht wordt.

Een kaartje met sterkte kan prima!
Lach hard, duik diep, kom terug..
Een kaart met ‘sterkte’ kan prima voor die situatie. Beterschap zou inderdaad ongepast zijn.
Sterkte is prima. Zonder tekst is ook prima, bijvoorbeeld een kaart met de lievelingsbloem, een kunstwerk, een locatie waar diegene graag op vakantie ging, etc.
Sterkte klinkt een beetje als ' hou vol '

Vind ik tenminste. Zou bij twijfel sowieso iets anders halen.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle reacties. Heb besloten morgen een blanco kaart te kopen en er zelf iets liefs in te schrijven. (Maar had nog een kaart met sterkte erop liggen, vandaar de vraag).
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
In_Tenebris schreef:
22-09-2020 19:11
Ik vind dat echt enorm onbeschoft, dan geef je aan dat je er geen enkele moeite voor gedaan hebt, behalve een willekeurig kaartje kopen en posten.

Inderdaad
Alle reacties Link kopieren
bumbly schreef:
22-09-2020 19:12
Ik waardeer een kaartje eigenlijk altijd, het gaat met name om het idee dat er aan je gedacht wordt.

Een kaartje met sterkte kan prima!
Ja vind ik ook. Ik ben niet zo vatbaar voor etiquetteblunders zolang ik een goede bedoeling vermoed.

Als ik op sterven lig dan mogen ze "nog vele jaren" op een kaartje zetten. Maakt me niks uit. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik zou dat dus niet sturen. En je vraagt het hier, dus TO is ook niet zeker. Vind netjes dat je er over nadenkt en vraagt. Heel netjes.

Vind dan van de meeste hier heel bijzonder om dan te adviseren om wel te doen.
Kies een blanco kaart of een gepastere/betere tekst.
Moeilijk altijd hè? Je kunt het zó enorm verkeerd doen, terwijl je er zo je best op doet.

Ik denk dat je heel neutraal 'Ik denk aan je' erop zou kunnen schrijven. Maar voor hetzelfde geld is daar dan ook weer wat negatiefs van te maken.
Ik vind sterkte ook prima kunnen, maar een kaart zonder tekst (en met neutrale print) ook. Wat mij betreft gaat het ook om het gebaar en minder om de invulling.

Maar uit dit topic blijkt maar weer dat iedereen andere associaties heeft. “Sterkte” zie ik als een soort kracht om moeilijke zaken het hoofd te bieden. Dat kn zijn omdat iemand overleden is, maar ook als iemand een heftige ziekte te verwerken krijgt (of er nou kans op herstel is of niet). Of misschien nog wel andere (minder ernstige) rampspoed waar ik nu niet op kom.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
22-09-2020 19:00
Sterkte is toch een heel normale manier om iemand beterschap te wensen?
Maar er zal dus nooit meer een beterschap komen in dit geval.
In tegendeel. Het zal alleen maar slechter worden.

"Sterkte" met wat dus? Met afzien? Met pijn? Met aftellen naar je laatste minuut?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Gaat het om kanker?

Hallmark heeft een lijn kaarten specifiek gericht op mensen met kanker. Zitten een aantal heel mooie tussen.
flipje2 wijzigde dit bericht op 22-09-2020 20:50
7.57% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
22-09-2020 19:00
Maar een blanco kaart die je verder zelf schrijft is toch altijd goed? Ik denk wel eens dat mensen geen zin hebben om écht zelf iets te schrijven, en dat ze het wel makkelijk vinden als er al iets op de kaart gedrukt staat, hoeven ze alleen hun naam te zetten. En dan krijg je van die belachelijke situatie als bij het overlijden van mijn oudtante. Die was 101. En dan staat er in een condoleance-kaart de voorgedrukte tekst "Véél te vroeg ben je van ons heengegaan"... En dan heb ik zoiets van: OK, lief dat je een kaartje hebt willen sturen, maar echt erover nagedacht is er ook niet...
Bwah ... Ze wilden je oudtante waarschijnlijk 115 zien worden.
En 't record van oudste Nederlandse zien pakken.

In die zin was het dus wél véél te vroeg en klopte hun kaart.


Tenzij je tante 10 jaar heeft afgezien van de pijn.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
https://www.hallmark.nl/kaarten/moeilijk-moment
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Ik vind ze echt verschrikkelijk. Kies een mooie kaart en schrijf er zelf wat in.


Dit vind ik lelijk en ongepast. You 1, cancer 0. En nog wel meer slappe teksten. Deze sprong er alleen uit. Kan me goed voorstellen dat mensen hier aanstoot aan nemen. Ik wel tenminste.
Wissewis schreef:
22-09-2020 20:47
Maar er zal dus nooit meer een beterschap komen in dit geval.
In tegendeel. Het zal alleen maar slechter worden.

"Sterkte" met wat dus? Met afzien? Met pijn? Met aftellen naar je laatste minuut?
Ja, lijkt me dat je daar wel sterk voor moet zijn. Is niet makkelijk.
Nijn5 schreef:
22-09-2020 21:31
Ja, lijkt me dat je daar wel sterk voor moet zijn. Is niet makkelijk.
Van wie moet dat?

Dat is het dus. Laat mensen 'zwak' zijn als ze dat willen.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
23-09-2020 08:37
Van wie moet dat?

Dat is het dus. Laat mensen 'zwak' zijn als ze dat willen.
Ja en stop maar met 'beterschap' want misschien wil iemand zich wel wentelen in het genot van zijn ziekte. Gefeliciteerd met jullie zoon kan niet meer want misschien hadden ze wel veel liever een meisje. Gefeliciteerd met je verjaardag? Wrijf het er maar in dat ik weer een jaar dichter bij de dood ben, wat een gebrek aan empathie dat je zoiets durft te sturen. Hoera 40 jaar getrouwd! Hoezo hoera, 40 jaar met die klootzak? Noem dat maar hoera!
ldp schreef:
23-09-2020 09:04
Ja en stop maar met 'beterschap' want misschien wil iemand zich wel wentelen in het genot van zijn ziekte. Gefeliciteerd met jullie zoon kan niet meer want misschien hadden ze wel veel liever een meisje. Gefeliciteerd met je verjaardag? Wrijf het er maar in dat ik weer een jaar dichter bij de dood ben, wat een gebrek aan empathie dat je zoiets durft te sturen. Hoera 40 jaar getrouwd! Hoezo hoera, 40 jaar met die klootzak? Noem dat maar hoera!


Het gaat om iemand die terminaal is. Misschien heb jij andere standaarden voor wat je wel en niet kan sturen.
Alle reacties Link kopieren
Je zou ook als ontvanger kunnen proberen het gebaar te waarderen. En het idee hebben dat mensen over het algemeen niet de bedoeling hebben om jou op je ziel te trappen. De allermeeste mensen bedoelen het echt goed. Natuurlijk gaat er wel eens iets mis, maar als mensen jou niet de moeite waard vinden dan is het echt makkijker voor ze om gewoon niks te doen dan om aan je te denken, een kaartje te halen, die te schrijven (wat moet ik eens schrijven zonder dat ik iemand kwets, nou ja, dan alleen maar sterkte en mijn naam , dat kun je niet verkeerd opvatten. O ja wel dus, namelijk te makkelijk en te weinig aandacht aan besteed), naar de brievenbus te wandelen en het kaartje te posten.

Ze doen hun best voor je, ze zien wat er bij jou aan de hand is en nemen de moeite daar aandacht aan te besteden. Misschien niet op de manier waarop je dat zelf zou doen, maar ze doen het wel. Ik vind dat zelf altijd heel lief en denk dan ook altijd: dat zou ik ook meer moeten doen. Maar dit soort topics stimuleren dat niet echt.
ldp schreef:
23-09-2020 09:04
Ja en stop maar met 'beterschap' want misschien wil iemand zich wel wentelen in het genot van zijn ziekte. Gefeliciteerd met jullie zoon kan niet meer want misschien hadden ze wel veel liever een meisje. Gefeliciteerd met je verjaardag? Wrijf het er maar in dat ik weer een jaar dichter bij de dood ben, wat een gebrek aan empathie dat je zoiets durft te sturen. Hoera 40 jaar getrouwd! Hoezo hoera, 40 jaar met die klootzak? Noem dat maar hoera!
Lul niet zo dom.

Persoon gaat dood. Dan is sterkte en dingen zeggen als je moet daarvoor wel sterk zijn echt heel wat anders dan die onzin die jij bedenkt hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven