keuze maken

02-05-2014 02:15 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man, maar ik weet dat je als man het beste met vrouwen over gevoelens en zo kunt praten daarom meld ik me hier!

Hallo Allemaal,

Dit is de eerste keer dat ik in een forum praat, maar goed, ik heb een probleem met keuze maken en hoop dat jullie me kunnen zeggen wat je er van vinden.

Ik ben 30 jaar oud, ik ben buitenlander, woon sinds mijn 14de in NL, ik vind NL leuk om te leven maar op deze punt van me leven moet ik een keuze maken en weet niet wat te doen. Zoals ik al zei, ik ben al 30 jaar, ik heb daarnaast geen opleiding, geen werk en studeer ook niet, ik handel wel een beetje om wat te kunnen verdienen (met kleding of dingen kopen en weer verkopen) maar het is dat ik weer bij mijn moeder woon dat ik kan overleven (qua geld zeg maar) Ik heb in NL veel schulden (ongeveer 50.000 in bij veel verschillende instanties, ik heb ook een dochter die ik amper zie omdat ze bij de moeder leeft (de moeder is rijk) Ik kan mijn dochter amper wat geven, mijn toekomst ziet er zomber uit, mijn familie zegt dat ik terug moet naar eigenland om daar opnieuw te beginnen, dat klinkt opzicht erg leuk (ik kom uit panama) het is daar erg leuk om te leven, tenminste dat lijkt me want was daar afgelopen zomer met vakantie voor 4 maanden en het was super, maar daar blijven wonen zonder een opleiding beloof ook niets goeds, ik zou amper wat verdienen, ik heb dankzij het feit dat ik bij me moeder woon en dus geen huur hoef te betalen een heel klein beetje geld gespaard maar het is niet genoeg om een leven daar te beginnen, ik zou de ticket kunnen betalen en dan hou ik dus maar een paar duizend over, ik wil terug maar ben bang dat het niet lukt daar, maar als ik blijf en alles zo blijf, kan ik nooit een normale leven leiden want met zoveel schulden kan ik niet eens een huis op mijn naam hebben want 2 maanden later zouden al incassos mijn spullen in beslag nemen, ik heb niet een basisschool in NL afgemaakt (wel in eigen land) ik solliciteer al langer dan een jaar en wordt niet eens op gesprekken uitgenodigd, niet eens voor een uizendbureau.. Ik zou graag horen wat jullie vinden en als jullie adviezen of opmerkingen hebben deel dat graag met mij.

Bedankt voor het lezen van dit heel verhaal wat ik achter laat op deze site, hoop echt wat te horen...

groetjes
Dat is het, je zegt het perfect, net nog geen oprotten naar eigen land, ik bedoel mensen denken wat ze willen maar je kunt ook anders dingen verwoorden, ik heb als jonge gozer huis gekocht en was snel getrouwd en dat zijn de meeste schulden wat ik hebm zonder die 2 was ik allang blij, ik betaal nu al jaren maar kom amper vooruit, daarom vroeg ik adviezen omdat ik weet dat mensen van buitenaf anders denken en dat kan me misschien helpen.

Dankjewel voor je positieve reacties

quote:tamaar1983 schreef op 03 mei 2014 @ 00:04:

Ik snap het wel, hoewel hij niet duidelijk was vanaf het begin, hij had beter het hele verhaal in 1x neer kunnen zetten, begrijp ik wel dat je gepikeerd raakt als je de "adviezen" leest.

Er staat nog net niet, oprotten naar je eigen land..

Misschien hoopt ie op adviezen van mensen in soortgelijke situaties?
Hahaha dat liet me erg lachen dankjewel voor je comment

Maar ik vind dat ik zelf het moet doen, ben al lang bezig ermee en elke maand gaat het maar een klein beetje ervan af en wat ik verdien is ook niet al te veel maar van andere pakken lijkt me niet erg eerlijk

quote:carola_c schreef op 03 mei 2014 @ 01:29:

Zoek een of ander Dom Nederlands vrouwtje die je gaat helpen om mede jouw schulden af te betalen! Er zijn er desperate genoeg om dat te doen. Of beter nog zoek er twee exemplaren, dan gaat het aflossen veel sneller.

Zorg ervoor dat je zelf zo snel mogelijk uit de geldproblemen komt om je dochter een goede toekomst te kunnen geven!
Het zijn geen schulden die zo erg zijn, ik kom het land wel uit daar niet van maar ik ben het niet helemaal met je eens, over het huis ok, door de studie financiering wel dat wel want dat geld kreeg ik voor me opleiding en door het niet af te maken moet ik het betalen dat doe ik ook netjes maar over de schuld dat het huis me liet ben ik het niet eens, want iedereen koopt een huis met hypotheek en ik ben niet de enige met zo een groot schuld na het verplicht verkopen van een huis, en de advocaat was door mijn ex, rechtzaken over mijn dochter....ik krijg geen uitkering, dat hoef ik niet eens, dus ik leef niet op de zaken van andere ik leef bij mijn moeder weer tijdelijk maar mijn problemen zijn door mij voor mij....

hoe dan ook bedankt voor je bericht!

quote:sabbaticalmeds schreef op 02 mei 2014 @ 23:48:

Je hebt 50k schuld zeg je. je leeft dus helemaal niet op eigen zak maar op de zak van een ander. Volgens mij kom je met zo'n schuld het land niet eens uit
Bedankt voor je advies, dat waardeer ik!quote:keirin schreef op 03 mei 2014 @ 00:09:

Moeilijke kwestie. Je zit vast, letterlijk en figuurlijk.

Ik dacht eerst... misschien kun je wat met je taal doen, maar dat is natuurlijk ook erg lang geleden!

Ik zou eerder het gespaarde geld in een studie stoppen. Pak de ict weer op, programmeren. Daar is veel werk in te vinden! Je kunt vaak een test doen om te kijken of je een opleiding kan volgen.
Als je dochter in Nederland woont zou ik niet weg gaan.

Ook al krijg je geen uitkering, bel toch eens met het uwv en bespreek daar wat er voor jou mogelijk is. Mogelijk zijn er trajecten die je kan volgen.

Ook kan je werk zoeken in de logistiek of een vak met je handen gaan leren. Daar zit nog steeds veel werk.
Zas,

Als je al jaren niet normaal kunt leven door dingen af te betalen wil dat niet zeggen dat je geen recht hebt op vakantie, ik heb in David (stad in Panama) veel familie was op vakantie en maakt geen eens 1000 euro op, wat is het verschil van duizend euro in een schuld van bijna 50.000. En ik verdien wel wat (meestal maandelijks tussen de 500 en de 1000) maar dat verdien ik door oude pc's te kopen en verkopen, ook telefoons kopen en verkopen en zo nu en dan sta ik op de markt...ik doe wel wat maar noem dat niet werken omdat ik niet maandelijks een vaste bedrag heb met vakantiegeld en zo, snap je ?

quote:zas schreef op 03 mei 2014 @ 00:11:

50000 euro schuld en dan een paar maand op vakantie naar Panama? Ga gewoon aan het werk, man!
Of proberen terug te komen in de ICT inderdaad. Mogelijk ook met hulp van een traject bij het uwv.
Dankjewel Yavanna,ik denk ook idd veel aan mijn dochter en alleen door haar heb ik door kunnen zetten maar in de laatste jaar, heb ik haar 2 keer gezien, ze zegt dat ze me niet mist, haar moeder heeft de volledige zorg over haar (gewonnen door advocaten) ze zegt dat haar stiefvader (ooit nog wel mijn beste vriend) erg lief en aardig is en zo, ze noem me vaak met zijn naam als ik met haar bel, ze zegt zelf tegen mij papa ik heb geen zin naar je te komen, dat maak me down en daarom voel me ook al zo slecht zeg maar, ben al jaren alleen (geen relaties) omdat ik bang ben weer zoiets mee te maken... soms ben ik bang dat ik niet meer erbovenop kan komen...het zal wel een periode zijn maar soms weet ik het gewoon niet meer :(
quote:help.online schreef op 03 mei 2014 @ 03:56:

Dankjewel Yavanna,ik denk ook idd veel aan mijn dochter en alleen door haar heb ik door kunnen zetten maar in de laatste jaar, heb ik haar 2 keer gezien, ze zegt dat ze me niet mist, haar moeder heeft de volledige zorg over haar (gewonnen door advocaten) ze zegt dat haar stiefvader (ooit nog wel mijn beste vriend) erg lief en aardig is en zo, ze noem me vaak met zijn naam als ik met haar bel, ze zegt zelf tegen mij papa ik heb geen zin naar je te komen, dat maak me down en daarom voel me ook al zo slecht zeg maar, ben al jaren alleen (geen relaties) omdat ik bang ben weer zoiets mee te maken... soms ben ik bang dat ik niet meer erbovenop kan komen...het zal wel een periode zijn maar soms weet ik het gewoon niet meer :(

Hoe oud is je dochter? Wat triest dat het zo gaat. Misschien trekt ze nog bij als ze wat ouder wordt. Ik zou gewoon blijven herhalen dat jij van haar houdt en dat je haar graag meer zou zien. Misschien dat het uiteindelijk wat doordringt.

Jij hebt veel levenservaring erbij sinds die tijd, je hebt dus wel degelijk wat geleerd. Laat je verleden je toekomst niet beïnvloeden, je bent nog hartstikke jong! Blijf het positief zien en probeer er toch weer bovenop te komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven